Η Bugatti Type 57 SC Atlantic στο μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο

Μια από τις δύο σωζόμενες πρωτότυπες Type 57 SC Atlantic θα παραμείνει στο Ισπανικό μουσείο μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η Bugatti Type 57 SC Atlantic στο μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο

Μια από τις δύο σωζόμενες πρωτότυπες Type 57 SC Atlantic θα παραμείνει στο Ισπανικό μουσείο μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Το καλλιτεχνικό ταλέντο πλημμυρίζει την οικογένεια Bugatti. Ο Rembrandt Bugatti, αδελφός του ιδρυτή της εταιρείας Ettore, θεωρείται ένας από τους πιο αξιόλογους γλύπτες των αρχών του 20ου αιώνα. Τα έργα του εκτίθενται σε πολλές συλλογές και μουσεία σε όλο τον κόσμο. Ο Ettore Bugatti είδε τη δημιουργικότητα πίσω από τα θρυλικά αυτοκίνητά του, ως μια καλλιτεχνική διαδικασία, κάτι που μεταβίβασε στον γιο του, Jean, ό οποίος έχει σχεδιάσει μερικά από τα πιο κομψά και διαχρονικά σχήματα αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν. Το μοντέλο που θεωρείται από πολλούς ως το κορυφαίο επίτευγμα του Jean είναι το Type 57 SC Atlantic, που θεωρείται το πιο πολύτιμο και αποκλειστικό αυτοκίνητο στον κόσμο και πλέον έχει μια θέση στο Μουσείο Guggenheim του Μπιλμπάο ως μέρος μιας νέας προσωρινής συλλογής αυτοκινήτων.

Το εντυπωσιακού σχεδιασμού μουσείο είναι γνωστό για τις εκθέσεις μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης και τώρα φιλοξενεί μια νέα έκθεση με την ονομασία «Motion. Autos, Art, Architecture», την οποία έχει επιμεληθεί προσωπικά ο διάσημος Βρετανός αρχιτέκτονας, Norman Foster.

Η συλλογή αποτελείται από περίπου 40 καινοτόμες δημιουργίες της αυτοκινητοβιομηχανίας, μεταξύ των οποίων και η Type 57 SC Atlantic, που εκτίθεται δίπλα στο περίφημο γλυπτό «Walking Panther» του Rembrandt Bugatti.

Η συγκεκριμένη Type 57 SC Atlantic είναι ένα από τα δύο πρωτότυπα σωζόμενα μοντέλα και ανήκει στη συλλογή του μουσείου Mullin Automotive της Καλιφόρνια. Το αυτοκίνητο ήταν η πρώτη μονάδα που κατασκευάστηκε το 1936 και αρχικά αγοράστηκε από τον Βρετανό τραπεζίτη Victor Rothschild. Ο σχεδιαστής μόδας Ralph Lauren είναι ιδιοκτήτης της τελευταίας Atlantic που κατασκευάστηκε, από τις συνολικά τέσσερις μονάδες, η οποία είναι και το μοναδικό άλλο πρωτότυπο μοντέλο που διασώζεται. Το τρίτο αυτοκίνητο ενεπλάκη σε μια σοβαρή σύγκρουση το 1955 και καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς. Έκτοτε έχει αποκατασταθεί χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερα αυθεντικά εξαρτήματα, όμως πολλά χρειάστηκε να κατασκευαστούν εξ αρχής.

 

Ο Jean Bugatti έφτιαξε τη δεύτερη Atlantic, γνωστή πλέον ως «La Voiture Noire», για προσωπική του χρήση, αλλά το μοντέλο είναι αγνοούμενο από το 1938 και θεωρείται χαμένο κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η εξαφάνισή του είναι ένα μεγάλο μυστήριο και οι ειδικοί εκτιμούν ότι αν το αυτοκίνητο βρεθεί, η αξία του θα ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Jean Bugatti άρχισε να εκσυγχρονίζει τα μοντέλα της γαλλικής πολυτελούς μάρκας από τα τέλη της δεκαετίας του 1920, πριν αναλάβει την εταιρεία από τον πατέρα του, το 1936. Ο ίδιος σχεδίασε την Type 57 από την έκδοση παραγωγής μέχρι την αγωνιστική παραλλαγή της. Η γκάμα περιελάμβανε διάφορες επιλογές κινητήρων και αμαξώματα όπως η Galibier (τετράθυρο sedan), η Stelvio (cabrio), η Ventoux (δίθυρο sedan) και η Atlantic (coupe). Όταν η παραγωγή σταμάτησε, το 1940, περίπου 800 Type 57 διαφόρων εκδόσεων είχαν βγει από το εργοστάσιο της μάρκας.

Ωστόσο, μόνο τέσσερις Atlantic κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1936 και του 1938, αυξάνοντας την μυστικιστική γοητεία και την αποκλειστικότητά του μοντέλου. Όταν πρωτοεμφανίστηκε εντυπωσίασε. Οι τροχοί εξέχουν από το αμάξωμα και το καπό είναι πολύ μακρύ για ένα αυτοκίνητο με συνολικό μήκος μόλις 3,70 μέτρα. Το πίσω άκρο ρέει προς τα κάτω σε ένα οβάλ σχήμα που εκτείνεται σχεδόν μέχρι το έδαφος. Έξι λεπτές απολήξεις της εξάτμισης ολοκληρώνουν την πίσω όψη.

Η Atlantic τροφοδοτείται από έναν σχεδόν αθόρυβο, στιβαρό κινητήρα straight-eight 3,3 λίτρων που αποδίδει έως 200 ίππους και έχει μέγιστη ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα. Όλα αυτά, κατασκευασμένα μια εποχή που άλογα και κάρα κυριαρχούσαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!