Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ2: Καλή ημέρα για την Audi

Η δεύτερη ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ πήγε πολύ καλά για την εργοστασιακή ομάδα της Audi, καθώς ο Stephane Peterhansel σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, και ο Carlos Sainz πήρε την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη.

Ο 58χρονος Γάλλος Stephane Peterhansel, ή «Monsieur Dakar», αφού έχει κερδίσει το θρυλικό αγώνα 14 φορές, ήταν ταχύτερος στη δεύτερη ειδική διαδρομή της φετινής διοργάνωσης (που αποτελεί την 35η του συμμετοχή), μήκους 463 χλμ. από την Al Henakiyah στην Al Duwadimi. Με αυτό τον τρόπο, ο Peterhansel σημείωσε την 50ή νίκη της καριέρας του σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Ari Vatanen.

Ο Γάλλος 9 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Loeb, σημείωσε το δεύτερο χρόνο της ειδικής με το Prodrive Hunter της Bahrain Raid Xtreme, 29 δλ. πίσω από τον Peterhansel. Ο Loeb πίεσε πολύ το συμπατριώτη του στα τελευταία στάδια της ειδικής, πλησιάζοντας στα 5 δλ. στο 342ο χλμ., αλλά ο Peterhansel κατάφερε να απομακρυνθεί ξανά, για να κερδίσει μόλις τη δεύτερη ειδική διαδρομή της καριέρας του με την ομάδα της Audi.

To βάθρο της ημέρας συμπλήρωσε ο εντυπωσιακός Αμερικανός Seth Quintero (Πρωταθλητής κατηγορίας Τ3 πέρυσι), o οποίος με το εργοστασιακό Toyota Hilux ολοκλήρωσε την ημέρα 3:11” πίσω από τον Peterhansel. Ο μόλις 21 ετών Quintero άφησε πίσω του τον 5 φορές νικητή του αγώνα Nasser Al-Attiyah, ο οποίος κινήθηκε 6:28” πιο αργά από τον Peterhansel, έχοντας χάσει περισσότερα από 8 λεπτά μεταξύ του 2ου και 3ου σημείου ελέγχου, λόγω μίας στραβωμένης ράβδου του συστήματος διεύθυνσης του Prodrive Hunter που οδηγεί, το ίδιο πρόβλημα που είχε εχθές ο Loeb.

Ακολούθησαν οι δύο οδηγοί της Overdrive, ο Σαουδάραβας Yazeed Al Rajhi και ο Γάλλος Guerlain Chicherit, με Toyota Hilux. Ακολούθησαν δύο πληρώματα της Audi, με το Mattias Ekstrom στην 7η θέση της ημέρας και τον Carlos Sainz στην 8η, 17:15” μακριά από την κορυφή. Παρότι είχε μία αστοχία ελαστικού, ο Ισπανός οδηγός τέθηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης, με διαφορά 1:51” από τον τοπικό ήρωα Yazeed Al Rajhi.

Έχοντας ξεκινήσει την ημέρα στη δεύτερη θέση, πίσω από το αναπάντεχο νικητή της χθεσινής, εναρκτήριας ειδικής διαδρομής, Guillaume de Mevius, ο Carlos Sainz δήλωσε: «Ήταν δύσκολη ειδική να πλοηγηθείς, αρκετά περίπλοκη. Ήταν δύσκολο επίσης να ανοίγεις το δρόμο. Πιάσαμε τον de Mevius και τον περάσαμε, αλλά είχαμε ένα κλατάρισμα και μας πέρασε ξανά. Έτσι, τον πιάσαμε ξανά και από εκεί και πέρα, νομίζω ότι έκανε ένα λάθος κάπου. Θα έχουμε μόνο δύο ώρες για να δουλέψουμε στο αυτοκίνητο και θα δούμε αν αύριο, ξεκινώντας από πίσω, μπορούμε να κάνουμε μία καλή ειδική διαδρομή και να κερδίσουμε λίγο χρόνο».

Ο Loeb έχει ανέβει στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, 4:17” μακριά από την κορυφή, ενώ ο Seth Quintero είναι ο ταχύτερος οδηγός της Toyota στην 4η θέση, έχοντας περάσει εμπρός από το χθεσινό επικεφαλής Guillaume de Mevius για μόλις 12 δλ. με αμφότερους να βρίσκονται πάνω από 7:30” μακριά από την κορυφή.

Στην 6η θέση της γενικής κατάταξης βρίσκεται ο Σουηδός νικητής του Prologue, Mattias Ekstrom, 11:17” πίσω από τον team-mate του στην Audi, Sainz, και 1 λεπτό εμπρός από το Nasser Al-Attiyah. Βραζιλιάνος Lucas Moraes (Toyota) είναι 8ος, ενώ ο Peterhansel με το τρίτο Audi βρίσκεται στην 9η θέση, 13:16” μακριά από το Sainz. Την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης συμπλήρωσε ο Guerlain Chicherit. O Ισπανός Pau Navarro, στο ντεμπούτο του με το MINI της X-Raid είχε ατύχημα στο 133ο χλμ. και υπέστη κάταγμα σκαφοειδούς οστού στο δεξί του χέρι, γεγονός που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τον αγώνα.

