F1 – GP Γαλλίας: Νίκη Verstappen, λάθος Leclerc

Ο Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στο GP Γαλλίας για να ξεφύγει στη βαθμολογία, ενώ ο Charles Leclerc παραδέχθηκε ότι έκανε λάθος ενώ ήταν επικεφαλής και προσέκρουσε στις μπαριέρες.

F1 – GP Γαλλίας: Νίκη Verstappen, λάθος Leclerc

Ο Max Verstappen κατέκτησε τη νίκη στο GP Γαλλίας για να ξεφύγει στη βαθμολογία, ενώ ο Charles Leclerc παραδέχθηκε ότι έκανε λάθος ενώ ήταν επικεφαλής και προσέκρουσε στις μπαριέρες.

Ο Max Verstappen πήρε μεγάλη βαθμολογική ανάσα 63 βαθμών στη μάχη του τίτλου από τον Charles Leclerc, κατακτώντας την 7η φετινή του νίκη, χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο έπειτα από το ατύχημα του Μονεγάσκου στον 18ο γύρο. Ύστερα από τα προβλήματα αξιοπιστίας και τα στρατηγικά λάθη προστέθηκε κι ένα οδηγικό λάθος το οποίο κόστισε ακριβά στη Ferrari.

Αυτό σημαίνει ότι ο Verstappen πλέον έχει ξεφύγει πάρα πολύ στη μάχη του τίτλου και παρότι η Ferrari έδειχνε να είναι το ταχύτερο μονοθέσιο και στο GP Γαλλίας, θα πρέπει να συμβεί κάτι πολύ απρόβλεπτο για να καταφέρει να καλύψει ο Leclerc αυτή τη βαθμολογική διαφορά, απέναντι σε έναν σχεδόν αλάνθαστο οδηγό, όπως είναι ο Ολλανδός.

Ο Lewis Hamilton έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, για να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στο 300ό του Grand Prix στη Formula 1, ξεπερνώντας το γεγονός ότι δε λειτουργούσε το σύστημα του πόσιμου υγρού στο μονοθέσιό του. Ο team-mate του στη Mercedes, George Russell κατάφερε με πολύ καλή τακτική να αποσπάσει την 3η θέση από τον Sergio Perez, όταν ένα πρόβλημα οδήγησε στην καθυστέρηση της επαναφοράς στην κανονική ροή του αγώνα, έπειτα από το VSC των τελευταίων γύρων.

Έπειτα από την εγκατάλειψη του Leclerc, το pit wall της Ferrari φάνηκε να λειτουργεί υπό ταραχή, καθώς στο pit stop του Carlos Sainz υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, υπήρξε μία καθυστέρηση με τον πίσω γρύλο, που οδήγησε σε μη ασφαλή απελευθέρωση του Ισπανού, με αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή 5 δλ. Αργότερα, κάλεσε στα pits τον Ισπανό ενώ μονομαχούσε με τον Perez, ενώ όταν τον προσπέρασε, η ιταλική ομάδα δεν προσπάθησε να ρισκάρει να τον αφήσει στην πίστα για προσπαθήσει να κερδίσει κάτι παραπάνω από την 5η θέση.

Χρονικό αγώνα

Ο Leclerc πραγματοποίησε πολύ καλή εκκίνηση και διατηρήθηκε επικεφαλής. Αντιθέτως, ο Perez είχε υπερβολικό σπινάρισμα και έχασε την 3η θέση από τον Hamilton πριν καν φτάσει την πρώτη στροφή. Παράλληλα, ένας εκπληκτικός Fernando Alonso πέρασε στην 5η θέση, εμπρός από τους Russell και Norris. Ο Vestappen είχε τη δυνατότητα να παραμείνει εντός απόστασης 1 δλ. και να χρησιμοποιήσει το DRS του για 10 γύρους, σε μία πίστα που είναι αρκετά δύσκολο για έναν να ακολουθήσει προπορευόμενο μονοθέσιο από τόσο κοντά, καθώς υπερθερμαίνονται τα εμπρός ελαστικά.

Ο Leclerc κατάφερε να αποκρούσει τις επιθέσεις του Verstappen (μόνο μία φορά πλησίασε πιο πολύ ο Ολλανδός στη στροφή 11), παρότι η Red Bull με ανοιχτό DRS ήταν έως και 34 χλμ./ώρα ταχύτερη στην προσέγγιση της στροφής 8. Έπειτα από το 10ο γύρο, η διαφορά μεταξύ των δύο πρωτοπόρων άρχισε να ανοίγει και στο 13ο γύρο, ο Leclerc έσπασε το DRS του Verstappen, καθώς τα εμπρός ελαστικά του Verstappen είχαν αρχίσει να υπερθερμαίνονται, αν και δεν είχαν παρουσιάσει blistering, όπως συνέβαινε με το εμπρός δεξιό ελαστικό της Ferrari του Μονεγάσκου.

