Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ1: Εκρηκτικό ντεμπούτο του Guillaume de Mevius

O πρωτοεμφανιζόμενος στην κατηγορία Τ1 Gulliaume de Mevius έκανε τη μεγάλη έκπληξη στην 1η ημέρα του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, κερδίζοντας την πρώτη του ειδική διαδρομή στον αγώνα.

Στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ μήκους 414 χλμ. μεταξύ Al-’Ula και Al Henakiyah, 29χρονος Βέλγος Guillaume de Mevius, πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός στην κατηγορία αυτοκινήτων Τ1, με το Toyota Hilux της Overdrive σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. H έναρξη της πρώτης ειδικής διαδρομής για τα αυτοκίνητα καθυστέρησε 1 ώρα, αφότου 200 μ. μετά τη γραμμή εκκίνησης, ο Lionel Baud με το Toyota Hilux της Overdrive χτύπησε θεατή, ο οποίος διακομίστηκε στο νοσοκομείο τραυματισμένος. Το συμβάν προκάλεσε χάος στην επίσημη χρονομέτρηση.

O Σουηδός Mattias Ekstrom, ταχύτερος στο Prologue, είχε προηγηθεί στα αρχικά στάδια της ειδικής διαδρομής, αναπτύσσοντας διαφορά 2 λεπτών. Ωστόσο, δέχθηκε πίεση από τον team-mate του στην Audi, Carlos Sainz, και ο Σουηδός έχασε 8 λεπτά μεταξύ του 5ου και 6ου σημείου ελέγχου. Συνεπώς, ο Guillaume de Mevius είχε τη δυνατότητα να ανέβει στη 2η θέση και στη συνέχεια περάσει εμπρός από το Sainz έως τον τερματισμό. Με αυτό τον τρόπο, ο de Mevius σημείωσε την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή στην ανώτερη κατηγορία, έπειτα από δύο χρονιές στην Τ3, όπου πέρυσι τερμάτισε 3ος.

Ο de Mevius δήλωσε ότι οδήγησε έξυπνα, προσπαθώντας να αποφύγει αστοχία ελαστικού στις αιχμηρές πέτρες της ειδικής διαδρομής, όπου πολλά πληρώματα έριξαν τη μέση ωριαία ταχύτητά τους στα 50 χλμ./ώρα για απόσταση 150 χλμ., έχοντας ξεμείνει από ρεζέρβες. Ο Sainz, παρότι δήλωσε ότι είχε τρεις αστοχίες ελαστικών, βρέθηκε μόνο 1:44” πίσω από το Βέλγο επικεφαλής, ενώ ο εργοστασιακός οδηγός της Toyota, Giniel de Villiers έκανε πολύ καλή ανάκαμψη στα τελευταία 100 χλμ. για να ανέβει από την 7η στην 3η θέση, και να βρεθεί 9:18” μακριά από την κορυφή στο τέλος της ημέρας. Έτσι, η Toyota είχε δύο αυτοκίνητα στην πρώτη τριάδα.

Την 4η θέση κατέλαβε ο Λιθουανός Vaidotas Zala, με το X-Raid Mini, ενώ ο πρώην νικητής των 24 Ωρών του Le Mans, Romain Dumas, συμπλήρωσε μια ασυνήθιστη πρώτη πεντάδα με το Toyota Hilux της Rebellion. Πίσω από το Γάλλο βρέθηκε το δίδυμο της Toyota, Lucas Moraes and Guy Botterill, ακολουθούμενο από τον τοπικό ήρωα Yazeed Al-Rajhi με το Hilux της Overdrive. Ο Mathieu Serradori ήταν 9ος για τη Century Racing Team, ενώ τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Ekstrom τον έριξαν στη 10η θέση, 14:20” μακριά από την κορυφή.

Ακόμη μεγαλύτερες απώλειες χρόνου είχαν οι οδηγοί της Prodrive, Nasser Al-Attiyah και Sebastien Loeb. O Γάλλος 9 φορές Πρωταθλητής του WRC είχε μία αστοχία ελαστικού στα πρώτα 70 χλμ. και έχασε περίπου 15 λεπτά αντικαθιστώντας μία στραβωμένη ράβδο του συστήματος διεύθυνσης του Hunter, για να καταλήξει στην 20ή θέση, 22:47” μακριά από την κορυφή.