Μοτοσυκλέτες

Στην ανώτερη κατηγορία RallyGP, o Χιλιανός Jose Ignacio Cornejo με Honda σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας για να σημειώσει την 7η προσωπική του νίκη σε ειδική διαδρομή. Σχεδόν 6 λεπτά πίσω του τερμάτισε ο Αργεντίνος Luca Benavides (Husqvarna) και ο -επίσης Χιλιανός- Pablo Quintanilla (Honda).

Στη γενική κατάταξη εξακολουθεί να προηγείται ο Ross Branch (Hero), αλλά το προβάδισμά του έχει μειωθεί πλέον στα 2:55” από το σημερινό νικητή “Nacho” Cornejo. Ο Αμερικανός Ricky Brabec (Honda) βρίσκεται στην 3η θέση, 7:15” μακριά από την κορυφή, ακολουθούμενος από τους Quintanilla και Benavides. Ο Νοτιοαφρικανός αναβάτης της KTM στην κατηγορία Rally2, Kerim Fitz-Gerald, είχε μια πτώση και έπρεπε να διακομιστεί σε νοσοκομείο. Το ίδιο συνέβη και με τον Ισπανό Carles Falcon της ομάδας TwinTrail, ο οποίος είχε πτώση με την KTM του στο 448ο χλμ. και διακομίστηκε με σοβαρούς τραυματισμούς στο νοσοκομείο. Βρίσκεται σε τεχνητό κώμα λόγω εγκεφαλικού οιδήματος, και έχει κάταγμα στο σπόνδυλο C2, αλλά η κατάστασή του χαρακτηρίζεται σταθερή.

Στις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο Βραζιλιάνος Marcelo Medeiros πέρασε τη γραμμή του τερματισμού με τον ταχύτερο χρόνο, αλλά δέχθηκε ποινή 15 λεπτών. Συνεπώς, ο Σλοβάκος Juraj Varga επικράτησε στους χρόνους της ημέρας, ακολουθούμενος από τον Αργεντίνο Manuel Andujar. Στη γενική κατάταξη, ο Medeiros έχει πέσει πίσω από τους Varga και Andujar. Ο Αργεντίνος Francisco Moreno, νικητής του Prologue, εγκατέλειψε.

Τ3, Τ4 και φορτηγά

Ο 19χρονος Πολωνός Eryk Goczal, στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων, συνέχισε να κυριαρχεί, επικρατώντας για τρίτη συνεχόμενη ημέρα, με διαφορά 1 λεπτού από το θείο του, Michal Goczal. Το βάθρο της ημέρας συμπλήρωσε ο Αμερικανός Mitchell Guthrie, ενώ στη γενική κατάταξη πρόκειται για… οικογενειακή υπόθεση, αφού τον Eryk και Michal Goczal ακολουθεί ο πατέρας του επικεφαλής και αδερφός του 2ου, Marek Goczal.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, ο Βραζιλιάνος Rodrigo Varela, που κάνει το ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ, διπλασίασε τις νίκες του σε ειδικές διαδρομές, έπειτα από τη χθεσινή του παρθενική επιτυχία. Ο Varela ολοκλήρωσε την ημέρα με διαφορά 30 δλ. από τον Ισπανό Gerard Farres Guell και 35 δλ. από το Γάλλο Xavier De Soultrait, αλλά οι διαφορά τους στη γενική κατάταξη (που παρουσιάζει την ίδια πρώτη τριάδα), είναι 12:47” και 24:17”, αντίστοιχα.

Ο Ολλανδός Janus van Kasteren με Iveco φαινόταν ότι θα κέρδιζε την ειδική διαδρομή με μεγάλη διαφορά, αλλά στο προτελευταίο σημείο ελέγχου, ο Τσέχος Ales Loprais (Praga) έφτασε ξαφνικά σε απόσταση αναπνοής. Ο Van Kasteren αντιμετώπιζε προβλήματα με πολύ υψηλές πιέσεις ελαστικών αλλά κατάφερε να επικρατήσει με διαφορά μόλις 6 δλ. από το Loprais, ενώ ο Τσέχος Martin Macik (Iveco) συμπλήρωσε το βάθρο της ημέρας, 2:12” μακριά από την κορυφή. Αυτή τη μορφή έχει και η γενική κατάταξη, με τον Van Kasteren να έχει αναπτύξει διαφορά 12:55” από το Loprais και 21:47” από το Macik.

Πλοήγηση στο Ράλλυ Ντακάρ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!