Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology: Το κλασικό γίνεται ηλεκτρικό

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της G-Class διατηρεί την εμβληματική εμφάνιση αλλά αποκτά την τελευταία τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology: Το κλασικό γίνεται ηλεκτρικό

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της G-Class διατηρεί την εμβληματική εμφάνιση αλλά αποκτά την τελευταία τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz.

Έπειτα από το EQG Concept του 2021, κατέφθασε η ηλεκτρική έκδοση παραγωγής του εμβληματικού SUV με ρετρό εμφάνιση, η Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology. Εξωτερικά δεν έχουν αλλάξει πολλά, με το αυτοκίνητο να διατηρεί την τετραγωνισμένη σχεδίαση της πρόσφατα αναβαθμισμένης G-Class με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με την οποία θα πωλείται παράλληλα. Ωστόσο, ξεχωρίζει από την κλειστή μάσκα.

Η ηλεκτρική G-Class βασίζεται στο ίδιο σκαλωτό πλαίσιο και όχι σε μια ειδική αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Ωστόσο, διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες μπαταρίες που συναντώνται σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής. Η μπαταρία των 116 kWh είναι η ίδια που χρησιμοποιεί και η ανανεωμένη EQS, αν και το περίβλημα έχει προσαρμοστεί για να ταιριάζει στο πλαίσιο της G-Class.

Ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε τροχό αποδίδουν συνδυαστικά 432 kW (587 ίππους) και 1.164 Nm ροπής. Αυτό επιτρέπει στην ηλεκτρική G-Class να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δλ. Λόγω του τετραγωνισμένου σχεδιασμού, η μέγιστη αυτονομία περιορίζεται στα 473 χλμ. και στην επίτευξη αυτής της τιμής έχουν βοηθήσει και οι διακριτικές αεροδυναμικές επεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί.

Η προηγούμενη Mercedes-Benz G-Class είχε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,53 Cd, αλλά κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του EV, αλλά με το πρόσφατο facelift που δέχθηκε, αυτή η τιμή μειώθηκε σε 0,48 Cd. Πέραν από την καινούργια κλειστή μάσκα, η ηλεκτρική G-Class βελτιώνει περαιτέρω την αεροδυναμική απόδοση με νέα καλύμματα στις πρώτες κολόνες, ανασχεδιασμένους θόλους τροχών, ειδικές ζάντες και υψηλότερο καπό, μειώνοντας τον συντελεστή σε μόλις 0,44 Cd.

Παρότι το EV είναι αεροδυναμικά πιο αποδοτικό, είναι και πολύ βαρύτερο, σταματώντας τη ζυγαριά στους 3,1 τόνους έναντι των 2,5 τόνων της κανονικής G-Class. Η ταχύτητα φόρτισης είναι εντυπωσιακή, με την ισχύ των 200 kW να είναι φορτίζει την μπαταρία από το 10-80% σε μόλις 32 λεπτά. Το περίβλημα του τροχού στη θύρα του χώρου αποσκευών είναι μικρό, λεπτό και τετραγωνισμένο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι φιλοξενεί τα καλώδια φόρτισης του ενσωματωμένου φορτιστή 11 kW. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν όμως να επιλέξουν έναν πιο παραδοσιακό εφεδρικό τροχό, αν το επιθυμούν.

Για να εξασφαλιστεί ότι η ηλεκτρική G-Class είναι εξίσου ανθεκτική με το μοντέλο εσωτερικής καύσης, υπάρχει μια προστατευτική πλάκα κάτω από την μπαταρία που μπορεί να αντέξει βάρος πενταπλάσιο από αυτό του ίδιου του αυτοκινήτου. Η μπαταρία είναι επίσης αδιάβροχη, επιτρέποντας βύθιση 85 εκατοστών, 15 εκ. περισσότερο από τις εκδόσεις με θερμικό κινητήρα. Η συνολική απόσταση από το έδαφος είναι επίσης μεγαλύτερη (25 εκ. σε σύγκριση με 24,1 εκ.) και η γωνία προσέγγισης και διαφυγής παραμένει 35 μοίρες.

Για την ενίσχυση των εκτός δρόμου δυνατοτήτων, επιστρατεύεται το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού στο σύστημα κατανομής ροπής σε κάθε ηλεκτροκινητήρα. Η Mercedes αναφέρει ότι αυτά λειτουργούν όπως το κανονικό κλείδωμα διαφορικού στην κανονική G-Class. Με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, η G 580 έχει μπορεί να στέλνει ισχύ σε μεμονωμένους τροχούς, δίνοντας στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να περιστρέφεται 360 μοίρες παραμένοντας ουσιαστικά στο ίδιο σημείο.

Η Mercedes το ονομάζει αυτό «G-Turn» και εκτός από την εντυπωσιακή της ικανότητα, έχει και πρακτική χρήση, καθώς η γερμανική εταιρεία αναφέρει ότι αυτή η λειτουργία μπορεί να φανεί χρήσιμη σε στενά σημεία εκτός δρόμου. Το «G-Steering» λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο, στοχεύοντας σε μικρότερο κύκλο στροφής σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα.

Παρέχεται επίσης το «off-road cockpit» το οποίο παρουσιάζει δεδομένα όπως τεχνητό ορίζοντα, πυξίδα, καθώς και υψόμετρο, γωνία στρέψης του τιμονιού, πιέσεις ελαστικών και φορτία ροπής. Η Mercedes έχει επίσης δώσει στην ηλεκτρική G-Class ένα «διαφανές καπό», ένα χαρακτηριστικό που είδαμε στην τελευταία GLC, το οποίο λειτουργεί σε συνδυασμό με την εξωτερική κάμερα, για να παρέχει μια εικονική θέαση στην περιοχή κάτω από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Αυτό αποδεικνύεται χρήσιμο σε απότομα αναχώματα ή μεγάλους ογκόλιθους, καθώς και σε αστικό περιβάλλον για την αποφυγή υψηλών κράσπεδων ή άλλων εμποδίων.

Στο εσωτερικό, το EV μοιάζει με την κανονική G-Class. Στο ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες 12,3” και η τελευταία έκδοση του συστήματος infotainment MBUX της Mercedes, που επιτρέπει στον φωνητικό βοηθό να «μαθαίνει» συχνές λειτουργίες και να κάνει προτάσεις με βάση τις συνήθειες του οδηγού. Η επαυξημένη πραγματικότητα για το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη και χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα για καταστάσεις χαμηλής ορατότητας.

Η Mercedes θα λανσάρει το G 580 με τεχνολογία EQ αργότερα μέσα στη χρονιά και αρχικά θα καταφθάσει στην έκδοση «Edition One», ενώ στη συνέχεια θα παρουσιαστούν και άλλες εκδόσεις. Η έκδοση Edition One θα διατίθεται με επιλογή πέντε χρωμάτων ‘Manufaktur‘, μπλε πινελιές, λογότυπα ‘G’ στις πόρτες, μαύρους εξωτερικούς καθρέπτες και ασημί μαρσπιέ. Το πακέτοComfort’, προσθέτει ένα αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, ηλιοροφή, ποτηροθήκες με ελεγχόμενη θερμοκρασία και keyless go.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!