Δοκιμάζουμε την SUZUKI GSX-S 1000

Είναι γυμνό, αιχμηρό και μυώδες με ταυτότητα streetfighter δίχως έλλειψη δύναμης και χαρακτήρα. Το στριφτερό Suzuki GSX-S 1000, απλά σε αναζητά.

Δοκιμάζουμε την SUZUKI GSX-S 1000

Είναι γυμνό, αιχμηρό και μυώδες με ταυτότητα streetfighter δίχως έλλειψη δύναμης και χαρακτήρα. Το στριφτερό Suzuki GSX-S 1000, απλά σε αναζητά.

Suzuki GSX-S 1000 – Η μόδα των γυμνών ανέκαθεν γοήτευε ως απλούστερη μορφή street έκφρασης, απαλλαγμένη από βάρος και περιττά φέρινγκ. Στην πράξη όμως η δημιουργία της κατηγορίας προέκυψε από μοτοσυκλετιστική ανάγκη.

Έρχεται λοιπόν η δυσάρεστη στιγμή που τα όμορφα street, «όμορφα» πέφτουν και τα αεροδυναμικά τους φέρινγκ κοστίζουν μια περιουσία για να αντικατασταθούν. Ευτυχώς κάποια ανήσυχα μυαλά δεν το έβαλαν κάτω και προκείμενου να μην ξεφορτωθούν αντί πινακίου φακής το αγαπημένο τους μεν σμπαραλιασμένο δε μηχανάκι (street, supersport, superbike), του έδωσαν νέα μορφή ενδεχομένως και χρηστικότερη.

Αφήσαν τα κλιπονς στην άκρη για χάρη μιας καρατιμόνας, προσάρμοσαν τα χειριστήρια και εξάντλησαν την δημιουργικότητά τους όσον αφορά το φωτιστικό σώμα. Από ένα απλό στρογγυλό προβολέα, έως μια ψαγμένη προσαρμογή που θα δώσει χαρακτήρα και να πως από ιδιότροπο για κάθε μέρα, αποκτά ενδιαφέρον και κουράζει λιγότερο ακόμα και για χρήση πόλης.

Η ιδέα βρήκε απήχηση και σύντομα μια κοινότητα δημιουργήθηκε και αλώνιζε τις νύχτες στην πόλη. Όπως ήταν αναμενόμενο η τάση δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη και σύντομα οι εκθέσεις μοτοσυκλετών δειγμάτισαν τα πρώτα μοντέλα.

Σταδιακά έγινε η πράξη ντόμινο, ώστε κάθε κατασκευαστής να έχει την πρότασή του σε αυτή τη νέα αγορά που προέκυπτε. Στις μέρες μας θα βρεις από προσιτές έως «εξωτικές», με τις τελευταίες να καρπώνονται τμήματα επώνυμων κατασκευαστών. Η περίπτωση της Suzuki GSX-S 1000 κάθεται κάπου ανάμεσα.

 

Η γνωστή βάση GSX-R K5  

Πιο ρεαλίστρια η εταιρεία από το Hamamatsu, δεν απλώνεται παραπάνω από εκεί που μπορεί. Ξέρει όμως ότι με βάση αυτό που θα προσφέρει, η ιαπωνική της συνείδηση δεν θα αναζητήσει λύση στο χαρακίρι.

Για την Suzuki, που κάποιοι κινητήρες της τρώγανε πόρτα από τις ευρωπαϊκές νόρμες, το πρόσφορο έδαφος για νέα εμπορικά κόλπα ήταν ο μοναδικός τετρακύλινδρος χιλιάρης που υπήρχε διαθέσιμος. Τα GSF 750 αρχικά και GSX-S μετέπειτα, αλλά και τα μεγάλα Bandit και GSX-S 1250 έγιναν ιστορική ανάμνηση στους εμπορικούς ευρωπαϊκούς καταλόγους. Οπότε τι έμενε;

Ένα τετρακύλινδρο διαμάντι που από το 2005, στο αντίστοιχο GSX-R 1000 κέρδιζε την υπόκλιση του μοτοσυκλετιστικού πλανήτη για τα χαρίσματά του. Από τότε μέχρι τώρα βέβαια άλλαξε ο κόσμος, όμως η εμμονή των Ιαπώνων και το ταλέντο τους στο fine tuning, διατήρησαν επίκαιρο το τετρακύλινδρο μοτέρ, προσαρμοσμένο στις Euro5 προδιαγραφές. Και σήμερα τέσσερις εκδοχές GSX-S, απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του (Katana, 950, 1000 και 1000 GT).

Η δική μας, GSX-S 1000 είναι η καλή βερσιόν της naked εκδοχής, με την βάση να ακούει στο όνομα GSX-S 950, που δανείζεται τον ίδιο κινητήρα σε πιο low power εκδοχή και με όχι τόσο «φανταχτερό» εξοπλισμό-περιφερειακά. Αλλά για αυτή την περίπτωση θα επανέλθουμε μελλοντικά.

