Οδηγούμε στην Αυστρία την νέα Mercedes-AMG E53 HYBRID 4MATIC+

Επιβλητική σε εικόνα, πανίσχυρη σε επιδόσεις και φιλότιμη στον σπορ σκοπό της, η νέα Mercedes AMG E53 HYBRID 4MATIC+, καταφτάνει και με μια σοβαρή ηλεκτρική αυτονομία.

Οδηγούμε στην Αυστρία την νέα Mercedes-AMG E53 HYBRID 4MATIC+

Επιβλητική σε εικόνα, πανίσχυρη σε επιδόσεις και φιλότιμη στον σπορ σκοπό της, η νέα Mercedes AMG E53 HYBRID 4MATIC+, καταφτάνει και με μια σοβαρή ηλεκτρική αυτονομία.

MercedesAMG E 53 HYBRID 4MATIC+: Ένα πολυτελές saloon με επιδόσεις supercar, προδιαγραφές που τις υποστηρίζουν και δυνατότητα σιωπηλής και ενεργειακά πράσινης ηλεκτρικής μετακίνησης.

Η επίκαιρη γενιά της E-Class κερδίζει μια νέα έκδοση, την E 53 HYBRID 4MATIC+, που δηλώνει plug-in και έρχεται με νέα υβριδικά δεδομένα.

Αυτή η νέα υβριδική τεχνολογία έρχεται να προστεθεί σε κάποιες σοβαρές αναβαθμίσεις πλαισίου και σχεδίασης που εφαρμόζονται τόσο σε sedan όσο και station wagon εκδοχή.

Ο πολλαπλός χαρακτήρας της θηριώδους Mercedes-AMG είναι ένας καλός λόγος για να προτιμήσει κανείς την κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση στη γκάμα της νέας Mercedes-Benz E-Class.

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Δημιουργία Affalterbach

Η νέα Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ φανερώνει αρκετά σημεία για να ξεχωρίσει ως έκδοση. Η ξεχωριστή για την AMG μάσκα με τα κάθετα φωτιζόμενα πτερύγια, τα φαρδύτερα μπροστινά φτερά (συν 22 χιλιοστά στο σύνολο από μια απλή E-Class), οι εκατέρωθεν του προφυλακτήρα εισαγωγές αέρα, και ο μεγάλος κεντρικός κάτω αεραγωγός συμβάλλουν στην εικόνα αλλά και στην ουσιαστική ψύξη που χρειάζεται το εργοστάσιο απόδοσης που κρύβεται κάτω από το καπό της. Μια σειρά από πρόσθετα και αναβαθμισμένα ψυγεία αναλαμβάνουν να διατηρούν φυσιολογική την κατάσταση στα ενδότερα.

Η πλαϊνή όψη χαρακτηρίζεται από ρέουσες επιφάνειες και αναδυόμενες χειρολαβές προς όφελος της αεροδυναμικής. Οι ζάντες ελαφρού κράματος 19” (προαιρετικά 20” και σφυρήλατοι 21”), τονίζουν ταυτόχρονα και το δυναμισμό, ενώ η διακριτική σπορ πινελιά είναι το χείλος της αεροτομής AMG στο πορτμπαγκάζ και η πίσω ποδιά AMG με διαχύτη και δύο διπλές κυκλικές απολήξεις εξάτμισης, αριστερά και δεξιά. Και αν κάποιοι ακόμα δεν έχουν καταλάβει τι διαφορετικό συμβαίνει με αυτό το αυτοκίνητο, υπάρχουν τα ειδικά σήματα στα μπροστινά φτερά και στο πίσω μέρος που υποδεικνύουν μοντέλο και χαρακτηριστικά.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι μια υπόθεση με πολλούς πρωταγωνιστές. Το τιμόνι AMG performance σε δέρμα Nappa με πλήκτρα τιμονιού AMG, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα AMG, με ταπετσαρία από τεχνητό δέρμα με κόκκινη ραφή αντίθεσης και «ταμπέλα» AMG και μετά ακολουθεί το digital μεγαλείο με MBUX Superscreen οθόνη συνοδηγού για να μην είναι η πληροφορία η ψυχαγωγία και ο έλεγχος προνόμιο μόνο του οδηγού. Το σύστημα πολυμέσων MBUX προσφέρει οθόνες, λειτουργίες και περιεχόμενο μενού AMG Performance και AMG TRACK PACE (προαιρετικά).