Με τη διαφορά μεταξύ τους να αρχίζει να ανοίγει, η Red Bull αποφάσισε να «πατήσει τη σκανδάλη» νωρίς, καλώντας τον Max Verstappen στα pits στο τέλος του 16ου γύρου, με τον Ολλανδό να βρίσκεται 1,9 δλ. πίσω απο τον Leclerc. Με το undercut να είναι πολύ δυνατό στο Paul Ricard και την Ferrari να μην αντιδρά άμεσα, όταν ο Leclerc θα εισερχόταν στα pits, θα επέστρεφε στην πίστα πίσω από τη Red Bull, αλλά με λίγο πιο φρέσκα ελαστικά. Η Red Bull στόχευε εξαρχής σε στρατηγική ενός pit stop, δεδομένου ότι η επιμήκυνση της ζώνης με περιοριστή ταχύτητας (60 χλμ./ώρα) του pit lane, εκτόξευσε τη συνολική απώλεια χρόνου στα pit stop σε 27-28 δλ., τη μεγαλύτερη της σεζόν.

Ατύχημα Leclerc

Εντέλει, δεν είχε σημασία. Ο Leclerc βρέθηκε στον 18ο γύρο με λίγο πιο ανοιχτή γραμμή στη στην παρατεταμένη στροφή 11 -ίσως πάτησε λίγο στα ολισθηρά κομμάτια ελαστικού- και έχασε το πίσω μέρος της Ferrari, καταλήγοντας στα προστατευτικά ελαστικά. Η αναφορά του στον ασύρματο όσον αφορά το γκάζι, ήταν για την προσπάθειά του να βάλει όπισθεν για να απομακρυνθεί και να συνεχίσει. Δεν επρόκειτο για πρόβλημα όταν είχε την έξοδο ο Μονεγάσκος.

Πρόκειται για ένα οδηγικό λάθος που μπορεί να αποδειχθεί ακριβό στο τέλος της σεζόν. Ο ίδιος ο Leclerc, ο σκληρότερος επικριτής του εαυτού του δήλωσε ο ίδιος, αν χάσει τον τίτλο για 32 βαθμούς, θα γνωρίζει ότι προέρχονται από δικά του λάθη (25 στη Γαλλία συν τους 7 που έχασε από το τετ-α-κέ στην Imola). Ωστόσο, δεδομένων των προβλημάτων αξιοπιστίας και των στρατηγικών λαθών που έχει διαπράξει η Ferrari δεν θα μπορούσε να τον κατηγορήσει για την απώλεια του τίτλου.

Ο Leclerc δήλωσε ότι δυσκολευόταν ολόκληρο το Σαββατοκύριακο, με το μονοθέσιο να είναι υπερστροφικό για τα γούστα του. Άλλωστε, ο Sainz έδειχνε να είναι ο ταχύτερος οδηγός της Ferrari, τουλάχιστον την Παρασκευή και το Σάββατο. Ήταν ατυχές για τον Ισπανό που δέχθηκε την ποινή για τη μονάδα ισχύος στον αγώνα που ένιωθε ότι ήταν καλύτερος από ό,τι οπουδήποτε αλλού φέτος.

Ο διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε ότι στόχος της ιταλικής ομάδας αυτή τη στιγμή είναι να νικήσει τους υπόλοιπους 10 αγώνες της σεζόν. Το θετικό για την ιταλική ομάδα είναι ότι όπως και στην Αυστρία ήταν ανταγωνιστική και στο Paul Ricard και μπορούσε να προστατεύσει τα ελαστικά της σε ακραίες συνθήκες. Αλλά εξακολουθεί να χάνει βαθμούς, με τον ένα τρόπο ή με τον άλλο.

Επιστρέφοντας στον αγώνα, με την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας έπειτα από το ατύχημα του Leclerc, ο Verstappen βρέθηκε επικεφαλής όταν όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί εισήλθαν στα pits. Όταν ο Ολλανδός ενημερώθηκε ότι ο Leclerc ήταν καλά και δεν είχε χτυπήσει, μπορούσε να επικεντρωθεί στη διαχείριση του ρυθμού του και των ελαστικών, για να εξασφαλίσει τη νίκη, απέναντι σε μονοθέσια που δεν είχαν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το ρυθμό του.

