F1 – GP Ιταλίας: H μάχη για την κορυφή

Θα ήταν πολύ δύσκολο για τη Ferrari να χαρίσει στο GP Ιταλίας το αποτέλεσμα που ήθελαν οι tifosi, λόγω της διαφοράς απόδοσης με τη Red Bull, η οποία ήταν αυτή που οδήγησε στην επιλογή διαφορετικής στρατηγικής.

F1 – GP Ιταλίας: H μάχη για την κορυφή

Θα ήταν πολύ δύσκολο για τη Ferrari να χαρίσει στο GP Ιταλίας το αποτέλεσμα που ήθελαν οι tifosi, λόγω της διαφοράς απόδοσης με τη Red Bull, η οποία ήταν αυτή που οδήγησε στην επιλογή διαφορετικής στρατηγικής.

Γιατί η Ferrari επέλεξε να εκμεταλλευτεί άμεσα το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας των πρώτων γύρων του GP Ιταλίας; Η Ferrari έβλεπε ότι έχει μεγαλύτερη καταπόνηση ελαστικών στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, όταν τόσο ο Charles Leclerc, όσο και ο Max Verstappen χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα. Επιπλέον, ο ρυθμός του Verstappen ήταν ταχύτερος από αυτόν του Μονεγάσκου οδηγού της Scuderia. Με δεδομένο αυτό, η Ferrari αποφάσισε ότι θα ήταν καλύτερο να κάνει κάτι διαφορετικό από τη Red Bull και κατέφυγε στη στρατηγική δύο pit stop.

Ούτως ή άλλως, η Red Bull ήταν έτοιμη να υποδεχθεί στα pits τον Verstappen, ο οποίος είχε δεχθεί εντολή να κάνει το ανάποδο από τη Ferrari. Συνεπώς, αν η ιταλική ομάδα δεν καλούσε στα pits τον Leclerc, η Red Bull πραγματοποιούσε ένα επιτυχημένο undercut, καθώς θα κέρδιζε χρόνο στο pit stop λόγω του VSC και ο Verstappen θα βρισκόταν στην πίστα με προβάδισμα ορισμένων δευτερολέπτων. Η Ferrari απογοητεύτηκε από το γεγονός ότι δεν κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο πλεονέκτημα από το VSC, καθώς ο αγώνας επέστρεψε στον κανονικό του ρυθμό ενόσω ο Leclerc βρισκόταν ακόμα στο pit lane με περιοριστή ταχύτητας στα 80 χλμ.

Το γεγονός ότι η Ferrari δεν είχε το ρυθμό να ανταγωνιστεί τη Red Bull, φάνηκε και στο τελικό κομμάτι του αγώνα, όπου ο Leclerc διέθετε 8 γύρους πιο φρέσκο -καινούργιο- σετ ελαστικών μαλακής γόμας, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να καλύψει έδαφος έναντι του Verstappen, που βρισκόταν αρχικά σχεδόν 20 δλ. μπροστά, με μέση γόμα. Σε ελάχιστες περιπτώσεις ο Μονεγάσκος ήταν έως και 0,5 δλ. ταχύτερος στο γύρο, αλλά η συνολική διαφορά μεταξύ τους δεν κατέβηκε ποτέ κάτω από τα 16,5 δλ.

Παρότι η Ferrari δεν είχε το ρυθμό να προκαλέσει τη Red Bull, η απόδοση της F1-75 στον αγώνα ήταν καλύτερη από τα προηγούμενα Grand Prix, όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι της ιταλικής ομάδας, καθώς και οι αντίπαλοί της, όπως ο George Russell, ο οδηγός της Mercedes που ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου. Αυτό αποδείχθηκε επίσης από το ρυθμό που είχε ο Carlos Sainz, ο οποίος προσπερνούσε ένα μονοθέσιο ανά γύρο στις αρχικές φάσεις του αγώνα.

Ο Ισπανός, που εκκίνησε από την 18η θέση, εισήλθε στην πρώτη δεκάδα στον 6ο γύρο και έως τον 13ο γύρο, είχε βρεθεί στην 4η θέση, μόλις 2,2 δλ. πίσω από τον team-mate του, που είχε μόλις κάνει το πρώτο του pit stop. Στη συνέχεια, η Ferrari παράτεινε το αρχικό stint του Sainz έως τον 30ό γύρο, για να μεγαλώσει την απόσταση από τους διώκτες του, παρότι ο ρυθμός του είχε πέσει λόγω της καταπόνησης του σετ μέσης γόμας με το οποίο είχε εκκινήσει, είχε τη δυνατότητα να απομακρύνεται από τον Lando Norris, που τον ακολουθούσε.

Ο Ισπανός έδειχνε για μία ακόμη φορά σε πολύ καλή φόρμα όλο το Σαββατοκύριακο. Ίσως η Ferrari δεν τον εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο στις κατατακτήριες δοκιμές, οργανώνοντας καλύτερα ένα slipstream, για να του επιτρέψει να βρεθεί εμπρός από τον Verstappen και να οδηγήσει τον Ολλανδό μία θέση εκκίνησης πιο πίσω.

