Τα… σεπτεμβριανά concept car στην ιστορία της Opel

Εν αναμονή της επικείμενης επίσημης παρουσίασης του Opel Experimental, ρίχνουμε μία ματιά στα concept cars που έχει παρουσιάσει η γερμανική εταιρεία στο παρελθόν το μήνα του Σεπτεμβρίου.

Τα… σεπτεμβριανά concept car στην ιστορία της Opel

Εν αναμονή της επικείμενης επίσημης παρουσίασης του Opel Experimental, ρίχνουμε μία ματιά στα concept cars που έχει παρουσιάσει η γερμανική εταιρεία στο παρελθόν το μήνα του Σεπτεμβρίου.

Ο μήνας του Σεπτεμβρίου και οι γερμανικές εκθέσεις αυτοκινήτου είναι παραδοσιακά ο αγαπημένος χρόνος και τόπος για την Opel να παρουσιάσει τα νέα της concept car, πρωτότυπα που συχνά αποτέλεσαν την αφετηρία για πολύ επιτυχημένα αυτοκίνητα. Με αυτό τον τρόπο η γερμανική μάρκα παρουσιάζει ορισμένες φορές μια τεχνολογική εξέλιξη ή αναδεικνύει το σχεδιαστικό στυλ του μέλλοντος.

Η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση και στην IAA Mobility, που πραγματοποιείται από τις 5 έως τις 10 Σεπτεμβρίου στο Μόναχο, η Opel, η μόνη μάρκα του ομίλου Stellantis που θα δώσει το παρών στην έκθεση, θα παρουσιάσει, μαζί με τις ηλεκτρικές εκδόσεις των Corsa και Astra Sports Tourer, το concept car Opel Experimental. Αυτό θα δώσει μια σαφή πρόγευση του μέλλοντος της μάρκας Opel, διαμορφώνοντας το εξελισσόμενο όραμά της για τη φιλοσοφία Bold and Pure όσον αφορά το σχεδιασμό.

1965: Opel Experimental GT

Η παράδοση ξεκίνησε το 1965, όταν το Opel Experimental GT, το πρώτο concept car από Ευρωπαίο κατασκευαστή, παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ενέπνευσε το εμβληματικό coupe Opel GT, το οποίο κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα και πούλησε περισσότερες από 100.000 μονάδες μέσα σε 6 χρόνια.

Επρόκετο για μια προαναγγελθείσα επιτυχία: ένα concept car όπως το Opel Expertimental GT δεν θα προκαλούσε ιδιαίτερη αίσθηση στο περίπτερο κάποιου ιταλικού κατασκευαστή αμαξωμάτων και ίσως θα προσφερόταν προς πώληση σε αστρονομικές τιμές. Στο περίπτερο μιας μεγάλης μάρκας όπως η Opel όμως, ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό.

Στην πραγματικότητα επρόκειτο για ένα μοναδικό χειροποίητο παράδειγμα. Το όνομα όμως, χωρίς να το καταλάβει κανείς, αποκάλυψε τον πραγματικό σκοπό αυτού του αυτοκινήτου. Το concept car που εκτέθηκε δεν είχε σκοπό τόσο να αποδείξει την τάση των μηχανικών της Opel για προηγμένη έρευνα, όσο να διαπιστώσει ποια αγορά θα μπορούσε να έχει ένα τέτοιο coupe μεταξύ των νέων -και όχι τόσο- σε ηλικία, αλλά με σπορ διάθεση. Η ανταπόκριση ήταν θετική πέρα από κάθε προσδοκία, για αυτό και η ιδέα υλοποιήθηκε.

1993: Opel Tigra, Scamp, Roadster

Η ιστορία σχεδόν επαναλήφθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν και πάλι στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η Opel επανέφερε με επιτυχία την ιδέα του μικρού coupe ως εναλλακτική λύση στις πολλές σπορ και κομψές παραλλαγές των compact αυτοκινήτων της κατηγορίας Β. Παρουσιάστηκε ως concept car (μαζί με τα πρωτότυπα Roadster και Scamp, που επίσης βασίστηκαν στην πλατφόρμα της δεύτερης γενιάς του Corsa), το Tigra μπήκε στην παραγωγή την επόμενη χρονιά σχεδόν αμετάβλητο, γνωρίζοντας άμεση επιτυχία σε δύο κατηγορίες κοινού για τις οποίες οι κατασκευαστές ενδιαφέρονταν πολύ (νέοι και γυναίκες) και για 6 χρόνια κυριάρχησε στην αγορά σχεδόν αδιαφιλονίκητο.

Εκτός από την αναμφισβήτητα νεανική και δυναμική αισθητική και το προσωπικό στυλ, που χαρακτηριζόταν από το πλαϊνό μοτίβο «Z» και τα ιδιαίτερο πίσω παράθυρα, οι compact διαστάσεις και το προσιτό κόστος λειτουργίας ήταν οι κύριοι λόγοι για την απήχηση του Opel Tigra, το οποίο διέθετε δύο κινητήρες EcoTec με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής άξονες για τις 16βαλβίδες των εκδόσεων 1.400 και 1.600 κ.εκ. Η παραγωγή του σταμάτησε το 2000, καθώς η πλατφόρμα πάνω στην οποία βασιζόταν δεν ήταν πλέον διαθέσιμη με την εισαγωγή της 3ης γενιάς του Opel Corsa.

