F1-Σπριντ GP Μαϊάμι: Εύκολη αλλά όχι κυριαρχική νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen ανακηρύχθηκε νικητής του σπριντ του Grand Prix Μαϊάμι της Formula 1, αλλά δεν ήταν απόλυτα κυριαρχικός, καθώς δεν είχε την ισορροπία που θα ήθελε από το μονοθέσιο της Red Bull, ωστόσο ο Charles Leclerc δεν κατάφερε να τον απειλήσει.

F1-Σπριντ GP Μαϊάμι: Εύκολη αλλά όχι κυριαρχική νίκη του Max Verstappen

Ο Max Verstappen ανακηρύχθηκε νικητής του σπριντ του Grand Prix Μαϊάμι της Formula 1, αλλά δεν ήταν απόλυτα κυριαρχικός, καθώς δεν είχε την ισορροπία που θα ήθελε από το μονοθέσιο της Red Bull, ωστόσο ο Charles Leclerc δεν κατάφερε να τον απειλήσει.

O Max Verstappen κέρδισε το σπριντ του GP Μαϊάμι της Formula 1 χωρίς να απειληθεί, αλλά δεν ήταν ευχαριστημένος με την ισορροπία του μονοθεσίου της Red Bull, καθώς δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα. Οπότε, η ομάδα θα προσπαθήσει να βελτιώσει το στήσιμο του μονοθεσίου της για τον αγώνα. Ωστόσο, ο Charles Leclerc δεν κατάφερε να τον πλησιάσει πιο κοντά από τα 2 δλ. με τη Ferrari.

O Μονεγάσκος προσπάθησε να επιτεθεί στην εκκίνηση, αλλά δέχθηκε ένα αρκετά δυνατό «στρίμωγμα» και μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Verstappen είχε «σπάσει» το DRS πριν αυτό ενεργοποιηθεί. Ωστόσο, το θετικό που παρατήρησε ο Leclerc ήταν πως η καταπόνηση ελαστικών στη Red Bull και τη Ferrari ήταν παρόμοια.

Ο Sergio Perez μπλόκαρε τα φρένα του στην εκκίνηση και έχασε την 3η θέση από τον Daniel Ricciardo, αλλά κατάφερε να την ανακτήσει μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS και έπειτα είχε ένα μοναχικό αγώνα έως τον τερματισμό. Αυτός που έκλεψε την παράσταση όμως ήταν ο Ricciardo, ο οποίος με το μονοθέσιο της Racing Bulls κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τη Ferrari του Carlos Sainz, παρά τις επανειλημμένες επιθέσεις, κάτι που έκανε ακόμα και τον Ισπανό να συγχαρεί τον αντίπαλό του.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το σπριντ του GP Μαϊάμι

Εκμεταλλευόμενος την υψηλή ταχύτητα τη RB στις ευθείες, ο Αυστραλός κατάφερε να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάταση έως το τέλος και να τερματίσει στην 4η θέση, από την οποία είχε εκκινήσει, για να σημειώσει πέντε πολύτιμους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Sainz είδε την καρό σημαία στην 5η θέση, εμπρός από τον Oscar Piastri με τη McLaren, ο οποίος παρακολουθούσε τη μάχη μπροστά του, αλλά δεν κατάφερε να αναμειχθεί σε αυτήν.

Ο Nico Hulkenberg εξασφάλισε 2 βαθμούς για τη Haas με την 7η θέση, στην οποία είχε βρεθεί έπειτα από το ατύχημα της πρώτης στροφής του σπριντ, που έθεσε εκτός μάχης τις Aston Martin και τον Lando Norris, έπειτα από μία υπεραισιόδοξη «βουτιά» του Lewis Hamilton στην εσωτερική, για την οποία οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην του επιρρίψουν ευθύνες.

Ο Hulkenberg εξασφάλισε τη θέση του με τη βοήθεια του team-mate του, Kevin Magnussen, ο οποίος επανέλαβε τα… γνωστά του τερτίπια από το GP Σαουδικής Αραβίας, κάνοντας τη ζωή του Hamilton δύσκολη, καθώς δεν του επέτρεπε να τον προσπεράσει, βγαίνοντας εκτός πίστας για να εξασφαλίσει τη θέση του ακόμα και όταν φαινόταν ότι την είχε χάσει στα σίγουρα. Ο Magnussen δέχθηκε 4 ποινές κατά τη διάρκεια του σπριντ, αλλά πέτυχε αυτό που έπρεπε για την ομάδα, αλλά δήλωσε ότι δεν του αρέσει να καταφεύγει σε τέτοιες τακτικές.

Ο τελικός βαθμός πήγε στην άλλη Racing Bulls, με τον Yuki Tsunoda να έχει αγωνιστεί με τη μαλακή γόμα, έχοντας εκκινήσει από τη 15η θέση. Ο Ιάπωνας είχε επωφεληθεί από τη μάχη του Hamilton με τον Magnussen για να περάσει 8ος. Ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει τον Tsunoda στον τελευταίο γύρο, με τον Ιάπωνα να παραδέχεται ότι δεν είχε υπερασπιστεί τη θέση του καλά.

Ωστόσο, ο Hamilton δέχθηκε ποινή 20 δλ. επειδή είχε υπερβεί κατά 10,7 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας του pit lane, όταν τα μονοθέσια περνούσαν μέσα από αυτό κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτοκινήτου ασφαλείας.

