Κυψέλες υδρογόνου χωρίς επιπλέον κόστος στις μελλοντικές ηλεκτρικές BMW

Ο επικεφαλής του προγράμματος υδρογόνου της BMW αποκαλύπτει το όραμα της βαυαρικής εταιρείας για ένα μέλλον με ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου.

Κυψέλες υδρογόνου χωρίς επιπλέον κόστος στις μελλοντικές ηλεκτρικές BMW

Ο επικεφαλής του προγράμματος υδρογόνου της BMW αποκαλύπτει το όραμα της βαυαρικής εταιρείας για ένα μέλλον με ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου.

Κινητήρια σύνολα για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και έχουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού εντός λίγων λεπτών θα μπορούσε να είναι μια επιλογή μηδενικού κόστους σε ηλεκτρικά μοντέλα της BMW έως το 2035. Η νέα τεχνολογία μικρότερων δεξαμενών καυσίμου υδρογόνου επιτρέπει στον κατασκευαστή να εντάξει με οικονομικό τρόπο την αποθήκευση υδρογόνου σε πλατφόρμες οχημάτων που έχουν σχεδιαστεί για να υποδέχονται μπαταρίες.

Ενώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου (FCEV), όπως το Toyota Mirai, κυκλοφορούν σε περιορισμένη παραγωγή εδώ και αρκετά χρόνια, ωστόσο η σπανιότητα πρατηρίων ανεφοδιασμού και οι υψηλές τιμές τα έχουν ανάγει σε μη πρακτική και ακριβή πρόταση, πέραν από μικρές εξαιρέσεις.

Σύμφωνα όμως με τον επικεφαλής του προγράμματος υδρογόνου της BMW, Juergen Guldner, η μαζική παραγωγή των FCEV είναι δυνητικά φθηνότερη και πιο βιώσιμη από ό,τι συμβαίνει με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV). Αυτό συμβαίνει διότι χρησιμοποιούν 90% λιγότερο υλικό μπαταριών, ενώ παράλληλα θα διαθέτουν νέες σχεδιαστικές λύσεις, που θα επιτρέπουν στις εκδόσεις BEV και FCEV του ίδιου μοντέλου να μοιράζονται μια ενιαία πλατφόρμα, καθώς και πολλαπλά εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Ενώ το τελευταίο πρωτότυπο FCEV της BMW, η iX5 Hydrogen, έχει δύο μεγάλες δεξαμενές αερίου τοποθετημένες κεντρικά, οι προμηθευτές έχουν εργαστεί σκληρά για την παραγωγή πολλαπλών μικρότερων ρεζερβουάρ τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν εντός ενός πλαισίου που χρησιμοποιείται για μπαταρίες σε μελλοντικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, διατηρώντας την ίδια αντοχή και συνολική χωρητικότητα 6 κιλών αερίου υδρογόνου.

Καινοτομίες όπως αυτή, καθώς και το γεγονός ότι η ανακύκλωση FCEV οχημάτων είναι πολύ πιο εύκολη και οικονομική σε σύγκριση με τα BEV, προτρέπουν την BMW να εξετάσει το ενδεχόμενο να προσφέρει την επιλογή παροχής ενέργειας από κυψέλες καυσίμου χωρίς επιπλέον κόστος για τους πελάτες της, δήλωσε ο Guldner.

Τα σημάδια δείχνουν ότι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW με κυψέλες καυσίμου (FCEV) που θα κυκλοφορήσει στην αγορά, θα είναι πιθανότατα μια παραλλαγή ενός νέου ηλεκτρικού crossover iX, ενώ η μαζική παραγωγή θα ξεκινήσει κάποια στιγμή πριν από το 2030. Η BMW δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημα το μέλλον της παραγωγής οποιουδήποτε μοντέλου με κυψέλες υδρογόνου, αλλά ο Guldner επιβεβαίωσε ότι η στρατηγική της BMW διαμορφώνεται κατά το πρότυπο της εξάπλωσης των αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV).

