Απόβαση στην Ευρώπη από την κινεζική BYD

Ο κινεζικός κολοσσός ετοιμάζει την επέκταση του στην ευρωπαϊκή αγορά σχεδιάζοντας τρεις πρεμιέρες για την έκθεση του Παρισιού οι οποίες θα αναλάβουν το βάρος των συστάσεων για τη διείσδυσή του, αρχικά στις αγορές της βόρειας Ευρώπης.

Απόβαση στην Ευρώπη από την κινεζική BYD

Ο κινεζικός κολοσσός ετοιμάζει την επέκταση του στην ευρωπαϊκή αγορά σχεδιάζοντας τρεις πρεμιέρες για την έκθεση του Παρισιού οι οποίες θα αναλάβουν το βάρος των συστάσεων για τη διείσδυσή του, αρχικά στις αγορές της βόρειας Ευρώπης.

Η κινεζική BYD επιβεβαίωσε τα σχέδιά της για διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά «πολιτικών» αυτοκινήτων ηλεκτρικής τεχνολογίας, ανακοινώνοντας την πρεμιέρα τριών νέων μοντέλων στην προσεχή έκθεση του Παρισιού με την προοπτική να διατεθούν αρχικά στις σκανδιναβικές χώρες και σε Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο έως τα τέλη της χρονιάς.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την κινεζική εταιρεία, ξεκίνησε την πορεία της το 1995 αρχικά ως κατασκευάστρια μπαταριών, κάνοντας ωστόσο γρήγορα το επόμενο βήμα στην εξέλιξη και την παραγωγή αυτοκινήτων. Η κινεζική εταιρεία διαθέτει ήδη ένα ευρύ portfolio αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην τοπική αγορά ενώ αρκετά από τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, κυρίως λεωφορεία έχουν βρει διέξοδο στην ευρωπαϊκή αγορά με δεδομένο και ότι η BYD διαθέτει ευρωπαϊκό σκέλος από το 1998.

Σε ό,τι αφορά την περαιτέρω επέκταση της στη γηραιά ήπειρο και στα επιβατικά ΙΧ οχήματα, την αρχή αναμένεται να κάνει ένα επιβλητικό επταθέσιο SUV με την ονομασία Tang καθώς και ένα δυναμικό sedan με την ονομασία Han. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για ήδη υφιστάμενα μοντέλα τα οποία ήδη κυκλοφορούν στην ασιατική αγορά, όντας διαθέσιμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά σύνολα καθώς και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Αναμενόμενα ωστόσο θα υπάρξουν ορισμένες διαφοροποιήσεις που θα τα καταστήσουν ελκυστικότερα και πιο συμβατά με τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού.

Επίσης δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι για την ευρωπαϊκή διείσδυση της BYD θα επιλεγούν οι αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις τους για τις οποίες ήδη γνωρίζουμε αρκετά στοιχεία. Αναλυτικότερα, αμφότερα θα εφοδιάζονται με ένα δίδυμο ηλεκτρικό μοτέρ με συνδυαστική ισχύ που φτάνει τους 517 ίππους εξασφαλίζοντας στο SUV προδιαγραφών Tang τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των πέντε δευτερολέπτων και στο τετράθυρο Han, σε τέσσερα δευτερόλεπτα.

Να σημειωθεί ότι το Tang διατίθεται ήδη από το περσινό καλοκαίρι στην εξαιρετικά προνομιακή για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, νορβηγική αγορά με ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά αποτελέσματα για το σκανδιναβικό πείραμα της BYD, καθώς έχει ήδη κερδίσει την αποδοχή του κοινού βάσει των πωλήσεων του τελευταίου τριμήνου.

Ακόμα μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον αναμένεται να έχει το τελευταίο από την ευρωπαϊκή τριπλέτα της BYD, Atto 3 καθώς θα πρόκειται για το μικρότερο της γκάμας αλλά και ένα μοντέλο εξαρχής σχεδιασμένο για την ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τις συστάσεις θα πρόκειται για ένα μοντέλο ευθέως ανταγωνιστικό τoυ VW ID.3 αν και η BYD θα προτιμήσει σχεδιασμό που παραπέμπει περισσότερο σε crossover παρά σε τυπικό hatchback με την κινεζική φίρμα να το χαρακτηρίζει ως SUV.

Ειδικότερα, το Atto 3 έχει μήκος 4,455 μέτρα δηλαδή είναι περίπου 20 εκ. μεγαλύτερο από το ανταγωνιστικό μοντέλο της VW αν και δεν θα ισχύει το ίδιο για το μεταξόνιο που είναι κατά 5,0 εκ. μικρότερο σε σχέση με το ID.3, σταματώντας στα 2,72 μέτρα, μια διαφορά που προκύπτει από τη διαφορετική σχεδίαση και τους μεγαλύτερους προβόλους του κινεζικού μοντέλου. Όπως και να έχει με τις διαστάσεις, το Atto 3 θα προσφέρει άνετη φιλοξενία για πέντε επιβαίνοντες ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ θα ξεκινά από τα 440 λίτρα και θα φτάνει τα 1.338 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην ψηφιακή τεχνολογία με κυρίαρχη την κάθετου προσανατολισμού οθόνη των  15,6 ιντσών για το infotainment το οποίο μπορεί να περιστραφεί αναλόγως τις απαιτήσεις του οδηγού.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, το Atto 3 θα έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική η οποία θα φιλοξενεί ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και 310 Nm ροπής το οποίο θα εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, κινώντας αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς.

Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικές μπαταρίες 48 και 60 kWh οι οποίες θα προσφέρουν αυτονομία έως και 420 χλμ. μέγεθος που προκύπτει βάσει των αυστηρότερων προδιαγραφών του πρωτοκόλλου WLTP.

Να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα που βασίζεται το Atto 3 είναι της λογικής open source” και θα είναι διαθέσιμη και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εφόσον το επιθυμούν ενώ θα μπορεί να υποστηρίξει ταχεία φόρτιση χάρη σε κύκλωμα έως και 800 Volt. Βέβαια στην περίπτωση του μικρού ηλεκτροκίνητου μοντέλου δεν θα χρησιμοποιηθεί το συγκεκριμένο κύκλωμα αλλά ένα πιο «ταπεινών» προδιαγραφών, σύστημα φόρτισης που υπόσχεται την αναπλήρωση της ενέργειας από 30-80% σε 29 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, ο Brian Yang, υποδιευθυντής των δραστηριοτήτων της BYD στην Ευρώπη, ο στόχος για το Atto 3 θα είναι τα VW ID.3 αλλά και τα μικρότερα ηλεκτρικά μοντέλα των KIA και Hyundai κάτι που σημαίνει ότι το κινεζικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο θα κινηθεί σε αντίστοιχη τιμολογιακή περιοχή. Επίσης, όπως έχει διευκρινίσει η BYD, σκοπεύει να ακολουθήσει ένα παραδοσιακό τρόπο διάθεσης των μοντέλων της δημιουργώντας προοδευτικά ένα δίκτυο εκθέσεων στις ευρωπαϊκές χώρες όπου θα δραστηριοποιηθεί.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!