F1-GP Βελγίου FP1: Ο Carlos Sainz ταχύτερος στο βρεγμένο

Στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, η οποία διεξήχθη σε βρεγμένη πίστα, με τους χρόνους να μην έχουν μεγάλη σημασία, ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, εμπρός από τους οδηγούς της McLaren.

F1-GP Βελγίου FP1: Ο Carlos Sainz ταχύτερος στο βρεγμένο

Στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, η οποία διεξήχθη σε βρεγμένη πίστα, με τους χρόνους να μην έχουν μεγάλη σημασία, ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, εμπρός από τους οδηγούς της McLaren.

Στη βρεγμένη πίστα του Spa-Francorchamps και εν μέσω έντονης βροχής, οι ομάδες ήταν επιφυλακτικές να στείλουν τα μονοθέσιά τους στην ολισθηρή πίστα, παρότι επρόκειτο για τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου. Ο Logan Sargeant πλήρωσε το τίμημα των συνθηκών, καθώς μπλόκαρε τα φρένα του για τη Les Combes και κατέληξε στις μπαριέρες, τραυματίζοντας την εμπρός αεροτομή της Williams και προκαλώντας την μοναδική κόκκινη σημαία της διαδικασίας.

Αν την ώρα διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών για τον αγώνα της Κυριακής οι συνθήκες παραμείνουν έτσι, δύσκολα θα δοθεί το πράσινο φως για τη διεξαγωγή τους από τη διεύθυνση αγώνων της F1. Οι ομάδες προειδοποιήθηκαν ότι αν οι κατατακτήριες δοκιμές δεν πραγματοποιηθούν, η σειρά εκκίνησης θα διαμορφωθεί από τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών και όχι από τα αποτελέσματα του FP1, για να αποτρέψουν το ενδεχόμενο να γίνει ανταγωνιστική η διαδικασία.

O Carlos Sainz με τη Ferrari σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας του FP1, όντας 0,585 δλ. ταχύτερος από τον Ocar Piastri. O team-mate του Αυστραλού στη McLaren, Lando Norris, βρέθηκε στην 3η θέση, 1,277 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc συμπλήρωσε την πρώτη τετράδα, αλλά ο χρόνος του ήταν σχεδόν 5 δλ. πιο αργός από αυτόν του Sainz.

O Sergio Perez βρέθηκε στην 5η θέση με τη Red Bull, εμπρός από τον Alex Albon (Williams), με τους οδηγούς των AlphaTauri και Haas να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Υπήρξαν οδηγοί που προτίμησαν να κάνουν απλά έναν αναγνωριστικό γύρο, για να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον σετ ενδιάμεσων ελαστικών για το υπόλοιπο τριήμερο.

Αναβαθμίσεις

Οι περισσότερες ομάδες έχουν φέρει πίσω αεροτομές χαμηλότερης οπισθέλκουσας για το Spa. To πλεονέκτημα της Red Bull στις ζώνες DRS αναμένεται να επιστρέψει, καθώς στο GP Ουγγαρίας η πιο ογκώδης διαμόρφωση των κατώτερων πτερυγίων της πίσω αεροτομής δεν αντλούσε το μέγιστο από το σύστημα του κινούμενου flap.

Εκτιμάται ότι η Red Bull έχει καταφέρει να βρει αυτό το πλεονέκτημα μέσω της αντίστασης που παράγουν τα κατώτερα πτερύγια (beam wing) της πίσω αεροτομής και τα δύο ανώτερα, που είναι μεγαλύτερα, για την παραγωγή υψηλότερου αεροδυναμικού φορτίου. Αυτό δίνει μεγαλύτερο πλεονέκτημα όταν το DRS είναι ανοιχτό. Η Red Bull εξισορροπεί τα μεγάλα πτερύγια στο επάνω μέρος της πίσω αεροτομής με μικρότερα (μερικές φορές μονά) στοιχεία beam wing, για χαμηλότερη οπισθέλκουσα.

Την ίδια φιλοσοφία φαίνεται ότι ακολούθησε με τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε στο Spa και η McLaren. Αν και η McLaren εξακολουθεί να χρησιμοποιεί beam wing διπλού πτερυγίου, είναι πιο μικρά και το μεγαλύτερο flap της αεροτομής αντισταθμίζει το αεροδυναμικό φορτίου, σε συνδυασμό με καινούργια πλευρικά τοιχώματα.

Σημαντικές αναβαθμίσεις παρουσίασε η Mercedes στα καλύμματα ψυγείων της W14, τα οποία διαθέτουν μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, λιγότερες διατρήσεις εξαγωγής αέρα και διαφορετικά πλαϊνά για την καλύτερη καθοδήγηση του αέρα που ταξιδεύει στην επιφάνειά τους. Η γερμανική ομάδα έχει τροποποιήσει την πίσω αεροτομή της για να παράγει χαμηλότερα επίπεδα οπισθέλκουσας και έχει μικρές τροποποιήσεις στα πλαϊνά άκρα του δαπέδου (αφαιρώντας μία γεννήτρια στροβίλων).

Καινούργια πίσω αεροτομή χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου έφερε και η Ferrari. H Alpine παρουσίασε αναβαθμισμένο δάπεδο, με διαφορετική διαμόρφωση στο εμπρός μέρος, τη διαμόρφωση των καναλιών Venturi και το διαχύτη, σε συνδυασμό με μία εμπρός αεροτομή χαμηλότερου φορτίου. H Aston Martin διαθέτει μονό beam wing στην πίσω αεροτομή και τροποποιήσεις στα άκρα του δαπέδου για να βελτιώσει την αλληλεπίδρασή του με το σύνολο. Μικρότερες αεροτομές έχουν φέρει οι Alfa Romeo και AlphaTauri.

Καινούργια εξαρτήματα

Οι Lando Norris (McLaren) και Alex Albon (Williams), χρησιμοποιούν το 3ο φετινό τους κιβώτιο και ο Esteban Ocon το 4ο περίβλημα κιβωτίου, καθώς το προηγούμενο πιθανότατα υπέστη ζημιές στο ατύχημα της εκκίνησης του GP Ουγγαρίας.

Παράλληλα, σε μία πίστα όπου η ιπποδύναμη των μονάδων αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την απόδοση οι περισσότεροι οδηγοί που χρησιμοποιούν κινητήρα Mercedes διαθέτουν καινούργια εξαρτήματα: νέος V6 για τους δύο οδηγούς των Aston Martin, McLaren, Williams καθώς και για τον Lewis Hamilton (Mercedes), μαζί με τον Kevin Magnussen (Haas-Ferrari). Πέραν του Lando Norris, όλοι οι υπόλοιποι έχουν επίσης καινούργιο turbo, MGU-H και MGU-K. Μόνο ο Magnussen δεν έχει τοποθετήσει νέα MGU-K. Για τον Δανό και τον Alex Albon πρόκειται για την 4η μονάδα της σεζόν (από τις 4 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή), ενώ για τους υπόλοιπους είναι η 3η.

Επίσης, οι δύο οδηγοί των Alfa Romeo και Haas χρησιμοποιούν τη (από τις 2 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή) μπαταρία υβριδικού συστήματος. Καινούργια μονάδα ελέγχου ηλεκτρονικών του ERS έχουν οι Magnussen και Guanyu Zhou.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!