Αλλαγές στο τεχνικό τμήμα της Alpine

Η ομάδα της Alpine στη Formula 1 ανακοίνωσε την προαγωγή του Pat Fry σε επικεφαλής τεχνικό στέλεχος και του Matt Harman σε τεχνικό διευθυντή.

Αλλαγές στο τεχνικό τμήμα της Alpine

Η ομάδα της Alpine στη Formula 1 ανακοίνωσε την προαγωγή του Pat Fry σε επικεφαλής τεχνικό στέλεχος και του Matt Harman σε τεχνικό διευθυντή.

Οι αλλαγές στην Alpine συνεχίζονται. Έπειτα από την αποχώρηση του εκτελεστικού διευθυντή Marcin Budkowski και του αγωνιστικού συμβούλου της, Alain Prost, η γαλλική ομάδα ανακοίνωσε δύο προαγωγές στο τεχνικό της τμήμα. Αν και ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό ποιος θα είναι ο διευθυντής της Alpine φέτος, ο επικρατέστερος υποψήφιος να αναλάβει τη θέση αυτή είναι ο Otmar Szafnauer, του οποίου η αποχώρηση από την Aston Martin ανακοινώθηκε στις αρχές Ιανουαρίου.

Ως μέρος των αλλαγών που έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει στη διάρθρωση της ομάδας ο CEO της Alpine, Laurent Rossi, ανακοινώθηκε η προαγωγή του Pat Fry. Ο Βρετανός, μέχρι πρότινος τεχνικός διευθυντής της ομάδας, θα αναλάβει τη θέση του επικεφαλής τεχνικού στελέχους.

Από αυτό το πόστο, ο Fry θα επιβλέπει όλες τις τεχνικές δραστηριότητες στο Enstone και θα είναι υπεύθυνος για τον καθορισμό του στόχου απόδοσης του μονοθεσίου, καθώς και των τεχνικών δυνατοτήτων και ικανοτήτων που απαιτούνται και τον εντοπισμό μελλοντικών τεχνολογιών και ανατρεπτικών παραγόντων.

Ο Fry θα είναι αυτός που θα αποφασίζει τους σημαντικότερους συμβιβασμούς απόδοσης και κινδύνου που θα κάνει η ομάδα και θα καθορίσει τη μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξης για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης εντός των περιορισμών του ανώτατου ορίου εξόδων.

O νέος τεχνικός διευθυντής Matt Harman, μέχρι πρότινος διευθυντής μηχανολογίας, θα έχει την ευθύνη εύρεσης απόδοσης και διεξαγωγής πειραματισμών στην πίστα, όπως και της διάρθρωσης του τεχνικού τμήματος και των διαδικασιών του. Το παρελθόν του ως μηχανολόγος μονάδας ισχύος θα ενισχύει τους δεσμούς του εργοστασίου στο Enstone με το τμήμα κινητήρων της Renault στο Viry-Chatillon της Γαλλίας και την ενσωμάτωση του V6 στο πλαίσιο.

Ο CEO της Alpine, Laurent Rossi δήλωσε: «Ενισχύουμε σημαντικά την Alpine, έχοντας τον Pat και τον Matt στο τιμόνι του μηχανολογικού τμήματος στο Enstone. Ο Pat είναι ένας από τους πιο έμπειρους μηχανολόγους στη Formula 1, ενώ η δυναμική και η τεχνογνωσία του Matt θα αποδειχθούν κρίσιμες για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των μονοθεσίων μας, χάρη κυρίως στη μοναδική του εμπειρία σε τμήματα πλαισίου και κινητήρα».

Pat Fry

Pat Fry

Ο Pat Fry ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula 1 το 1987 με την ομάδα της Benetton, εργαζόμενος στις ενεργητικές αναρτήσεις της ομάδας. Το 1992 έγινε μηχανολόγος αγώνα του Martin Brundle. Ωστόσο, την επόμενη χρονιά, ο πρώην συνάδελφός του στη Benetton, o Ιταλός Giorgio Ascanelli τον έπεισε να μεταβεί στη McLaren, όπου είχε προσχωρήσει ήδη ο ίδιος.

Το 1995, ο Fry έγινε μηχανολόγος αγώνα του Mika Hakkinen και το 1997 του David Coulthard, ρόλο που διατήρησε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Το 2001 έγινε επικεφαλής μηχανολόγος αγωνιστικής εξέλιξης, εργαζόμενος στα μονοθέσια του 2005, 2007 και 2009. Το 2010 ο Fry προσχώρησε στη Ferrari ως βοηθός τεχνικού διευθυντή (δίπλα στον Aldo Costa) και στις αρχές του 2011 αντικατέστησε τον Chris Dyer, o οποίος κατηγορήθηκε για το στρατηγικό λάθος που οδήγησε στην απώλεια του τίτλου του 2010 από τον Fernando Alonso στο Άμπου Ντάμπι.

Το Μάιο του 2011, που απομακρύνθηκε και ο Aldo Costa από το Maranello, o Fry ονομάστηκε διευθυντής πλαισίου. Το Σεπτέμβριο του 2013 έγινε διευθυντής μηχανολογίας της Ferrari, πριν ανακοινωθεί η αποχώρησή του από το Maranello, μαζί με τον επικεφαλής σχεδιασμού, Νικόλα Τομπάζη, το Δεκέμβριο του 2014.

Οι δυο τους συνεργάστηκαν ξανά στην ομάδα της Manor το 2016, όπου ο Fry λειτούργησε ως σύμβουλος μηχανολογίας. Το 2018 επέστρεψε στη McLaren (ως διευθυντής μηχανολογίας) καθώς η βρετανική ομάδα περίμενε τον James Key (από την Toro Rosso) να αναλάβει τα καθήκοντα του τεχνικού διευθυντή. Το 2020, ο Fry προσχώρησε στην ομάδα της Renault, η οποία πέρυσι μετονομάστηκε σε Alpine.

Matt Harman, Alpine

Matt Harman

O Matt Harman ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula 1 το 2000, όταν προσχώρησε στο τμήμα κινητήρων της Mercedes, High Performance Powertrains (HPP), όπου ήταν ηγέτης μηχανολογικής ομάδας ανθρώπων μέχρι το 2011. Εκείνη τη χρονιά ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής κινητήρα και μετάδοσης στο HPP, πριν αναχωρήσει για την ομάδα της Renault το Σεπτέμβριο του 2018, για να αναλάβει τη θέση του επικεφαλής σχεδιαστή. Το Μάιο του 2019 χρίστηκε επικεφαλής μηχανολογίας της γαλλικής ομάδας.

Η Alpine θα παρουσιάσει το μονοθέσιό της για το 2022, την Α522, στις 21 Φεβρουαρίου. Δείτε εδώ όλες τις ημερομηνίες παρουσίασης των φετινών μονοθεσίων της Formula 1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!