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Οι άνθρωποι της AMG στο εργοστάσιο του Affalterbach, έδωσαν στην νέα E 53 την ισχύ της απερχόμενης E 63 S (με κινητήρα V8). Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο παράγονται οι 612 ίπποι δε θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετικός. Στη θέση του twin-turbo V8 υπάρχει τώρα ένας 6κύλινδρος σε σειρά υπερτροφοδοτούμενος 3λιτρος βενζινοκινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο περίβλημα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων AMG Speedshift TCT 9G διπλού συμπλέκτη.

Ο 2.999 κ.εκ. θερμικός κινητήρας, αποδίδει 449 ίππους, χρησιμοποιεί twin-scroll υπερσυμπιεστή με πίεση υπερπλήρωσης 1,5 bar και συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 163 ίππων, με το συνδυασμό να προσφέρει συνδυαστικά 585 ίππους και 750 Nm ροπής. Κερασάκι στην υπόθεση ότι με τη λειτουργία «Race Start», που αποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτο AMG Dynamic Package, η απόδοση ανεβαίνει στους 612 ίππους.

Το πολυτελές αυτοκίνητο προϊόν Mercedes AMG έχει τοποθετημένη στο πίσω μέρος κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ μια μπαταρία μικτής χωρητικότητας 28,6 kWh (21,22 kWh καθαρή), η οποία εξασφαλίζει μια ηλεκτρική αυτονομία 90 έως 101 χλμ. στον κύκλο WLTP.

Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι 400V, διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ενώ προαιρετικά προσφέρεται γρήγορος φορτιστής DC με ισχύ 60 kW που εξασφαλίζει από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε περίπου 20 λεπτά. Φυσικά ωφελείται ενεργειακά και με ανάκτηση, η απόδοση της οποίας ρυθμίζεται από τον οδηγό σε τρία επίπεδα.

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Το γνωστό πλαίσιο της Ε-Class έχει δεχθεί έξτρα ευλογίες από τους μηχανικούς της AMG, με νέες ενισχύσεις στον εμπρός και πίσω άξονα για επιπλέον ακαμψία. Νέα είναι και η ανάρτηση AMG RIDE CONTROL, με αμορτισέρ διπλού θαλάμου και δυνατότητα προεπιλογής των ρυθμίσεων απόσβεσης (Comfort, Sport και Sport+). Η στάνταρ τετρακίνηση 4MATIC+ παρέχει το μέγιστο σε πρόσφυση, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικά ελεγχόμενο συμπλέκτη για να κατανέμει την κινητήρια δύναμη στον εμπρός και πίσω άξονα, ενώ η ενεργητική τετραδιεύθυνση είναι υπαρκτή και ουσιαστική στο σκοπό της.

Από τους 38o C στους 6o C

Είμαστε ήδη στην Αυστρία, ένα ολιγομελέστατο ελληνικό γκρουπ που μετρημένο στα δάχτυλα του ενός χεριού περισσεύουν τρία από αυτά, με τα αυτοκίνητα «δικά» μας για ένα σκάρτο διήμερο. Η διαφορά θερμοκρασίας ευεργετική, ιδίως αν έρχεσαι από τον ελληνικό καύσωνα που πλέον ξεκινά νωρίς νωρίς την εμφάνισή του.

Η Ε53 HYBRID 4MATIC φαρδιά, πληθωρική σε όλα της και ψαρωτική στο μάτι, σε προκαταβάλει και για ανάλογη πληθωρικότητα με το που ζωντανέψει το θηρίο. Όσην ώρα χρονοτριβούμε στην κίνηση, ένα σβέλτο σκανάρισμα στο εσωτερικό αξιοποιεί τον χαμένο χρόνο σε κάθε φανάρι.

Συμπερασματικά, η κεντρική σχεδιαστική ιδέα προέρχεται από τις απλές εκδόσεις με τις ανάλογες σπορ προσθήκες και την διακόσμηση που τονίζει το AMG άγγιγμα. Οικολογικά δέρματα, ποιοτικές ενθέσεις και επιφάνειες σε ένα αποτέλεσμα που δηλώνει premium, digital σερβιρισμένο και σπορ ταυτόχρονα. Εξοπλισμός με λίγα λόγια, που όρεξη και λεφτά να έχεις και δύσκολα θα νιώσεις ελλείψεις είτε το δεις από την σκληροπυρηνική σπορ πλευρά είτε φλερτάρεις με την αριστοκρατία.