Ο Hamilton, που είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τον Perez τόσο στο πρώτο, όσο και στο δεύτερο stint, προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι η Mercedes προστατεύει καλύτερα τα ελαστικά της και ξεκίνησε να πιέζει στο μέσο του αγώνα, με τη διαφορά του από τον Verstappen να πέφτει στα 3,5 δλ. Ο Ολλανδός είχε όμως τη δυνατότητα να απαντήσει και όλα τελείωσαν όταν ο Hamilton είχε μια μικρή έξοδο στη στροφή 2 και έχασε πάνω από 1 δλ.

Αν και δεν κατάφερε να διεκδικήσει τη νίκη, η 2η θέση του Hamilton δεν απειλήθηκε ποτέ -ούτε καν έπειτα από το λάθος του Βρετανού- από τον Perez, ο οποίος διέθετε θεωρητικά ταχύτερο μονοθέσιο. Ωστόσο, ο Μεξικανός αντιμετώπιζε προβλήματα κατά την επιτάχυνση από τις αργές στροφές και δεν είχε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί την απόδοση της Red Bull. Αντί να απειλήσει τον Hamilton, ο Perez βρέθηκε να απειλείται από τον άλλο οδηγό της Mercedes, τον Russell.

Russell vs Perez και το VSC

O Βρετανός είχε αποκτήσει DRS και «βούτηξε» στα φρένα του chicane των στροφών 8/9 στον 42o γύρο, έχοντας φρενάρει πολύ αργά, με το ρύγχος της Mercedes να έχει φτάσει στο ύψος των εμπρός τροχών του Perez. Ωστόσο, ο Russell μόλις που κατάφερε να διατηρηθεί εντός των ορίων πίστας και ο Perez έστριψε από την άλλη, παρακάμπτοντας το chicane, για να αποφύγει την επαφή, διατηρώντας τη θέση.

Η διεύθυνση αγώνα και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μη διερευνηθεί περαιτέρω το συμβάν, ωστόσο ο Russell έκανε επανειλημμένα εκκλήσεις στον ασύρματο να του δώσει τη θέση πίσω ο Perez. Χρειάστηκε η -διπλή- παρέμβαση του διευθυντή της ομάδας, Toto Wolff, στον ασύρματο για να ηρεμήσει ο νεαρός Βρετανός και να επικεντρωθεί ξανά στην επίθεση.

Η δεύτερη ευκαιρία του Russell ήρθε στην ολοκλήρωση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) που προκάλεσε η εγκατάλειψη του Guanyu Zhou λίγους γύρους πριν από το τέλος. Ένα πρόβλημα στο σύστημα της FIA προκάλεσε την καθυστέρηση της επανεκκίνησης του αγώνα. Κανονικά, έπειτα από την πρώτη ανακοίνωση της FIA ότι ο αγώνας θα επιστρέψει στον κανονικό του ρυθμό, αυτό συμβαίνει σε τυχαίο χρονικό διάστημα (για να μην επωφεληθεί κανείς) μεταξύ 10-15 δλ.

Στην οθόνη στο τιμόνι του Perez, το μήνυμα έφτασε στην έξοδο της στροφής 9. Ωστόσο, η διεύθυνση αγώνα δεν μπορούσε να σβήσει της λειτουργία VSC λόγω προβλήματος hardware και αναγκάστηκε να μεταβεί σε εφεδρικό σύστημα. Τη δεύτερη φορά που εμφανίστηκε το μήνυμα στην οθόνη του Perez (στη στροφή 12), βρισκόταν ήδη πολύ κοντά στο όριο του χρόνου Δ.

Λόγω του προβλήματος, η πράσινη σημαία ήρθε 59 δλ. έπειτα από την πρώτη ανακοίνωση και ο Perez ήταν εκνευρισμένος με αυτό. Ωστόσο, ο Russell διαχειρίστηκε άψογα την κατάσταση, επιβραδύνοντας νωρίτερα έπειτα από τη δεύτερη ανακοίνωση, για να έχει καλύτερη φόρα στην επανεκκίνηση. Αντιθέτως, ο Perez είχε επιταχύνει πολύ νωρίς και λίγο πριν την πράσινη σημαία είχε αναγκαστεί να φρενάρει.

