Η Mercedes κατευθύνεται με ταχείς ρυθμούς προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά η γερμανική μάρκα δεν εγκαταλείπει ακόμα τους ηχηρούς V8 κινητήρες της. Η S-Class έπαιζε πάντα σημαντικό ρόλο για τη Mercedes-AMG. Περισσότερα από 50 χρόνια πριν, οι ιδρυτές της είχαν ήδη αποδείξει ότι μπορούσαν να μετατρέψουν ένα πολυτελές sedan σε σπορ αυτοκίνητο. Η AMG έθεσε το πρώτο της ορόσημο το 1971, με τη Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.
Σήμερα, η νέα Mercedes-AMG S 63 E Performance, συνδυάζει τον 4λιτρο V8 κινητήρα biturbo με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης ειδικά για την AMG και μια νέα μπαταρία υψηλής απόδοσης (HPB). Ωστόσο, το υβριδικό σύστημα εστιάζει περισσότερο στις επιδόσεις και λιγότερο στην ηλεκτρική αυτονομία.
Με ισχύ 802 ίππων (590 kW) και ροπή 1.430 Nm, παρά το βάρος των 2.595 κιλών, η Mercedes-AMG S 63 E Performance επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 290 χλμ./ώρα, με το προαιρετικό AMG Driver’s Package. Συστήματα όπως η ανάρτηση AMG Ride Control+, η σταθεροποίηση κλίσης AMG Active Ride Control και το σύστημα τετραδιεύθυνσης συμπεριλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.
Παρά τις κολοσσιαίες επιδόσεις, η S 63 δεν είναι η ισχυρότερη AMG όλων των εποχών, καθώς αυτός ο τίτλος ανήκει στην AMG GT 63 S E-Performance των 843 ίππων, με την οποία το νέο μοντέλο μοιράζεται την υβριδική διάταξη. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης των 612 ίππων (450 kW) συμπληρώνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW (190 ίππων) τοποθετημένο πίσω, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 13,1 kWh που βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα.
Σύμφωνα με τη Mercedes, η μονάδα εξελίχθηκε σε συνεργασία με το τμήμα κινητήρων της Formula 1 της εταιρείας. Η νέα μπαταρία HPB 150 βασίζεται στις υψηλής απόδοσης και απευθείας ψύξης κυψέλες μπαταρίας της γνωστής HPB 80. Το ενεργειακό περιεχόμενο αυξάνεται από 6,1 kWh στην HPB 80 σε 13,1 kWh στην HPB 150. Αυτό αυξάνει την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία στα 33 χιλιόμετρα.
Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 9 σχέσεων με πολλαπλό συμπλέκτη, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ένα πρόσθετο κιβώτιο δύο ταχυτήτων. Αυτό αλλάζει στην υψηλότερη σχέση του περίπου στα 140 χλμ./ώρα για να βελτιώσει την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να αποσυνδεθεί για να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες.
Η θερμοκρασία της μπαταρίας 400V του S 63 ρυθμίζεται από ένα σύστημα υγρής ψύξης, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί την απόδοση σε διάφορα επίπεδα φόρτισης και καιρικές συνθήκες, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων σταδίων ανάκτησης ενέργειας για να την εν κινήσει ανανέωσή της. Επιπλέον, υπάρχουν επτά διαθέσιμες λειτουργίες οδήγησης που αλλάζουν τον χαρακτήρα της S 63, από την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία έως τη Sport +, που σκληραίνει το τιμόνι και την ανάρτηση και αυξάνει την παροχή ισχύος, για μέγιστη επιθετικότητα.
Το τμήμα υψηλών επιδόσεων της Mercedes έχει διαθέσει την πιο προηγμένη τεχνολογία πλαισίου στη νέα S 63, με ενεργές βάσεις κινητήρα, ενισχυμένο αμάξωμα και αερανάρτηση που διαθέτει προσαρμοζόμενα αμορτισέρ. Το σύστημα μπορεί να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις συμπίεσης και επαναφοράς και στους τέσσερις τροχούς εν κινήσει, ενώ για επιπλέον σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες, η απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 10 χιλιοστά πάνω από τα 120 χλμ/ώρα. Έχουν τοποθετηθεί επίσης ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι για να συγκρατείται η μάζα του αυτοκινήτου.
Η S 63 χρησιμοποιεί επίσης το σύστημα τετραδιεύθυνσης για να είναι πιο ευέλικτη παρά το μήκος των 5,3 μέτρων, στρέφοντας τους πίσω τροχούς προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός έως και 2,5 μοίρες σε χαμηλές ταχύτητες. Πάνω από τα 100 χλμ./ώρα, εμπρός και πίσω άξονας στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση, αυξάνοντας τη σταθερότητα. Τα αναβαθμισμένα σύνθετα φρένα είναι στάνταρ, αν και τα ελαφρύτερα κεραμικά στοιχεία είναι διαθέσιμα με επιπλέον κόστος.
Για πρώτη φορά, μια S-Class Saloon φέρει την ειδική για την AMG εμπρός μάσκα με κάθετες διατρήσεις, που στο κάτω μέρος της διαθέτει μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα. Στα πλαϊνά, ξεχωρίζουν οι σφυρήλατες ζάντες AMG -έως 21 ιντσών– επάνω στις οποίες είναι τοποθετημένα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S και τα βαθύτερα μαρσπιέ που διαμορφώνουν μια πιο χαμηλή στάση. Στο πίσω μέρος, υπάρχουν χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία των μοντέλων 63, όπως τα δύο ζεύγη τραπεζοειδών απολήξεων εξατμίσεων και ο διαχύτης με διαμήκη πτερύγια.
Το εσωτερικό είναι παρόμοιο με εκείνο της στάνταρ S-Class, εκτός από μια μοναδική σχεδίαση ταπετσαρίας με τα λογότυπα AMG ανάγλυφα στα προσκέφαλα καθισμάτων. Υπάρχουν επίσης πολυάριθμα ειδικά διαμορφωμένα υλικά διακόσμησης διάσπαρτα στην καμπίνα, ενώ η S 63 είναι αυστηρά τετραθέσια με τις ατομικά καθίσματα «First-Class» στο πίσω μέρος. Ωστόσο, η μπαταρία υψηλής μειώνει το χώρο αποσκευών της S 63 στα 305 λίτρα.
Υπάρχουν ελάχιστα χειριστήρια στο εσωτερικό, ενώ τα καθήκοντα infotainment αναλαμβάνει μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Αυτή συνδυάζεται με έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και χρησιμοποιεί το λογισμικό MBUX της Mercedes, με βελτιώσεις ειδικά για την AMG. Αυτές περιλαμβάνουν ένα εντυπωσιακό θέμα Supersport και οθόνες επιδόσεων, οι οποίες παραθέτουν τις θερμοκρασίες του συστήματος κίνησης και τις λειτουργίες οδήγησης. Τα δεδομένα τηλεμετρίας είναι επίσης διαθέσιμα μέσω του μενού AMG Track Pace.
Ένα σύστημα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, ημι-αυτόνομες υποβοηθήσεις οδήγησης και ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» αποτελούν επίσης μέρος της ολοκληρωμένης τεχνολογικής σουίτας της S-Class, ενώ ένα ζευγάρι οθονών στα πίσω καθίσματα αντικατοπτρίζει τη διεπαφή χρήση της κύριας οθόνης αφής. Η τιμή της S 63 δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί, αλλά λαμβάνοντας υπόψη την πολύπλοκη υβριδική διάταξη και την τεράστια ισχύ της, θα μπορούσε να κοστίζει πάνω από 175.000 ευρώ.