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Στις στριφτερές κορδέλες των Άλπεων οι ευθείες σπανίζουν όμως η διαδρομή είναι για οδήγηση. Οδόστρωμα φίνο, χάραξη και προδιαγραφές για σεμινάριο οδοποιίας και η Ε53 HYBRID 4MATIC δείχνει στο στοιχείο της. Να μην έβρεχε κιόλας! Επιλέγω λιγότερο επιθετικές ρυθμίσεις, σε τιμόνι και ανάρτηση και αφήνω τα ηλεκτρονικά να με ελέγχουν γιατί οι συνθήκες το απαιτούν.

Ακόμα και στην δυναμική βύθιση του δεξιού πεντάλ προς την παχιά μοκέτα, τα φαρδιά λάστιχα και η τετρακίνηση βάζουν ένα σημαντικό λιθαράκι στην υπόθεση, εναποθέτουν όση δύναμη μπορούν στο γλιστερό οδόστρωμα με τα ηλεκτρονικά του traction control να δίνουν το δικό τους πάρτι. Στα μικρά διαλείμματα ανοιχτού δρόμου διαπιστώσεις τα κατορθώματα ενός θηριώδους saloon με μια απρόσμενη ευελιξία και σαφήνεια πληροφόρησης.

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Το αρχοντικό και επικοινωνιακό πάτημα σε κάνει εύκολα να ξεχάσεις το βρεγμένο οδόστρωμα, τα φρένα είναι καθηλωτικά ακόμα και για επιθετικότερη χρήση, το ενεργό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα συμβάλλει στην ευελιξία και περιορίζει με τον τρόπο του τις διαστάσεις και οι πληροφορίες φτάνουν εύστοχες στα αισθητήρια του οδηγού, που νιώθει το μεγάλο ομολογουμένως αυτοκίνητο  μικρό, δραστήριο και πρόθυμο. Οι ανακοινώσιμες επιδόσεις άλλωστε, τόσο σε νούμερα όσο και σε αίσθηση, δεν απέχουν από την πραγματικότητα (3,8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα 280 χλμ./ώρα).

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Στον αυτοκινητόδρομο βλέπεις στο ταχύμετρο νούμερα στην δεύτερη εκατοντάδα σαν καθημερινή ρουτίνα, ενώ με την ίδια ευκολία που αντιμετωπίζει το στροφιλίκι εντυπωσιάζει με την ακλόνητη προσφορά της στον ανοιχτό δρόμο, αλλά και με την προσαρμοστικότητά της στο αστικό περιβάλλον. Μπορείς να έχεις επιλογή στον τρόπο που θα εκφράζεται η E53 HYBRID 4 MATIC+.

Από ήσυχο αρνί, επιλέγοντας την αμιγώς ηλεκτρική του λειτουργία κινούμενος με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα, έως πεινασμένο για επιδόσεις λύκο στο πρόγραμμα Sport+, όπου οι κινητήρες, η τετρακίνηση, η ανάρτηση, το τιμόνι και η απόκριση στην αλλαγή των σχέσεων, γίνονται μια ορχήστρα σε δημιουργικό κρεσέντο. Τώρα είναι εν ολίγοις η στιγμή που προκύπτει το ιδανικό οδηγικό αποτέλεσμα, κάτι που διαπιστώνεις φυσικά και από έναν ζωηρό ήχο σπορ μελωδίας. Και όλα αυτά με καταναλώσεις που δεν φαντάζεσαι για ένα τόσο ισχυρό και γρήγορο αποτέλεσμα.

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Ναι, αλλά ποιος χρειάζεται saloon στην εποχή μας;

Και αν τώρα νιώθει κάποιος ότι του λείπει η σωστή δικαιολογία για να πείσει σύζυγο και παιδιά ότι αυτό είναι το επόμενο αυτοκίνητο για τις οικογενειακές υποχρεώσεις, η Mercedes-AMG δίνει τη λύση. H Estate εκδοχή θυσιάζει ψήγματα επιδόσεων για χάρη της ευρύχωρης πρακτικότητας και είναι ένα επιπλέον κίνητρο για να βρεθείς με E53 HYBRID 4MATIC+ στα χέρια.

TEST DRIVE MERCEDES AMG E 53 HYBRID & MERCEDES AMG GLE 53 HYBRID

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!