Alpine F1: Περίοδος αλλαγών

O CEO της Alpine, Laurent Rossi, απομάκρυνε τους τελευταίους μήνες μερικά από τα υψηλόβαθμα στελέχη της γαλλικής ομάδας, στην οποία είχαν συγκεντρωθεί υπερβολικά πολλοί… ιθύνοντες.

Alpine F1: Περίοδος αλλαγών

O CEO της Alpine, Laurent Rossi, απομάκρυνε τους τελευταίους μήνες μερικά από τα υψηλόβαθμα στελέχη της γαλλικής ομάδας, στην οποία είχαν συγκεντρωθεί υπερβολικά πολλοί… ιθύνοντες.

Το γεγονός ότι η διοίκηση της Alpine θέλει να απομακρυνθεί από τις επιλογές που είχαν γίνει υπό τον πρώην διευθυντή της ομάδας, Cyril Abiteboul, είναι εμφανής. Υπήρχαν πολλοί που διαφωνούσαν με τις επιλογές που είχε κάνει ο Abiteboul επανδρώνοντας την ομάδα της Renault.

Κατά κάποιους, ο Abiteboul ήταν «λίγος» για να ηγηθεί μιας ομάδας Formula 1. Άλλωστε δεν αποτελεί μυστικό ότι είχε οικογενειακούς δεσμούς με υψηλόβαθμα στελέχη της προηγούμενης διοίκησης του ομίλου Renault, υπό τον Carlos Ghosn. Έπειτα από τις κατηγορίες που αντιμετώπισε ο γεννημένος στο Λίβανο Βραζιλιάνος (o οποίος έκανε μια… κινηματογραφική διαφυγή από τις αρχές, καθώς κρύφθηκε σε μια θήκη κοντραμπάσου για να αποφύγει τη σύλληψη) απομακρύνθηκε από τη διοίκηση της Renault.

Davide Brivio

Όταν ο Luca De Meo ανέλαβε την προεδρία του ομίλου της Renault, σύντομα αποφάσισε να αλλάξει το όνομα της ομάδας της Formula 1 σε Alpine και όρισε CEO της εταιρείας τον Laurent Rossi, απομακρύνοντας τον Abiteboul. H Alpine έφερε στην ομάδα της F1 από τον κόσμο του MotoGP τον Davide Brivio, παλαιός γνωστός του De Meo, όταν ο ίδιος ήταν επικεφαλής της ομάδας της Yamaha στο MotoGP και ο συμπατριώτης του επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Fiat, βασικού σπόνσορα της ομάδας για την οποία αγωνιζόταν τότε ο Valentino Rossi.

Luca De Meo & Davide Brivio

Αν και η πρόσληψη αυτή έδειχνε ότι ο Brivio θα αναλάβει τη διοίκηση της ομάδας F1 της Alpine, με τον Rossi να έχει τη γενική επίβλεψη των πραγμάτων, η κατάσταση δεν εξελίχθηκε ακριβώς έτσι. Ο Ιταλός χάθηκε στο παρασκήνιο, χωρίς να γνωρίζει κανείς τί ακριβώς κάνει στην ομάδα. Αρκετά σύντομα έγινε εμφανές ότι ο Rossi ήταν αυτός που λάμβανε τις αποφάσεις και αποτελούσε επίσης και τον άνθρωπο που στις συνεντεύξεις αποκάλυπτε τα μελλοντικά σχέδια της ομάδας.

Remi Taffin

Υπό τον Abiteboul, η Renault είχε λάβει μερικές αμφιλεγόμενες αποφάσεις, όπως να προσχωρήσει στη σεζόν του 2020 με το περυσινό πλαίσιο και να μην εξελίξει τη μονάδα ισχύος. Για τη δεύτερη επιλογή, είναι πολύ πιθανό ότι την… πλήρωσε ο Remi Taffin, ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρων στο Viry-Chatillon. Ο Taffin εργαζόταν 20 χρόνια στη Renault πριν μεταφερθεί στην Oreca, που έχει αναλάβει τη συμμετοχή της Alpine στο WEC, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Επίσης, μια από τις αποτυχίες της διοίκησης Abiteboul, ήταν να διατηρήσει τον Daniel Ricciardo για περισσότερα από δύο χρόνια, που ήταν η διάρκεια του αρχικού του συμβολαίου.

