Ιδού η McLaren MCL36

Η McLaren αποκάλυψε το -πραγματικό- μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιστεί στη φετινή σεζόν της Formula 1. Αναλύουμε τα βασικότερα στοιχεία του.

Ιδού η McLaren MCL36

Η McLaren αποκάλυψε το -πραγματικό- μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιστεί στη φετινή σεζόν της Formula 1. Αναλύουμε τα βασικότερα στοιχεία του.

H παρουσίαση της McLaren MCL36 πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Woking της Αγγλίας. Παράλληλα, η McLaren παρουσίασε τις ομάδες IndyCar, Extreme E και Esports.

H McLaren διαθέτει για πρώτη φορά από το 2014 ένα σπόνσορα του οποίου το λογότυπο ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, τη Velo, εταιρεία που παράγει προϊόντα με νικοτίνη -όπως παστίλιες- χωρίς φύλλα καπνού. Σε ορισμένα Grand Prix, ο συγκεκριμένος σπόνσορας πιθανότατα δε θα επιτρέπεται να προβληθεί επάνω στο αμάξωμα.

Ο χρωματισμός του μονοθεσίου έχει αλλάξει. Κυριαρχεί και πάλι το πορτοκαλί (papaya), αλλά έχουν προστεθεί γαλάζιες πινελιές που θυμίζουν τα εορταστικά χρώματα που χρησιμοποίησε στο περυσινό GP Μονακό η McLaren.

Το ρύγχος της MCL36 είναι κοντό, όπως και της Aston Martin, αλλά πολύ πιο λεπτό και διαθέτει πιο απλή εμπρός αεροτομή, της οποίας τα πτερύγια δεν είναι ανασηκωμένα στο κέντρο τους, αλλά αντιθέτως, χαμηλώνουν.

Φαίνεται ότι η McLaren στοχεύει να παράγει περισσότερη αρνητική άντωση από το κεντρικό τμήμα της εμπρός αεροτομής και δεν έχει δώσει προτεραιότητα στη διοχέτευση αέρα στα τούνελ Venturi, όπως έχει συμβεί στην περίπτωση της Aston Martin.

McLaren MCL36

Και σε αυτή την περίπτωση διακρίνεται η φιλοσοφία τη outwash στα άκρα των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής, που χαμηλώνουν αισθητά. Με αυτό τον τρόπο διοχετεύεται αέρας προς τα εξωτερικά του μονοθεσίου και απομακρύνεται από τα εμπρός ελαστικά, μειώνοντας την οπισθέλκουσα.

Τα πτερύγια της εμπρός αεροτομής δεν έχουν τόσο μεγάλη χορδή όσο αυτά της Aston Martin, αλλά μιλάμε ακόμα για τα αρχικά αεροδυναμικά πακέτα των ομάδων, τα οποία θα εξελιχθούν σημαντικά. Ίσως όμως η McLaren δεν ένιωθε την ανάγκη να παράγει τόσο υψηλές τιμές αρνητικής άντωσης στο εμπρός μέρος της MCL36 σε αυτό το αρχικό στάδιο.

Η εμπρός ανάρτηση είναι γεωμετρίας pull rod, όπως είχε προβλεφθεί από τις teaser φωτογραφίες που έχουν δημοσιοποιηθεί τον τελευταίο καιρό από την ομάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Διαφορετική γεωμετρία έχει και η πίσω ανάρτηση, καθώς η McLaren επέλεξε να μεταβεί από pull rod σε -σχεδόν παράλληλο με το έδαφος- push rod.

McLaren MCL36

Συνεπώς, οι αναρτήσεις αμφότερων των αξόνων έχουν διαφορετική γεωμετρία από πέρυσι. Φαίνεται ότι αυτός είναι ένας από τους τομείς στους οποίους έχει επικεντρωθεί περισσότερο το τεχνικό τμήμα του Woking.

