H παράδοση της Mercedes-Benz C-Class

Μία… βουτιά στην ιστορία των compact μοντέλων της Mercedes-Benz από την απαρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τη γέννηση της 190 Ε και της C-Class.

H παράδοση της Mercedes-Benz C-Class

Μία… βουτιά στην ιστορία των compact μοντέλων της Mercedes-Benz από την απαρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τη γέννηση της 190 Ε και της C-Class.

Η πρεμιέρα των compact μοντέλων της Mercedes-Benz το 1982 έθεσε τις βάσεις για ένα επιτυχημένο μέλλον και έδωσε το έναυσμα για να κάνει η γερμανική εταιρεία μεταστροφή στη στρατηγική προϊόντων της. Συνεπώς, μετατράπηκε από κλασικός κατασκευαστής πολυτελούς κατηγορίας σε μια σύγχρονη, ευρείας βάσης premium μάρκα. Αυτή η εξέλιξη είχε τις ρίζες της πίσω στις πρώτες ημέρες του αυτοκινήτου.

Με μοντέλα sedan, station wagon, coupe και cabrio, η Mercedes-Benz C-Class είναι σήμερα τόσο ευέλικτη όσο και επιτυχημένη. Η οικογένεια της σειράς μοντέλων συμπληρώνεται από την αμιγώς ηλεκτρική EQC, την GLC και την GLC Coupe.

Η ιστορία της ξεκίνησε πριν από σχεδόν 40 χρόνια με μια μικρή επανάσταση: τα μοντέλα 190 και 190 E της σειράς μοντέλων W 201 συμπλήρωσαν την καθιερωμένη σειρά μοντέλων πολυτελείας και premium (S-Class) καθώς και την ανώτερη μεσαία κατηγορία (που αργότερα έγινε E-Class) με ένα έξυπνα σχεδιασμένο και πιο compact sedan.

Οχήματα με «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις και υπερσύγχρονη τεχνολογία υπήρχαν στην ιστορία της Mercedes-Benz ήδη πριν από τη σειρά μοντέλων W 201. Η παράδοση αυτών των σχεδιασμών και των οχημάτων παραγωγής ανάγονταν στις πρώτες ημέρες του αυτοκινήτου.

Κατά τη δημιουργία αυτών των αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές και οι μηχανολόγοι μετέφεραν με επιτυχία την τεχνογνωσία τους από την ανώτερη, πολυτελή και premium κατηγορία στη μεσαία. Μερικά παραδείγματα απεικονίζουν την ποικιλομορφία αυτής της εξέλιξης.

Compact αυτοκίνητα των Benz και Daimler

Benz Motor Velocipede (Velo) - 1894

Μόλις οκτώ χρόνια μετά την εφεύρεση του αυτοκινήτου, ο Carl Benz σχεδίασε το Velo, το οποίο κυκλοφόρησε το 1894. Με ελαφριά κατασκευή και compact διαστάσεις, είχε κινητήρα που απέδιδε 1,5 ίππους, και έγινε το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς συνέχισε να κατασκευάζεται έως το 1898.

Benz Motor Velocipede (Velo) & Benz Patent Motor Car Phaeton

Benz Motor Velocipede (“Velo”) δεξιά και Benz Patent Motor Car “Phaeton” αριστερά. Φωτογραφία από μια διαδρομή από το Weinheim στο Schriessheim κατά μήκος της Bergstrasse το 1895. Στο Velo: Η Klara (στο τιμόνι) και η Thilde Benz, κόρες του Carl και της Bertha Benz. Στο τιμόνι του Patent Motor Car “Phaeton” βρίσκεται ο αδελφός της Richard Benz.

Benz 8/18 PS

Σε έναν εσωτερικό διαγωνισμό για ένα compact όχημα, η Benz & Cie. δημιούργησε την Benz 8/18 PS το 1911.

Κινητήρας Benz 8/18 PS

Ο κινητήρας της Benz 8/18 PS.

To 1911 ήταν η χρονιά που η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) παρουσίασε τη Mercedes 8/18 PS.

Benz 8/20 PS

Benz 8/20 PS: Ένα ανοικτό αυτοκίνητο Touring (περίοδος παραγωγής 1912 έως 1918).

Mercedes 6/25 PS Sport

H διθέσια Mercedes 6/25 PS Sport (περίοδος παραγωγής: 1921-1924).

Mercedes 6/25 PS Sport-Phaeton

Η Daimler ανταποκρίθηκε στην αυξανόμενη ζήτηση για πιο ευνοϊκές τιμές αυτοκινήτων τη δεκαετία του 1920, με την πρωτοποριακή Mercedes 6/25 PS, που διέθετε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα (περίοδος παραγωγής: 1921-1924).

Μετά τη συγχώνευση

Στην Daimler-Benz AG, η οποία δημιουργήθηκε το 1926 από τη συγχώνευση με τη νέα μάρκα Mercedes-Benz, συνεχίστηκαν οι εργασίες για πρωτοποριακά και compact αυτοκίνητα.

Τα αποτελέσματα περιλάμβαναν τη Mercedes-Benz 170 W 15, που παρουσιάστηκε το 1931 και παρέμεινε σε παραγωγή έως το 1936.

Παρουσιάστηκαν επίσης και άλλα μοντέλα, όπως η 130 W 23 του 1934, η 170 H (W 28) του 1936 και η πολύ επιτυχημένη Mercedes-Benz 170 V (W 136) του 1936, που συνέχισε να παράγεται έως το 1942.

Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, δημιουργήθηκαν σημαντικά σχέδια για compact επιβατικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά ήταν η σειρά μοντέλων Mercedes-Benz W 122 που σχεδιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Η έκδοση που φαίνεται σε αυτές τις φωτογραφίες σχεδιάστηκε από τον Hermann Ahrens, αλλά δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.

Mercedes-Benz W 122

Μία άλλη έκδοση της Mercedes-Benz W 122, σχεδιασμένη από τον Walter Hacker, με την κλασική γρίλια ψυγείου της γερμανικής μάρκας.

Τη δεκαετία του 1960, ήταν η Mercedes-Benz πειραματίστηκε με τις σειρές μοντέλων W 118 και W 119, ούτε αυτές όμως πέρασαν σε παραγωγή.

Η απόφαση για την εξέλιξη των compact μοντέλων ελήφθη τελικά τη δεκαετία του 1970, για να γεννηθεί η σειρά μοντέλων W 201, η οποία κυκλοφόρησε στην αγορά το 1982, με διάφορες εκδόσεις της Mercedes-Benz 190.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!