Οδηγούμε τη Mercedes-AMG G 63 στις Αυστριακές Άλπεις

Ταξιδέψαμε στο Hochgürgl για να οδηγήσουμε τις τετρακίνητες Mercedes-Benz, μεταξύ αυτών και την ολοκαίνουργια G-Class, ενώ “βολτάραμε” πάνω σε snowcat και διανυκτερεύσαμε σε ένα ειδικά διαμορφωμένο Sprinter της Mercedes.

Οδηγούμε τη Mercedes-AMG G 63 στις Αυστριακές Άλπεις

Ταξιδέψαμε στο Hochgürgl για να οδηγήσουμε τις τετρακίνητες Mercedes-Benz, μεταξύ αυτών και την ολοκαίνουργια G-Class, ενώ “βολτάραμε” πάνω σε snowcat και διανυκτερεύσαμε σε ένα ειδικά διαμορφωμένο Sprinter της Mercedes.

Πενήντα διαφορετικές εμπειρίες “συμπυκνωμένες” μέσα σε μια δημοσιογραφική αποστολή! Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή… Η Mercedes-Benz διοργανώνει το συγκεκριμένο event εδώ και 15 χρόνια (με μια διακοπή εν μέσω κορωνοϊού) και βασικός στόχος του είναι η γνωριμία και η κατανόηση του συστήματος τετρακίνησης 4MATIC και 4MATIC+ σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Πώς ακριβώς γίνεται αυτό;

Απλούστατα: Μεταφέρεις τον χειμώνα ολόκληρη την “top” γκάμα της Mercedes-Benz και Mercedes-AMG σε περίπου 2.500 μέτρα υψόμετρο, στο Hochgürgl και διαμορφώνεις μια διαδρομή, όπου τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας θα κληθούν να περάσουν πατώντας επάνω σε χιονολάστιχα (όχι με “καρφιά”) για να φτάσουν στην κορυφή του χιονοδρομικού.

Ακούγεται απλό, αλλά παράγοντες όπως ο καιρός δεν μπορούν να υπολογιστούν με ακρίβεια και ίσως υπάρξουν καθυστερήσεις ή απρόοπτα.

The Great 4x4s @Snowy Top Hochgurgl 2024

Η δική μας περιπέτεια ξεκίνησε με τη Mercedes-Benz E 400 Hybrid 4MATIC, η οποία αποτελεί μια πολύ σοφιστικέ και κομψή επιλογή και αναμφίβολα θα έλεγε εάν είχε φωνή: “τι ψάχνω εγώ εδώ ανάμεσα στα… θηρία”; Και όμως! Αποδείχτηκε στην πράξη ότι όχι μόνο αποτελεί ένα ασφαλέστατο αυτοκίνητο σε ακραίες συνθήκες, χάρη στο σύστημα 4MATIC, αλλά είναι και αρκετά παιχνιδιάρικη.

The Great 4x4s @Snowy Top Hochgurgl 2024
Ο 2λιτρος κινητήρας της E 400 Hybrid συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων, προσφέροντας τη συνδυαστική απόδοση των 381 ίππων

Η Ε 400 Hybrid απλώνεται σε 5 μέτρα μήκος δρόμου και πατάει γερά πάνω στα χιονολάστιχά της, με τη ροπή των 650 Nm να μην αφήνει στον οδηγό περιθώρια αμφιβολίας του τύπου: “μήπως κολλήσω στο χιονισμένο τερέν”; Ο 2λιτρος κινητήρας συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων, προσφέροντας τη συνδυαστική απόδοση των 381 ίππων. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας ESP (όχι ESP Sport που έχουν τα πιο σπορ μοντέλα της γερμανικής φίρμας).

Μετά από την οδηγία απενεργοποίησης του ESP από τον εκπαιδευτή που ηγείτο στο κονβόι, η E 400 Hybrid έδειξε πόσο απόλυτη είναι στις αντιδράσεις της. Βοηθά βέβαια η άμεση απόκριση του γκαζιού, χάρη στον μικρό ηλεκτροκινητήρα που επικουρεί το μηχανολογικό σύνολο. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, σύμφωνα με το εργοστάσιο, είναι μόλις 5,3 δευτερόλεπτα. Εξαιρετικός χρόνος, εάν αναλογιστείτε ότι πρόκειται για ένα πολυτελές όχημα 2,2 τόνων και μπορεί να διανύσει 100+ χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, εφόσον είναι φορτισμένη η μπαταρία του.

The Great 4x4s @Snowy Top Hochgurgl 2024

Στην…παρέα του κονβόι βρισκόντουσαν επίσης η E-Class All-Terrain E 220 d 4MATIC, καθώς και η ισχυρή Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+. Η All-Terrain είναι ένα station wagon με light off-road δυνατότητες, μιας και είναι λίγο πιο ψηλή (κατά 20 χλστ.) από την E-Class Estate, ενώ στο ειδικό πρόγραμμα off-road υψώνει κατά ακόμα 35 χλστ. το αμάξωμά της.