Η McLaren κατασκευάζει το δικό της κιβώτιο, οπότε έχει ελευθερία στο σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης, η οποία βασίζεται στο κάλυμμα της μετάδοσης. Αντιθέτως, η Aston Martin χρησιμοποιεί το κιβώτιο και την πίσω (αλλά όχι εμπρός) ανάρτηση της Mercedes.

Δύο γεννήτριες στροβίλων (vortex generators) βρίσκονται στο εμπρός μέρος του ανοίγματος του cockpit, το οποίο διαθέτει επίσης και δύο οριζόντια πτερύγια στο πίσω μέρος του. O αεραγωγός του κινητήρα, επάνω από το κεφάλι του οδηγού είναι μικρότερος από πέρυσι, αλλά οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι οι μεγαλύτερες που έχουμε δει μέχρι στιγμής.

Τα ψυγεία είναι κεκλιμένα (όπως στη Haas) και όχι οριζόντια, όπως στην Aston Martin, για αυτό και τα καλύμματά τους δεν έχουν το ίδιο μήκος με αυτά της AMR22. Ωστόσο, τα ψυγεία της McLaren δείχνουν πιο ογκώδη από αυτά της Haas.

McLaren MCL36

Τα καλύμματα των ψυγείων ξεκινάνε -όπως και στην Aston Martin- εμπρός από το άνοιγμα του cockpit. Κάτω από τις οπές εισαγωγής αέρα, διαθέτουν μια μικρή εσοχή, αλλά ανεπαίσθητη σε σύγκριση με πόσο έντονη είναι αυτή στην ίδια περιοχή της Haas.

Το κάλυμμα του κινητήρα είναι επίσης αρκετά ογκώδες και πιο φαρδύ από αυτό της Haas στο πίσω μέρος, ενδεχομένως διότι η McLaren έχει επιλέξει να τοποθετήσει ένα από τα ψυγεία επάνω από το κιβώτιο.

Ωστόσο, το κατώτερο τμήμα των καλυμμάτων των ψυγείων στενεύει πολύ στο πίσω μέρος, στην περιοχή της πίσω ανάρτησης για να κατευθύνει αέρα επάνω από το διαχύτη, βελτιώνοντας την απόδοσή του.

Το υποστήριγμα της πίσω αεροτομής είναι μονό, σε αντίθεση με αυτά που έχουμε δει μέχρι στιγμής, που ήταν διπλά. H McLaren έχει επεξεργαστεί τις ψηφιακές εικόνες του μονοθεσίου στις ευαίσθητες περιοχές τους εμπρός μέρους και των άκρων του δαπέδου και προσπάθησε να κρύψει τις λεπτομέρειες και στην παρουσίαση του πραγματικού μονοθεσίου, σβήνοντας τα φώτα όσο πιο νωρίς μπορούσε.

Daniel Ricciardo & Lando Norris

Η McLaren διαθέτει το ίδιο οδηγικό δίδυμο με πέρυσι. Ο Lando Norris, που υπέγραψε πρόσφατα καινούργιο τετραετές συμβόλαιο με τη McLaren (με ετήσιες απολαβές 14 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις φήμες), τόνισε ότι οι ικανότητες των οδηγών θα αναδειχθούν με τα φετινά μονοθέσια, καθώς και η συνεργασία με τους μηχανικούς, καθώς ο ρυθμός εξέλιξης θα είναι ταχύτατος.

Ο Daniel Ricciardo, παρότι χάρισε στη McLaren την πρώτη της νίκη έπειτα από 9 χρόνια, σίγουρα θέλει να κάνει μια καλύτερη σεζόν από την περυσινή, όπου δεν κατάφερε ποτέ να προσαρμόσει το οδηγικό του στιλ στις απαιτήσεις της δύστροπης MCL35.

Η McLaren βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη διαδικασία κατασκευής νέας αεροδυναμικής σήραγγας και προσομοιωτή για τους οδηγούς. Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ομάδας, Zak Brown, η ολοκλήρωση της αεροδυναμικής σήραγγας θα επιτρέψει στην ομάδα να κυνηγήσει τον τίτλο από το 2024 και έπειτα.

McLaren MCL36

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!