Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ11: Αγκαλιά με τη νίκη ο Carlos Sainz

H μονομαχία Carlos Sainz και Sebastien Loeb για την επικράτηση στο φετινό Ράλλυ Ντακάρ έλαβε τέλος στην προτελευταία ημέρα του αγώνα, καθώς ο Γάλλος έχασε περισσότερο από μία ώρα, έπειτα από μία ανώμαλη προσγείωση.

O Carlos Sainz βρίσκεται πολύ κοντά στη νίκη της 46ης έκδοσης του Ράλλυ Ντακάρ, η οποία θα αποτελέσει την τελευταία συμμετοχή της Audi για το εγγύς μέλλον. Στην 11η και προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, μήκους 420 αγωνιστικών χλμ. από την Al-‘Ula στο Yanbu, ο Sebastien Loeb, έπειτα από ένα άλμα στο 132ο χλμ., είχε απότομη προσγείωση, και έσπασε ένα από τα ψαλίδια της εμπρός δεξιά ανάρτησης του Prodrive Hunter της Bahrain Raid Xtreme που οδηγεί, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερο από μία ώρα.

Ο Sainz και Loeb είχαν μόλις 11 λεπτά διαφορά κατευθυνόμενοι στις δύο τελευταίες ημέρες του αγώνα. Με την καθυστέρηση του Γάλλου, ο Sainz, είχε μείνει με διαφορά που ξεπερνούσε τη μία ώρα από το Βραζιλιάνο Lucas Moraes με το εργοστασιακό Toyota Hilux, ο οποίος βρισκόταν στη 2η θέση της γενικής κατάταξης εκείνη την ώρα.

Στο τέλος της ημέρας, το προβάδισμα του Sainz επί του πιο κοντινού αντιπάλου του πλησίαζε τη μιάμιση ώρα. Συνεπώς, ο Ισπανός οδηγός της Audi έχει τη δυνατότητα πλέον να ακολουθήσει πιο συντηρητικό ρυθμό και να φροντίσει απλά να τερματίσει, για να πανηγυρίσει την 4η νίκη του στο Ράλλυ Ντακάρ με τέταρτο διαφορετικό κατασκευαστή.

Παράλληλα, θα χαρίσει στην Audi τη νίκη, στην τελευταία συμμετοχή της στο Ράλλυ Ντακάρ για το εγγύς μέλλον. Μάλιστα, καθώς ο Sainz περνούσε από το σημείο όπου ήταν σταματημένος ο Loeb, ο Γάλλος έκανε σήμα στον αντίπαλό του να κόψει ρυθμό, καθώς είναι σχεδόν δεδομένο πλέον ότι θα επικρατήσει.

Ο Loeb δέχθηκε βοήθεια από το πλήρωμα της YunXiang, με τους Κινέζους Feilong Liu και Yicheng Wang, που επίσης οδηγούν Prodrive Hunter, και παρείχαν τα κατάλληλα εξαρτήματα για να επισκευάσει ο Γάλλος 9 φορές Πρωταθλητής του WRC μαζί με το Βέλγο συνοδηγός του, Fabian Lurquin, το δικό του αυτοκίνητο. O Loeb κατάφερε να συνεχίσει, ώστε να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.

Λίγο αργότερα, στο 360 χλμ., ο Lucas Moraes, που βρισκόταν στη 2η θέση, σταμάτησε με πρόβλημα στο Toyota Hilux και έχασε συνολικά περίπου τρεις ώρες. Με αυτό τον τρόπο, ο Loeb μαχόταν πλέον για τη 2η θέση με το Βέλγο Guillaume De Mevius που κάνει το ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο φέτος στην ανώτερη κατηγορία με το Toyota Hilux της Overdrive. Ο Loeb κατάφερε να περάσει μπροστά από το De Mevius για μόλις 18 δλ. στο προτελευταίο σημείο ελέγχου. Ωστόσο, ο Γάλλος αναγκάστηκε αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει για να αλλάξει ελαστικό λιγότερο από 45 χλμ. πριν από το τέλος της ειδικής διαδρομής, και έχασε 8 λεπτά.

Νικητής της ειδικής διαδρομής ήταν, όπως και εχθές, ο Γάλλος Guerlain Chicherit με το Toyota Hilux της Overdrive, που με διαφορά 5:32” από τον Guillaume De Mevius, με το Loeb να καταλήγει μεταξύ τους στη γενική κατάταξη της ημέρας, που είδε πολλές και σημαντικές αλλαγές. Ο Chicherit βρίσκεται μόλις 6:18” πίσω από το Loeb, ο οποίος θα πιέσει αύριο όσο μπορεί, στην τελική αυριανή ημέρα του αγώνα, για να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση αν και δε θα είναι εύκολο να το κάνει σε μόλις 175 αγωνιστικά χλμ.

Επωφελούμενος από τις ατυχίες των αντιπάλων του, ο Τσέχος Martin Prokop έχει ανέβει στην 5η θέση με το ιδιωτικό Ford Raptor, ακολουθούμενος από το Νοτιοαφρικανό Guy Botterrill, τον πρώτο πλέον από τους εργοστασιακούς οδηγούς της Toyota Gazoo Racing, o οποίος έχει διαφορά 10 λεπτών από τον team-mate και συμπατριώτη του, Giniel de Villiers, που πέρασε μπροστά από το Λιθουανό Benediktas Vanagas, ο οποίος αγωνίζεται για τη Βαλτική ομάδα της Toyota.

