F1 – GP Ιταλίας: Ο Verstappen επικρατεί στην έδρα των tifosi

Ο Max Verstappen επικράτησε στο GP Ιταλίας, στην έδρα των tifosi, το οποίο είχε απογοητευτικό τέλος, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

F1 – GP Ιταλίας: Ο Verstappen επικρατεί στην έδρα των tifosi

Ο Max Verstappen επικράτησε στο GP Ιταλίας, στην έδρα των tifosi, το οποίο είχε απογοητευτικό τέλος, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

O Max Verstappen κατέκτησε μια φαινομενικά εύκολη νίκη στο GP Ιταλίας, με τη Red Bull να είναι ταχύτατη. Ο Ολλανδός, από την 7η θέση εκκίνησης, είχε βρεθεί 2ος έως τον 5ο γύρο, καταδιώκοντας τον poleman, Charles Leclerc, επικεφαλής του αγώνα. Ο Μονεγάσκος δεν είχε καταφέρει να απομακρυνθεί περισσότερο από 2,2 δλ. από τον Verstappen όταν ο Ολλανδός βρέθηκε στη 2η θέση. Η Ferrari εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω της εγκατάλειψης του Sebastian Vettel (λόγω προβλήματος στο ERS) στο 12ο γύρο, για να καλέσει στα pits τον Leclerc.

Ο Leclerc γλίτωσε λιγότερο χρόνο από αυτόν που ήλπιζε η Ferrari στο pit stop του, καθώς ο αγώνας επέστρεψε στον κανονικό του ρυθμό ενόσω η Ferrari βρισκόταν ακόμα στο pit lane. O Verstappen βρέθηκε επικεφαλής και είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει το πρώτο του stint, με τη μαλακή γόμα, για να σταματήσει και αυτός στα pits στο μέσο περίπου του αγώνα. Ο Verstappen επέστρεψε στην πίστα 10,5 δλ. πίσω από τη Ferrari και άρχισε να καλύπτει τη διαφορά που μεταξύ τους με ρυθμό έως και 1 δλ. στο γύρο.

Όταν ο Verstppaen πλησίασε στα 4,5 δλ. τον Leclerc, η Ferrari κάλεσε τον Μονεγάσκο στα pits για 2η φορά, για ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Ωστόσο, το ιταλικό μονοθέσιο δεν είχε τον απαιτούμενο ρυθμό για να επιτρέψει στον Leclerc να πλησιάσει τον Verstappen. Προς το τέλος του αγώνα, η εγκατάλειψη του Daniel Ricciardo μεταξύ των δύο στροφών της Lesmo επέφερε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Οι πρωταγωνιστές εισήλθαν στα pits και ο Verstappen είχε και πάλι το πλεονέκτημα, καθώς είχε ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας, έναντι του μεταχειρισμένου που τοποθέτησε η Ferrari στο μονοθέσιο του Leclerc. Tα παθήματα του παρελθόντος -βλέπε Άμπου Ντάμπι 2021- έκαναν διστακτική τη διεύθυνση αγώνα στις αποφάσεις της. Όταν διαπιστώθηκε ότι θα ήταν δύσκολη η απομάκρυνση της McLaren του Ricciardo, που έδειχνε να έχει μπλοκαρισμένους τροχούς, υπήρχε ένα πλαίσιο εντός του οποίου θα μπορούσε να διακοπεί ο αγώνας και να γίνει ένα σπριντ 2-3 γύρων.

Ωστόσο, η διεύθυνση αγώνα επέλεξε να υιοθετήσει τη συντηρητική λύση και με τη διαδικασία να έχει καθυστερήσει, καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε πίσω του τον 3ο οδηγό και όχι τον επικεφαλής, ο αγώνας τερμάτισε υπό το καθεστώς SC, χωρίς να δώσει την ευκαιρία περαιτέρω ανακατατάξεων μεταξύ των αγωνιζόμενων.

Συνεπώς, ο Verstappen αναδείχθηκε νικητής για 5ο συνεχόμενο αγώνα έχοντας ανέβει 11 φορές φέτος στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο Ολλανδός, με βαθμολογικό προβάδισμα 116 βαθμών, μπορεί να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο ήδη στον επόμενο αγώνα, το GP Σιγκαπούρης. Ο Leclerc τερμάτισε 2ος και ήταν απογοητευμένος, ενώ ο George Russell έκανε έναν πολύ καλό, αλλά μοναχικό αγώνα για να ανέβει στο βάθρο για άλλη 7η φορά φέτος με τη Mercedes.

Εκπληκτική ανάκαμψη από τις τελευταίες θέσεις εκκίνησης πραγματοποίησε ο Carlos Sainz, με πολλά προσπεράσματα στους πρώτους γύρους, για να φτάσει έως την 4η θέση και να τερματίσει εμπρός από τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός άργησε να ανελκυστεί στην κατάταξη, αλλά απέφυγε να σταματήσει στα pits υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, σε αντίθεση με τον Sergio Perez, ο οποίος είχε εισέλθει στα pits λίγο πριν την παρέμβαση του SC.

O Lando Norris τερμάτισε στην 7η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly, ενώ ο 27χρονος Ολλανδός Nyck de Vries, που αντικατέστησε τον Alex Albon στη Williams για αυτό το Grand Prix, καθώς ο Ταϊλανδός είχε σκωληκοειδίτιδα, σημείωσε 2 βαθμούς στο ντεμπούτο του. Ο περυσινός Πρωταθλητής της Formula E έκανε έναν πολύ σταθερό αγώνα, όντας την περισσότερη ώρα σε τρενάκι DRS, αλλά κατάφερε να σημειώσει 2 βαθμούς με το πιο αργό μονοθέσιο του grid, για να κερδίσει τον τίτλο του οδηγού του αγώνα από τους θεατές.

Παρότι ο de Vries είχε πρόβλημα με το πεντάλ του φρένου (το οποίο βυθιζόταν υπερβολικά) λίγο πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας των τελευταίων γύρων, κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Guanyu Zhou, ο οποίος συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Η Alpine δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί, καθώς ο Fernando Alonso εγκατέλειψε και ο Esteban Ocon τερμάτισε 11ος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!