1999: Opel G90

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1999, η Opel παρουσίασε το πρωτότυπο G90, ένα εντελώς καινούριο αυτοκίνητο στο είδος του. Δεν ήταν έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι τον επόμενο μήνα θα ψηφιζόταν «Concept Car of the Year» από το περιοδικό αυτοκινήτου News International. Αυτό το επαναστατικό, οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου concept car διέθετε έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 60 ίππων με διαδοχικό ψεκασμό βενζίνης που εξέπεμπε μόνο 90 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (εξ ου και η ονομασία G=90), 9 ολόκληρα χρόνια πριν από τους περιοριστικούς κανονισμούς που τέθηκαν σε ισχύ το 2008 στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μία τόσο χαμηλή τιμή εκπομπών ρύοων για ένα ευρύχωρο τετραθέσιο αυτοκίνητο είχε επιτευχθεί με τη διατήρηση του βάρους και του αεροδυναμικού συντελεστή (Cx 0,22) σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα, το G90 έδωσε μια γεύση της κατεύθυνσης που μπορούσε να πάρει η σχεδιαστική γλώσσα της Opel στο μέλλον και ανέδειξε νέες προσεγγίσεις στη διαμόρφωση του εσωτερικού.

2001: Opel HydroGen3

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2001, η Opel παρουσίασε μια πρόταση για ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με σκοπό τη μελλοντική παραγωγή αυτοκινήτων για ιδιωτική χρήση, τα οποία θα ήταν όχι μόνο φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και θα εξοικονομούσαν ενεργειακούς πόρους. Το νέο Opel HydroGen3 εξελίχθηκε με βάση το compact MPV Opel Zafira στο Παγκόσμιο Κέντρο Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας στο Mainz-Kastel της Γερμανίας και είχε ως κύριο στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων και της καθημερινής χρηστικότητας του συστήματος κίνησης.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης εξελίχθηκε περαιτέρω και ήταν μικρότερο σε μέγεθος. Ολόκληρη η μονάδα, που ζύγιζε μόλις 92 κιλά, τοποθετήθηκε μεταξύ του μετασχηματιστή τάσης και του άξονα κίνησης και περιλάμβανε τον μετασχηματιστή συνεχούς/εναλλασσόμενου ρεύματος (DC/AC), τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο και το διαφορικό.

Το γεγονός ότι μπορούσε να τοποθετηθεί στην ίδια πλατφόρμα με το Opel Zafira ήταν ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της δυνατότητας μαζικής παραγωγής. Μια άλλη πρόοδος ήταν η αισθητή βελτίωση της άνεσης σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Ένα σύστημα κλιματισμού με ηλεκτρική λειτουργία παρείχε στους επιβάτες δροσερό αέρα ακόμα και τις πιο ζεστές ημέρες. Το όχημα διέθετε επίσης ένα σύστημα διάγνωσης που ενημέρωνε τον οδηγό για την κατάσταση λειτουργίας όλων των συστημάτων.

Στο Μαραθώνιο Κυψελών Καυσίμου 2004 (Fuel Cell Marathon), δύο οχήματα HydroGen3 κάλυψαν σχεδόν 10.000 χλμ. σε όλη την Ευρώπη, από το Hammerfest στη Νορβηγία μέχρι τη Λισαβώνα στην Πορτογαλία. Στο τιμόνι ενός HydroGen 3, ο Heinz-Harald Frentzen, βετεράνος οδηγός αγώνων της Formula 1 και του DTM, κέρδισε το Monte Carlo Rally του 2005 για αυτοκίνητα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης.

2023: Opel Experimental

Άλλο ένα Opel concept car θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στη φετινή IAA Mobility στο Μόναχο. Μιλάμε για το Opel Experimental το οποίο, όπως αναφέρει ο Florian Huettl, CEO της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, «προσφέρει μια προοπτική για τα επερχόμενα μοντέλα και την τεχνολογία που θα διαθέτουν, και επίσης το μελλοντικό σχεδιασμό, για μια νέα εποχή της μάρκας. Αυτό το εκπληκτικό concept car είναι αντιπροσωπευτικό και αναδεικνύει για άλλη μια φορά το πρωτοποριακό πνεύμα της Opel».

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά αυτού του νέου concept car είναι η περαιτέρω εξέλιξη του Opel Compass, ένα κατευθυντήριο στοιχείο της φιλοσοφίας σχεδιασμού της Opel. Το νέο φωτιζόμενο έμβλημα Blitz είναι τοποθετημένο στο κέντρο, σε μια νέα επεξεργασία του Opel Vizor, του χαρακτηριστικού εμπρός τμήματος. Συνοδεύεται από την φωτεινή υπογραφή σε σχήμα πτέρυγας στον οριζόντιο άξονα, ενώ η φωτιζόμενη κεντρική πτυχή το κάνει πιο δραματικό.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Opel στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!