Ariel Hipercar: Η νέα είσοδος στον κόσμο των ηλεκτρικών hypercar

Η βρετανική Ariel εισέρχεται στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας το πρώτο δείγμα ενός αντίστοιχης τεχνολογίας υπεραυτοκίνητο το οποίο θα περάσει στην παραγωγή σε δύο χρόνια.

Ariel Hipercar: Η νέα είσοδος στον κόσμο των ηλεκτρικών hypercar

Η βρετανική Ariel εισέρχεται στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, παρουσιάζοντας το πρώτο δείγμα ενός αντίστοιχης τεχνολογίας υπεραυτοκίνητο το οποίο θα περάσει στην παραγωγή σε δύο χρόνια.

H Ariel έχει μακρά παράδοση στη δημιουργία υπερελαφρών κατασκευών και πλέον, αποφάσισε να μεταφέρει την τεχνογνωσία της στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, εξελίσσοντας ένα αντίστοιχης τεχνολογίας hypercar το οποίο αναμένεται να αποτελέσει από τις εξωτικές προτάσεις του είδους, διαθέτοντας ένα εξολοκλήρου ανθρακονημάτινο αμάξωμα και προσφέροντας ισχύ 1.197 ίππων από ένα κουαρτέτο ηλεκτροκινητήρων.

Το Hipercar όπως προς το παρόν ονομάζεται, υιοθετεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση από τα μέχρι σήμερα γνωστά προϊόντα της Ariel, Atom και Nomad, εγκαταλείποντας το ορατό σωληνωτό πλαίσιο προς όφελος ενός κλειστού αμαξώματος από ανθρακόνημα που υπακούει στις επιταγές της αεροδυναμικής και της παραγωγής της μέγιστης δυνατής κάθετης δύναμης. Η πρόσβαση στην κλειστή καμπίνα δίνεται από ένα σετ προς τα πάνω ανοιγόμενων θυρών, ενώ το πλαίσιο κατασκευάζεται από αλουμίνιο.

Την ισχύ του Hipercar εξασφαλίζουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες 300 ίππων έκαστος που  προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 1.197 ίππων αλλά και χάρη στη διάταξη –ένας κινητήρας για κάθε τροχό-  την ιδανική κατανομή και διαχείριση της ροπής των 1.800 Nm.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, τα παραπάνω μεγέθη υπόσχονται να καταστήσουν εφικτή τη δυνατότητα επιτάχυνσης του βάρους 1.500 κιλών Hipercar από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,09 δευτερόλεπτα και από 0-160 χλμ./ώρα σε μόλις 4,42 δευτερόλεπτα. Όπως συνηθίζει το ηλεκτρικό είδος για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται σε 250 χλμ./ώρα με την παρέμβαση ηλεκτρονικού περιοριστή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως η σημειώνει η βρετανική φίρμα με έδρα το Somerset εκτός από την παραπάνω τετρακίνητη έκδοση θα υπάρξει και μια πιο «προσιτή» έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση στους δύο τροχούς, ισχύος 600 ίππων.

Σε ό,τι αφορά την πηγή ενέργειας, το αλουμινένιο πλαίσιο φιλοξενεί υδρόψυκτες συστοιχίες 62 kWh  οι οποίες τοποθετούνται, χαμηλά κάτω από το πάτωμα για λόγους που προφανώς έχουν να κάνουν με την κατανομή βάρους. Σύμφωνα με τις συστάσεις η μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία 240 χλμ. ωστόσο αυτό το μέγεθος μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω με turbo κινητήρα δια χειρός Cosworth ισχύος 35 kW ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια φροντίζοντας για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο range extender κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει με βενζίνη όσο και βιοκαύσιμα.

H ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια αλουμινίου, διαθέτει ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδους και εξίσου ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bilstein. Το σύστημα πέδησης φέρει την σφραγίδα της AP Racing και αποτελείται από εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω με δυνατότητα ρύθμισης. Όπως ισχύει για την πλειονότητα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, το Hipercar διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας από την επιβράδυνση όπου επίσης μπορεί να παρέμβει ο οδηγός, επιλέγοντας τον βαθμό ανάκτησης. Την εικόνα συμπληρώνουν ένα σετ τροχών επίσης ανθρακόνημα και ελαστικά της Michelin Cup 2R me διάμετρημα 265 χιλ. μπροστά.

Προς το παρόν δεν υπάρχει πλήρης εικόνα για το εσωτερικό του μοντέλου το οποίο σε κάθε περίπτωση υπόσχεται άνετη φιλοξενία ακόμα και στους ψηλότερους, ενώ το cockpit θα διαθέτει φυσικούς διακόπτες για τον χειρισμό των πολλαπλών ρυθμίσεων και οθόνες TFT για τις ενδείξεις.

Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα, ωστόσο η Ariel έχει ήδη ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών χωρίς όμως να υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις για την τιμή του η οποία σε κάθε περίπτωση θα κυμανθεί κοντά στο ένα εκατομμύριο στερλίνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!