Χρονικό σπριντ

Τα περιστατικά ξεκίνησαν πριν από την εκκίνηση, όταν τα μονοθέσια εξήλθαν από τα pits για τον αναγνωριστικούς γύρους πριν παραταχθούν στο grid. Βγαίνοντας από το γκαράζ, ο Ocon δεν είδε τον Leclec που βρισκόταν στο pit lane και υπήρξε μία μικρή επαφή μεταξύ τους. Η Ferrari πάτησε με τον πίσω δεξί τροχό την εμπρός αεροτομή της Alpine και την τραυμάτισε. Η γαλλική ομάδα αντικατέστησε την αεροτομή στο grid, αλλά ο Ocon δέχθηκε ποινή 10 δλ. για το συμβάν.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari) & Esteban Ocon (Alpine), Σπριντ GP Μαϊάμι 2024

O Alex Albon εκκίνησε από το pit lane, καθώς η Williams άλλαξε τις ρυθμίσεις της ανάρτησης του μονοθεσίου του. Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα και οι δύο Red Bull προτίμησαν μεταχειρισμένο (στις κατατακτήριες δοκιμές) σετ, όπως και οι Aston Martin, o Norris και οι Mercedes. Στην εκκίνηση, ο Verstappen στρίμωξε το Leclerc στη δεξιά πλευρά για να επικυρώσει την πρωτοπορία, ενώ ο Ricciardo κατάφερε να περάσει στην 3η θέση, καθώς ο Perez μπλόκαρε τα φρένα του και άνοιξε τη γραμμή του.

F1 - Εκκίνηση Σπριντ GP Μαϊάμι 2024

Πιο πίσω, ο Hamilton βούτηξε σε ένα κενό στην εσωτερική των Aston Martin, που είχαν μπλεγμένους τους τροχούς τους, με τον Alonso στην εσωτερική να προσπαθεί να αποφύγει τον Hamilton και να συγκρούεται με τον Stroll, ο οποίος χτύπησε με τη σειρά του τον Norris και τον έθεσε εκτός αγώνα, προκαλώντας την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Alonso κατέληξε τελευταίος, ο Stroll εγκατέλειψε λόγω των ζημιών που υπέστη η Aston Martin του και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην επέμβουν. Ο Norris θα παρουσιαστεί στους αγωνοδίκες επειδή διέσχισε την πίστα πεζός.

Η επανεκκίνηση του 4ου γύρου δεν έφερε ανακατατάξεις, αλλά όταν ενεργοποιήθηκε το DRS, ο Verstappen είχε ήδη απομακρυνθεί 1 δλ., για να μην επιτρέψει στον Leclerc να το χρησιμοποιήσει. Ο Ricciardo έχασε την 3η θέση από τον Perez, αλλά εκμεταλλεύτηκε το DRS για να διατηρήσει πίσω του τον Sainz στους επόμενους γύρους. O Hamilton δεν μπορούσε να περάσει τις Haas για να μπει στη βαθμολογούμενη οκτάδα, καθώς δεν είχε υψηλή ταχύτητα στις ευθείες, αλλά πίεσε τον Magnussen (που είχε χάσει το DRS) να κάνει λάθος και να «ευθυγραμμίσει» το chicane στον 9ο από τους 19 γύρους, περιστατικό που θα εξέταζαν οι αγωνοδίκες.

F1 - Sergio Perez (Red Bull) & Daniel Ricciardo (Racing Bulls), Σπριντ GP Μαϊάμι 2024

Ο Verstappen ήταν 2 δλ. μπροστά από τον Leclerc, αναφέροντας στον ασύρματο ότι δεν είχε πρόσφυση στον πίσω άξονα. Στον 11ο γύρο, ο Hamilton έδειχνε ότι είχε περάσει τη Haas του Magnussen, ο οποίος επανήλθε μαχητικά -ως συνήθως- έχοντας βγει εκτός πίστας και με μία μικρή επαφή ανέκτησε τη θέση, μόλις ανακοινώθηκε ότι ο Magnussen δέχθηκε ποινή 10 δλ. για την προηγούμενη ευθυγράμμιση του chicane. Ο Hamilton βρέθηκε υπό έρευνα για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane, όταν τα μονοθέσια περνούσαν μέσα από αυτό κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Sainz προσπάθησε να επιτεθεί στον Ricciardo από την εξωτερική στην πρώτη στροφή, αλλά κατέληξε να χάσει χρόνο. Ο Magnussen δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία και καθυστερούσε τους οδηγούς που βρίσκονταν πίσω του (οι οποίοι είχαν δημιουργήσει ένα τρενάκι), ώστε να προστατεύσει τον team-mate του, Hulkenberg, ο οποίος απομακρύνθηκε. Στο 14ο γύρο, ο Hamilton προσπάθησε να επιτεθεί, αλλά ο Magnussen αποφάσισε να τον οδηγήσει εκτός πίστας από την εσωτερική, και ο Tsunoda πέρασε εμπρός από τη Mercedes.

Οι δύο οδηγοί εντέλει πέρασαν εμπρός από τη Haas, με τον Hamilton να επιτίθεται στον Tsunoda, που είχε τη μαλακή γόμα ελαστικών, έχοντας εκκινήσει από τη 15η θέση, για τον τελευταίο βαθμό. Ο Magnussen δέχθηκε άλλη μία ποινή 10 δλ. και άλλη μία 5 δλ… Στον τελευταίο γύρο, ο Hamilton κατάφερε να περάσει τον Tsunoda, και ο Sainz εξαπέλυσε την τελική του ανεπιτυχή επίθεση επί του καταπληκτικού Ricciardo, τον οποίο ο Ισπανός συνεχάρη μόλις πέρασαν τη γραμμή τερματισμού.

Ωστόσο, ο Hamilton δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane (20 δλ.), λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας σε αυτό κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτοκινήτου ασφαλείας και έχασε τον τελικό βαθμό, που πήγε στον Tsunoda.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!