H νέα Porsche Taycan αγγίζει τους 952 ίππους

Η ηλεκτροκίνητη Porsche Taycan απέκτησε νέο σχεδιασμό και πολλές αναβαθμίσεις κάτω από το αμάξωμα, για να παραμείνει στην κορυφή.

H νέα Porsche Taycan αγγίζει τους 952 ίππους

Η ηλεκτροκίνητη Porsche Taycan απέκτησε νέο σχεδιασμό και πολλές αναβαθμίσεις κάτω από το αμάξωμα, για να παραμείνει στην κορυφή.

Η Porsche αποκάλυψε την ταχύτερη και αρτιότερη Taycan, με σημαντικές αναβαθμίσεις που κρύβονται κάτω από ένα σύνολο λεπτών αισθητικών αναθεωρήσεων. Το μοντέλο έχει σημειώσει πρωτοφανή επιτυχία για τη γερμανική μάρκα, πουλώντας περισσότερες από 150.000 μονάδες από το ντεμπούτο του το 2019, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Porsche κράτησε διακριτικές τις αλλαγές.

Χτίζοντας πάνω σε μια ήδη υπερσύγχρονη πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η περαιτέρω εξέλιξη της Taycan απέδωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα με περισσότερη ισχύ, μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περισσότερες δυνατότητες. Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν μια πολύ βελτιωμένη αυτονομία 678 χλμ. για την Taycan RWD με κίνηση στον πίσω άξονα και την μπαταρία Performance Plus. Στο άλλο άκρο του φάσματος, εν τω μεταξύ, η κορυφαία έκδοση Turbo S διαθέτει τώρα έναν εκπληκτικό αριθμό ισχύος 952 ίππων.

Η Porsche ελπίζει ότι αυτές οι αναβαθμίσεις θα ενισχύσουν την επιτυχία της Taycan, για να διατηρηθεί στην κορυφή της ταχέως εξελισσόμενης αγοράς EV υψηλών επιδόσεων. Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο σε τρεις μορφές αμαξώματος, sedan, Sport Turismo και Cross Turismo.

Μπαταρία και κινητήρες

H Taycan βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα J1, με δύο μεγέθη μπαταριών. Οι εργασίες εξέλιξης της Porsche για τη μεγαλύτερη μπαταρία, που είναι η πιο δημοφιλής επιλογή στις περισσότερες αγορές, ξεκινούν με την αύξηση της μικτής χωρητικότητας από 93 kWh σε 105 kWh, με 396 κυψέλες. Αυτές βρίσκονται σε ένα ανασχεδιασμένο περίβλημα με σύνθετα υλικά από υαλονήματα για το προστατευτικό του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, και συνολικά είναι 9 κιλά ελαφρύτερες από πριν, παρά την επιπλέον χωρητικότητα.

Το νέο πακέτο μπαταριών διαθέτει πλέον μέγιστες ταχύτητες φόρτισης 320 kW, δηλαδή 50 kW υψηλότερη από πριν, με βελτίωση της ικανότητας να τα αξιοποιεί στο έπακρο. Η θα δέχεται άνετα φόρτιση άνω των 300 kW για διαστήματα άνω των πέντε λεπτών και θα ανεβαίνει σε αυτές τις ταχύτητες φόρτισης πιο γρήγορα, και σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών.

Παρά την αύξηση του μεγέθους της μπαταρίας κατά 12%, η Taycan θα φορτίζει από 10-80% σε μόλις 18 λεπτά, 4 λεπτά ταχύτερα από πριν. Σύνδεση σε φορτιστή 400V και οι ταχύτητες περιορίζονται στα 150 kW, ενώ υπάρχει νέο λογισμικό για τον ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ο οποίος θα αξιοποιήσει στο έπακρο ένα οικιακό wallbox.

Σε όλη τη γκάμα, η Porsche έχει τοποθετήσει έναν νέο πίσω ηλεκτροκινητήρα που είναι 10,4 κιλά ελαφρύτερος από πριν, αλλά και έως και 80 kW (109 ίππους) ισχυρότερος, ανάλογα με το μοντέλο. Όλες οι Taycan έχουν κάποιο επίπεδο αύξησης της ισχύος, ξεκινώντας από τη βασική Taycan RWD με μονό κινητήρα (εφοδιασμένη με το πακέτο Sport Chrono) και 435 ίππους, η οποία είναι 26 ίππους ισχυρότερη από πριν.

H διάταξη διπλού κινητήρα 4S αποδίδει πλέον 598 ίππους (+68 ίππους), αλλά οι πραγματικά μεγάλες αυξήσεις προορίζονται για τα κορυφαία μοντέλα Turbo και Turbo S, που αποδίδουν 884 ίππους (+204 ίππους) και 952 ίππους (+189 ίππους), αντίστοιχα.

Η κορυφαία Taycan θα επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,4 δλ. Τα πλήρη στοιχεία επιδόσεων θα αποκαλυφθούν εν ευθέτω χρόνω, αλλά τα πιο δυναμικά μοντέλα Taycan της Porsche δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί: αναφερόμαστε στην GTS, καθώς και ένα νέο μοντέλο GT ή Turbo S Performance Pack, το οποίο έχει ήδη κάνει γύρους στο Nurburgring.

Έλεγχος πλαισίου

Η Porsche έχει επίσης αναθεωρήσει εις βάθος την ανάρτηση της Taycan. Η βασική διάταξη είναι η ίδια, με διπλά (κενά στο εσωτερικό) ψαλίδια από χυτό αλουμίνιο εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά όλες οι Taycan διαθέτουν πλέον αερανάρτηση, με τη βασική διάταξη σπειροειδών ελατηρίων να μην είναι πλέον διαθέσιμη.

Το σύστημα χρησιμοποιεί ελατήρια αέρα με διπλό θάλαμο, τα οποία συνδυάζει με τα νέα αμορτισέρ διπλής βαλβίδας που έχουν ήδη παρουσιαστεί στην Panamera και σύντομα θα τοποθετηθούν και σε ορισμένα μοντέλα της Audi. Αυτός ο συνδυασμός διευρύνει το εύρος ρυθμίσεων μεταξύ άνεσης και υποστήριξης, ενώ επιτρέπει μεταβλητές αποστάσεις από το έδαφος, που μπορούν να βελτιστοποιηθούν προς όφελος της αεροδυναμικής απόδοσης σε υψηλές ταχύτητες.

Πάνω από αυτή τη βασική διάταξη υπάρχει ένα νέο σύστημα ενεργής αερανάρτησης που επιτρέπει τον έλεγχο κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά, χάρη στον δικό του μικρό ηλεκτρικά κινούμενο συμπιεστή. Αυτό το σύστημα εξαλείφει την ανάγκη για φυσικές αντιστρεπτικές ράβδους και είναι σε θέση να αντισταθμίζει την κλίση και την κλίση σε οποιαδήποτε ταχύτητα, μέσω του πολύπλοκου λογισμικού του. Η τεχνολογία συμπεριφέρεται διαφορετικά ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, δημιουργώντας μια εξαιρετικά άνετη οδήγηση στο ένα άκρο του φάσματος, ενώ στο άλλο άκρο «κλειδώνει» την κίνηση του αμαξώματος.

Το σύστημα αυτό αντικαθιστά ουσιαστικά την προηγούμενη τεχνολογία ενεργής καταπολέμησης των κλίσεων του αμαξώματος PDCC της Taycan, ενώ προσθέτει ακόμη μεγαλύτερη μεταβλητότητα, καθώς και άλλα χαρακτηριστικά, όπως η λειτουργία ταχείας πρόσβασης 55 χλστ. που ενεργοποιείται όταν ανοίγει η πόρτα. Το πίσω διαφορικό Torque Vectoring Plus της Porsche είναι στάνταρ στα μοντέλα Turbo και Turbo S και είναι σε θέση να υπερστρέφει τον εξωτερικό πίσω τροχό για να ενισχύσει την ισορροπία του αυτοκινήτου στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς είναι επίσης προαιρετικό σε όλη τη γκάμα, εκτός από την Turbo S, η οποία το περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό της.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!