Αυτό είναι το πρωτότυπο εργοστάσιο μπαταριών στερεάς κατάστασης της Nissan

Η Nissan σκοπεύει να παράγει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δικής της παραγωγής μπαταρίες στερεάς κατάστασης έως το 2028.

Αυτό είναι το πρωτότυπο εργοστάσιο μπαταριών στερεάς κατάστασης της Nissan

Η Nissan σκοπεύει να παράγει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δικής της παραγωγής μπαταρίες στερεάς κατάστασης έως το 2028.

H Nissan έκανε ένα μεγάλο βήμα προς την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης, με τη δημιουργία μιας πρωτότυπης εγκατάστασης παραγωγής κυψελών στερεάς κατάστασης στο Ερευνητικό Κέντρο του Kanagawa στην Ιαπωνία. Αυτό είναι ένα κρίσιμο βήμα στο σχέδιο της εταιρίας να λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρίες στερεάς κατάστασης έως το 2028.

Μια πιλοτική γραμμή παραγωγής θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Yokohama. Εκεί οι μηχανικοί θα μελετήσουν τα υλικά αλλά και τις διαδικασίες σχεδιασμού και κατασκευής με σκοπό τη μείωση του κόστους των μπαταριών στερεάς κατάστασης ανά kWh στα 68,5 ευρώ το 2028 και στη συνέχεια στα 60 ευρώ. Αυτό, σύμφωνα με  τη Nissan, θα κάνει το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων ίδιο με τα αντίστοιχα συμβατικά.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται ένα κρίσιμο βήμα στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων. Η βασική τους διαφορά είναι ότι δεν έχουν υγρό ηλεκτρολύτη όπως οι συμβατικές μπαταρίες αλλά έναν λεπτό στερεό ηλεκτρολύτη που συνήθως κατασκευάζεται από κεραμικά ή στερεά πολυμερή.

Σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούν τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, οι κυψέλες στερεάς κατάστασης είναι ελαφρύτερες, δυνητικά φθηνότερες (λόγω των φθηνότερων πρώτων υλών) και φορτίζουν πιο γρήγορα. Στόχος της Nissan είναι να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο με αυτή την τεχνολογία στα τέλη της δεκαετίας ενώ η αντίπαλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η Honda, αναμένεται να κυκλοφορήσει ένα μοντέλο με μπαταρία στερεάς κατάστασης το δεύτερο μισό της δεκαετίας.

Η Mercedes-Benz, η Stellantis, η Hyundai και η Kia διερευνούν τη χρήση τέτοιων μπαταριών επενδύοντας στην Factorial Energy με έδρα τις ΗΠΑ. Η Mercedes ελπίζει να έχει μπαταρίες στερεάς κατάστασης σε «περιορισμένο αριθμό οχημάτων μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια», ενώ η Stellantis στοχεύει να έχει μια τέτοια μπαταρία σε ένα μοντέλο της μέχρι το 2026. Επίσημα χρονικό ορίζοντα δεν έχουν ανακοινώσει η Hyundai και η Kia.

Απόδοση Χριστίνα Μυρτώ Σταθάκη

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!