O Lucas Moraes έπεσε από τη 2η στην 9η θέση με το πρόβλημα που αντιμετώπισε, ενώ την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Mathieu Serradori, που «τραυμάτισε» τον εμπρός άξονα του Century που οδηγεί. Το Γάλλο ρυμούλκησε στα τελευταία 50 χλμ. της ημέρας ο team-mate του, Brian Baragwanath. Έτσι, ο Serradori, που είχε κάνει φανταστική εμφάνιση μέχρι στιγμής, έχασε περισσότερο από μία ώρα.

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP, ο Ross Branch (Hero) κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη σε ειδική διαδρομή, για να πάρει μία διαφορά 3:17 δλ. από το Γάλλο Adrien Van Beveren (Honda) στη μάχη για τη 2η θέση στη γενική κατάταξη, όπου ο Αμερικανός Ricky Brabec (Honda) διατηρεί μία υγιή διαφορά που ξεπερνά τα 10 λεπτά, κατευθυνόμενος προς την τελευταία ημέρα του αγώνα. Ο Van Beveren συνάντησε ένα κοπάδι καμήλες στο διάβα του σε ένα γρήγορο σημείο της διαδρομής, λίγα χλμ. μετά τον ανεφοδιασμό και στην προσπάθειά του να τις αποφύγει, χτύπησε ένα βράχο και έπεσε, αλλά κατάφερε να τερματίσει, όπως και ο Jose Ignacio Cornejo (Honda) που αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα και έχασε 25 λεπτά, όσο δηλαδή απέχει από τις θέσεις του βάθρου.

Στην κατηγορία Rally 2, o Νοτιοαφρικανός Bradley Cox (KTM) σημείωσε την πρώτη του φετινή νίκη σε ειδική διαδρομή του αγώνα, κινούμενος 8:29” ταχύτερα από τον Ινδό Harith Noah (Sherco), o οποίος προηγείται πλέον στη γενική κατάταξη με προβάδισμα 5:53” επί του Romain Dumontier που είχε κυριαρχήσει μέχρι στιγμής τον αγώνα. Ο Γάλλος αναβάτης είχε μία πτώση στο ξεκίνημα της ειδικής διαδρομής και έσπασε την εξάτμιση της Husqvarna 450 Rally Replica που οδηγεί, χάνοντας 10 λεπτά από το Noah. Ο Bradley Cox ανέβηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, αφού ο Γάλλος Jean-Loup Lepan (KTM) έχασε 19 λεπτά σήμερα.

Στις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο Γάλλος Alexandre Giroud (Yamaha) κατέκτησε την 4η φετινή του νίκη σε ειδική διαδρομή με διαφορά μόλις 37 δλ. από τον Αργεντίνο Manuel Andujar (Yamaha), ο οποίος προηγείται στη γενική κατάταξη με προβάδισμα 8:14” επί του Giroud, καθώς μονομαχούν για την επικράτηση στον αγώνα.

Τ3, Τ4 και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αργεντίνος Nicolas Cavigliasso (Taurus) κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη σε ειδική διαδρομή, 6:18” μπροστά από το Βραζιλιάνος Marcelo Gastaldi (Taurus). Στη γενική κατάταξη, ο Αμερικανός Mitchel Guthrie οδεύει προς τη νίκη με το εργοστασιακό Taurus, 25 λεπτά εμπρός από την Ισπανίδα Cristina Gutierrez (Taurus), και το Λιθουανό Rokas Baciuska με το εργοστασιακό Can-Am στην 3η θέση.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, ο Ελβετός Jerome de Sadeleer (Can-Am) ήταν ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, με διαφορά μόλις 2 δλ. από τον Ισπανό Gerard Farres (Can-Am). Πέραν από την ποινή 10 λεπτών που δέχθηκε χθες ο επικεφαλής της γενικής κατάταξης Xavier de Soultrait με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb, έχασε και 11 λεπτά από τον De Sadeleer σήμερα, με αποτέλεσμα η διαφορά μεταξύ τους να είναι μόλις 2:49”. Στην 3η θέση έπεσε η Αμερικανίδα νικήτρια της χθεσινής ΕΔ10, Sara Price (Can-Am) έχοντας χάσει 50 λεπτά.

Στα φορτηγά, ο Τσέχος Ales Loprais (Praga) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, 5 λεπτά μπροστά από το Martin Macek (Iveco), ο οποίος εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη με προβάδισμα 2 ωρών από το συμπατριώτη του. Ο αρχικός επικεφαλής του αγώνα, Janus van Kasteren (Iveco) βρίσκεται στην 3η θέση, 5 ώρες πίσω.

Ράλλυ Ντακάρ 2024

Prologue: Al’Ula
Ειδική διαδρομή 01: Al’Ula – Al Henakiyah
Ειδική διαδρομή 02: Al Henakiyah – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 03: Al Duwadimi – Al Salamiya
Ειδική διαδρομή 04: Al Salamiya – Al Hofuf
Ειδική διαδρομή 05: Al-Hofuf – Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06Α: Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06B: Shubaytah 
Ειδική διαδρομή 07: Riyadh – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 08: Al Duwadimi – Ha’il
Ειδική διαδρομή 09: Hai’il – Al-‘Ula
Ειδική διαδρομή 10: Al-‘Ula 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!