Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ7: «Πετάει» ο Sebastien Loeb

O Sebastien Loeb κατέκτησε τη νίκη στην 7η ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ, μειώνοντας τη διαφορά που τον χωρίζει από τον επικεφαλής Carlos Sainz κατά 10 λεπτά, ενώ ο Mattias Ekstrom, με το άλλο Audi, αντιμετώπισε προβλήματα.

Τα πληρώματα που συμμετέχουν στο 46o Ράλλυ Ντακάρ, ξεκίνησαν έπειτα από μία ημέρα ανάπαυσης το δεύτερο σκέλος του αγώνα, που θα τερματιστεί την Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου. Η 7η ειδική διαδρομή είναι η μεγαλύτερη του αγώνα, με μήκος 483 αγωνιστικών χλμ. μεταξύ της πρωτεύουσας της Σαουδικής Αραβίας (όπου διεξάγεται ο αγώνας) Riyadh και του Al Duwadimi και είδε το Sebastien Loeb με το Prodrive Hunter της Bahrain Raid Xtreme να ανοίγει το δρόμο.

Αυτό το μειονέκτημα όμως δε σταμάτησε το Γάλλο 9 φορές Πρωταθλητή του WRC να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας (σπάνια στους αγώνες Rally-Raid αυτός που ανοίγει το δρόμο είναι πιο γρήγορος) και να πάρει την 3η του φετινή νίκη σε ειδική διαδρομή. Παρότι ο Loeb ξεκίνησε χάνοντας 3 λεπτά στα πρώτα 39 χλμ., ανέκαμψε θεαματικά, για να τερματίσει την ημέρα 7:06” εμπρός από το Βραζιλιάνο Lucas Moraes με το εργοστασιακό Toyota Hilux. Το βάθρο της ημέρας συμπλήρωσε ο Nasser Al-Attiyah με το Prodrive Hunter, 9:47” μακριά από την κορυφή.

Το κρίσιμο για το Loeb ήταν ότι κινήθηκε 10:31” ταχύτερα από τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Carlos Sainz (Audi RS Q e-tron), που έχασε περισσότερα από 6 λεπτά στο ξεκίνημα της ειδικής διαδρομής, λόγω αστοχίας ελαστικού. Ο team-mate του Ισπανού στην Audi, Mattias Ekstrom, αντιμετώπισε πρόβλημα με την πλήμνη του πίσω αριστερού τροχού να ξύνει τη ζάντα στο Audi RS Q e-tron, γεγονός που ανάγκασε το Σουηδό να σταματήσει στο 47ο χλμ. της ΕΔ7.

O Ekstrom και ο συνοδηγός του, Emil Bergkvist, δεν είχαν τη δυνατότητα να επισκευάσουν μόνοι τους τη βλάβη. Σταμάτησαν και τον team-mate τους στην Audi, Stephane Peterhansel για τους βοηθήσει, εντέλει όμως αναγκάστηκαν να περιμένουν την ομάδα να επισκευάσει τη βλάβη, χάνοντας 4 ώρες και 30 λεπτά. Συνεπώς, ο Ekstrom έπεσε από τη 2η στην 20ή θέση στη γενική κατάταξη και ουσιαστικά έχασε κάθε ελπίδα να επικρατήσει στο φετινό αγώνα, που θα είναι ο τελευταίος της Audi για το εγγύς μέλλον.

Στη 2η θέση ανέβηκε ο Loeb, ο οποίος πλησίασε στα 19 λεπτά τον επικεφαλής Sainz και μείωσε τη διαφορά μεταξύ τους στα 2/3 της από την έναρξη της ημέρας. Η μάχη για τη νίκη φαίνεται να έχει μετατραπεί πλέον σε μονομαχία μεταξύ Loeb και Sainz, αλλά ο Γάλλος, έχοντας σημειώσει σήμερα τον ταχύτερο χρόνο, θα είναι αναγκασμένος να ανοίγει το δρόμο για τους υπόλοιπους και αύριο.

Στην 3η θέση της γενικής κατάταξης έχει ανέβει πλέον ο Lucas Moraes (Toyota Gazoo Racing), μία ώρα μακριά από την κορυφή, ενώ σκληρή μάχη δίνουν πολλά πληρώματα για την 4η θέση. Μόλις 28 λεπτά χωρίζουν το Βέλγο Guillaume De Mevius με το Toyota Hilux της Overdrive 1:30:50” μακριά από την κορυφή, τον έμπειρο Νοτιοαφρικανό Giniel de Villiers (Toyota Hilux) 1:40:07” πίσω, τον Τσέχο Martin Prokop με το ιδιωτικό Ford Raptor και διαφορά 1:50:40”, το Γάλλο Mathieu Serradori (με το Century που έχει κίνηση σε 2 τροχούς) 1:52:40” πίσω και το Γάλλο Guerlain Chicherit (Overdrive) με διαφορά 1:58:40” από τον επικεφαλής.

Ακολουθούν τα δύο πληρώματα της Toyota με οδηγούς τους Guy Botterill και Benediktas Vanagas, που συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα, εμπρός από το Nasser Al-Attiyah, που ανέκαμψε έπειτα από τα προβλήματα της Παρασκευής. Από τον αγώνα εγκατέλειψε ο Nani Roma, στην 26η προσωπική του συμμετοχή, έπειτα από ατύχημα με το εργοστασιακό Ford Ranger της M-Sport μόλις στο 24ο χλμ. της ΕΔ7.

