Φόρος τιμής στην Bugatti Type 50S του 1931

Μία σύγχρονη Bugatti Chiron Super Sport αποτίει φόρο τιμής στην πρωτοποριακή Type 50S του 1931, που συμμετείχε στο θρυλικό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans.

Φόρος τιμής στην Bugatti Type 50S του 1931

Μία σύγχρονη Bugatti Chiron Super Sport αποτίει φόρο τιμής στην πρωτοποριακή Type 50S του 1931, που συμμετείχε στο θρυλικό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans.

Το 1937, η Bugatti κέρδισε για πρώτη φορά τις 24 Ώρες του Le Mans με την Tank Type 57G. Αλλά έξι χρόνια νωρίτερα, η μάρκα έκανε το επίσημο εργοστασιακό της ντεμπούτο στον θρυλικό αγώνα με ένα αυτοκίνητο που θα έδινε τόσο στον Ettore όσο και στον Jean Bugatti μια γεύση από τη συγκίνηση του Circuit de la Sarthe. Αυτή η πρωτοποριακή δημιουργία -η Type 50S– ενέπνευσε το τελευταίο αυτοκίνητο Sur Mesure της Bugatti: την Chiron Super Sport “Hommage T50S”.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην έδρα της μάρκας στο Molsheim και μετά από μια συζήτηση με τον επικεφαλής σχεδιαστή του τμήματος εξατομικεύσεων Sur Mesure της Bugatti, Jascha Straub, ο πελάτης εξήγησε ότι ήθελε μια μαύρη Chiron Super Sport1 που θα μπορούσε να γιορτάσει κατάλληλα την ιστορία της Bugatti. Τότε ήταν που μαγεύτηκε από την ιστορία της Type 50S.

Η Type 50S, η οποία προέρχεται από την περίφημη Type 46, αποτέλεσε το αποκορύφωμα της σειράς κινητήρων μεγάλου κυβισμού της Bugatti. Εκεί που είχε προηγουμένως επιτύχει με ελαφριά, ευκίνητα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως η Type 35, στα τέλη της δεκαετίας του 1920 και στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ο αγώνας των κατασκευαστών επικεντρώθηκε στην καθαρή ισχύ. Η καινοτομία της Bugatti σε αυτόν τον τομέα ήταν ένας νέος 5λιτρος υπερπληρούμενος 8κύλινδρος κινητήρας, ο πρώτος της με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής, που απέδιδε περίπου 250 ίππους.

Η τοποθέτηση αυτού του επαναστατικού κινητήρα στην Type 50S δημιούργησε το απόλυτο αυτοκίνητο δρόμου: άνετο και πολυτελές, καθώς και κομψό, αλλά με το είδος των επιδόσεων που αναμένονται από τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οι δυνατότητες της Type 50S ήταν τέτοιες, που ο Jean Bugatti πίστευε ότι θα μπορούσε να συμμετάσχει στον πιο εξαντλητικό αγώνα αυτοκινήτων στον κόσμο, τις 24 Ώρες του Le Mans, και να κερδίσει.

Η Bugatti συμμετείχε με τρία αυτοκίνητα στο θρυλικό αγώνα το 1931, τα οποία ήταν βαμμένα μαύρα αντί για το παραδοσιακό γαλλικό αγωνιστικό μπλε, ως μια διακριτική αιχμή προς τη γαλλική κυβέρνηση που αρνήθηκε να χρηματοδοτήσει την προσπάθεια, αλλά λειτούργησε και ως σύμβολο μιας νέας προσέγγισης των αγώνων αυτοκινήτου για την Bugatti.

Τα τρία αυτοκίνητα έδειξαν τεράστιες δυνατότητες, με καταιγιστική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες. Με τη νίκη να φαίνεται πιθανή, το αυτοκίνητο του Maurice Rost συμμετοχές είχε αστοχία ελαστικού σε υψηλή ταχύτητα και βγήκε από την πίστα, με τραγικό αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας θεατής.

Για να αποφευχθούν περαιτέρω ατυχήματα, η Bugatti απέσυρε τα δύο εναπομείναντα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του πλαισίου με αριθμό 50177 που ενέπνευσε αυτό το σύγχρονο φόρο τιμής με τη Chiron Super Sport.

Η ιστορία του πλαισίου 50177, το οποίο κοσμήθηκε με τον αριθμό «5» όταν αγωνίστηκε στο Le Mans το 1931, με οδηγούς τους Albert Divo και Guy Bouriat, ήταν ο καταλύτης που πυροδότησε τη βάση ενός δημιουργικού ταξιδιού τόσο για τον πελάτη όσο και για τον Jascha, καθώς το όραμα για τη Chiron Super Sport σχηματίστηκε στο μυαλό τους και άρχισε να ζωντανεύει.

Βασικός πυρήνας της εμπειρίας της Type 50S ήταν ο καινοτόμος κινητήρας με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής άξονα. Ολοκληρώθηκε με ένα διακοσμητικό μοτίβο από τον κινητήρα, γνωστό ως “Perlée”, και αυτό το είδος της προσοχής στη λεπτομέρεια ήταν σήμα κατατεθέν της μάρκας Bugatti και του ίδιου του Ettore Bugatti. Ο Jascha και ο πελάτης είχαν εμμονή με αυτή τη λεπτομέρεια, ενσαρκώνοντας τέλεια το ήθος της μάρκας: ομορφιά σε κάθε λεπτομέρεια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!