F1: Τα πρωτότυπα καλύμματα τροχών για τη βροχή

Η FIA αποκάλυψε τον πρωτότυπο σχεδιασμό των καλυμμάτων τροχών των μονοθεσίων της Formula 1 για βροχερές συνθήκες, που δοκιμάστηκαν στο τεστ του Silverstone την προηγούμενη εβδομάδα και δεν αποδείχθηκαν αρκετά αποτελεσματικά.

F1: Τα πρωτότυπα καλύμματα τροχών για τη βροχή

Η FIA αποκάλυψε τον πρωτότυπο σχεδιασμό των καλυμμάτων τροχών των μονοθεσίων της Formula 1 για βροχερές συνθήκες, που δοκιμάστηκαν στο τεστ του Silverstone την προηγούμενη εβδομάδα και δεν αποδείχθηκαν αρκετά αποτελεσματικά.

H FIA δημοσιοποίησε εικόνες CAD από τα καλύμματα τροχών των μονοθεσίων της Formula 1 για τον περιορισμό ανάπτυξης σπρέι σε βροχερές συνθήκες. Πρωτότυπα με αυτές τις προδιαγραφές δοκιμάστηκαν την περασμένη εβδομάδα στην πίστα του Silverstone. Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι δεν έκαναν αισθητή διαφορά στο επίπεδο σπρέι που ανέπτυσσε το μονοθέσιο.

Τα πρωτότυπα εξαρτήματα αμαξώματος γύρω από τους τροχούς τοποθετήθηκαν σε μία Mercedes W14 την οποία οδηγούσε ο Mick Schumacher, παράλληλα με τη McLaren MCL60 (σε κανονική διαμόρφωση) με τον Oscar Piastri στο τιμόνι, για να συγκριθούν τα αποτελέσματα.

Η Formula 1 ευελπιστεί να παρουσιάσει τα προστατευτικά που θα περιορίζουν την ανάπτυξη σπρέι στο βρεγμένο, τα οποία θα έχουν τυποποιημένες προδιαγραφές για όλους. Στόχος είναι να χρειάζονται μόλις 5-10 λεπτά να εφαρμοστούν στο μονοθέσιο πριν από μία διαδικασία, τον αγώνα ή κατά τη διάρκεια κόκκινης σημαίας. Στη συνέχεια, θα παραμένουν στο μονοθέσιο ακόμα και αν στεγνώσει η άσφαλτος.

Με αυτό τον τρόπο, η Formula 1 θα προσπαθήσει να αποτρέψει την επανάληψη του φιάσκου του GP Βελγίου του 2021, όπου η έντονη βροχόπτωση σήμαινε ότι οι οδηγοί μόλις 3 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας χωρίς να επιτρέπονται τα προσπεράσματα, για να αποδοθούν οι μισοί βαθμοί.

Το τεστ στο Silverstone προγραμματίστηκε για να συγκεντρωθούν δεδομένα από πραγματικές συνθήκες, ώστε να συσχετιστούν με την εκτεταμένη έρευνα σε CFD (υπολογιστική ρευστοδυναμική) που ανέλαβε η FIA ως το επόμενο βήμα στη διαδικασία έρευνας και εξέλιξης. Σε αυτήν χρησιμοποιήθηκε μια πρώτη έκδοση των καλυμμάτων, τα οποία παρήγαγε η Mercedes για λογαριασμό της FIA, έπειτα από αίτημα βοήθειας της Διεθνούς Ομοσπονδίας από τις ομάδες της F1.

Τα προστατευτικά αποτελούνταν από δύο τμήματα που δεν κάλυπταν πλήρως τον τροχό, τοποθετημένα στις πλήμνες τους. Όμως, όπως εξήγησε ο διευθυντής μονοθέσιων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δεν μείωναν επαρκώς το σπρέι ώστε να αποτελούν βιώσιμο σχέδιο. Αυτό σημαίνει ότι συνεχίζονται οι έρευνες για μια πιο επιθετική εκδοχή των καλυμμάτων, η οποία ενδέχεται να δοκιμαστεί το φθινόπωρο.