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP, o Χιλιανός Jose Ignacio Cornejo κατέκτησε την 3η φετινή του νίκη σε ειδική διαδρομή του αγώνα, ακολουθούμενος από τα δύο αφέρφια από την Αργεντινή, τους Kevin Benavides (KTM), στα 32 δλ. και το νεότερο, Luciano Benavides (Husqvarna). Ωστόσο, ο Kevin Benavides δέχθηκε ποινή 3 λεπτών και έπεσε πίσω από τον αδερφό του. Στη γενική κατάταξη, ο Αμερικανός Ricky Brabec προηγείται, αλλά με διαφορά μόλις 1 δλ. από το Ross Branch (Hero), ενώ ο Cornejo βρίσκεται στην 3η θέση, 6:48” μακριά από την κορυφή, με το Γάλλο Adrien van Beveren (Honda) 4ο, καθώς έχασε έδαφος ανοίγοντας το δρόμο.

Στην κατηγορία Rally 2, ο Γάλλος Mathieu Doveze (KTM) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, 1:29” εμπρός από το Γάλλο Romain Dumontier (Husqvarna) που ανακάμπτει έπειτα από μία δύσκολη ΕΔ6. Ο Dumontier ανέκτησε 14 λεπτά από τον συμπατριώτη του, Jean-Loup Lepan (KTM), ο οποίος δέχθηκε και ποινή 15 λεπτών.

Ράλλυ Ντακάρ 2024 - Jean-Loup Lepan (KTM)

Συνεπώς, ο Dumontier πέρασε και πάλι στην πρωτοπορία της γενικής κατάταξης με διαφορά 13:29” από το Lepan, ενώ 17:34” μακριά από την κορυφή βρίσκεται ο Ινδός Harith Noah (Sherco). Ο Ιταλός Paolo Lucci (KTM), ζήτησε ιατρική βοήθεια έπειτα από πτώση στο 192ο χλμ. της ΕΔ7. Aν και στεκόταν στα πόδια του, διακομίστηκε σε νοσοκομείο για περαιτέρω ελέγχους.

Στις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο Γάλλος Alexandre Giroud κέρδισε την ΕΔ7, διότι ο Αργεντίνος Manuel Andujar δέχθηκε ποινή 15 λεπτών. Ο Andujar εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη, αλλά το προβάδισμά του από το Giroud μειώθηκε στα 6:20”. O Βραζιλιάνος Marcelo Medeiros, που εχθές ήταν 3ος γενικής, εγκατέλειψε και δέχθηκε ποινή 15 ωρών και 45 λεπτών…

Τ3, Τ4 και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων, στην ημέρα ανάπαυλας ανακοινώθηκε ότι ο 19χρονος κυρίαρχος μέχρι στιγμής του αγώνα, Eryk Goczal και ο θείος του Michal Goczal έχουν αποκλειστεί, λόγω χρήσης συμπλέκτη από ανθρακονήματα, ο οποίος δεν προσδίδει επιπλέον απόδοση, αλλά έχει καλύτερη αξιοπιστία. Η κατασκευάστρια των αυτοκινήτων των Πολωνών, Taurus, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι οι τεχνικοί κανονισμοί αναφέρουν σε ένα άρθρο ότι υπάρχει ελεύθερη χρήση υλικών στο συμπλέκτη, αλλά ένα άλλο απαγορεύει τα συνθετικά υλικά, και απολογήθηκε για την παρερμήνευση των κανονισμών.

Με τους Πολωνούς εκτός συναγωνισμού, ο Αμερικανός Mitchell Guthrie (Taurus) κατέκτησε τη νίκη στην ΕΔ7, 5:38” εμπρός από το Λιθουανό Rokas Baciuska (Can-Am), με το Σαουδάραβα Saleh Alsaif (OT3) στα 8:38”. O Guthrie προηγείται στη γενική κατάταξη με διαφορά 33:36” από την Ισπανίδα Cristina Gutierrez, με το Χιλιανό Francisco Lopez Contardo στην 3η θέση, 40:16” πίσω.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, ο Πορτογάλος Joao Ferreira σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, με διαφορά μόλις 35 δλ. από το Xavier de Soultrait (που συμμετέχει με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb) συνυπολογίζοντας και την ποινή 10 δλ. που δέχθηκε ο Γάλλος επικεφαλής της γενικής κατάταξης. Σε αυτήν, τον ακολουθεί ο Σαουδάραβας Yasir Seaidan, 7:30” πίσω, ο οποίος πέρασε στη 2η θέση, μόλις 8 δλ. εμπρός από την Αμερικανίδα Sara Price. Το Can-Am των Γάλλων Claude Fournie και Serge Gounon τυλίχθηκε στις φλόγες και καταστράφηκε ολοσχαιρώς, αλλά ευτυχώς το πλήρωμα ξέφυγε αλώβητο.

Στα φορτηγά, ο Τσέχος Martin Macik (Iveco), παρότι δέχθηκε ποινή 1 λεπτού και 30 δλ., κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του σε ειδική διαδρομή με πολύ μικρή διαφορά μόλις 39 δλ. από τον Ολλανδό Mitchel van den Brink (Iveco), ενώ ο Ales Loprais (Praga) έχασε 19:28”. Στη γενική κατάταξη, ο Macik έχει μεγάλη διαφορά 1:36:10” από το συμπατριώτη του, Loprais, με τον Van den Brink να απέχει 1:50:38” από την κορυφή.

Ράλλυ Ντακάρ 2024

Prologue: Al’Ula
Ειδική διαδρομή 01: Al’Ula – Al Henakiyah
Ειδική διαδρομή 02: Al Henakiyah – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 03: Al Duwadimi – Al Salamiya
Ειδική διαδρομή 04: Al Salamiya – Al Hofuf
Ειδική διαδρομή 05: Al-Hofuf – Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06Α: Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06B: Shubaytah 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!