Ακόμη πιο πίσω βρέθηκε ο 5 φορές νικητής του αγώνα, Al-Attiyah, στην 22η θέση, 2 λεπτά πίσω από το Loeb, έχοντας υποστεί 2 αστοχίες ελαστικών στα πρώτα 50 χλμ. Επιπλέον, η ενδοεπικοινωνία σταμάτησε να λειτουργεί στα τελευταία 50 χλμ. και ο Γάλλος συνοδηγός Mathieu Baumel, αναγκάστηκε να κάνει χειρονομίες στον Καταριανό οδηγό για να του υποδείξει τη διαδρομή. Στις δηλώσεις του, ο Al-Attiyah αμφισβήτησε ότι ο Sainz είχε τρεις αστοχίες ελαστικών.

Στην 24η θέση, 32 λεπτά και 15 δλ. μακριά από την κορυφή, βρέθηκε ο 14 φορές νικητής του αγώνα, Stephane Peterhansel, ο οποίος είχε δύο αστοχίες ελαστικών στα τελευταία 30 χλμ. της ειδικής διαδρομής, παρότι οδηγούσε πολύ αργά, όπως δήλωσε.

Μοτοσυκλέτες

Με δραματικό τρόπο ξεκίνησε ο αγώνας και στην κατηγορία των μοτοσυκλετών. Ο Πορτογάλος αναβάτης της Honda, Joaquim Rodgrigues, είχε πτώση στο 82ο χλμ. και το χρειάστηκε να επέμβει το ιατρικό ελικόπτερο. Στο 240ό χλμ., ο Τosha Schareina (Honda) που βρισκόταν στην 3η θέση της κατηγορίας RallyGP, είχε πτώση και υπέστη κάταγμα στον καρπό, από «βλακώδες λάθος», όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος.

Ο Ross Branch (Hero) σταμάτησε για να δει αν ο Schareina χρειαζόταν βοήθεια, και εντέλει του απονεμήθηκε η νίκη της ημέρας, με αφαίρεση 25 λεπτών από το χρόνο του, γεγονός που τον έφερε επικεφαλής, με προβάδισμα 10:54” επί του Αμερικανού Ricky Brabec (Honda) και 11:19” από τον -επίσης Αμερικανό- Mason Klein (Kove).

Ράλλυ Ντακάρ 2024 - Ross Branch (Hero)

Στις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο Βραζιλιάνος Marcelo Medeiros κατέκτησε την 9η νίκη της καριέρας του σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ. Ο Σλοβάκος Juraj Varga τερμάτισε 2ος, με διαφορά 2:40”, με το Λιθουανό Laisvydas Kancius να συμπληρώνει το βάθρο πάνω από 10 λεπτά πίσω.

Τ3, Τ4 και φορτηγά

Ο Πολωνός Eryk Goczal, στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ3, επικράτησε για δεύτερη συνεχή ημέρα, εμπρός από το θείο του, Michal, και τον πατέρα του, Marek, που δημιούργησαν ένα οικογενειακό βάθρο, ενώ ο περυσινός νικητής Austin Jones έχασε 10 λεπτά.

Ράλλυ Ντακάρ 2024 - Rodrigo Varela & Enio Bozzano (Team BBR, BRP Can-Am Maverick XRS Turbo)

Μετά τον Reinaldo Varela, ήταν η σειρά του γιου του, Rodrigo Varela, να κερδίσει ειδική διαδρομή στην κατηγορία T4 στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ. Ο Βραζιλιάνος πήρε την πρωτοπορία στο 367ο χιλιόμετρο και δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Ο Gerard Farres σημείωσε το 2ο χρόνο στα τροποποιημένα SSV, περισσότερο από 12 λεπτά πίσω από το Varela. Η Sara Price, πρωτοεμφανιζόμενη στο Ντακάρ, όπως και ο Varela, ήταν , λιγότερο από 18 λεπτά πίσω.

Το μήκος της ειδικής διαδρομής μειώθηκε στα 281 χλμ. για την κατηγορία των φορτηγών για λόγους ασφαλείας, ώστε να μην πιάσει τα πληρώματα το σκοτάδι έπειτα από την καθυστέρηση με το συμβάν της εκκίνησης στα αυτοκίνητα Τ1. Ο Ολλανδός Janus van Kasteren με Iveco έκανε μία εκπληκτική εμφάνιση, για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο, εμπρός από το συμπατριώτη του Gert Huzink (Renault) και τον Τσέχο Jaroslav Valtr (Tatra).

Τα πληρώματα θα αντιμετωπίσουν αύριο μία ειδική διαδρομή μήκους 463 χλμ. από την Al Henakiyah στην Al Duwadimi, με τα αρχικά 30 χλμ. να είναι πολύ δύσκολα.

Ράλλυ Ντακάρ 2024 - Janus Van Kasteren, Darek Rodewald & Marcel Snijders (Boss Machinery Team De Rooy FTP, Iveco Powerstar)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!