Ζάχος Χατζηφωτίου: “Τη δεκαετία του ΄50 το Ράλλυ Ακρόπολις ήταν κέφι και μόνο κέφι”

Ίσως ο μοναδικός εν ζωή συμμετέχων του 1ου Ράλλυ Ακρόπολις, το 1953, καταθέτει μοναδικές εμπειρίες στο MotorOne

Ζάχος Χατζηφωτίου: “Τη δεκαετία του ΄50 το Ράλλυ Ακρόπολις ήταν κέφι και μόνο κέφι”

Ίσως ο μοναδικός εν ζωή συμμετέχων του 1ου Ράλλυ Ακρόπολις, το 1953, καταθέτει μοναδικές εμπειρίες στο MotorOne

Ο Ζάχος Χατζηφωτίου είναι ένας πραγματικός τζέντλμαν, ένας «μπον βιβέρ» με πολλές αναμνήσεις της αθηναϊκής ζωής και του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας. Λίγες ημέρες πριν τα  98α γενέθλια του, μας υποδέχτηκε στο σπίτι του στο Παλαιό Φάληρο και μας μίλησε για τη σχέση του με τους αγώνες αυτοκινήτου και την ΕΛΠΑ ενώ μοιράστηκε μαζί μας στιγμές από το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις, στο οποίο συμμετείχε ως οδηγός.

«Τότε ο αγώνας διέσχιζε σχεδόν ολόκληρη την Ελλάδα, από την Αλεξανδρούπολη ως τη Σπάρτη, περνώντας μέσα από κατσάβραχα και χωρίς καμιά στάση. Και φυσικά πληρώναμε τα πάντα από την τσέπη μας, δεν υπήρχαν χορηγοί» θυμάται. «Εγώ συμμετείχα με μια Alfa Romeo. Δεν μας ενδιέφερε το αποτέλεσμα. Ήταν κέφι και μόνο κέφι».

Πριν από το 1ο Διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις είχαν γίνει δύο αγώνες με παρόμοια χαρακτηριστικά. Το 1951 με τη βοήθεια εταιρίας πετρελαιοειδών και το 1952, που προσπάθησαν να το οργανώσουν μόνοι οι οδηγοί και δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία, αφού στην εκκίνηση στα Ιωάννινα πολλά αυτοκίνητα έφτασαν ήδη με προβλήματα.

Από το 1953 τον αγώνα διοργάνωνε η ΕΛΠΑ. Η διαδρομή εξακολούθησε να είναι εξαντλητικά μεγάλη, οι δρόμοι σε κακά χάλια, αλλά κάθε χρόνο υπήρχαν καλύτερες συμμετοχές από ξένα πληρώματα και η οργάνωση βελτιωνόταν.

Ο κύριος Χατζηφωτίου, βετεράνος του πολέμου της Μέσης Ανατολής, αργότερα υπήρξε μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΠΑ ενώ δεν έπαψε ποτέ να αγαπά τα αυτοκίνητα και να κυκλοφορεί με μερικά από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα επί Ελληνικού εδάφους.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!