Ράλλυ Ντακάρ: Ιστορικής σημασίας νίκη του Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux

Ο Yazeed Al-Rajhi, με το Toyota Hilux της Overdrive Racing έγινε ο πρώτος Σαουδάραβας που κατακτά τη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ το οποίο διεξάγεται στην πατρίδα του. Επίσης, η επικράτηση της Overdrive με το Toyota Hilux, αποτελεί την πρώτη νίκη ιδιωτικής ομάδας στον αγώνα τα τελευταία 25 χρόνια.

Ράλλυ Ντακάρ: Ιστορικής σημασίας νίκη του Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux

Ο Yazeed Al-Rajhi, με το Toyota Hilux της Overdrive Racing έγινε ο πρώτος Σαουδάραβας που κατακτά τη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ το οποίο διεξάγεται στην πατρίδα του. Επίσης, η επικράτηση της Overdrive με το Toyota Hilux, αποτελεί την πρώτη νίκη ιδιωτικής ομάδας στον αγώνα τα τελευταία 25 χρόνια.

Στην 11η συμμετοχή του στο Ράλλυ Ντακάρ, o Σαουδάραβας Yazeed Al-Rajhi πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στον πιο εξαντλητικό αγώνα του κόσμου για ανθρώπους και μηχανές, με το Toyota Hilux της Overdrive Racing, της δορυφορικής ομάδας της ιαπωνικής εταιρείας. Ο Al-Rajhi, με το Γερμανό συνοδηγό του, Timo Gottschalk, χρησιμοποιώντας την εμπειρία τους (που τους είχε φέρει έως το βάθρο το 2022), διαχειρίστηκαν άψογα τις κρίσιμες τελευταίες ειδικές διαδρομές του αγώνα και κατάφεραν να επικρατήσουν μέσα στην πατρίδα του 43χρονου οδηγού, ο οποίος έγινε ο πρώτος Σαουδάραβας που κατακτά τη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ.

Ο Al-Rajhi έδωσε μονομαχία με τον Henk Lategan, τον οδηγό της Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής, ο οποίος στην μόλις συμμετοχή του στο Ράλλυ Ντακάρ, ήταν επικεφαλής από τη έως την 8η ειδική διαδρομή. Ωστόσο, μία δυσλειτουργία του συστήματος πλοήγησης στην ΕΔ7, η οποία οδήγησε κορυφαία πληρώματα να χαθούν, έφερε την διαγραφή ενός τμήματος της διαδρομής.

Αυτό κόστισε στον Lategan το μικρό προβάδισμα που είχε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Στη συνέχεια, αναγκάστηκε να πιέσει και βρέθηκε να ανοίγει το δρόμο στην ΕΔ9. Εκεί, έκανε λάθος πλοήγησης, το οποίο οδήγησε σε ένα χρονοβόρο κλατάρισμα ελαστικού και επέτρεψε στον Al-Rajhi να περάσει ξανά μπροστά, αφότου είχε προηγηθεί στην 1η ειδική διαδρομή.

Στη μονομαχία που ακολούθησε, τα δύο πληρώματα αντάλλαξαν θέσεις μερικές φορές, πριν ο Al-Rajhi επικρατήσει με καλύτερη στρατηγική στην κρίσιμη χθεσινή προτελευταία δοκιμασία του φετινού αγώνα. Χωρίς αμφιβολία, ο 30χρονος Lategan θα μάθει από τα μικρά λάθη που του κόστισαν τη νίκη για κάτι λιγότερο από 5 λεπτά, έπειτα από σχεδόν 5.000 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Η αποδεδειγμένη αντοχή, αξιοπιστία και ταχύτητα του Toyota Hilux στο Ράλλυ Ντακάρ, σήμαινε ότι οι δύο προαναφερθέντες διεκδικητές της νίκης δεν είχαν να αντιμετωπίσουν αντιπάλους από άλλες ομάδες. Σήμαινε επίσης ότι αυτή είναι η πρώτη φορά εδώ και 25 χρόνια που μία ιδιωτική ομάδα κατακτά τη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι ακόμα και η ομάδα του Lategan, η Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής, προσέφερε με τα πληρώματά της βοήθεια στον Al-Rajhi για να εξασφαλίσει το καλύτερο πιθανό αποτέλεσμα για τον Σαουδάραβα, και φυσικά τα ιαπωνικά αυτοκίνητα.

Οι M-Sport Ford και η Dacia, που έκαναν το ντεμπούτο τους στον αγώνα φέτος ως εργοστασιακές ομάδες, αμφότερες είχαν σημαντικές απώλειες από νωρίς στον αγώνα. Η Ford έχασε τον ηγέτη της, Carlos Sainz έπειτα από την ΕΔ2, ενώ και η Dacia είδε τον Sebastien Loeb (Dacia) να έχει την ίδια μοίρα στην ΕΔ4, καθώς υπήρχαν παραμορφώσεις τον κλωβό ασφαλείας τον αυτοκινήτων τους και δεν θεωρούνταν πλέον απολύτως ασφαλή. Ωστόσο, ο έτερος οδηγός της Dacia και 5 φορές νικητής του αγώνα, Nasser Al-Attiyah επέκρινε αυτές τις αποφάσεις.

Αυτό άφησε τον Σουηδό Mattias Ekstrom, στην 5η συμμετοχή του στον αγώνα, να κουβαλήσει στην πλάτη του τις ελπίδες της Ford για διάκριση. Ο Σκανδιναβός (ασυνήθιστη προέλευση για έναν πρωταγωνιστή του Ντακάρ) με παρελθόν στις πίστες (δυο φορές Πρωταθλητής DTM) και στο Rallycross (Παγκόσμιος Πρωταθλητής το 2016), έκανε άψογη δουλειά, καθώς κατάφερε με το Ford Raptor, το μοναδικό αυτοκίνητο μεταξύ των κορυφαίων στην κατηγορία T1 με ατμοσφαιρικό -V8- κινητήρα, να υπερασπιστεί το τρίτο σκαλί του βάθρου επιτυχώς μέχρι τέλους.

Ο Ekstrom, είχε μάλιστα πλησιάσει τον πρωτοπόρο Lategan στα 10 λεπτά έπειτα από την ΕΔ7, αλλά στη συνέχεια δεν κατάφερε να εισέλθει στη μάχη για τη νίκη. Ο Σουηδός κατάφερε όμως να διατηρήσει πίσω του μέχρι τέλους τον Nasser Al-Attiyah. Ο Καταριανός οδηγός της Dacia δεν αντιλήφθηκε ότι έχασε έναν εφεδρικό τροχό στην ΕΔ5, όπου είχε κινηθεί 10 λεπτά ταχύτερα από όλους. Αυτό εκμηδένισε το κέρδος χρόνου που είχε εργαστεί τόσο σκληρά για να κερδίσει εκεί.

Έπειτα από αυτό, κατάφερε να πλησιάσει τον Ekstrom στα 31 δλ. στην ΕΔ9, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να τον «προσπεράσει» στη γενική κατάταξη. Ο Al-Attiyah συνέχισε το ρεκόρ που τον βλέπει να έχει κερδίσει τουλάχιστον μία ειδική διαδρομή σε κάθε έκδοση του αγώνα που έχει συμμετάσχει για 18 συναπτά έτη. Ήταν η πρώτη επιτυχία της Dacia στον αγώνα, η οποία συνεργάζεται με την ομάδα της Prodrive του David Richards.

Nasser Al Attiyah

Όπως δήλωσε ο Al-Attiyah, το Dacia Sandrider αποτελεί ένα καινούργιο αυτοκίνητο και πάντα στην πρώτη συμμετοχή στο Ράλλυ Ντακάρ, υπάρχουν θέματα που πρέπει να βελτιωθούν. Είναι σίγουρο ότι ο Al-Attiyah και η Dacia θα επιστρέψουν δριμύτεροι του χρόνου, όπως και η Ford, για να παρατάξουν σημαντική απειλή στην Toyota.

Το ντεμπούτο της εργοστασιακής συμμετοχής της M-Sport Ford με το Raptor θα πρέπει να θεωρηθεί επιτυχημένο, καθώς πέραν από την επίτευξη του βάθρου, η μπλε οβάλ εταιρεία είδε δύο πληρώματά της στην πρώτη πεντάδα, με την εξαιρετική εμφάνισή του Αμερικανού Mitchell Guthrie, στο ντεμπούτο του στην ανώτερη κατηγορία αυτοκινήτων Τ1, έπειτα από 4 συμμετοχές στην Τ3 με μία 2η θέση πέρυσι.

Mitchell Guthrie

Ο Guthrie κατάφερε να αντισταθεί στις επιθέσεις του πολύπειρου Γάλλου Mathieu Serradori (2 φορές νικητής της κατηγορίας αυτοκινήτων με κίνηση σε έναν άξονα), ο οποίος με το τετρακίνητο buggy CR7 της εργοστασιακής ομάδας της Century πραγματοποίησε μία εξαιρετική εμφάνιση για να τερματίσει στην 6η θέση, μόλις 10 λεπτά εκτός της πεντάδας.

Ο Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini στην πρώτη του συμμετοχή με την υποστήριξη της Overdrive Racing, έκανε μία δυνατή εμφάνιση με το Toyota Hilux για να τερματίσει στην 7η θέση στο 5ο του Ράλλυ Ντακάρ. Πίσω του είδε την καρό σημαία ο εντυπωσιακός 25χρονος Πορτογάλος Joao Ferreira, με το MINI JCW της Χ-raid, στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ1, έπειτα από μόλις δύο προηγούμενες συμμετοχές σε Τ3 Challenger και Τ4 SSV.

O μόλις 22 ετών Αμερικανός Seth Quintero ήταν ο πρώτος οδηγός της εργοστασιακής ομάδας της Toyota Gazoo Racing με το GR DKR Hilux, έχοντας χάσει πολύ χρόνο στη χθεσινή ΕΔ11, γεγονός που του κόστισε την 8η θέση στο τέλος. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Νοτιοαφρικανός Brian Baragwanath με το δεύτερο Century CR7, σε μία πολύ καλή εμφάνιση για την ομάδα, με δύο πληρώματα στην πρώτη δεκάδα.

Τελική Γενική Κατάταξη Αυτοκινήτων Ράλλυ Ντακάρ 2025

Μοτοσυκλέτες

Ο 30χρονος Αυστραλός Daniel Sanders, αναβάτης της KTM, κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ στην ανώτερη κατηγορία Rally GP των μοτοσυκλετών, έχοντας κυριαρχήσει στον αγώνα. Τέθηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης από την πρώτη στιγμή και δεν εκθρονίστηκε ποτέ από την πρωτοπορία. Με 4 νίκες σε ειδικές διαδρομές, ο Sanders έγινε ο δεύτερος Αυστραλός αναβάτης που έχει επικρατήσει στο θρυλικό αγώνα, έπειτα από τον Toby Price (2016 και 2019), ο οποίος φέτος μετέβη στα αυτοκίνητα. Επίσης, αυτή είναι η 20ή νίκη της KTM στον αγώνα.

Οι αναβάτες της Honda, o Ισπανός Tosha Schareina και ο Γάλλος Adrien Van Beveren προσπάθησαν πολύ, αλλά δεν κατάφεραν να απειλήσουν πραγματικά τον Sanders, o οποίος είχε δει το προβάδισμά του να εκμηδενίζεται έπειτα από δυσλειτουργία του συστήματος πλοήγησης του αγώνα στην ΕΔ3, αλλά είδε αρκετό χρόνο να του επιστρέφεται, κάτι που δεν έγινε με όλους του αναβάτες, όταν αντιμετώπισαν αντίστοιχα προβλήματα.

Με τη 2η θέση, ο Schareina πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμά του στον αγώνα (στην 4η συμμετοχή του) και το ίδιο ισχύει τόσο για τον Van Beveren (3ος), όσο και για τον Αργεντίνο Luciano Benavides (ΚΤΜ). Ο μικρότερος αδερφός του δις νικητή του αγώνα (2021, 2023), Kevin Benavdes (που εγκατέλειψε φέτος, καθώς ανακάμπτει από τραυματισμό), σημείωσε την καλύτερη εμφάνισή του στον αγώνα τερματίζοντας στην 4η θέση.

Στην κατηγορία Rally 2, ο 19χρονος Ισπανός Edgar Canet (KTM) επικράτησε στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ, και αυτός με επιβλητικό τρόπο, καθώς τέθηκε επικεφαλής στη 48ωρη ΕΔ2 και δεν κοίταξε ποτέ πίσω του. Επίσης, τερμάτισε 8ος στη γενική κατάταξη των μοτοσυκλετών, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί έναν αναβάτη ο οποίος έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια.

Ο 27χρονος Αυστριακός Tobias Ebster, στη 2η συμμετοχή του στον αγώνα κατάφερε να τερματίσει στη 2η θέση με μία σταθερή εμφάνιση με την KTM της BAS. Ο Ebster ήταν επίσης ο πιο υψηλά πλασαρισμένος αναβάτης ιδιωτικής ομάδας, στην 9η θέση της γενικής κατάταξης των μοτοσυκλετών. O Γάλλος Romain Dumontier (Honda), νικητής Rally 2 το 2023 (και 2ος πέρυσι), συμπλήρωσε το φετινό βάθρο της κατηγορίας.

Δύο αναβάτες με KTM της ομάδας της BAS συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, ο Σλοβένος Toni Mulec, σημειώνοντας το καλύτερο προσωπικό του αποτέλεσμα στην 3η του συμμετοχή και ο «ηρωικός» Michael Docherty. Ο Νοτιοαφρικανός υπέστη ένα ελαφρύ κάταγμα στον ώμο του στην ΕΔ1 και τον χτύπησε ξανά στην ΕΔ6. Ωστόσο, αυτό δεν τον σταμάτησε από το να γίνει ο δεύτερος αναβάτης που έχει καταφέρει να σημειώσει -δύο- νίκες γενικής κατάταξης στις μοτοσυκλέτες με μηχανή Rally 2, με την επικράτησή του στη σημερινή ΕΔ12 μήκους μόλις 61 χλμ.

Τελική Γενική Κατάταξη Μοτοσυκλετών Ράλλυ Ντακάρ 2025

Τα χρώματα της Ελλάδας τίμησε με μία πολύ καλή εμφάνιση o Βασίλης Μπούδρος με την Husqvarna της Enduro Greece. Πρώτα από όλα, κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα, όπως και στις προηγούμενες δύο συμμετχές του. Σημείωσε -μακράν- το καλύτερο προσωπικό του αποτέλεσμα στην πιο σκληρή έκδοση του αγώνα των τελευταίων ετών, τερματίζοντας στην 43η θέση της κατηγορίας Rally 2, και μάλιστα στην κλάση Original by Motul, όπου οι αναβάτες δεν διαθέτουν εξωτερική υποστήριξη. Ανέβασε σταδιακά το ρυθμό του, για να καταφέρει να αναρριχηθεί με σταθερή πορεία στη γενική κατάταξη. Παρά τις δυσκολίες στην ΕΔ7 και την ΕΔ10, ανέκτησε το ρυθμό του και τις δύο φορές.

Βασίλης Μπούδρος (Husqvarna) Dakar 2025

Στην κατηγορία Original by Motul, νικητής ήταν ο Ρουμάνος Emanuel Gyenes στη 15η συμμετοχή του στο Ράλλυ Ντακάρ και μάλιστα περνώντας μπροστά από τον Γάλλο Benjamin Melot στα τελευταία 61 χλμ. της σημερινής ημέρας, για μόλις 3 λεπτά και 5 δλ. Ο Τσέχος Jaromir Romancik συμπλήρωσε το βάθρο της κατηγορίας, όπου και οι τρεις αναβάτες οδηγούσαν KTM.

Challenger, SSV και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, οι Αργεντίνοι Nicolas Cavigliasso / Valentina Pentegarini με Taurus της BBR, έγραψαν ιστορία, καθώς έγιναν το πρώτο ζεύγος που κατακτά τη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ (εξαιρουμένης της κατηγορίας των κλασικών αυτοκινήτων). Ο Πορτογάλος Goncalvo Guerreiro (Red Bull JR Team) τερμάτισε 2ος στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ, και ο Ισπανός Pau Navarro (BBR) συμπλήρωσε το βάθρο.

Nicolas Cavigliasso & Valentina Pentegarini, Dakar 2025

Τελική Κατάταξη Αυτοκινήτων T3 Challenger Ράλλυ Ντακάρ 2025

Στην κατηγορία Τ4 τροποποιημένων SSV, ο Αμερικανός Brock Heger, με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb κατέκτησε τη νίκη στο ντεμπούτο του στον αγώνα. Η ομάδα θα μπορούσε να έχει κάνει το «1-2» αν δεν είχε εγκαταλείψει λόγω μηχανικού προβλήματος στην προτελευταία ειδική διαδρομή το αυτοκίνητου του Γάλλου Xavier de Soultrait. Αυτό προώθησε στη 2η θέση τον Χιλιανό Francisco Lopez Contardo (Can-Am) και στο βάθρο τον Πορτογάλο Akexandre Pinto με ιδιωτικό Can-Am.

Brock Heger & Max Eddy, Dakar 2025

Τελική Κατάταξη Αυτοκινήτων T4 SSV Ράλλυ Ντακάρ 2025

Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Martin Macik, με το ΜΜ Technology Powerster (βασισμένο σε Iveco) κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο Ράλλυ Ντακάρ, χωρίς να αφήσει περιθώρια για αμφισβήτηση, με διαφορά 2 ωρών και 21 λεπτών από τον Ολλανδό Mitchel van den Brink (Iveco) που είχε προηγηθεί αρχικά και τον Τσέχο Ales Loprais να συμπληρώνει το βάθρο μόλις πεντέμιση λεπτά πίσω του.

Τελική Κατάταξη Φορτηγών, Ράλλυ Ντακάρ 2025

H κατηγορία Stock αυτοκινήτων είχε μόνο δύο συμμετοχές φέτος, με τον Ιάπωνα Akira Miura να κερδίζει τον Γάλλο Ronald Basso, αμφότεροι με Toyota Land Cruiser. Στην κατηγορία κλασικών αυτοκινήτων o Ισπανός Carlos Santaolalla Milla αναδείχθηκε νικητής, με Toyota Land Cruiser, συγκεντρώνοντας τους λιγότερους βαθμούς ποινής.

Ράλλυ Ντακάρ 2025

Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb
ΕΔ4 (Al Henakiyah-AlUla): Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah
ΕΔ5 (AlUla–Ha’il): O Lategan (Toyota) πάντα επικεφαλής, ποινή εκμηδενίζει την αντεπίθεση του Al-Attiyah
ΕΔ6 (Ha’il-Al Duwadimi): H ΜΙΝΙ ταχύτερη, η Toyota ακάθεκτη
ΕΔ7 (Al Duwadimi-Al Duwadimi): Εκμηδενίστηκε σε 21 δλ. το προβάδισμα του Henk Lategan
ΕΔ8 (Al Duwadimi-Riyadh): O Henk Lategan (Toyota) απομακρύνεται ξανά
ΕΔ9 (Riyadh-Haradh): Kλατάρισμα του Lategan θέτει τον Al-Rajhi επικεφαλής
ΕΔ10 (Haradh-Shubaytah): O Lategan «προσπερνά» ξανά τον Al-Rajhi, o Roma ταχύτερος
ΕΔ11 (Shubaytah-Shubaytah): O Al-Rajhi πλησιάζει στη νίκη, ο Ekstrom ταχύτερος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!