Η AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ από την πλευρά της, εφοδιάζεται με τον 3λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 612 ίππων (με Race Start) και 750 Nm ροπής.

Παράλληλα, οι κορυφαίες C 63 S E Performance και S 63 E Performance κλέψαν την παράσταση, με 608 και 802 ίππους αντίστοιχα. Τεχνολογίες της Formula 1 φωλιάζουν κάτω από τις δυναμικές σιλουέτες των μοντέλων, ενώ το σύστημα 4MATIC+ διομορφώνεται ανάλογα με τα γούστα και τις συνθήκες. Για παράδειγμα, η C 63 s διαθέτει σύστημα drift mode, ενώ μπορεί να μοιράσει τη ροπή ισόποσα και στους δύο άξονες.

Η επόμενη επαφή μας ήταν με το off-road icon της μάρκας, τη Mercedes-Benz G-Class. Ολόκληρη η γκάμα της G-Class έχει εξηλεκτριστεί με υβριδικά και ηλεκτρικά κινητήρα σύνολα. Είχαμε μάλιστα την ευκαιρία να γνωρίσουμε και την αμιγώς ηλεκτρική G 580 EQ Technology.

Περισσότερο όμως περιπλανηθήκαμε στις χιονισμένες Άλπεις με την Mercedes-AMG G 63. Από τη θέση του οδηγού νιώθεις σίγουρος και ασφαλής, γεγονός που φάνηκε πολύ σημαντικό στην περίπτωσή μας, μιας και η συγκεκριμένη βόλτα είχε μεγάλη δράση και περιπέτεια.

Η κορυφαία G-Class εκπέμπει πολυτέλεια και ταυτόχρονα χαρίζει ένα έντονο συναίσθημα εξερεύνησης. Η G 63 εφοδιάζεται με τον γνώριμο 4λιτρο V8 κινητήρα biturbo των 585 ίππων (+20 ίππους από το ηλεκτρομοτέρ) και 850 Nm (+200 Nm) ροπής, ενώ συνδυάζεται με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Εξοπλίζεται με 3 διαφορικά και η βασική κατανομή ροπής είναι 40% εμπρός και 60% πίσω, επομένως με ελάχιστα μεγαλύτερη βύθιση του δεξιού πεντάλ, το “θηρίο” των 2,6 τόνων μπορούσε να… παίξει στο χιόνι.

Η αναβαθμισμένη ανάρτηση AMG RIDE Control φιλτράρει ότι συναντούν οι 4 τροχοί του off-road animal και το εσωτερικό παραμένει φιλόξενο και γεμάτο πληροφορίες μέσω της προαιρετικής ενιαίας οθόνης τεραστίων διαστάσεων.

Mercedes 4MATIC hochgurgl 41
Ισχυροί άνεμοι και ακατάπαυστη χιονόπτωση ήταν η αιτία που σταματήσαμε μιας και η ορατότητα ήταν μηδενική

Ευτυχώς όπως αποδείχτηκε, κάναμε στην κατάλληλη επιλογή στην κατάλληλη στιγμή. Ο καιρός στο Hochgürgl άρχισε να μας επιτίθεται με δυνατούς ανέμους και έντονη χιονόπτωση. Σε συνδυασμό με το υψηλό υψόμετρο, η ορατότητα ήταν μηδενική. Γι’αυτό και περιμένοντας στο υψηλότερο χιονισμένο σημείο, είχαμε την ευκαιρία να περιεργαστούμε το infotainment της G-Class, αλλά και να απολαύσουμε τη μανία του ανέμου.

Ακριβώς μπροστά μας περίμενε καρτερικά η G 580 EQ Technology. Η νέα ηλεκτρική έκδοση του κλασικού off-road, η οποία δεν χάνει καθόλου από τον χαρακτήρα του G-Wagen, με 4 ηλεκτροκινητήρες, έναν πάνω σε κάθε τροχό και συνολική απόδοση 587 ίππους και 1.162 Nm ροπής. Εφοδιάζεται με μπαταρία 116 kWh και υπόσχεται 473 χλμ. αυτονομία με μία μόνο φόρτιση. Από τη μία είχαμε την G 63 που βρυχάται, από την άλλη την G 580 EQ που μπορεί να βρυχηθεί… ψηφιακά, χάρη στο σύστημα G Roar.

