Ραλλυ Ντακάρ: Ο Carlos Sainz νικητής για 4η φορά

Ο Carlos Sainz κατέκτησε την 4η νίκη του με τέταρτο διαφορετικό κατασκευαστή στο Ράλλυ Ντακάρ, στην τελευταία συμμετοχή της Audi στο θρυλικό αγώνα.

O Ισπανός 2 φορές Πρωταθλητής του WRC, Carlos Sainz, είναι στα 61 του χρόνια 4 φορές νικητής του Ράλλυ Ντακάρ, ισοφαρίζοντας το μεγάλο Φινλανδό Ari Vatanen. Ο Sainz σημείωσε την 4η νίκη του με τέταρτο διαφορετικό κατασκευαστή καθώς έχει κατακτήσει νίκες με τις Volkswagen, Peugeot και Mini. Φέτος, στον τελευταίο αγώνα της Audi με το υβριδικό RS Q e-tron, κατάφερε να επικρατήσει, με λίγη βοήθεια από τους team-mate του.

Στην τρίτη συμμετοχή του πρωτοποριακού οχήματος της Audi, το οποίο φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν στον κάθε άξονα, για τετρακίνηση) και ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα που φορτίζει την μπαταρία, η γερμανική εταιρεία κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη, αλλά τώρα θα αφήσει τους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας για να επικεντρωθεί στη Formula 1.

Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο 29χρονος Βέλγος Guillaume de Mevius με το Toyota Hilux της ομάδας της Overdrive. O γιος του πρώην οδηγού του WRC, Gregoire de Mevius, είχε τερματίσει 3ος πέρυσι στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων και φέτος έκανε ένα εκπληκτικό ντεμπούτο στην ανώτερη κατηγορία Τ1, κερδίζοντας την εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα και τερματίζοντας στη 2η θέση.

Για μία ακόμη φορά, ο Sebastien Loeb δεν κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ, παρά το γεγονός ότι επικράτησε σε 5 ειδικές διαδρομές του φετινού αγώνα. Ο Γάλλος 9 φορές Πρωταθλητής του WRC βρέθηκε πολύ κοντά στο Sainz, ο οποίος είχε την προστασία των team-mate του στην Audi να του παρέχουν ρεζέρβες ελαστικών ή ό,τι άλλο χρειαζόταν, μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας, όπου το Prodrive Hunter έσπασε ένα ψαλίδι ανάρτησης.

Ο Loeb δήλωσε ότι το Hunter είναι πολύ εύθραυστο για να κερδίσει το Ράλλυ Ντακάρ, το οποίο του χρόνου θα αντιμετωπίσει με την εργοστασιακή ομάδα της Dacia, όπως και ο Nasser Al-Attiyah. O Γάλλος θα μπορούσε να είχε ανακτήσει τη 2η θέση εχθές, αν δεν είχε μία αστοχία ελαστικού στα τελευταία χλμ. της ΕΔ11, η οποία τον έριξε 3ο, 10 λεπτά πίσω από τον De Mevius.

O Loeb, κερδίζοντας την τελική ειδική διαδρομή του αγώνα μείωσε τη διαφορά αυτή στο μισό, αλλά δεν κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση. Συνεπώς, ο Γάλλος τερμάτισε το θρυλικό αγώνα για 5η φορά στο βάθρο, αλλά η πολυπόθητη νίκη εξακολουθεί να του διαφεύγει. Ο συμπατριώτης του, Guerlain Chicherit πραγματοποίησε μία ακόμη εκπληκτική εμφάνιση στο Ράλλυ Ντακάρ, αυτή τη φορά με την ομάδα της Overdrive, τερματίζοντας μόλις 10 λεπτά εκτός βάθρου.

Ο Τσέχος Martin Prokop έκανε μία φανταστική εμφάνιση με το ιδιωτικό Ford Raptor για να τερματίσει στην 5η θέση, εμπρός από τέσσερα Toyota Hilux της Toyota Gazoo Racing, με το Νοτιοαφρικανό Guy Botterill στην 6η θέση, εμπρός από τον έμπειρο συμπατριώτη του Giniel de Villiers, ο οποίος είχε έναν αρκετά ανώνυμο αγώνα φέτος, και το Λιθουανό Benediktas Vanagas να συμπληρώνει την πρώτη οκτάδα.

Ο Βραζιλιάνος Lucas Moraes ήταν άτυχος, καθώς ένα πρόβλημα την προτελευταία ημέρα του κόστισε μία σίγουρη 2η θέση και εντέλει τερμάτισε 9ος. Εξίσου άτυχος ήταν και ο εκπληκτικός Γάλλος Mathieu Serradori, o οποίος, αν δεν είχε αστοχήσει ο εμπρός άξονας του Century που οδηγούσε την προτελευταία ημέρα, θα είχε μία θέση στην πρώτη εξάδα οδηγώντας αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, απέναντι σε τετρακίνητους αντιπάλους. Παρά ταύτα, ακόμη και η 10η θέση είναι επιτυχία για το Γάλλο.

