Τροχαία: 621 νεκροί στην Ελλάδα – Ανάμεσα στις πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης

To 2023 σημειώθηκαν 11.201 τροχαία στη χώρα μας, με 621 νεκρούς. Το 50% σημειώθηκε στον αστικό ιστό και πολλοί ήταν μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος.

Τροχαία: 621 νεκροί στην Ελλάδα – Ανάμεσα στις πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης

To 2023 σημειώθηκαν 11.201 τροχαία στη χώρα μας, με 621 νεκρούς. Το 50% σημειώθηκε στον αστικό ιστό και πολλοί ήταν μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος.

Βαρύς είναι ο «φόρος αίματος» που πληρώνει η Ελλάδα στα τροχαία, καθώς καταλαμβάνει µία από τις υψηλότερες θέσεις στην Ε.Ε. σε θανάτους. To 2023 περίπου 20.400 άτοµα έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία στην Ε.Ε., αριθμός μειωμένος κατά 1% σε σύγκριση µε το 2022.

Η Ελλάδα, σύμφωνα µε τα στοιχεία της Κομισιόν, βρίσκεται στην 6η θέση στο μείζον ζήτημα των θανάτων από τροχαία, όπως και των σοβαρών τραυματισμών, µε 60 νεκρούς ανά ένα εκατοµµύριο πολίτες. Η Ελλάδα κατέχει επίσης ένα από τα υψηλότερα ποσοστά νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα που συµβαίνουν σε κατοικηµένες περιοχές, φτάνοντας στο 50%, ενώ ο ευρωπαϊκός µέσος όρος είναι 38%.

Με βάση τα στοιχεία του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, που δόθηκαν στη δηµοσιότητα µε αφορµή τη 17η Πανελλαδική Εβδοµάδα Οδικής Ασφάλειας, έχουµε 1 στις 20 πιθανότητες να τραυµατιστούµε σοβαρά ή να καταλήξουµε σε τροχαίο δυστύχηµα στη διάρκεια της ζωής µας…

Στη χώρα µας το ποσοστό των νεκρών µοτοσυκλετιστών είναι ιδιαίτερα υψηλό (38%) σε σχέση µε τη Ευρώπη, όπου ο µέσος όρος είναι 18%. Το 69% των νεκρών οδηγών µοτοσυκλετών και µοτοποδηλάτων δε φορούσαν ή να δεν καταγράφηκε να φορούν κράνος.

Απογοητευτικά είναι όµως και τα στοιχεία της έρευνας Baseline project του ΕΜΠ για τη χρήση ζώνης ασφαλείας. Το 79% των νεκρών οδηγών σε επιβατικά οχήµατα δε φορούσαν ζώνη ασφαλείας ή δεν καταγράφηκε χρήση της. Υψηλά ποσοστά καταγράφονται όµως και για τους επιβάτες των πίσω θέσεων των Ι.Χ., καθώς το 55,8% δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Όπως αναφέρει ο Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας, σύµφωνα µε εξειδικευµένες αναλύσεις των στοιχείων ατυχηµάτων στη χώρα µας, οι κρίσιµοι παράγοντες που συµβάλλουν στα σοβαρά τροχαία, κατά σειρά σπουδαιότητας, είναι:

  • η οδήγηση µε υψηλές ταχύτητες,
  • τα υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας µοτοσικλετιστών,
  • τα χαµηλά ποσοστά χρήσης ζώνης ασφαλείας και κράνους (ιδίως στους συνεπιβάτες),
  • η ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού,
  • η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή/και µε χρήση κινητού τηλεφώνου και
  • η γενικευµένη επιθετική οδήγηση.

Η ανακοπή του ρυθµού µείωσης των ανθρώπινων απωλειών συνολικά στην Ευρώπη οδήγησε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ) στη διερεύνηση του ζητήµατος. Σύµφωνα µε µελέτη του, η οποία δηµοσιεύθηκε πριν από λίγες ηµέρες, η Ε.Ε. απέχει πολύ από την επίτευξη του στόχου της για µείωση κατά το ήµισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήµατα έως το 2030, καθώς ο αριθµός αναµένεται να µειωθεί µόνο κατά το ένα τέταρτο.

Πηγή: PARAPOLITIKA.GR
Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!