Ο Αυστραλός οδηγός επέλεξε να μεταβεί στη McLaren το 2021 πριν καν ξεκινήσει η σεζόν του 2020 και ήταν εμφανές από τις δηλώσεις του Abiteboul ότι δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από το γεγονός αυτό. Πιθανώς να ήταν και αυτό ένα από τα πράγματα που ώθησαν τον De Meo να δείξει στον Abiteboul την πόρτα της εξόδου.

Alpine

Marcin Budkowski

Επίσης, ο Abiteboul ήταν αυτός που είχε φέρει στην ομάδα τον Marcin Budkowski. O Πολωνός, πριν μεταβεί στη FIA, ήταν επικεφαλής αεροδυναμικής στη McLaren. Από τη θητεία του στη FIA, είχε μάθει πολλά από τα τεχνικά μυστικά των ομάδων και υπήρχαν αντιδράσεις από τους αντιπάλους της Renault (τότε) όταν προσχώρησε στη γαλλική ομάδα.

Το παράξενο ήταν ότι στη Renault, o Budkowski ανέλαβε ρόλο διευθυντή της ομάδας και δεν εντάχθηκε στο τεχνικό της τμήμα, όπου θα ήταν το πιο λογικό να πάει, δεδομένου του τεχνικού του παρελθόντος. Είναι αλήθεια ότι τις τελευταίες δεκαετίες, η διεύθυνση των τεχνικών και αεροδυναμικών των ομάδων της Formula 1 απαιτεί περισσότερο διοικητικές παρά τεχνικές ικανότητες. Αυτό όμως δεν κάνει απαραίτητα έναν άνθρωπο σαν τον Budkowski τον ιδανικό άνθρωπο να γίνει διευθυντής μιας ομάδας όσον αφορά τις δραστηριότητές της στην πίστα.

Alain Prost

Παράλληλα, στις αποφάσεις για τη διοίκηση της ομάδας εμπλεκόταν και ο τετράκις Πρωταθλητής της F1, Alain Prost. O κος Καθηγητής είχε πάντα στενούς δεσμούς με τη Regie (παρά τις… ατασθαλίες του τη δεκαετία του 1980, όταν ήταν οδηγός της εργοστασιακής της ομάδας), τους οποίους είχε ενισχύσει με τη συμμετοχή του ομίλου στο Πρωτάθλημα Formula E.

Η Formula E άνοιξε την πόρτα στον Prost να εμπλακεί και στις δραστηριότητες της ομάδας της Formula 1. Ωστόσο, το δίδυμο De Meo-Rossi είχε περιορίσει της αρμοδιότητες του κ. Καθηγητή φέτος. Μέσα στον Ιανουάριο, έγινε γνωστό ότι τόσο ο Budkowski όσο και ο Prost είχαν απομακρυνθεί από την Alpine.

Alain Prost & Marcin Budkowski

Δυσαρέσκεια

Ο Budkowski είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του στην επίσημη φωτογράφηση της ομάδας στο Άμπου Ντάμπι, έχοντας προτεταμένο το μεσαίο δάχτυλό του. Με ψηφιακή επεξεργασία των εικόνων, η Alpine αφαίρεσε τη λεπτομέρεια αυτή στις φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στην επίσημη ιστοσελίδα της και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

O Prost δε… μάσησε τα λόγια του σε δηλώσεις του στη γαλλική L’Equipe αφότου έγινε γνωστή η απομάκρυνσή του. Ο Prost δήλωσε απογοητευμένος από τον τρόπο με τον οποίο κοινοποιήθηκε το γεγονός, κατηγορώντας την Alpine ότι διέρρευσε την πληροφορία στον ειδικό Τύπο. Ο Γάλλος υποστηρίζει ότι υπήρχε συμφωνία να γίνει από κοινού μια επίσημη επικοινωνία του γεγονότος, η οποία αθετήθηκε από την ομάδα.