F1 - Πακέτο βροχερών συνθηκών

Υπήρχαν ελπίδες ότι τα καλύμματα θα μπορούσαν να είναι έτοιμα για το τέλος της φετινής σεζόν, όταν ξεκίνησε το εγχείρημα πέρυσι, αλλά δεδομένου ότι ένας αποτελεσματικός σχεδιασμός απέχει ακόμα, το νωρίτερο που θα μπορούσαν να εμφανιστούν σε Grand Prix είναι το 2024.

O Νικόλα Τομπάζης δήλωσε στο The Race: «Προφανώς, θα ήταν τέλειο αν όλα τα δεδομένα είχαν επιβεβαιωθεί στην εντέλεια και είχαμε ήδη μια λύση να εφαρμόσουμε τον Οκτώβριο ή κάτι τέτοιο, αλλά αυτό δεν συνέβη. Αφού ξεκινήσαμε αυτό το εγχείρημα προς το τέλος του περασμένου έτους και κάναμε αρκετές προσομοιώσεις CFD, καταλάβαμε αρκετά σύντομα ότι δεν ήταν τόσο απλό ώστε να βάλεις απλά ένα κάλυμμα και να είσαι έτοιμος».

«Πρώτα από όλα, οι προσομοιώσεις CFD είναι αρκετά δύσκολες επειδή πρέπει να προσομοιώσουμε και τα σωματίδια του νερού. Όταν υπάρχουν σταγονίδια νερού μέσα στο πεδίο ροής, πρόκειται για αρκετά περίπλοκη φυσική. Υπάρχει ακόμη αρκετός εκτεθειμένος τροχός. Σαφώς και δεν έχουμε επιβεβαιώσει την ιδέα, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι αρκετό για να πούμε ότι δεν λειτουργεί. Πρέπει να δουλέψουμε λίγο περισσότερο».

«Το βασικό και κρίσιμο σημείο είναι πόσο νερό ανασηκώνεται από την πίστα από το διαχύτη και πόσο νερό εκτοξεύεται από τους τροχούς. Περιμένουμε ότι αυτό θα φέρει μια μείωση περίπου κατά το ήμισυ, δεν πιστεύουμε ότι θα εξαλείψει τα πάντα».

Εάν οριστικοποιηθεί ένας λειτουργικός σχεδιασμός, είτε θα συμπεριληφθούν στους κανονισμούς οι προδιαγραφές του και κάθε ομάδα θα πρέπει να κατασκευάσει μόνη της τα εξαρτήματα, ή να προκηρυχθεί διαγωνισμός. Αλλά τα κιτ θα πρέπει να είναι πανομοιότυπα ώστε να διασφαλιστεί ότι η αεροδυναμική διαταραχή είναι όσο το δυνατό πιο ισοδύναμη μεταξύ των μονοθεσίων.

Ωστόσο, μία από τις ανησυχίες των ομάδων είναι ότι τα προστατευτικά θα παρεμβαίνουν στην μοναδική για κάθε μονοθέσιο αεροδυναμική χαρτογράφηση με διαφορετικό τρόπο. Ο Τομπάζης δήλωσε ότι η κατανόηση της αεροδυναμικής είναι «σχετικά εύκολο να υπολογιστεί, αλλά αυτό που δεν είχαμε προσδιορίσει αρκετά καλά ήταν ο βασικός σχεδιασμός».

Η επόμενη έκδοση των καλυμμάτων αναμένεται να καλύπτει μεγαλύτερο μέρος των τροχών. Σύμφωνα με τον Τομπάζη, η αντιμετώπιση του σπρέι που ανασηκώνεται από το διαχύτη «θα ήταν πολύ πιο προβληματική, επειδή ουσιαστικά είναι ένα εγγενές ζήτημα που έχει να κάνει με τους διαχύτες. Αλλά σε γενικές γραμμές, τα σπορ πρωτότυπα έχουν λιγότερο αυτό το ζήτημα, οπότε είμαι αισιόδοξος ότι αυτό δείχνει ότι έχουμε μια ευκαιρία να το παλέψουμε. Αλλά μέχρι να το υπολογίσουμε πραγματικά σωστά, πρέπει να συνεχίσουμε το πρόγραμμα έρευνας και εξέλιξης».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!