Η πιο προκλητική ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, η 48ωρη Chrono Stage συνολικού μήκους 967 χλμ. ολοκληρώθηκε, με τον Σαουδάραβα Yazeed Al-Rajhi να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο με το Toyota Hilux της Overdrive, παρά το γεγονός ότι δέχθηκε ποινή 2 λεπτών επειδή σημείωσε υπέρβαση σε ζώνη περιορισμένης ταχύτητας. Η ποινή αυτή δεν ήταν ικανή να στερήσει τη νίκη στην ΕΔ2 (Bisha-Bisha) από τον τοπικό ήρωα, ο οποίος τραυμάτισε λίγο το αμάξωμα του Hilux στην εμπρός δεξιά πλευρά.
Ωστόσο, αρκετές ώρες μετά τον τερματισμό, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι αφαίρεσαν 12 λεπτά από το χρόνο του Λιθουανού Rokas Baciuska (επίσης με Toyota Hilux της Overdrive), λόγω χρονοβόρων προβλημάτων που ήταν εκτός του ελέγχου του πληρώματος κατά τον ανεφοδιασμό, τα οποία επηρέασαν και άλλα πληρώματα. Συνεπώς, ο 25χρονος Baciuska, στο ντεμπούτο του φέτος στην κατηγορία T1, αναδείχθηκε νικητής της 48ωρης ειδικής διαδρομής.
Ωστόσο, δεν είναι ούτε ο Baciuska, ούτε ο Al-Rajhi αυτός που προηγείται στη γενική κατάταξη. Η τιμή αυτή πηγαίνει στον Henk Lategan της Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής, που με συνοδηγό τον Brett Cummings, είχαν κερδίσει τον Πρόλογο. Έχοντας αποφύγει την ποινή 10 λεπτών που είχε αρχικά δεχθεί στην ΕΔ1, ο Lategan έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση στη σημερινή ημέρα, για να τεθεί επικεφαλής έπειτα από το 739ο χλμ. και να ολοκληρώσει την ημέρα με διαφορά 4:45” από τον Al-Rajhi στη γενική κατάταξη.
🚗 This is what conquering the #48hChrono does to your car! Battle scars of a champion. 😅#Dakar2025 #DakarInSaudi @YazeedRacing pic.twitter.com/MJPALqXePe
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Στην 3η θέση της ειδικής διαδρομής ανέβηκε άλλος ένας οδηγός της Overdrive που τα πήγε πολύ καλά, ο Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini, έπειτα από αφαίρεση 3 λεπτών και 5 δλ. από το χρόνο του για τον ίδιο λόγο με τον Baciuska. Συνεπώς, η Overdrive έκανε το «1-2-3» στη 48ωρη ειδική διαδρομή. Ο Jacopini ανέβηκε στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ ο Baciuska, έχοντας χάσει 2 ώρες στην ΕΔ1, βρίσκεται στην 23η θέση στους συνολικούς χρόνους του αγώνα.
Στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, βρίσκεται ο 5 φορές νικητής του αγώνα, Nasser Al-Attiyah με το Dacia Sandrider. Ο Καταριανός δέχθηκε ποινή 4 λεπτών για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε ελεγχόμενη ζώνη και βρίσκεται τώρα 11:14” μακριά από την κορυφή στους συνολικούς χρόνους του αγώνα, έχοντας συλλέξει μερικά κλασιά από ένα δέντρο. Είχε περάσει επικεφαλής για λίγο, πριν αναγκαστεί να σταματήσει για αλλαγή πίσω αριστερού ελαστικού στα τελικά στάδια της ειδικής διαδρομής.
🚗 @AlAttiyahN and Édouard Boulanger arrived at the bivouac with a souvenir 🌿#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/8haXAFhwu7
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Εξαιρετική πορεία έχει σημειώσει άλλο ένα πλήρωμα της Overdrive, με τους πρώην αναβάτες Toby Price και Sam Sunderland να βρίσκονται στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, μόλις μισό λεπτό πίσω από τον Al-Attiyah, στο ντεμπούτο τους στην κατηγορία T1.
