F1: Η «κοιλιά» της Aston Martin και οι εύκαμπτες αεροτομές

Η πτώση απόδοσης της Aston Martin έπειτα από ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν ενδέχεται να οφείλεται και σε επέμβαση της FIA για την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1.

F1: Η «κοιλιά» της Aston Martin και οι εύκαμπτες αεροτομές

Η πτώση απόδοσης της Aston Martin έπειτα από ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν ενδέχεται να οφείλεται και σε επέμβαση της FIA για την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1.

H Aston Martin πραγματοποίησε εντυπωσιακό ξεκίνημα στη φετινή σεζόν της Formula 1, με τον Fernando Alonso να ανεβαίνει στο βάθρο 6 φορές στα πρώτα 8 Grand Prix της χρονιάς. Μάλιστα, η βρετανική ομάδα βρέθηκε πολύ κοντά στη νίκη στο GP Μονακό, αλλά η στρατηγική που επέλεξε της κόστισε την ευκαιρία να τη διεκδικήσει.

Εντούτοις, έπειτα από τους 8 πρώτους αγώνες, η απόδοση της Aston Martin έχει πέσει σημαντικά. Έκτοτε, το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας είναι ορισμένες πέμπτες θέσεις. Ο Alonso είχε αναφέρει ότι ίσως η πτώση απόδοσης οφείλονταν στην ενίσχυση του σκελετού των ελαστικών της Pirelli από το GP Μ. Βρετανίας.

Ωστόσο, ο επικεφαλής της Aston Martin, Mike Krack, δεν υποστήριξε τους ισχυρισμούς του Ισπανού οδηγού και δήλωσε ότι με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε η ομάδα στο GP Καναδά, οι οποίες επέφεραν ορισμένες ανεπιθύμητες συνέπειες στη συμπεριφορά του μονοθεσίου, τις οποίες οι τεχνικοί της ομάδας χρειάστηκαν μερικούς αγώνες για να εντοπίσουν.

Στο GP Βελγίου, η Aston Martin έδειξε σημάδια ανάκαμψης σε μία πίστα που θεωρητικά δεν ευνοούσε τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της. Ορισμένοι από τους αντιπάλους της όμως, πιστεύουν ότι η πτώση στην απόδοσή της οφείλεται σε παρέμβαση της FIA όσον αφορά την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων.

Η Διεθνής Ομοσπονδία παρακολουθεί εδώ και καιρό προσεκτικά την κατασκευή των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων της Formula 1, για να διασφαλίσει ότι δεν υπάρχουν έξυπνες λύσεις που τους επιτρέπουν να υποχωρούν ελεγχόμενα υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο, προσφέροντας κέρδη απόδοσης, ενώ παράλληλα περνούν τα στατικά τεστ ακαμψίας.

Πρόκειται για έναν τομέα που αποτελεί μόνιμο πεδίο μάχης μεταξύ της FIA και των ομάδων, καθώς είναι αδύνατο να κατασκευαστούν εντελώς άκαμπτες αεροτομές. Τo Motorsport αναφέρει ότι νωρίτερα μέσα στη σεζόν, η FIA εξέφρασε ανησυχίες όσον αφορά την κατασκευή εμπρός αεροτομών αρκετών μονοθεσίων, υποπτευόμενη ότι αυτές υποχωρούσαν πέραν του αναγκαίου υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.

Αυτή η τακτική θα επέτρεπε στις ομάδες να υιοθετούν μεγαλύτερη γωνία πρόπτωσης στα πτερύγια των αεροτομών, ενισχύοντας την πρόσφυση στις στροφές, με τα πτερύγια να υποχωρούν υπό το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο στις ευθείες, μειώνοντας την οπισθέλκουσα. Onboard τηλεοπτικά πλάνα από το μονοθέσιο της Aston Martin στους πρώτους αγώνες δείχνουν καθαρά τα πτερύγια της αεροτομής να υποχωρούν σημαντικά στις ευθείες.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η FIA επενέβη γύρω στην εποχή του GP Αζερμπαϊτζάν, συμβούλεψε ανεπίσημα αρκετές ομάδες ότι θέλει να δει αλλαγές στην κατασκευή των εμπρός αεροτομών για να αποφευχθούν προβλήματα στους επόμενους αγώνες. Ωστόσο, δεν είναι σαφές έως ποιο Grand Prix έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί οι αλλαγές, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις η FIA αφήνει συνήθως ένα χρονικό περιθώριο στις ομάδες να αντιδράσουν.

Δεν είναι γνωστό αν η Aston Martin αναγκάστηκε να κάνει αλλαγές και ποιες ακριβώς ήταν αυτές. Η βρετανική ομάδα έχει επιλέξει να μην αναλωθεί σε διαμάχες για την εμπρός αεροτομή της και κοιτάζει μπροστά, αναφέροντας ότι θα συνεχίσει να εξελίσσει το μονοθέσιό της έως το τέλος της σεζόν.

O διευθυντής απόδοσης της Aston Martin, Tom McCullough, δήλωσε: «Έχουμε το budget για να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το μονοθέσιο και αυτός είναι ο στόχος μας. Έτσι, θα φέρουμε μερικές αναβαθμίσεις μέχρι το τέλος του Πρωταθλήματος, όσο μπορούμε να το κάνουμε».

«Οι εξελίξεις που έρχονται στο δεύτερο μισό της σεζόν προσπαθούν ήδη να διορθώσουν ορισμένους από τους τομείς στους οποίους δεν είμαστε τόσο δυνατοί. Νομίζω ότι πραγματικά από το Zandvoort και μετά θα συνεχίσουμε την εξέλιξη όπως έχουμε κάνει μέχρι στιγμής».

F1 - Lance Stroll (Aston Martin), GP Βελγίου 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!