F1: Επιβεβαιώθηκε η νέα προσέγγιση για τις γραμμές του pit lane

Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Niels Wittich, επιβεβαίωσε επίσημα ότι οι οδηγοί θα μπορούν να πατούν τη γραμμή που σηματοδοτεί την είσοδο και την έξοδο του pit lane, εφόσον δεν την ξεπεράσει ολόκληρος ο τροχός του μονοθεσίου.

F1: Επιβεβαιώθηκε η νέα προσέγγιση για τις γραμμές του pit lane

Ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Niels Wittich, επιβεβαίωσε επίσημα ότι οι οδηγοί θα μπορούν να πατούν τη γραμμή που σηματοδοτεί την είσοδο και την έξοδο του pit lane, εφόσον δεν την ξεπεράσει ολόκληρος ο τροχός του μονοθεσίου.

Μετά από την αποτυχημένη διαμαρτυρία της Ferrari κατά του Max Verstappen στο Grand Prix του Μονακό για το γεγονός ότι ο Ολλανδός ακούμπησε με το ελαστικό του τη γραμμής εξόδου από τα pits, η FIA κατέστησε σαφές ότι οι αναθεωρήσεις των κανονισμών κατά τη διάρκεια του χειμώνα επέφεραν αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζονται ανάλογα περιστατικά πλέον.

Ενώ μέχρι το 2021, θεωρούνταν παράβαση αν οποιοδήποτε σημείο των ελαστικών ακουμπούσε τις γραμμές εισόδου και εξόδου του pit lane, τώρα η FIA διευκρινίζει ότι τα μονοθέσια δεν πρέπει να διασχίσουν τη γραμμή. Σύμφωνα με την ερμηνεία του αναθεωρημένου σχετικού άρθρου του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα, αυτό σημαίνει ότι ως παράπτωμα θεωρείται όταν ο «πλήρης τροχός» βρεθεί πέραν από τη γραμμή που σηματοδοτεί την είσοδο/έξοδο του pit lane.

Στις σημειώσεις που εκδίδονταν πριν από τον αγώνα από τους διευθυντές αγώνων της Formula 1 έως και το Grand Prix του Μονακό, αναφερόταν ότι οι οδηγοί έπρεπε να τηρούν αυστηρά τα όρια της γραμμής εισόδου/εξόδου του pit lane με τα μονοθέσιά τους να μην την ακουμπούν. Ωστόσο, αυτή η οδηγία είχε αντιγραφεί από τις περυσινές σημειώσεις και δεν είχε ενημερωθεί με τις αλλαγές του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα (ISC).

Υπό το πρίσμα της διευκρίνισης του Μονακό, έπειτα από τη διαμαρτυρία της Ferrari, ο Γερμανός διευθυντής αγώνων της F1, Neils Wittich, τροποποίησε τη συγκεκριμένη παράγραφο στις σημειώσεις αγώνα προς ομάδες και οδηγούς για το αγωνιστικό τριήμερο του GP Αζερμπαϊτζάν.

Στις επίσημες σημειώσεις για τον αγώνα, το σχετικό τμήμα για τις γραμμές εισόδου και εξόδου του pit lane αναφέρεται: «Σύμφωνα με το Κεφάλαιο 4, Άρθρο 4 και 5 του Παραρτήματος L του ISC οι οδηγοί πρέπει να ακολουθούν τις διαδικασίες κατά την είσοδο και την έξοδο από τα pits». Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν πλέον να πατήσουν τις γραμμές, αρκεί να μην τις υπερβαίνει το πλήρες ελαστικό του μονοθεσίου.

Οι κανονισμοί σχετικά με τις γραμμές εισόδου και εξόδου του pit lane καλύπτονται στο κεφάλαιο 4 του παραρτήματος L του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα. Οι κανονισμοί τροποποιήθηκαν φέτος, ώστε να μην θεωρείται πλέον παράβαση όταν οποιοδήποτε «μέρος» του μονοθεσίου έχει περάσει τη γραμμή, αλλά ένα ολόκληρο ελαστικό. Όπως αναφέρεται στα σχετικά άρθρα του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα:

4. Είσοδος στο pit lane

α) Το τμήμα της πίστας από την πρώτη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας (SC1) μέχρι το pit lane ορίζεται ως «είσοδος των pits».
β) Κατά τη διάρκεια του αγώνα, η πρόσβαση στο pit lane επιτρέπεται μόνο μέσω της εισόδου των pits.
γ) Κάθε οδηγός που σκοπεύει να βγει από την πίστα ή να εισέλθει στο pit lane πρέπει να βεβαιωθεί ότι είναι ασφαλές να το κάνει.
δ) Εκτός από περιπτώσεις ανωτέρας βίας (που γίνονται δεκτές ως τέτοιες από τους αγωνοδίκες), οποιοδήποτε ελαστικό ενός αυτοκινήτου που εισέρχεται στο pit lane δεν πρέπει να διασχίζει, προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, οποιαδήποτε γραμμή ζωγραφισμένη στην πίστα στην είσοδο των pits για το σκοπό του διαχωρισμού των αυτοκινήτων που εισέρχονται στο pit lane από εκείνα που βρίσκονται στην πίστα.

5. Έξοδος από το pit lane

α) Το τμήμα της πίστας από το τέλος του pit lane έως τη δεύτερη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας (SC2) ορίζεται ως «έξοδος από τα pits».
β) Στην έξοδο του pit lane θα υπάρχει ένα πράσινο και ένα κόκκινο φως (ή παρόμοια σήμανση). Τα αυτοκίνητα μπορούν να εξέλθουν από το pit lane μόνο όταν ανάβει το πράσινο φως (ή εμφανίζεται η πινακίδα).
γ) Εκτός από περιπτώσεις ανωτέρας βίας (που γίνονται δεκτές ως τέτοιες από τους αγωνοδίκες), οποιοδήποτε ελαστικό ενός αυτοκινήτου που εξέρχεται από το pit lane δεν πρέπει να διασχίζει οποιαδήποτε γραμμή που είναι ζωγραφισμένη στην πίστα στην έξοδο των pits για το σκοπό του διαχωρισμού των αυτοκινήτων που εξέρχονται από το pit lane από εκείνα που βρίσκονται στην πίστα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!