The Great 4x4s @Snowy Top Hochgurgl 2024

Όταν ήρθε η στιγμή της κατάβασης, η ορατότητα παρέμεινε σε άσχημα επίπεδα, αλλά η G 63 κρίθηκε ως το κατάλληλο αυτοκίνητο εκείνη τη στιγμή. Οι τροχοί 20 ιντσών με ελαστικά χιονιού έβρισκαν πρόσφυση, παρόλο που δύο φορές βγήκαμε εκτός του πατημένου χιονιού με αποτέλεσμα να επιταχύνουν οι χτύποι της καρδιάς, όπως έγινε και με τις στροφές του κινητήρα. Με επιπλέον πίεση του γκαζιού και τις ανάλογες διορθώσεις στο τιμόνι, το αυτοκίνητο επανήλθε ξανά στην αρχική του πορεία, σαν να μην έγινε τίποτα απολύτως.

The Great 4x4s @Snowy Top Hochgurgl 2024
Η Mercedes-Benz φτιάχνει θωρακισμένα οχήματα σχεδόν 95 χρόνια

Εκτός από την συμβατική S-Class, η S 680 Guard 4MATIC έκανε αισθητή την παρουσία της στο βουνό της Αυστρίας. Είναι η πρώτη θωρακισμένη saloon έκδοση της Mercedes με το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC και ζυγίζει 4,4 τόνους. Κάτω από το καπό κρύβεται ο V12 κινητήρας των 612 ίππων. Η βασική κατανομή της ροπής είναι 31% εμπρός και 69% πίσω, ενώ η καμπίνα των επιβατών έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο για μεγαλύτερη ασφάλεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes-Benz κατασκευάζει θωρακισμένα αυτοκίνητα σχεδόν 95 χρόνια.

Δεν έλειπαν φυσικά τα V-Class, Sprinter και Vito. Μάλιστα το ειδικά διαμορφωμένο σε τροχόσπιτο, Spinter, ήταν ο χώρος μας για μία διανυκτέρευση, ενώ την επόμενη μέρα ήταν διαθέσιμο και για δοκιμή στο χιονισμένο τερέν. Σημειώστε επίσης πως η Mercedes-Benz καταγράφει 30 χρόνια ιστορίας με το Sprinter.

Mercedes 4MATIC hochgurgl 42

Το Grand Canyon S, στο οποίο διανυκτερεύσαμε, το έχει επιμεληθεί η Hymer, μια εταιρεία εξειδικευμένη στα camper vans και τα αυτοκινούμενα. Το συγκεκριμένο Grand Canyon S έχει μήκος σχεδόν 6 μέτρα και το ύψος του φτάνει τα 2,76 μέτρα. Μπορούν να κοιμηθούν 2 άτομα άνετα και σχεδόν όλες οι λειτουργίες είναι ρυθμίσιμες μέσω μιας ταμπλέτας που βρίσκεται πάνω από το μπροστινό παρμπρίζ ή μέσω της εφαρμογής του κινητού. Η θέρμανση μπορεί να επιλεχθεί είτε μέσω diesel είτε μέσω ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και με συνδυασμό των δύο. Στην περίπτωση μας, η θέρμανση δεν σταμάτησε να λειτουργεί ούτε λεπτό, κρατώντας τη θερμοκρασία στους 22 βαθμούς, όταν έξω είχε -10 βαθμούς Κελσίου. Το μπάνιο είναι κάτι που χρειάζεται να συνηθίσει κανείς, μιας και οι διαστάσεις είναι σχετικά μικρές και δεν έχεις άνεση και ελευθερία κινήσεων. Από την άλλη, το κρεβάτι ήταν άνετο χάρη στην έξυπνη επιμήκυνση των παραθύρων από την μία και από την άλλη πλευρά, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να ξαπλώσουν ακόμα και αν έχουν ύψος 2 μέτρων. Τέλος, υπήρχαν πρίζες και θύρες USB σε περισσότερα από 2 σημεία για την φόρτιση του εξοπλισμού μας. Το κόστος απόκτησης του Hymer Grand Canyon S ξεκινάει από τα 97.320 ευρώ.

The Great 4x4s from Mercedes Benz @Snowy Top, Hochgurgl 2024

Αδιαμφισβήτητα, για να απολαύσουμε στο έπακρο όλα τα μοντέλα που βρισκόντουσαν εκείνες τις ημέρες στην Αυστρία θα έπρεπε να μείνουμε τουλάχιστον δύο εβδομάδες, ωστόσο πήραμε μια γερή γεύση από το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC και 4MATIC+ της Mercedes-Benz. Στόχος της γερμανικής φίρμας με σήμα το αστέρι είναι να παρέχει ασφάλεια στον οδηγό και στους υπόλοιπους επιβάτες ανεξαιρέτως των καιρικών συνθηκών, ενώ παράλληλα να χαρίσει ένα πλατύ χαμόγελο σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω…. Με απόλυτη σιγουριά μπορούμε να γράψουμε, ότι ναι… το έχει πετύχει!

The Great 4x4s @Snowy Top Hochgurgl 2024

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!