F1 - Charles Leclerc (GP Ιταλίας) 2022

Ωστόσο, λίγη σημασία θα είχε αυτό στο τελικό αποτέλεσμα, καθώς ο Verstappen είχε εξαιρετική εκκίνηση -σε αντίθεση με αυτήν του Norris και είχε βρεθεί 5ος, προσπερνώντας τον Pierre Gasly για την 4η θέση κατά τη διάρκεια του 1ου γύρου. Μέχρι o Ολλανδός να βρεθεί πίσω από τον Leclerc στον 5ο γύρο, ο Μονεγάσκος είχε προλάβει να απομακρυνθεί μόνο 2,2 δλ. Το πραγματικό πρόβλημα για τη Ferrari είναι ότι δεν επιδεικνύει την ανταγωνιστικότητα που είχε πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα και καταπονεί τα πίσω ελαστικά της περισσότερο από τη Red Bull, γεγονός που έκανε τη διαφορά στη Monza.

Η Red Bull είχε επιλέξει άλλωστε πίσω αεροτομή με πτερύγια μεγαλύτερης χορδής, έπειτα και από τη δυσλειτουργία του DRS στην έκδοση χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου και είχε τη δυνατότητα να προστατεύσει τα ελαστικά της καλύτερα, καθώς γλιστρούσε λιγότερο στις στροφές. Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές οπισθέλκουσας που παράγει ως σύνολο η RB18 σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στις ευθείες το υβριδικό σύστημα της Honda παρείχε ενέργεια για περισσότερο χρόνο από αυτό της Ferrari (ακόμα και αν ο ιταλική μονάδα ήταν 4-5 ίππους ισχυρότερη), προσέδιδε στο αυστριακό μονοθέσιο σχεδόν ίδιες τελικές ταχύτητες με τη Ferrari, που είχε μία πολύ πιο λεπτή πίσω αεροτομή για να τις πετυχαίνει.

F1 - GP Ιταλίας Bάθρο

Λάθος κατεύθυνση στην εξέλιξη

Η Ferrari αναφέρει ότι ακολούθησε λάθος κατεύθυνση με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο μονοθέσιό της από το GP Γαλλίας και έπειτα. Για αυτό και η ιταλική ομάδα έκανε συγκρίσεις στη Monza με το παλαιότερες λύσεις στο δάπεδο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto: «Αν κοιτάξουμε τους τελευταίους αγώνες, όπου όσον αφορά την καταπόνηση των ελαστικών δεν ήμασταν οι καλύτεροι, σίγουρα είχαμε προβλήματα με την ισορροπία (πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων) του μονοθεσίου».

«Η ‘ανοιχτή’ ισορροπία, σε στροφές μεσαίας και χαμηλής ταχύτητας, δημιουργούσε υπερθέρμανση στα ελαστικά, η οποία φέρνει στη συνέχεια την καταπόνηση. Έτσι, γνωρίζουμε ότι η ισορροπία του μονοθεσίου δεν ήταν η σωστή. Οι λόγοι για την κακή ισορροπία του μονοθεσίου βρίσκονταν στις αεροδυναμικές εξελίξεις που μας έφεραν εκεί. Ήταν ένα ερωτηματικό για εμάς».

«Έτσι, ο λόγος για τον οποίο κάναμε τη συγκριτική δοκιμή στη Monza, ακόμη και αν δεν είναι η καλύτερη πίστα για να γίνει μια τέτοια δοκιμή, ήταν για να συλλέξουμε δεδομένα, να τα αναλύσουμε μόλις επιστρέψουμε στο εργοστάσιο και να προσπαθήσουμε να έχουμε μια καλή εξήγηση για το τι συνέβη, την οποία, προς το παρόν, δεν έχουμε ως πλήρη και τελική απάντηση. Έτσι, βρισκόμαστε ακόμα στο μονοπάτι της ανάλυσης, της κατανόησης και ελπίζουμε να το αντιμετωπίσουμε για το μέλλον».

F1 - Carlos Sainz (GP Ιταλίας) 2022

Παρότι η κατάσταση ήταν βελτιωμένη στη Monza, αυτό παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ferrari στη μάχη με τη Red Bull και όχι ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε η διεύθυνση αγώνων την κατάσταση των τελευταίων γύρων υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, για το οποίο έκανε παράπονα. Αν και το τελείωμα ήταν απογοητευτικό και δεν έδωσε τη δυνατότητα μιας τελευταίας μάχης, η διεύθυνση αγώνων ακολούθησε κατά γράμμα τους κανονισμούς και καταλήξαμε στον 10ο αγώνα στην ιστορία που τερματίζει υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ακόμα και να είχαμε αγωνιστική δράση στους τελευταίους γύρους, δεν θα είχαν προλάβει να απομακρυνθούν οι ντουμπλαρισμένοι οδηγοί μεταξύ των πρωτοπόρων. Ακόμα και αυτό να είχε συμβεί όμως, η Red Bull είχε ένα μικρό πλεονέκτημα, καθώς ο Verstappen είχε καινούργιο σετ μαλακής γόμας και ο Leclerc μεταχειρισμένο από τις κατατακτήριες δοκιμές. Θα μπορούσε να αποτελέσει μία ευκαιρία, αλλά οι ελπίδες της Ferrari ήταν και πάλι μικρές. Το χειρισμό της FIA θα σχολιάσουμε σε ένα άλλο άρθρο…

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!