Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ10: Μικραίνει η διαφορά Sainz-Loeb

Σε μία ημέρα με δραματική εξέλιξη, καθώς οι δύο μονομάχοι για τη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ σταμάτησαν πολλές φορές, η διαφορά του Carlos Sainz από το Sebastien Loeb μειώθηκε στα 13:22”, με δύο ειδικές διαδρομές να απομένουν για τον τερματισμό.

Για τη 10η ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ, τα πληρώματα κινήθηκαν στην περιοχή της Al-‘Ula, καλύπτοντας 371 αγωνιστικά χλμ. Η σημερινή ημέρα αποδείχθηκε δραματική στη μάχη μεταξύ Carlos Sainz και Sebastien Loeb για τη νίκη στην 46η έκδοση του αγώνα με πολλαπλές αστοχίες ελαστικών στους ηφαιστειακούς βράχους.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς για το Γάλλο 9 φορές Πρωταθλητή του WRC, που αναγκάστηκε να σταματήσει για να επισκευάσει ένα πρόβλημα του Prodrive Hunter στην απλή διαδρομή που οδηγούσε στην εκκίνηση της ειδικής. Στη συνέχεια, δε λειτουργούσε σωστά το σύστημα εντοπισμού του Audi RS Q e-tron του Sainz, με αποτέλεσμα να μην εμφανίζονται αρχικά οι χρόνοι του.

Ο Loeb, ανοίγοντας το δρόμο, αναγκάστηκε να σταματήσει ξανά στο 53ο χλμ. της ΕΔ10, με αποτέλεσμα να έχει χάσει 2 λεπτά από το Sainz έως το 91ο χλμ. Ωστόσο, στη συνέχεια ο Ισπανός ήταν αυτός που αναγκάστηκε να σταματήσει με το Audi, λόγω αστοχίας ελαστικού, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 4 λεπτά από το Γάλλο διώκτη του. Ο Sainz σταμάτησε ξανά στο 248ο χλμ., για περισσότερα από 10 λεπτά με τρίτη αστοχία ελαστικού και χωρίς ρεζέρβα. Ο team-mate του Ισπανού στην Audi, Mattias Ekstrom, σταμάτησε για να του παραχωρήσει δύο καινούργιες ρεζέρβες, και να παραμένει ακινητοποιημένος αφότου αναχώρησε ο Sainz.

Το προβάδισμα 21 λεπτών που είχε στη γενική κατάταξη ο Sainz έπεσε στα μόλις 4 λεπτά έπειτα από αυτή τη στάση του. Στο 307o χλμ. όμως, ο Loeb, που πίεζε σκληρά για να εκμεταλλευτεί το πρόβλημα του αντιπάλου του, ήταν αυτός που είχε αστοχία ελαστικού και έχασε αρκετό χρόνο, καθώς δε λειτουργούσε το υδραυλικό σύστημα ανύψωσης του Prodrive Hunter, δυσκολεύοντας τη διαδικασία. Συνεπώς, ο Sainz, χωρίς να ανησυχεί για αστοχίες ελαστικών κατάφερε να ξεφύγει ξανά στα τελικά στάδια της ημέρας και να αυξήσει τη διαφορά του στα 13:22”.

Αν και ο Loeb δήλωνε εχθές ότι χρειάζεται ένα «θαύμα» για να ελπίζει στη νίκη, αφού με το ρυθμό μόνο δεν πιστεύει ότι μπορεί να επικρατήσει, δεδομένου ότι παλεύει μόνος του εναντίον τριών ουσιαστικά Audi, που συνεργάζονται με σκοπό να βοηθήσουν το Sainz, ο οποίος όμως αύριο θα έχει μόνο το Stephane Peterhansel στο πλευρό του. Η διαφορά μεταξύ των δύο μονομάχων όμως είναι πολύ μικρή, με μόλις δύο ειδικές διαδρομές να απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα.

Τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική διαδρομή σημείωσε -για πρώτη φορά φέτος- ο Γάλλος Guerlain Chicherit με το Toyota Hilux της Overdrive, o οποίος με αυτή την επίδοση κατάφερε να ανέβει στην 5η θέση της γενική κατάταξης, πίσω από το Βραζιλιάνο Lucas Moares με το εργοστασιακό Toyota Hilux και το Βέλγο Guillaume De Mevius (Overdrive).

Ωστόσο, τον Chicherit εξακολουθεί να καταδιώκει o εντυπωσιακός συμπατριώτης του, Mathieu Serradori, με κίνηση στους πίσω τροχούς στο Century που οδηγεί, απέναντι σε τετράτροχους αντιπάλους. Ο έμπειρος Νοτιοαφρικανός Giniel de Villiers αντιμετώπισε προβλήματα με το εργοστασιακό Toyota Hilux και έπεσε εκτός πρώτης δεκάδας στη γενική κατάταξη. Ο Martin Prokop συνεχίζει την εντυπωσιακή του εμφάνιση με το ιδιωτικό Ford Raptor.