Έχοντας περισσότερη φόρα, ο Russell προσπέρασε με ευκολία τον Μεξικανό στο τέλος του 50ού από τους 53 γύρους. Ωστόσο, ο Βρετανός δυσκολεύτηκε να επαναφέρει τα ελαστικά του στις ιδανικές θερμοκρασίες κατά την επανεκκίνηση και ο Perez ήταν κολλημένος στο πίσω μέρος της Mercedes. Ο Russell κατάφερε όμως να διατηρήσει πίσω του τον Μεξικανό έως την καρό σημαία και να ανέβει στο βάθρο. Ήταν η πρώτη φορά φέτος που η Mercedes είδε και τους δύο οδηγούς της στο podium φέτος.

Μπερδέματα στα pits της Ferrari

Το ατύχημα του Leclerc λειτούργησε εναντίον της στρατηγικής του Sainz, ο οποίος είχε εκκινήσει από την 19η θέση με τη σκληρή γόμα. Ο Ισπανός αναγκάστηκε να εισέλθει στα pits πολύ νωρίτερα από ό,τι θα ήθελε, μαζί με σχεδόν όλους τους υπόλοιπους οδηγούς (πέραν αυτών που είχαν ήδη πραγματοποιήσει το πρώτο τους pit stop νωρίτερα) και τα πράγματα δεν κύλησαν ομαλά.

Ενώ η αλλαγή ελαστικών πραγματοποιήθηκε γρήγορα, οι χειριστές των γρύλων (ιδιαίτερα πίσω) καθυστέρησαν να κατεβάσουν το μονοθέσιο και όταν το έκαναν, ο Sainz απελευθερώθηκε στο διάβα της Williams του Alex Albon, ο οποίος αναγκάστηκε να μπλοκάρει τα φρένα του για να αποφύγει την επαφή. Το συμβάν αυτό εξασφάλισε στον Sainz ποινή 5 δλ., την οποία ο μηχανολόγος αγώνα του Ισπανού, Riccardo Adami, επικοινώνησε λανθασμένα στον ασύρματο ως stop & go (ποινή στάσης), με τον οδηγό να τον διορθώνει…

Ωστόσο, το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές μεταξύ των οδηγών και έφερε τον Sainz στην 6η θέση, με φρέσκο σετ ελαστικών μέσης γόμας, με όλους γύρω του να έχουν σκληρή. Ο Ισπανός κατάφερε να προσπεράσει τον Russell στον 30ό γύρο και άρχισε να καταδιώκει τον Perez. Παρότι το εμπρός δεξιό ελαστικό του παρουσίασε blistering, ήταν ταχύτερος από τον Perez, αλλά δεν μπορούσε να προσπεράσει.

Το pit wall της Ferrari είχε ανοίξει συζήτηση με τον Sainz στον ασύρματο για το ενδεχόμενο να εισέλθει ο Ισπανός στα pits στον 40ό γύρο. Ο Sainz απάντησε ότι αν ήταν να εισέλθει στα pits, έπρεπε να το κάνει άμεσα, για να έχει γύρους να επιτεθεί στο τέλος. Εντούτοις, δέχθηκε την εντολή να παραμείνει στην πίστα. Το σκεπτικό του Sainz ήταν να εισέλθει στα pits εφόσον δεν μπορούσε να προσπεράσει τον Perez.

Στον επόμενο γύρο και ενώ ο Ισπανός μονομαχούσε με τη δεύτερη Red Bull και βρισκόταν δίπλα-δίπλα με τον Perez, δέχθηκε την κλήση να επισκεφθεί τα pits, την οποία απέρριψε. Ο Sainz κατάφερε να περάσει τελικά, αλλά για να διατηρήσει την 3η θέση, θα έπρεπε να αναπτύξει διαφορά 5 δλ. από τον Perez και επίσης, να κάνει 35 γύρους με τη μέση γόμα.

Η Ferrari αποφάσισε να μην το ρισκάρει και τον κάλεσε στα pits στο τέλος του 42ου γύρου, χωρίς ελπίδα να απειλήσει πλέον ούτε καν για την 4η θέση. Ήταν πολύ συντηρητική εκεί η Ferrari; Το αντεπιχείρημα είναι ότι δεν είχε να χάσει τίποτα, αφού ο Alonso βρισκόταν 23 δλ. πίσω από το συμπατριώτη του. Ίσως το ιδανικό θα ήταν ο Sainz να έχει εισέλθει νωρίτερα στα pits.

