F1: Ο Lewis Hamilton εφιστά την προσοχή στο DRS της Red Bull

O Lewis Hamilton σχολίασε έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ουγγαρίας, όπου κατέκτησε την pole position, ότι το DRS της Red Bull δεν απέδιδε κέρδη αντίστοιχα με αυτά των προηγούμενων αγώνων.

F1: Ο Lewis Hamilton εφιστά την προσοχή στο DRS της Red Bull

O Lewis Hamilton σχολίασε έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ουγγαρίας, όπου κατέκτησε την pole position, ότι το DRS της Red Bull δεν απέδιδε κέρδη αντίστοιχα με αυτά των προηγούμενων αγώνων.

Η Red Bull δεν βρήκε ποτέ το σωστό στήσιμο με τη μαλακή γόμα ελαστικών για το Hungaroring, γεγονός που επέτρεψε στον Lewis Hamilton να κατακτήσει την pole position του GP Ουγγαρίας για μόλις 0,003 δλ. από τον Max Verstappen. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Fernando Alonso, τα ενισχυμένα ελαστικά της Pirelli που παρουσιάστηκαν στον προηγούμενο αγώνα, το GP Μ. Βρετανίας, έχουν πλήξει την απόδοση της Red Bull και της Aston Martin.

Το Hungaroring είναι μία από τις πίστες που ταιριάζει περισσότερο στο οδηγικό στυλ του Lewis Hamilton, όπως έχει αποδειχθεί ανά τα χρόνια, και από το απόλυτο ρεκόρ 9 pole position του Βρετανού στην πίστα αυτή. Η ακρίβεια που χρειάζεται στην τοποθέτηση του μονοθεσίου στις αλλεπάλληλες στροφές είναι κάτι που τονίζει το ταλέντο του Hamilton, ο οποίος για πρώτη φορά φέτος είχε την αυτοπεποίθηση εντός του cockpit να πιέσει στο όριο.

Η Mercedes W14 είναι πολύ καλή στην είσοδο των αργών στροφών αλλά υστερεί σε πρόσφυση κατά την έξοδο από αυτές. Ωστόσο, όσο περισσότερη είναι η παρεχόμενη πρόσφυση, τόσο περισσότερο αυτό το έλλειμα καλύπτεται. Η αγωνιστική γραμμή στο Hungaroring είχε στρωθεί αρκετά με γόμα αρκετά έως το Q3 και τα μαλακά ελαστικά «μεταμόρφωναν» την απόδοση του γερμανικού μονοθεσίου, ενώ η Red Bull δεν είχε τη δυνατότητα να τα εκμεταλλευτεί.

Η Red Bull δεν βρήκε ποτέ την κατάλληλη ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των αξόνων, όπως σχολίασε ο Verstappen: «Η αίσθηση ήταν απαίσια. Δεν έχει σημασία πού βρίσκεσαι στο grid, αν δεν αισθάνεσαι καλά, δεν αισθάνεσαι καλά και όλο το Σαββατοκύριακο δυσκολευόμουν με την αλλαγή ισορροπίας. Έχεις υποστροφή, προσπαθείς να τη διορθώσεις και μετά έχεις υπερστροφή».

«Κάθε φορά που έφτανα στην κορυφή της στροφής, απλά δεν είχα πρόσφυση. Υπήρξε μεγάλη βελτίωση από το Q2 στην πρώτη μου προσπάθεια στο Q3, ξαφνικά είχε λίγη περισσότερη πρόσφυση. Αλλά έβαλα το δεύτερο σετ ελαστικών και ήταν πάλι διαφορετικά. Ήταν πολύ ασυνεπές, τη μία έτσι, την άλλη αλλιώς».

«Αυτή είναι ίσως η χειρότερη ισορροπία που μπορώ να έχω σε ένα μονοθέσιο. Σκέφτηκα ότι ο πρώτος γύρος μου στο Q3 δεν ήταν πολύ κακός, αλλά εξακολουθούσα να αισθάνομαι σαν να οδηγούσα σε πάγο με τον εμπρός άξονα, ήταν απλά πολύ απρόβλεπτος. Στον τελευταίο μου γύρο ήμουν ήδη λίγο πίσω στο πρώτο sector, οπότε ρίσκαρα λίγο περισσότερο στο 2ο τμήμα και αυτό απέδωσε. Αλλά καθώς συνέχισα έτσι, έχασα το εμπρός μέρος στο τελευταίο sector».

«Όταν είναι έτσι, είναι δύσκολο να είσαι προοδευτικός μαζί του. Είναι πολύ δύσκολο να το χτίσεις, να έχεις λίγο περιθώριο και να ξέρεις πού να πιέσεις περισσότερο. Απλά δεν μπορείς να το κάνεις όταν το μονοθέσιο είναι ασταθές».

Όλες οι ομάδες μείωσαν τη διαφορά τους από τη Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ουγγαρίας, όπου η Πρωταθλήτρια ομάδα έχει παρουσιάσει ένα πακέτο σημαντικών αναβαθμίσεων, το οποίο αφορά τη μορφή των καλυμμάτων των ψυγείων και του κινητήρα. Σε έναν πολύ απαιτητικό αγώνα για τα συστήματα ψύξης, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, η Red Bull έχει ανοίξει όλες τις διατρήσεις στο αμάξωμα για να μεγιστοποιήσει την απαγωγή θερμότητας, πληρώνοντας ίσως το τίμημα σε αεροδυναμική απόδοση.

O αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, ισχυρίστηκε ότι οι αναβαθμίσεις οδήγησαν στη δυσκολία εύρεσης του ιδανικού στησίματος. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι στο GP Ουγγαρίας οι οδηγοί έχουν πολύ λιγότερα διαθέσιμα σετ ελαστικών μαλακής γόμας (4 αντί για 8 που είναι το συνηθισμένο), σε ένα πείραμα της Formula 1 για τη μείωση των σετ ελαστικών που μεταφέρονται σε κάθε αγώνα.

Υπάρχει περίπτωση οι αναβαθμίσεις να έπληξαν την αεροδυναμική απόδοση (σχέση παραγόμενης αρνητικής άντωσης και οπισθέλκουσας) της RB19, γεγονός που ανάγκασε τη Red Bull να ρυθμίσει ακόμη πιο επιθετικά την πίσω αεροτομή για να προσθέσει κάθετη δύναμη. Ίσως αυτό εξηγεί το λόγο για τον οποίο η τελική ταχύτητα του Max Verstappen (314,9 χλμ./ώρα) ήταν μόνο η 14η υψηλότερη και πανομοιότυπη με της Mercedes, που συνήθως υστερεί σε αυτό τον τομέα.

Δεν αποτελεί μυστικό ότι η εξαιρετική απόδοση του DRS της Red Bull είναι ένα από τα μεγαλύτερα όπλα της. Η πίσω αεροτομή είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί στα όρια του stalling (αποκόλληση της ροής αέρα που οδηγεί σε παύση της αεροδυναμικής λειτουργίας), το οποίο προκαλείται όταν ανασηκώνεται το flap του DRS.

Αυτό επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση των υπόλοιπων αεροδυναμικών εξαρτημάτων του πίσω μέρους και μία πίσω ανάρτηση που διατηρεί μικρή την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος ακόμα και όταν μειώνεται σημαντικά το αεροδυναμικό φορτίο με την ενεργοποίηση του DRS. Πρόκειται για μία ριψοκίνδυνη λύση, η οποία χρειάζεται πολύ χρόνο έρευνας και εξέλιξης.

Χρησιμοποιώντας μία πίσω αεροτομή μέγιστου αεροδυναμικού φορτίου, με πτερύγια μεγαλύτερης χορδής, η επίδραση του DRS θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη, παρότι οι ζώνες ενεργοποίησης του συστήματος είναι μικρές στο Hungaroring. Ωστόσο, ο Lewis Hamilton επέστησε την προσοχή στο γεγονός ότι το πλεονέκτημα της Red Bull στις ευθείες εξανεμίστηκε στο Hungaroring.

O Hamilton δήλωσε: «Ειλικρινά πιστεύω ότι έχουν επιβραδύνει αρκετά από την αρχή της χρονιάς. Δεν έχουν το πλεονέκτημα που είχαν παλαιότερα με το DRS. Πού πήγε αυτό; Ακούσαμε ότι η αναβάθμιση αξίζει περίπου 0,2 δευτερόλεπτα και το ότι δεν κατάφεραν να το αποσπάσουν αυτό στις κατατακτήριες δοκιμές είναι ενδιαφέρον».

Ο Βρετανός πιθανότατα δεν έκανε τυχαία αυτές τις δηλώσεις. Υπάρχει κάτι περισσότερο να μάθουμε επί αυτού του θέματος; Οι εικασίες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης δίνουν και παίρνουν, με κάποιους να υποθέτουν ότι η FIA ζήτησε από τη Red Bull να πάψει να χρησιμοποιεί το σύστημα DRS που είχε εξελίξει, αλλά προς το παρόν δεν έχει αναφερθεί κάτι τέτοιο από αξιόπιστες πηγές.

Είναι γνωστό ότι ο ρυθμός αγώνα της Red Bull είναι συνήθως πολύ καλύτερος από την απόδοσή της στις κατατακτήριες δοκιμές και ο Hamilton δήλωσε: «Πιστεύω ότι στον αγώνα εξακολουθούν να είναι οι ταχύτεροι και νομίζω ότι θα είναι πολύ δύσκολο να τους κερδίσουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!