Kalle Rovanpera: Ένας Παγκόσμιος τίτλος, δύο Ακρόπολις, και είναι μόλις στην αρχή!

Η δεύτερη νίκη του Kalle Rovanpera στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να θυμηθούμε την άκρως εντυπωσιακή καριέρα του 23χρονου Παγκόσμιου Πρωταθλητή WRC.

Kalle Rovanpera: Ένας Παγκόσμιος τίτλος, δύο Ακρόπολις, και είναι μόλις στην αρχή!

Η δεύτερη νίκη του Kalle Rovanpera στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να θυμηθούμε την άκρως εντυπωσιακή καριέρα του 23χρονου Παγκόσμιου Πρωταθλητή WRC.

Ο νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, Kalle Rovanpera, δεν είναι απλά ταλέντο, είναι φαινόμενο! Γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 2000 και σε ηλικία μόλις 22 ετών έγινε ο νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα, το 2021, είχε κερδίσει την πρώτη του νίκη στο WRC. Ο 23χρονος πλέον Kalle μετρά μεταξύ πολλών άλλων, δύο νίκες στο Ράλλυ Ακρόπολις, με τη φετινή να αποτελεί αναμφίβολα πραγματικό άθλο.

Οδηγεί αγωνιστικό από 8 ετών

Όταν άλλα παιδιά της ηλικίας του έπαιζαν μπάλα, επιτραπέζια ή βιντεοπαιχνίδια, ο 8χρονος Kalle Rovanpera βρισκόταν στο αγωνιστικό κάθισμα ενός τροποποιημένου Toyota Starlet και υπό την καθοδήγηση του πατέρα του, μάθαινε αγωνιστική οδήγηση στους χιονισμένους δρόμους της Φινλανδίας.

Μεγαλώνοντας, συμμετείχε σε διεθνείς αγώνες πριν ακόμη αποκτήσει άδεια οδήγησης. Και επειδή δεν μπορούσε να οδηγήσει στις απλές διαδρομές, έδινε το τιμόνι στον συνοδηγό του! Στις αναγνωρίσεις των ειδικών διαδρομών, πριν τον αγώνα, ο πατέρας του οδηγούσε ένα Fiat Panda και ο Kalle από το διπλανό κάθισμα υπαγόρευσε τις σημειώσεις στο συνοδηγό του, ο οποίος καθόταν πίσω.

Γιος του πρώην οδηγού του WRC, Harri Rovanpera, ο οποίος έχει αγωνιστεί με πολλές εργοστασιακές ομάδες, ο Kalle ξεκίνησε να οδηγεί μηχανές και buggies στην ηλικία των τριών ετών. Άρχισε να μαθαίνει να οδηγεί αυτοκίνητα στην ηλικία των 6 ετών και μέχρι τα 8 του έτρεχε στα φινλανδικά δάση με αυτοκίνητα που ο πατέρας του είχε τροποποιήσει, ώστε ο μικρός να φτάνει τα πεντάλ.

Ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα σε ηλικία 12 ετών, σε αγώνες σπριντ στη Λετονία, όπου η συμμετοχή δεν απαιτεί άδεια οδήγησης. Το 2015, σε ηλικία 15 ετών κατέκτησε τον τίτλο της κατηγορίας R2 στο Πρωτάθλημα Λετονίας. Το 2016 έκανε το ντεμπούτο του με τα αυτοκίνητα 300 ίππων της καινούργιας κατηγορίας του WRC2 και κατέκτησε τον τίτλο του Πρωταθλήματος Λετονίας, κερδίζοντας τους μισούς από τους 8 αγώνες και τερματίζοντας εκτός βάθρου μόλις μία φορά.

Πήρε επίσημη άδεια οδήγησης στην ηλικία των 17 ετών και τρεις εβδομάδες μετά, έκανε το ντεμπούτο του σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στο Ράλλυ Ουαλίας, στην κατηγορία WRC2.

Στο Ράλλυ Αυστραλίας έγινε ο νεότερος οδηγός που έχει σημειώσει βαθμούς (τερματίζοντας στη 10η θέση της γενικής) σε αγώνα του WRC και το 2019 έγινε ο νεότερος οδηγός που έχει κατακτήσει τίτλο σε αγώνες ράλλυ της FIA, επικρατώντας με Skoda στην κατηγορία WRC2. Αυτό του έδωσε το εισιτήριο για την κορυφαία κατηγορία και από το 2020 τρέχει με την εργοστασιακή ομάδα της Toyota Gazzo Racing. Και εκεί, η καριέρα του απογειώθηκε!

Στην Εσθονία το 2021 έγινε ο νεότερος νικητής αγώνα του WRC, σπάζοντας ένα ρεκόρ που μέχρι τότε κατείχε ο… προϊστάμενός του στην ομάδα, Jari-Matti Latvala. Την ίδια χρονιά έγινε και ο νεότερος νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Το απόλυτο επίτευγμα ήρθε ένα χρόνο μετά. Το 2022 ο Kalle έγινε ο νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ στην ιστορία του θεσμού, δύο αγώνες πριν από την ολοκλήρωση της σεζόν! Ένα ρεκόρ που είχε ο αείμνηστος Colin McRae από το 1995, όταν κατέκτησε τον τίτλο στην ηλικία των 27 ετών.

Ταχύς, ευφυής κι ευαίσθητος

«Είναι στα γονίδια, το έχει στο αίμα του, ζει για αυτό, αλλά με πολύ χαλαρό τρόπο. Δεν το σκέφτεται, απλώς ζει για να είναι οδηγός ράλι και αυτό είναι που τον κάνει ξεχωριστό ή διαφορετικό από άλλους ανθρώπους ή άλλους οδηγούς», έχει δηλώσει για τον Rovanpera στο παρελθόν ο Hans de Bauw, επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Toyota. Κάτι που φαίνεται, άλλωστε, στο ψύχραιμο βλέμμα του νεαρού Φινλανδού, όταν επιτίθεται στις ειδικές διαδρομές ενός ράλλυ.

Εκτός από ταλέντο και ταχύτητα όμως, ο Kalle διαθέτει και ωριμότητα, παρά τη μικρή του ηλικία. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Kaj Lindstrom, υψηλόβαθμου στελέχους της ομάδας, μετά τη νίκη του νεαρού στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023: «Είναι νέος, αλλά είναι πολύ έξυπνος. Νομίζω ότι ήταν ο πιο έξυπνος οδηγός σε αυτό το ράλλυ. Το να πιέζει και να παίρνει το καλύτερο από το αυτοκίνητο, και παράλληλα να αποφεύγει τα προβλήματα και να προστατεύει το αυτοκίνητο, αυτό δείχνει μεγάλη ωριμότητα».

Ώριμος και ευαίσθητος, θα συμπληρώσουμε από πλευράς μας και θα συμφωνήσετε μαζί μας, μόλις διαβάσετε τι δήλωσε ο «τεράστιος» Kalle Rovanpera μετά το θρίαμβό του στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023: «Είναι καλό να μαζεύουμε νίκες, η επόμενη πρόκληση είναι ο τίτλος και πρέπει να επικεντρωθούμε σε αυτό. Ήταν μεγάλη δοκιμασία και για τους ανθρώπους εδώ και ήταν πολύ όμορφο που είδαμε τόσους πολλούς Έλληνες θεατές στις ειδικές, σε αυτές τις δύσκολες γι΄ αυτούς στιγμές. Ήταν όμορφο που καταφέραμε να τους δώσουμε λίγη χαρά».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!