Πριν ακούσεις το μπάσο, όλο υποσχέσεις, ήχο του κινητήρα, η εικόνα προμηνύει μια δυναμική εμπειρία μαζί του. Η μυώδης και αιχμηρή εμφάνιση του χαρίζει προσωπικότητα και οι διπλοί κάθετα τοποθετημένοι εξάγωνοι LED προβολείς, ταυτότητα. Δύσκολα θα το μπερδέψεις, εύκολα θα του δώσεις τα εύσημα, κάτι που διαπιστώσαμε πολλάκις από τους παρατηρητές του στην εβδομαδιαία βόλτα μαζί του.

Χαρακτηριστικότερο σημείο στη εύστοχη σχεδίαση, το μικροσκοπικό μασκάκι που είναι χαμηλά τοποθετημένο ανάμεσα στο χρυσό, πλήρως ρυθμιζόμενο, ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι της KYB. Ακολουθεί παράλληλα τη γραμμή που δημιουργούν τα λιγοστά πλαστικά εκατέρωθεν του κυρτού ψυγείου, στη σύνδεσή τους με το ρεζερβουάρ των 19 λίτρων.

Χρωματικά αν δεν σε ενδιαφέρει το εξωστρεφές μπλε με τις ασημί ματ λεπτομέρειες, υπάρχουν και δυο ενδιαφέρουσες μονόχρωμες αποχρώσεις σε γκρι και μαύρο. Ποιοτικά, δεν υπάρχει καμιά έκπτωση και η made in Japan κατασκευή φαίνεται στο σύνολο και στη λεπτομέρεια.

Την brutal εικόνα της GSX-S συμπληρώνουν οι αντίθετες καμπύλες που διαμορφώνονται από το ψαλίδι και την εξάτμιση. Ένας συνδυασμός δημιουργικός, χωρίς να είναι εξωτικός εφαρμόζοντας ακριβές λύσεις (π.χ μονόμπρατσο ψαλίδι). Στην αδύνατη ουρά υπάρχει ένα LED φανάρι και ένα φιλόξενο σελάκι για συνοικιακές μετακινήσεις ή για μικροκαμωμένες δεσποινίδες, σε έρωτα με τον αναβάτη.

 

Solo βόλτα

Πρακτικά το GSX-S 1000 δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ικανοποίηση του οδηγού, με τον συνεπιβάτη να μην αποτελεί προτεραιότητα. Όπως και σε κάθε μοτοσυκλέτα του είδους άλλωστε.

Το γυμνό χιλιάρι της Suzuki επιβραβεύει τον οδηγό με μια όρθια θέση ώστε να μπορεί να την χρησιμοποιεί καθημερινά ακόμα και στην τρέλα της πόλης και όχι μόνο στην βόλτα του Σαββατοκύριακου. Τα εφόδια για την καθημερινή ρουτίνα είναι κυρίως μια εργονομική θέση, συνεπικουρούμενη από τα έξυπνα βοηθήματα της Suzuki. Tο σύστημα Low RPM Assist αναλαμβάνει να ανεβάσει ελαφρώς στροφές ώστε να μην σβήνει ο κινητήρας, ακόμα και αν δεν είσαι συνεπής στον συμπλέκτη και το Easy Start αναζητά ένα στιγμιαίο πάτημα στο κουμπί της μίζας για την εκκίνηση.

Τα χέρια κρατούν ένα μεταβλητής διατομής τιμόνι, τοποθετώντας το σώμα σαφώς σε όρθια θέση, αλλά με ευχάριστα σπορ γωνίες στα μαρσπιέ. Η σέλα επίσης τοποθετημένη στα 81 εκ. από το έδαφος αφήνει τα πόδια σε επαφή με το δρόμο, ακόμα και αν δεν είσαι πρώτο μπόι. Έτσι, όσο εύκολα θα βολτάρεις με το τετρακύλινδρο ροπάτο γουργουρητό ανάμεσα στα πόδια σου, τόσο έτοιμος θα νιώσεις για επίθεση, αν στρίψεις αποφασιστικά το δεξί καρπό στην γκαζιέρα. Μπροστά σου μια LCD οθόνη που μπορεί να μην διεκδικεί τεχνολογικό έπαινο και να προβληματίζει στην αντηλιά, όμως δεν στερείται πληροφορίας.

Από ένα λειτουργικό αριστερό διακόπτη, θα ελέγξεις τα 5 στάδια που αφορούν το TC (Traction Control), μέχρι και την πλήρη απενεργοποίησή του, αλλά και τα 3 στάδια (A, B, C) στα Riding Μodes. Το A προσφέρει επιθετικότερη απόκριση, το B φυσιολογική και το C ηρεμεί το χάρτη για συνθήκες ολισθηρότητας (π.χ. βροχή).