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP, ο Αμερικανός Ricky Brabec (Honda) κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του στο Ράλλυ Ντακάρ, με το Ross Branch, τον οδηγό από την Μποτσουάνα με τη μοτοσυκλέτα της Hero, να τερματίζει μόλις 11 λεπτά πιο πίσω και να πετυχαίνει το στόχο που είχε θέσει να ανέβει στο βάθρο και μάλιστα στη 2η θέση, μόλις ενάμιση λεπτό εμπρός από το Γάλλο Adrien Van Beveren (Honda). O Αργεντίνος Kevin Benavides (νικητής της τελευταίας ειδικής διαδρομής) και ο Αυστραλιανός Toby Price συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με μοτοσυκλέτες της KTM.

Στην κατηγορία Rally 2, ο Harith Noah (Sherco), στο 5o του Ράλλυ Ντακάρ, έγραψε ιστορία, καθώς έγινε ο πρώτος Ινδός που κέρδισε ειδική διαδρομή νωρίτερα στον αγώνα και τώρα κατέκτησε τη νίκη, τερματίζοντας 5 λεπτά από το Γάλλο Romain Dumontier (Husqvarna), ο οποίος είχε κυριαρχήσει για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

O Noah προσέγγισε τον αγώνα διαφορετικά φέτος, καθώς δεν παρακολουθούσε τους χρόνους των υπολοίπων, και στην ουσία πήγαινε… στα τυφλά, κάνοντας απλά ό,τι καλύτερο μπορούσε. Ο Νοτιοαφρικανός Bradley Cox συμπλήρωσε το βάθρο, εμπρός από το Γάλλο Jean-Loup Lepan, το Σλοβένο Toni Mulec και το Γάλλο Mathieu Doveze, όλοι με KTM. Ο Αυστριακός Tobias Ebster (ΚΤΜ) στέφθηκε νικητής στην κατηγορία Original by Motul.

Στις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο Αρεντίνος Manuel Andujar (Yamaha) κατέκτησε τη 2η νίκη του στο Ράλλυ Ντακάρ, τερματίζοντας μόλις 8 λεπτά μπροστά από το Γάλλο νικητή των δύο προηγούμενων ετών, Alexandre Giroud (Yamaha), έπειτα από 64 ώρες αγώνα, ενώ ο Σλοβάκος Juraj Varga (Yamaha) συμπλήρωσε το βάθρο, 4 ώρες πίσω.

Τ3, Τ4, φορτηγά και κλασικά αυτοκίνητα

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αμερικανός Mitchel Guthrie φαινόταν ότι θα κατακτούσε εύκολα τη νίκη, έχοντας προβάδισμα μισής ώρας για τα τελευταία 175 χλμ. του αγώνα, ωστόσο ένα πρόβλημα στο turbo του Taurus που οδηγούσε του τον ανάγκασε να σταματήσει στη μέση περίπου της ειδικής διαδρομής για πολλή ώρα.

Με αυτό τον τρόπο, η Ισπανίδα Πρωταθλήτρια του Extreme E, Cristina Gutierrez (η οποία του χρόνου θα αγωνίζεται στην ανώτερη κατηγορία T1 με την Dacia στο πλευρό των Loeb και Al-Attiyah), κατέκτησε τη νίκη με το Can-Am της BFG της JR Team USA, με διαφορά 35 λεπτών από τον Guthrie (εργοστασιακή ομάδα Taurus), με το Λιθουανό Rokas Baciuska (εργοστασιακή ομάδα Can-Am) να συμπληρώνει το βάθρο, σχεδόν μία ώρα πίσω.

Στην κατηγορία Τ4 τροποποιημένων SSV, ο Γάλλος Xavier de Soultrait, που αγωνίστηκε με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb, κατέκτησε τη νίκη με μόλις 2:25” διαφορά από τον Ελβετό Jerome de Sadeleer (MMP Can-Am), ενώ ο Σαουδάραβας Yasir Seaidan (MMP Can-Am) συμπλήρωσε το βάθρο, μία ώρα πίσω.

Στα φορτηγά, ο Τσέχος Martin Macik (Iveco) κατέκτησε τη νίκη με διαφορά σχεδόν δύο ωρών από το συμπατριώτη του Ales Loprais (Praga), ενώ ο Ολλανδός Mitvhel van den Brink (Iveco) συμπλήρωσε το βάθρο, εμπρός από το συμπατριώτη του Janus van Kasteren (Iveco), που είχε κυριαρχήσει στα αρχικά στάδια του αγώνα. Στα κλασικά αυτοκίνητα, ο Ισπανός Carlos Santaolalla Milla κατέκτησε τη νίκη με ένα Toyota Land Cruiser της κατηγορίας 87-96.

Ράλλυ Ντακάρ 2024

Prologue: Al’Ula
Ειδική διαδρομή 01: Al’Ula – Al Henakiyah
Ειδική διαδρομή 02: Al Henakiyah – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 03: Al Duwadimi – Al Salamiya
Ειδική διαδρομή 04: Al Salamiya – Al Hofuf
Ειδική διαδρομή 05: Al-Hofuf – Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06Α: Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06B: Shubaytah 
Ειδική διαδρομή 07: Riyadh – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 08: Al Duwadimi – Ha’il
Ειδική διαδρομή 09: Hai’il – Al-‘Ula
Ειδική διαδρομή 10: Al-‘Ula 
Ειδική διαδρομή 11: Al-‘Ula – Yanbu

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!