Τους ακολουθεί ο Σουηδός Mattias Ekstrom με το Ford Raptor της M-Sport, ο οποίος έχοντας σταματήσει αρκετά λεπτά λίγο πριν από το 739ο χλμ., βρίσκεται στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, έχοντας σημειώσει τον 8ο χρόνο στη 48ωρη ειδική διαδρομή. Ο Ekstrom είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα απώλειας πίεσης λιπαντικού στην ΕΔ1.
Θαυμάσια ανάκαμψη πραγματοποίησε σήμερα ο Γάλλος Sebastien Loeb με το Dacia Sandrider. O 9 φορές Πρωταθλητής του WRC είχε βρεθεί περισσότερο από μισή ώρα μακριά από την κορυφή εχθές με προβλήματα ηλεκτρονικών να εμποδίζουν την ψύξη του κινητήρα του. Σήμερα όμως, κατάφερε να μειώσει αυτή τη διαφορά σε 18:56”, σημειώνοντας τον 7ο χρόνο στη 48ωρη ειδική διαδρομή, για να βρεθεί στην 6η θέση της γενικής κατάταξης παραμείνει στο παιχνίδι της διεκδίκησης της νίκης.
You never see @sebastienloeb in your rear view mirror for long! 🚘 🚘#Dakar2025 pic.twitter.com/NfUo5hkIWw
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Προσπέρασμα του Sebastien Loeb επί του Martin Prokop
Στη γενική κατάταξη, ο Βραζιλιάνος Lucas Moraes με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux βρίσκεται στην 8η θέση, 2 λεπτά πίσω από τον Loeb. Στην 8η θέση της γενικής κατάταξης έχει βρεθεί ο Αμερικανός Mitch Guthrie, στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ1, ο οποίος έφερε άλλο ένα από τα Ford Raptor της M-Sport στην πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης, την οποία συμπληρώνει ο Γάλλος Mathieu Serradori με το τετρακίνητο εργοστασιακό Century CR7, έχοντας σημειώσει τον 6ο χρόνο της ΕΔ2.
View this post on Instagram
Ο Πορτογάλος Joao Ferreira είναι ο πρώτος οδηγός της X-Raid MINI JCW, στη 12η θέση της γενικής κατάταξης, εμπρός από τον Αμερικανό Seth Quintero (Toyota Gazoo Racing). Ο Λιθουανός Benediktas Vanagas (14ος γενικής κατάταξης), οδηγός του παραρτήματος Βαλτικών Χωρών της Toyota Gazoo Racing, προσέγγισε με υπερβολική ταχύτητα ένα μεγάλο άλμα και παραλίγο να τουμπάρει στην προσγείωση, όπως φαίνεται στο onboard βίντεο που ακολουθεί.
That was a GOOD ONE.. a good one and a close one. A moment when we almost had a C. Sainz scenario.#Gurtam#TOYOTAGAZOORacingBaltics#Dakar2025 #DakarInSaudi #Dakar pic.twitter.com/KvQF0NrvCd
— Benediktas VANAGAS (@BenVanagas) January 6, 2025
O Carlos Sainz Sr, τέσσερις φορές νικητής του αγώνα και φαβορί εξ αυτών στο στρατόπεδο της M-Sport Ford, έπειτα από το χθεσινό του ατύχημα, έχασε σήμερα άλλη μισή ώρα (που οδηγούσε χωρίς παρμπρίζ και με μόνο έναν εφεδρικό τροχό) με στάσεις στο 868ο και το 897ο χλμ. της ειδικής διαδρομής.
Nothing will stop @CSainz_oficial 👏 #DakarInSaudi #Dakar2025 pic.twitter.com/s4YX4SpIv6
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Ο Sainz βρίσκεται πλέον μιάμιση ώρα μακριά από την κορυφή, στην 20ή θέση της γενικής κατάταξης. Σήμερα όμως, η ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να επισκευάσει το Raptor του Ισπανού (από το οποίο λείπει σχεδόν όλο το αμάξωμα). Ο Sainz όμως παραδέχθηκε ότι οι ελπίδες του για 5η νίκη στον αγώνα έχουν εξανεμιστεί πλέον, και ανέφερε ότι θα προσπαθήσει να βοηθήσει τα υπόλοιπα πληρώματα της M-Sport, αν χρειαστεί.