Παρόλα αυτά η ονομαστική απόδοση δεν πέφτει κάτω από τους 152 ίππους, η ροπή των 108 Nm μπορεί να κορυφώνεται στις 9.250 σ.α.λ., όμως «ξεχειλίζει» από χαμηλά και δεν κρίνει σκόπιμο το κατέβασμα στο 6άρι κιβώτιο, αν έχεις ξεχαστεί στις τελευταίες σχέσεις. Με τη θετική του λειτουργία και στάνταρ με ένα Quickshifter υποδειγματικής λειτουργίας για ανεβάσματα και κατεβάσματα, τα 214 κιλά απογειώνονται εύκολα όταν αναζητάς επιδόσεις.

Καταναλώνει επίσης φυσιολογικά για την απόδοσή του, με τα 7,5 λτ./100 χλμ. να είναι μια αξιόπιστη μέση τιμή. Ο γεμάτος παντού τετρακύλινδρος εκφράζεται με ζωηρό μπάσο ήχο και σύντομα διαπιστώνεις ότι δυσκολεύεσαι να βγάλεις πρωταγωνιστή. Το GSX-S 1000 εκδηλώνει τις αρετές του σαν καλοκουρδισμένη ορχήστρα. Όπως συνηθίζεται στις καλοζυγισμένες και καλοστημένες μοτοσυκλέτες, το βάρος δεν είναι πρόβλημα όσο κινούνται και η GSX-S 1000 ανήκει σε αυτές.

Ένα πλήρως ρυθμιζόμενο 43άρι ανεστραμμένο πιρούνι της KYB, αντιμετωπίζει προοδευτικά τις κακοτεχνίες και προσφέρει ποιότητα πληροφόρησης, με προέκταση το 120/70ZR17 μπροστινό της Dunlop να διαβάζει εύστοχα το δρόμο. Στο ίδιο μοτίβο ακολουθεί και το πίσω, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, αμορτισέρ της KYB που εδράζεται σε μοχλικό στην κάτω πλευρά του. Σε συνδυασμό με το πλαίσιο – ψαλίδι καταγωγής GSX-R και το κοντό μεταξόνιο (1.460 χιλ.), η μοτοσυκλέτα της Suzuki ζει και αναπνέει για δρόμο με καλοστρωμένο στροφιλίκι.

Στον ανοιχτό δρόμο παραμένει ακλόνητη, όμως χωρίς αεροδυναμική προστασία θα επιβεβαιώσεις μια δυο φορές την τελική ταχύτητα (250 χλμ./ώρα.), θα αναζητήσεις στιγμιαία την ευκολία να δεις διακοσάρες στην ψηφιακή οθόνη και μετά θα περιορίσεις την ταχύτητα στα ταξιδιωτικά 140 χλμ./ώρα.. Διαφορετικά θα επισυνάψεις στενές σχέσεις με τον φυσικοθεραπευτή σου.

Όσο ο δρόμος στριφογυρίζει το GSX-S προσφέρει χαμόγελα ικανοποίησης στον αναβάτη. Μπορεί το φαρδύ 190/50ZR17 να μην είναι φίλος της ευελιξίας, όμως το συνολικό πακέτο ελίσσεται σαν σίγουρος χορευτής για κάθε του βήμα. Στα συνεχή S δείχνει το ταλέντο του και όσο ζεσταίνονται τα SportMax Roadsport2, τόσο οι κλίσεις μπορούν να μεγαλώνουν σε κάθε στροφή.

Ταυτόχρονα μεγαλώνει και το εύρος εμπιστοσύνης στην σπορ συμβίωση μαζί του, γιατί όσο εύκολα επιταχύνει και στρίβει, άλλο τόσο φρενάρει με τις 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo εμπρός και τη μονοπίστονη Nissin πίσω. To ABS μπορεί να μην απενεργοποιείται όμως σπάνια θα κάνει την εμφάνισή του, δείγμα ποιοτικής επιβράδυνσης και ανάλογης αίσθησης.    

 

Το κλειδί παρακαλώ

Μπορεί να υπάρχουν ισχυρότερα και πολύ πιο υποσχόμενα streetfighter στην αγορά, μπορεί η λάμψη τους να υπερτερεί, όμως η ουσία και το αποτέλεσμα είναι με την Suzuki. Με ένα κινητήρα διαμάντι απόδοσης – αξιοπιστίας, τοποθετημένο σε ένα εύστοχο σύνολο πλαισίου, ανάρτησης, φρένων και ηλεκτρονικών, το GSX-S 1000 έρχεται συνεπές στο σπορ σκοπό του και έχει και την τιμή με το μέρος του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!