Αυτό το πρόγραμμα ξεκίνησε με μια σειρά από πιλοτικά μοντέλα MINI E και BMW Active E, τα οποία δοκιμάστηκαν δημόσια και αξιολογήθηκαν εκτενώς, προτού η εταιρεία προχωρήσει σε ένα μόνο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής, την i3, που καταργήθηκε πρόσφατα. Τώρα, η BMW έχει τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της και όλα τα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς θα είναι BEV.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της BMW για το υδρογόνο, η τελευταία iX5 Hydrogen βρίσκεται σε παρόμοια πιλοτική φάση με το αρχικό MINI E, και «αν οι συνθήκες της αγοράς είναι κατάλληλες» μπορούμε να περιμένουμε σταδιακή εξάπλωση των μοντέλων που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Αν και ο Guldner δεν επιβεβαίωσε ποιο μπορεί να είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής, ανέφερε ότι το πρωτότυπο iX5 Hydrogen προσφέρει «μια πολύ καλή ένδειξη» όσον αφορά το μέγεθος και τη θέση του στην αγορά.

Τα πρατήρια υδρογόνου εξακολουθούν να είναι σπάνια, αλλά γίνονται κινήσεις για να αυξηθεί η διαθεσιμότητα του καυσίμου. Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία που πέρασε η Ευρωπαϊκή Ένωση, επιβάλλεται στα κράτη μέλη να εγκαταστήσουν ένα δίκτυο σταθμών πλήρωσης υδρογόνου 700 bar, κατάλληλων για επιβατικά αυτοκίνητα, σε απόσταση μεταξύ τους όχι μεγαλύτερη των 200 χιλιομέτρων σε κύριες οδικές αρτηρίες και σε κάθε πληθυσμιακό κέντρο με περισσότερους από 100.000 κατοίκους. Αυτό, όπως δήλωσε ο Guldner, θα «ανοίξει την πόρτα» για το πρόγραμμα κυψελών καυσίμου της BMW.

Η βαυαρική εταιρεία πιστεύει ότι τα μοντέλα κυψελών καυσίμου, που εξελίχθηκαν με τη χρήση βασικής τεχνολογίας που αγοράστηκε μέσω μιας μακροχρόνιας τεχνικής συνεργασίας με την Toyota, θα προσελκύσουν αρκετούς πελάτες που δεν είναι ικανοποιημένοι με τη φόρτιση και την αυτονομία που προσφέρουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία.

«Ακούμε σχόλια ανθρώπους που δεν έχουν ηλεκτρική φόρτιση στο σπίτι ή στη δουλειά», λέει ο Guldner, αναφέροντας την εμπειρία συναδέλφων στο Μόναχο. Τα κτίρια στα οποία διαμένουν δεν έχουν τη δυνατότητα εγκατάστασης ατομικών φορτιστών. Ο Guldner αναφέρθηκε επίσης σε οδηγούς που διανύουν μεγάλες αποστάσεις, αλλά χρειάζονται μεγάλη ευελιξία και δεν θέλουν να προγραμματίζουν τη ζωή τους ανάλογα με τις ανάγκες ηλεκτρικής φόρτισης του αυτοκινήτου τους.

Ο Guldner ανέφερε τη φράση ενός δυνητικού πελάτη: «Όταν ταξιδεύω, θα ήθελα να τρώω εκεί όπου απολαμβάνω το φαγητό και όχι εκεί όπου υπάρχει διαθέσιμο σημείο ηλεκτρικής φόρτισης». Άλλοι δυνητικοί αγοραστές κυψελών καυσίμου μπορεί να ζουν σε ψυχρότερα κλίματα, όπου η αυτονομία της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να μειωθεί σημαντικά, ενώ κάποιοι θέλουν να έχουν τη δυνατότητα ρυμούλκυσης σκαφών ή τρέιλερ αλόγων χωρίς άγχος για την αυτονομία.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!