F1: Περισσότερη ασυνέπεια με 2 διευθυντές αγώνων

H επιλογή της FIA να χρησιμοποιήσει δύο διευθυντές αγώνων στη Formula 1 για τη σεζόν του 2022, έχει οδηγήσει σε περισσότερη ασυνέπεια σύμφωνα με τους Kevin Magnussen και Yuki Tsunoda.

F1: Περισσότερη ασυνέπεια με 2 διευθυντές αγώνων

H επιλογή της FIA να χρησιμοποιήσει δύο διευθυντές αγώνων στη Formula 1 για τη σεζόν του 2022, έχει οδηγήσει σε περισσότερη ασυνέπεια σύμφωνα με τους Kevin Magnussen και Yuki Tsunoda.

Έπειτα από τις αφμιλεγόμενες αποφάσεις του πρώην διευθυντή αγώνων της Formula 1 -οι οποίες χαρακτηρίστηκαν ως ανθρώπινο λάθος- στο περυσινό φινάλε της σεζόν που έκρινε τον τίτλο, φέτος η FIA διόρισε τους Niels Wittich και Eduardo Freitas για να αντικαταστήσουν τον Michael Masi.

Ο Γερμανός Niels Wittich, πρώην διευθυντής αγώνων του DTM, ανέλαβε την ευθύνη για τους πέντε πρώτους αγώνες της φετινής σεζόν της F1, προτού ο Πορτογάλος Eduardo Freitas (ο οποίος έχει αντίστοιχα καθήκοντα και στο WEC, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής) αναλάβει τα Grand Prix Ισπανίας και Μονακό.

Ο Wittich βρέθηκε στο επίκεντρο του ενόψει του GP Αζερμπαϊτζάν, αφού περιέγραψε τις αλλαγές στους κανονισμούς που διέπουν την είσοδο και έξοδο από τα pits, σύμφωνα με τις οποίες οι οδηγοί επιτρέπεται πλέον να αγγίζουν τις γραμμές που ορίζουν το pit lane, εφόσον δεν τις διασχίζει πλήρης τροχός.

Αυτό ακολουθεί την αποτυχημένη διαμαρτυρία της Ferrari κατά της Red Bull στο GP Μονακό και έρχεται εν μέσω παραπόνων για ασυνέπεια από τη διεύθυνση αγώνων της Formula 1, καθώς η FIA έχει προσπαθεί να επιβάλει μια πιο σκληρή στάση, σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει την εικόνα της έπειτα από τα συμβάντα στο περυσινό GP Άμπου Ντάμπι. Αυτό έχει οδηγήσει κυρίως στην απαγόρευση των κοσμημάτων που επιτρέπεται να φορούν οι οδηγοί εντός του cockpit, ωστόσο έχουν χορηγηθεί εξαιρέσεις επί αυτού.

Όταν ο 29 ετών Δανός οδηγός της Haas, Kevin Magnussen, ρωτήθηκε την Πέμπτη στο Μπακού αν παρατήρησε διαφορά μεταξύ των αποφάσεων των δύο διευθυντών αγώνων της FIA, δήλωσε: «Νομίζω ότι υπήρξε διαφορά. Ίσως έχει γίνει λίγο πιο δύσκολο αυτή τη στιγμή να καταλάβουμε πραγματικά ποιοι είναι οι κανονισμοί. (Πρέπει) απλά να προσπαθήσουν περισσότερο να τους καταλάβουν και να μιλήσουν στα παιδιά. Νομίζω ότι ήταν πιο συνεπείς (στο παρελθόν) απ’ ό,τι είναι τώρα. Θα ήταν ωραίο αν η στάση τους ή ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύουν τους κανονισμούς ήταν απόλυτα συνεπής».

«Τότε, ως οδηγός, θα ήταν πιο εύκολο να το καταλάβω. Αλλά αυτό είναι που έχουμε. Υπάρχουν λόγοι για τους νέους ανθρώπους που έρχονται και την αλλαγή στη FIA. Δεν ανησυχώ πάρα πολύ γι’ αυτό. Αυτό είναι που έχουμε. Είναι σαν να ανησυχείς για τον καιρό. Δεν μπορώ να τον αλλάξω. Απλά προσπαθώ να το αντιμετωπίσω».

Πιο αιχμηρός ήταν στις δηλώσεις του ο 22 ετών Ιάπωνας οδηγός της AlphaTauri, Yuki Tsunoda: «Δεν εμπιστεύομαι τη FIA. Κάθε φορά είναι εξαιρετικά ασυνεπής. Έλαβα ήδη τέσσερις επιπλήξεις την τελευταία φορά στο Μονακό και ακόμα δεν ξέρω γιατί. Θέλω να πω, δεν είναι καλό να λέμε τι έκαναν οι άλλοι οδηγοί, αλλά ορισμένοι έκαναν ακόμη χειρότερα πράγματα και δεν έγινε καν έρευνα, ενώ σε άλλους αγώνες έγιναν ξαφνικά αυστηροί. Έτσι, πιθανότατα αν κάποιος περάσει τη λευκή γραμμή θα υπάρχει ποινή σε κάποιους αγώνες».

«Εγώ θα ακολουθήσω απλώς αυτό που (λέει) ο κανονισμός, ή απλώς την όσο το δυνατόν ασφαλέστερη λύση, για να μην βρεθώ σε μπελάδες. Έτσι, δεν πιστεύω ότι ‘εντάξει, ο Max και ο Checo πέρασαν τη γραμμή την τελευταία φορά στο Μονακό, οπότε μπορούμε να το κάνουμε’. Νομίζω ότι κάθε φορά είναι διαφορετικό. Είναι ένα εντελώς διαφορετικό στιλ διευθυντή αγώνων».

«Δεν λέω μόνο αρνητικά πράγματα, γιατί είναι επίσης καλό το γεγονός ότι προσπαθούν να είναι συνεπείς και να είναι όσο το δυνατόν πιο δίκαιοι με όλες τις ομάδες. Για παράδειγμα, ο κανονισμός με τη λευκή γραμμή είναι πιο σαφής. Αλλά πολλά άλλα πράγματα, ένα αγωνιστικό συμβάν ή η διαχείριση της κυκλοφορίας και όλα αυτά τα πράγματα, νομίζω ότι ο Michael Masi είχε περισσότερη εμπειρία, αν το συγκρίνω».

«Πρέπει να περιμένω περισσότερο χρόνο για να το συνηθίσω ή να υπάρχει περισσότερη εμπειρία και καλά δεδομένα για να γραφτούν πραγματικά καλοί κανονισμοί. Μέχρι τότε, λοιπόν, πρέπει απλώς να επιβιώσω και να μην πάρω ποινή». Ο Tsunoda το αναφέρει αυτό, διότι ενόψει του GP Αζερμπαϊτζάν, ο ίδιος μαζί με τους Max Verstappen και Lance Stroll είναι οι οδηγοί που έχουν συγκεντρώσει 7 βαθμούς ποινής τους τελευταίους 12 μήνες. Δώδεκα βαθμοί ποινής εντός ενός έτους οδηγούν σε αποκλεισμό ενός αγώνα, σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!