Así quedó el coche de Carlos Sainz tras la etapa 48 horas del #Dakar2025, ya está en el campamento de Bisha para su reparación pic.twitter.com/VBbBCgNCKY
— Mario Galán (@mario_galan11) January 6, 2025
Η δεύτερη ημέρα της 48ωρης ειδικής διαδρομής αποδείχθηκε δραματική για πολλά πληρώματα. Με μόλις 30 χλμ. να απομένουν για την ολοκλήρωση της ειδικής διαδρομής, τα Toyota GR DKR Hilux των Νοτιοαφρικανών Giniel de Villiers (που συμμετέχει για τελευταία φορά στον αγώνα) και Saood Variawa (στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ) συγκρούστηκαν μεταξύ τους μέσα στην πυκνή σκόνη, και αμφότερα υπέστησαν σοβαρές ζημιές, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο De Villiers να πέσει στην 24η θέση της γενικής κατάταξης, περισσότερες από 2 ώρες πίσω, ενώ ο Variawa βρίσκεται σχεδόν 8 ώρες πίσω.
Ο Βέλγος Guillaume de Mevius με το MINI JCW της X-Raid σταμάτησε για μισή ώρα στο 695ο χλμ. της ημέρας, για να πέσει από τη 14η στην 29η θέση της γενικής κατάταξης, δυόμιση ώρες πίσω. O Guy Botterill (Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής), βρισκόταν στην 5η θέση της ειδικής διαδρομής αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει, αντιμετωπίζοντας μηχανικά προβλήματα και τώρα έχει πέσει στις τελευταίες θέσεις της γενικής κατάταξης.
H Cristina Gutierrez, που είχε σταματήσει εχθές τρεις φορές για να βοηθήσει τον team-mate της στην Dacia, Sebastien Loeb, αναγκάστηκε σήμερα να σταματήσει στο 729ο χλμ. της ειδικής διαδρομής με πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Ο αγώνας έλαβε ουσιαστικά τέλος για την Ισπανίδα, καθώς κάλεσε το φορτηγό υποστήριξης της ομάδας να μεταφέρει το Sandrider στο bivouac (χώρος συγκέντρωσης των πληρωμάτων μετά τις ειδικές διαδρομές), σηματοδοτώντας την εγκατάλειψή της από την 48ωρη ειδική διαδρομή.
🔧 Tough break for @NaniRoma and @alexhar23, who hit a mechanical issue in the dunes. They’re still stuck in the desert, battling to get back on track. 🏜️#Dakar2025 #Daka pic.twitter.com/sUzGZAssO1
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Το ίδιο συνέβη και με τον συμπατριώτη της, Nani Roma, που αγωνίζεται με την M-Sport Ford. Ο Roma σταμάτησε στο 766ο χλμ. της ειδική διαδρομής, όπως φαίνεται στο παραπάνω βίντεο, και κάλεσε το φορτηγό υποστήριξης της ομάδας να μεταφέρει το Raptor του στο bivouac και κατά συνέπεια, εγκατέλψε και αυτός.
Μοτοσυκλέτες
Στην κατηγορία Rally GP, ο Daniel Sanders με την εργοστασιακή KTM παραμένει αήττητος από τον Πρόλογο, για να γίνει ο πρώτος αναβάτης που κερδίζει τρεις συνεχόμενες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ντακάρ από το 2017. Ο Αμερικανός Skyler Howes οδήγησε εκπληκτικά σήμερα και ακολούθησε στους χρόνους της ειδικής διαδρομής. Απέχει πλέον 12:36” από τον Sanders στη γενική κατάταξη.
Ο Ισπανός Tosha Schareina (Honda) συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα της ειδικής διαδρομής. Ο Ross Branch βρίσκεται (Hero) στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, μόλις 8 δλ. εμπρός από τον Schareina. Ο Αμερικανός Ricky Brabec (Honda) έχασε χρόνο σήμερα, όπως και ο Γάλλος Adrien Van Beveren (Honda), που κόλλησε βαθιά στην άμμο κάποια στιγμή, όπως φαίνεται στο ακόλουθο βίντεο.