Σε αμφότερες τις περιπτώσεις είναι προφανής η δυσαρέσκεια των ατόμων που αποχώρησαν, υποδηλώνοντας ότι ίσως οι απολύσεις αυτές έγιναν με άκομψο τρόπο. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι επρόκειτο για κακές κινήσεις. Όπως αναφέρθηκε, o Budkowski δεν τοποθετήθηκε σε θέση που αρμόζει με το παρελθόν του, ενώ ο Prost είναι γνωστός… ανακατωσούρας! Επιπλέον, τα αποτελέσματα της ομάδας δεν ήταν ανάλογα των προσδοκιών για μια εργοστασιακή ομάδα μεγάλου Κατασκευαστή.

Η συνύπαρξη των Rossi, Prost, Budkowski και Brivio ήταν η επιβεβαίωση του ρητού που λέει ότι όπου λαλούν πολλοί κοκόροι, αργεί να ξημερώσει. Για αυτό και πολλοί βλέπουν με θετικό μάτι τις αλλαγές που πραγματοποίησε ο Rossi.

Τεχνικό τμήμα

Παρά τις αποτυχίες του Abiteboul, στον καιρό που διοικούσε τη Renault, είχε κάνει δύο πολύ καλές τεχνικές προσλήψεις. Είχε φέρει για τεχνικό διευθυντή τον Βρετανό Pat Fry, ο οποίος έχει εμπειρία σε κορυφαίες ομάδες όπως η McLaren και η Ferrari. Επίσης, ο Abiteboul είχε επαναφέρει στο Enstone τον Νοτιοαφρικανό Dirk De Beer ως επικεφαλής αεροδυναμικής. Η φετινή Alpine A522 είναι το πρώτο προϊόν της ομάδας με τους δύο προαναφερθέντες να είναι υπεύθυνοι για το σχεδιασμό και την εξέλιξη του μονοθεσίου, που θα παρουσιαστεί στις 21 Φεβρουαρίου.

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, η Alpine ανακοίνωσε την προαγωγή του Pat Fry σε επικεφαλής τεχνικό στέλεχος, μια θέση που συνήθως αφορά την μακροπρόθεσμη τεχνική στρατηγική της ομάδας και όχι την καθημερινή διαχείριση του τεχνικού τμήματος. Αυτήν ανέλαβε ο Matt Harman. Ωστόσο, το παρελθόν -και η εμπειρία- του τελευταίου αφορά περισσότερο το τμήμα κινητήρων (παλαιότερα της Mercedes και πιο πρόσφατα της Renault) και όχι το τμήμα πλαισίου.

Παρότι όπως αναφέραμε η διεύθυνση του τεχνικού τμήματος αποτελεί περισσότερο διοικητικές ικανότητες. Ωστόσο, η εμπειρία σε τμήματα πλαισίου σίγουρα βοηθάει. Ο Harman βρίσκεται στο τμήμα πλαισίου του Enstone μόλις από το Σεπτέμβριο του 2018.

Alpine

Otmar Szafnauer

Από πέρυσι κυκλοφορούν φήμες ότι ο πρώην διευθυντής της Aston Martin, Otmar Szafnauer θα αναλάβει τη διοίκηση της ομάδας της Alpine. Αν επαληθευθεί αυτή η φήμη, θα είναι μια πολύ καλή κίνηση για τη γαλλική ομάδα, η οποία θα βρει έναν αδιαμφισβήτητο διευθυντή ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τη δουλειά του και έχει εμπειρία σε συνθήκες όπου πρέπει να αναφέρεται στο διοικητικό συμβούλιο ενός Κατασκευαστή, από τη θητεία του στη Honda μεταξύ 2001 και 2008.

Ο Szafnauer έχει αποδείξει ότι είναι αποτελεσματικός έχοντας οδηγήσει την Force India δύο φορές στην 4η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών το 2016 και το 2017, ενώ ο προϋπολογισμός της ομάδας ήταν χαμηλότερος από πολλούς αντιπάλους τους οποίους επισκίασε. Αν ο Szafnauer προσχωρήσει τελικά στην Alpine, η γαλλική ομάδα μπορεί άφοβα να βασιστεί επάνω του για να την κατευθύνει στις επιτυχίες τις οποίες επιδιώκει. Όπως έχει δηλώσει ο Rossi, η χρηματοδότηση της ομάδας είναι εγγυημένη για τα επόμενα 5 με 10 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!