Ωστόσο, αν τα ελαστικά παρέδιδαν το πνεύμα και ο Sainz έκανε καθυστερημένα pit stop, ίσως να μην είχε την ευκαιρία να ανακάμψει έως την 5η θέση, όπως έκανε μετά το δεύτερο pit stop του, προσπερνώντας τις Alpine και τις McLaren. Επίσης, ενδέχεται η Ferrari να φοβήθηκε και το ενδεχόμενο αστοχίας ελαστικού. O Sainz ανέφερε πολλές φορές στον ασύρματο ότι δεν κατάλαβε γιατί η Ferrari τον κάλεσε στα pits, αλλά στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα υποστήριξε την επιλογή της ομάδας του.

Alonso, ο πραγματιστής

Ο Fernando Alonso τερμάτισε στην 6η θέση, πίσω από τον συμπατριώτη του, έχοντας κάνει εκπληκτικό 1ο γύρο, αλλά δεν κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Russell όταν άνοιξε το DRS στον 3ο γύρο. Ο Ισπανός ήταν επικεφαλής του δεύτερου γκρουπ μονοθεσίων μετά το pit stop και ακολουθούσε επίτηδες πιο αργό ρυθμό από αυτόν που θα μπορούσε να αναπτύξει, για να «σκοτώσει», όπως ανέφερε στον ασύρματο, τα ελαστικά των δύο McLaren που βρίσκονταν πίσω του και καταδίωκε ο team-mate του Ισπανού στην Alpine, Esteban Ocon.

O Γάλλος είχε ξεκινήσει τον αγώνα του με επαφή στον πρώτο γύρο, έχοντας «βουτήξει» στην εσωτερική του Yuki Tsunoda στο chicane των στροφών 8/9. Ο Ocon έχασε λίγο τον έλεγχο της Alpine καθώς ανέβηκε στο kerb και χτύπησε το πλάι της AlphaTauri του Ιάπωνα, που γύρισε. Ο Tsunoda βρέθηκε στην τελευταία θέση με ζημιές από πολύ καλή επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές και ενώ είχε αφήσει αρκετό χώρο στον Ocon, o οποίος τιμωρήθηκε με ποινή 5 δλ.

Το συνηθισμένο κόλπο του Alonso, καθώς το έχει εφαρμόσει σε Μονακό και Μπακού, πέτυχε και ο Ocon κατάφερε να προσπεράσει τον Daniel Ricciardo για την 8η θέση 7 γύρους πριν τον τερματισμό, με μία κίνηση στην κόψη του ξυραφιού, από την εξωτερική στη στροφή 10. Με το αποτέλεσμα αυτό, η Alpine πέρασε στην 4η θέση της Βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών με διαφορά 4 βαθμών από τη McLaren, ενώ οι δύο ομάδες είχαν πάει στη Γαλλία ισόβαθμες.

Ο Lando Norris (7ος) δήλωσε ότι το καλό αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών είχε δώσει ελπίδες στη McLaren, αλλά τελικά η Alpine αποδείχθηκε ταχύτερη στον αγώνα. Ο Βρετανός ανέφερε επίσης ότι έχασε δύο θέσεις στην εκκίνηση, λόγω προβλήματος που αντιμετωπίζει όλη τη χρονιά σε αυτό τον τομέα. Αυτή ήταν η πρώτη φορά φέτος που ο Ricciardo (9ος) σημείωσε βαθμούς σε δύο συνεχόμενους αγώνες.

Μάχη για τον τελευταίο βαθμό έδωσαν οι δύο Aston Martin, με τον Lance Stroll να τον εξασφαλίζει με αμφιλεγόμενη υπεράσπιση στην τελευταία στροφή πριν από την καρό σημαία. Ο Καναδός επιβράδυνε υπερβολικά για να αναγκάσει τον Sebastian Vettel να φρενάρει και να μην έχει δυνατότητα να του επιτεθεί μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Ο Γερμανός γλίτωσε για πολύ λίγο την επαφή μεταξύ τους.

Στο αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Vettel βρισκόταν ακριβώς πίσω από τον team-mate του. Συνεπώς, αν η Aston Martin καλούσε και τα δύο μονοθέσια μαζί, ο Γερμανός θα έπρεπε να περιμένει το pit stop του Stroll, χάνοντας χρόνο στα pits και επιβαρύνοντας και το έργο των μηχανικών της ομάδας. Συνεπώς, η Aston Martin κάλεσε τον Vettel στα pits στον επόμενο γύρο, γεγονός που του κόστισε μόνο μία θέση, από τον Albon, o οποίος με την υψηλή τελική ταχύτητα της Williams, κατάφερε να την υπερασπιστεί έως τον 39ο γύρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!