Ο Nasser Al-Attiyah δεν επέστρεψε στον αγώνα σήμερα και αποχώρησε από τη Σαουδική Αραβία, όντας εξαιρετικά απογοητευμένος από τα προβλήματα που αντιμετώπισε τις δύο προηγούμενες ημέρες. Ο οδηγός από το Κατάρ και έκανε αιχμηρές δηλώσεις, αναφέροντας ότι δεν ήθελε να οδηγήσει άλλο το Hunter και πως πήρε ένα καλό μάθημα από την εμπειρία του με την Prodrive, πριν από τη μετάβασή του στη Dacia το 2025. Ο Αμερικανός Seth Quintero αναγκάστηκε να σταματήσει για μία ακόμη φορά, περιμένοντας περισσότερες από τρεις ώρες τους μηχανικούς της Toyota Gazoo Racing.

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP, ο Αμερικανός Ricky Brabec σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, με διαφορά μόλις 2 δλ. από το Χιλιανό Jose Ignacio Cornejo με το Γάλλο Adrien Van Beveren να συμπληρώνει ένα βάθρο αποκλειστικά με αναβάτες της Honda στα 20 δλ. Παρότι ο Brabec προηγείται στη γενική κατάταξη, αυτή ήταν η πρώτη νίκη του σε ειδική διαδρομή του φετινού αγώνα και με αυτή την επίδοση κατάφερε να επεκτείνει το προβάδισμά του επί του Ross Branch (Hero) στα 10:54”. Τη 2η θέση του αναβάτη από την Μποτσουάνα απειλεί ο Van Beveren, όντας μόλις 52 δλ. πίσω.

Στην κατηγορία Rally 2, o Ινδός Harith Noah (Sherco), σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο ακολουθούμενος από τρεις Γάλλους, με διαφορά 4:17” από το Mathieu Doveze (KTM) που ολοκλήρωσε την ημέρα 2ος, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Jean-Loup Lepan (KTM). Ο επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Romain Dumontier, είδε το προβάδισμά του από το Noah να μειώνεται στα 4 λεπτά και 31 δλ., με τον Ινδό να έχει αφήσει 6 λεπτά πίσω το Lepan.

Στις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο Αργεντίνος o Manuel Andujar κράτησε σε απόσταση ασφαλείας 2 λεπτών τον Alexandre Giroud (αμφότεροι με Yamaha) και τώρα βρίσκεται 8:51″ μπροστά από το Γάλλο με δύο ειδικές διαδρομές να απομένουν για τον τερματισμό.

T3, T4 και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Βραζιλιάνος Marcelo Gastaldi (Taurus) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, 1:26” μπροστά από τον Αργεντίνο Nicolas Cavigliasso (Taurus), με το Λιθουανό Rokas Baciuska (Can-Am) στην 3η θέση. Στη γενική κατάταξη, ο Αμερικανός Mitchell Guthrie (Taurus) έχει ένα υγιές προβάδισμα 28 λεπτών από την Ισπανίδα Cristina Gutierrez (Taurus), με το Baciuska σχεδόν 1 ώρα πιο πίσω.

Στην κατηγορία Τ4 τροποποιημένων SSV, o Σουδάραβας Yasir Seaidan (Can-Am) έδειχνε να κυριαρχεί, αλλά καθυστέρησε στα τελευταία χλμ., με αποτέλεσμα η Αμερικανίδα Sara Price (Can-Am) να κατακτήσει την πρώτη τη νίκη σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ, με διαφορά μόλις 2 δλ. από τον Ελβετό Jerome de Sadeleer (Can-Am). Οι δύο οδηγοί μάχονται για τη δεύτερη θέση, 20 λεπτά πίσω από το Γάλλο επικεφαλής της γενικής κατάταξης Xavier de Soultrait με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb.

Στα φορτηγά, ο Ολλανδός Gert Huzink (Renault), κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του σε ειδική διαδρομή, με διαφορά 1 λεπτού από τον Τσέχο επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Martin Macik (Iveco), ο οποίος έχει προβάδισμα 2 ωρών από το συμπατριώτη του Ales Loprais (Praga), ενώ ο Ολλανδός Janus van Kasteren (Iveco) επέστρεψε στην πρώτη τριάδα, έπειτα από τα χθεσινά προβλήματα του συμπατριώτη του, Mitchel van den Brink.

Ράλλυ Ντακάρ 2024

Prologue: Al’Ula
Ειδική διαδρομή 01: Al’Ula – Al Henakiyah
Ειδική διαδρομή 02: Al Henakiyah – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 03: Al Duwadimi – Al Salamiya
Ειδική διαδρομή 04: Al Salamiya – Al Hofuf
Ειδική διαδρομή 05: Al-Hofuf – Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06Α: Shubaytah
Ειδική διαδρομή 06B: Shubaytah 
Ειδική διαδρομή 07: Riyadh – Al Duwadimi
Ειδική διαδρομή 08: Al Duwadimi – Ha’il
Ειδική διαδρομή 09: Hai’il – Al-‘Ula

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!