🏜 @A_Vanbeveren playing in the sand! 😅#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/HizcokUsgP
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Στην κατηγορία Rally 2, o Νοτιοαφρικανός Michael Docherty, με ελαφρύ κάταγμα στον ώμο από την ΕΔ1, επικράτησε στην 48ωρη Chrono Stage (όπου σημείωσε τον 7ο χρόνο στη γενική κατάταξη των μοτοσυκλετών) με την KTM της BAS και διαφορά 10 λεπτών από τον Edgar Canet.
O 19χρονος Ισπανός, στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ, δέχθηκε ποινή 6:10”, αλλά εξακολουθεί να εντυπωσιάζει, καθώς προηγείται στη γενική κατάταξη της κατηγορίας (11ος γενικής στις μοτοσυκλέτες) με προβάδισμα 4:09” από τον Docherty. Στην 3η θέση της γενικής κατάταξης βρίσκεται ο Αυστριακός Tobias Ebster, ομόσταυλος του Docherty, 8:04” πίσω από τον επικεφαλής.
Check out the Bikes’ TOP MOMENTS from part 2 of the #48hChrono 🏍
Presented by @CatrionGlobal #Dakar2025 pic.twitter.com/UjNmwiczKW
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Challenger, SSV και φορτηγά
Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αργεντίνος Nicolas Cavigliasso συνέχισε τη μονομαχία του με τον Ολλανδό Paul Spierings (αμφότεροι με Taurus). Ενώ ο Cavigliasso σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, δέχθηκε ποινή 3 λεπτών για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε ελεγχόμενη ζώνη. Συνεπώς, η νίκη στην ειδική διαδρομή πήγε στον Spierings, για μόλις 2 δλ.
View this post on Instagram
Στη γενική κατάταξη, ο Cavigliasson προηγείται με προβάδισμα 6:20” από τον πρωτοεμφανιζόμενο Πορτογάλο Goncalo Guerreiro που είχε χάσει αρκετό χρόνο εχθές αλλάζοντας ελαστικό στο Taurus της Jr Team της Red Bull, ενώ Αμερικανός ομόσταυλός του (που κάνει και αυτός το ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ), Corbin Leaverton, βρίσκεται στην 3η θέση, 18:24” πίσω από τον επικεφαλής.
Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, o Αμερικανός Brock Heger με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb πήρε τη νίκη στην ειδική διαδρομή. Ο Γάλλος ομόσταυλός του, Xavier de Soultrait παραμένει επικεφαλής της γενικής κατάταξης, παρότι δέχθηκε ποινή 3 λεπτών, για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε ελεγχόμενη ζώνη.
Η διαφορά του De Soultrait από τον Heger στη γενική κατάταξη ανέρχεται στα 5:14” και ο αγώνας έχει μετατραπεί προς το παρόν σε μονομαχία μεταξύ τους, έπειτα από τα χθεσινά προβλήματα των εργοστασιακών οδηγών της Can-Am. O Πορτογάλος Alexandre Pinto, 3ος γενικής κατάταξης με ιδιωτικό BRP Can-Am, βρίσκεται μία ώρα πίσω από τον επικεφαλής.
Στην κατηγορία των φορτηγών, η πρώτη τριάδα έμεινε απαράλλακτη, με τον Τσέχο Martin Macik (ΜΜ Technology) να κερδίζει την ειδική διαδρομή και να αναπτύσσει διαφορά 8:54” από τον συμπατριώτη του Ales Loprais (Iveco) και τον Λιθουανό Vaidotas Zala (Iveco) να ακολουθεί άλλη μισή ώρα πίσω.
🚚💨 @martinmacikjr going full throttle in the sand! Currently leading the trucks category! 🔥#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/Tu8csWjPfi
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Ο αρχικός πρωτοπόρος του αγώνα, Mitchel van den Brink, έχοντας χάσει πολύ χρόνο εχθές, έχει πέσει στην 4η θέση της γενικής κατάταξης (1 ώρα και 16 λεπτά πίσω), ακολουθούμενος από τον πατέρα του, Martin van den Brink (αμφότεροι με Iveco Powerstar της Eurol Rallysport).
View this post on Instagram
Ράλλυ Ντακάρ 2025
Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
Ειδική διαδρομή 1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
Ειδική διαδρομή 2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας