F1: Λάθος επιλογές πίσω από την οπισθοχώρηση της Aston Martin

Η Aston Martin κατέληξε στο συμπέρασμα ότι λανθασμένες επιλογές που έκανε όσον αφορά την εξέλιξη και το στήσιμο του μονοθεσίου τις τελευταίες εβδομάδες ευθύνονται για την πτώση απόδοσης που έχει επιδείξει στα πρόσφατα Grand Prix.

F1: Λάθος επιλογές πίσω από την οπισθοχώρηση της Aston Martin

Η Aston Martin κατέληξε στο συμπέρασμα ότι λανθασμένες επιλογές που έκανε όσον αφορά την εξέλιξη και το στήσιμο του μονοθεσίου τις τελευταίες εβδομάδες ευθύνονται για την πτώση απόδοσης που έχει επιδείξει στα πρόσφατα Grand Prix.

Η Aston Martin ξεκίνησε το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1 ως ο πιο δυνατός αντίπαλος της Red Bull, σημειώνοντας 6 βάθρα σε 8 Grand Prix. Αλλά μετά τη 2η θέση του Fernando Alonso στο GP Καναδά, η βρετανική ομάδα έχει πέσει σε απόδοση, καθώς αντίπαλοί της, όπως η McLaren και η Mercedes έχουν σημειώσει ραγδαία πρόοδο.

Στις αρχές της σεζόν, το δυνατό σημείο της AMR23 ήταν η απόδοση στις αργές στροφές αλλά και αυτό φαίνεται να έχει εξαφανιστεί πλέον, καθώς στο GP Ουγγαρίας η ομάδα διέθετε το 5ο ταχύτερο μονοθέσιο.

Αν και ο Alonso ισχυρίστηκε στην Ουγγαρία ότι η αλλαγή στις προδιαγραφές των ελαστικών της Pirelli που παρουσιάστηκε στο GP Μ. Βρετανίας θα μπορούσε να έχει συμβάλει στην πτώση της απόδοσης της Aston Martin, η διοίκηση της βρετανικής ομάδας είναι πιο επιφυλακτική και δεν αποδίδει εκεί την απογοητευτική της εικόνα στους τελευταίους αγώνες.

Ο επικεφαλής της Aston Martin, Mike Krack, δήλωσε ότι η ομάδα έχει πλέον καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ένας συνδυασμός αναβαθμίσεων του μονοθεσίου και επιλογών ρυθμίσεων στησίματος προκάλεσε κάποιες παρενέργειες στην AMR23.

Ο Krack δήλωσε: «Ο τρόπος με τον οποίο έχουμε εξελίξει το μονοθέσιο, είναι πολύ περίπλοκος. Αλλάζεις ένα πράγμα, αλλά ποτέ δεν αλλάζεις ένα πράγμα και όλα τα άλλα είναι μια χαρά. Πάντα έχεις παρενέργειες όταν κάνεις αλλαγές. Και πρέπει να τα ζυγίσεις: χρησιμοποιείς, για παράδειγμα, ένα εξάρτημα που παράγει περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο, αλλά έχει διαφορετικό χαρακτήρα, ή το αντίστροφο».

«Πιστεύουμε ότι σε 1-2 περιπτώσεις δεν κάναμε τη σωστή επιλογή. Προφανώς, κοιτάς ήδη από πριν, αλλά νομίζω ότι η Ουγγαρία ήταν το τελευταίο στοιχείο στο παζλ. Είναι μια πίστα όπου περιμέναμε να είμαστε λίγο πιο ανταγωνιστικοί, και δεν ήμασταν. Και αυτό ήταν το τελευταίο δεδομένο που επιβεβαίωσε ότι ίσως δεν πήγαμε προς τη σωστή κατεύθυνση».

Ο Krack εξήγησε ότι η Aston Martin εργάζεται για να φέρει αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο που μπορούν να τη βοηθήσουν να αντιμετωπίσει κάποιες από τις ακούσιες συνέπειες της εξέλιξή του. Ο επικεφαλής της ομάδας προβλέπει ότι τα νέα εξαρτήματα που προετοιμάζονται για τους επόμενους αγώνες θα φέρουν ένα βήμα προόδου.

Ο Krack δήλωσε: «Έχουμε μεγάλη αυτοπεποίθηση. Μας πήρε μερικές εβδομάδες να εντοπίσουμε ποια είναι τα προβλήματα και να τα επιβεβαιώσουμε. Πηγαίνεις σε έναν αγώνα, έχεις προβλήματα, πηγαίνεις σε έναν άλλο, είναι λίγο διαφορετικά και μετά δεν ξέρεις. Έτσι, πρέπει πάντα να περιμένεις λίγο για και να μην πάρεις μια κατεύθυνση».

«Θα μπορούσες απλά να προσθέσεις εξαρτήματα στο μονοθέσιο, απλά για να τα βάλεις επάνω του. Δεν είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Αλλά είμαστε αρκετά σίγουροι ότι αυτό που μπορούμε να κάνουμε στους επόμενους αγώνες θα μας δώσει βελτιώσεις».

Όσον αφορά το ζήτημα των ενισχυμένων ελαστικών που έφερε στο προσκήνιο o Alonso, o Krack σχολίασε: «Αυτή θα ήταν μια εύκολη δικαιολογία, έτσι δεν είναι; Βλέπουμε ότι υπάρχει μια μικρή διαφορά με αυτά τα ελαστικά, αλλά παρουσιάστηκαν για λόγους ασφαλείας. Και έτσι, από αυτή την άποψη, όλοι πρέπει να τα χρησιμοποιήσουν, άρα είναι το ίδιο για όλους».

«Έτσι, νομίζω ότι δεν πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε αυτό ως δικαιολογία για την ανταγωνιστικότητά μας, επειδή είναι τα ίδια ελαστικά που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε και στο μέλλον. Οπότε, το θέμα είναι να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτά και να προχωρήσουμε».

Για το GP Βελγίου αυτού του Σαββατοκύριακου, η Aston Martin, όπως και όλες οι ομάδες, έχει μία καινούργια πίσω αεροτομή προσαρμοσμένη στα χαμηλότερα επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου και αναβαθμίσεις στο δάπεδο της AMR23.

Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι η Aston Martin κατάφερε να αποσπάσει έναν υψηλόβαθμο αεροδυναμιστή από τη Red Bull. Πρόκειται για τον Thijs van Rees, o οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula 1 με την ομάδα της Williams (2011-2016) και πέρασε από τη Mercedes (2016-2020) και τη Red Bull (2020-2023) πριν βρεθεί στην Aston Martin.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!