Έπειτα από μία ημέρα ανάπαυσης, το Ράλλυ Ντακάρ συνεχίζει για άλλες 7 προκλητικές ημέρες. Η σημερινή, 6η ειδική διαδρομή (Ha’il – Al Duwadimi) ήταν μεγάλη σε μήκος, με 605 χλμ. αλλά με μία οδική διαδρομή μήκους 171 χλμ. στο ενδιάμεσο. Αυτό σημαίνει ότι μόνο τα 434 χλμ. είναι ανταγωνιστικά. Πληρώματα και αναβάτες είχαν να αντιμετωπίσουν βραχώδες έδαφος στο πρώτο σκέλος, κατευθυνθούν στο οδικό δίκτυο, και στη συνέχεια λόφους με μικρή κλίση και αμμόλοφους, καθώς και στενά σημεία.
Ο Βέλγος Guillaume de Mevius, που φέτος αγωνίζεται με τον Mathieu Baumel στο δεξί μπάκετ, πρώην συνοδηγό του Nasser Al-Attiyah, έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στη σημερινή 6η ειδική διαδρομή με το MINI JCW της X-raid. Έτσι, ο De Mevius κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ, με την 1η να έχει έρθει πέρυσι.
Μάλιστα, η X-raid MINI JCW (ο πρώτος κατασκευαστής που κερδίζει ειδική διαδρομή φέτος πέραν της Toyota στην ανώτερη κατηγορία Τ1) έκανε το «1-2» στους χρόνους της ημέρας, αφού ο Πορτογάλος Joao Ferreira σημείωσε το 2ο χρόνο, 1:34” πίσω από τον De Mevius. Ωστόσο, τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα στο στρατόπεδο της ομάδας καθώς δεν πήγαν όλα καλά για όλα τα πληρώματά της.
Μόλις στο 16ο χλμ. της ΕΔ6, o Γάλλος Guerlain Chicherit, με συνοδηγό τον Alex Winocq στο MINI JCW της X-raid, έχοντας χτυπήσει δυνατά ένα μικρό άλμα, ανατράπηκε και έφερε αρκετές τούμπες, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο… Ο Chicherit ανέφερε πόνους στον αυχένα και διακομίσθηκε στην Ha’il με το ιατρικό ελικόπτερο για περαιτέρω εξετάσεις. Αυτή ήταν η 5η εγκατάλειψη του Chicherit σε 14 συμμετοχές στο Ράλλυ Ντακάρ και βρισκόταν στη 10η θέση της γενικής κατάταξης πριν από το ατύχημα.
Guerlain Chichert and co-driver Alex Winocq crashed out of #Dakar2025 this morning.
RacingPeru captured the roll over 😬😬😬 pic.twitter.com/4l3cYOAJdO
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) January 11, 2025
Δυνατή εμφάνιση έκανε και ο Νοτιοαφρικανός Guy Botterill από το παράρτημα της πατρίδας του της Toyota Gazoo Racing, ο οποίος βρίσκεται σχεδόν 30 ώρες πίσω στη γενική κατάταξη. Επικεφαλής για μεγάλο μέρος της ημέρας, έχασε έδαφος στα τελευταία χλμ. και ολοκλήρωσε την ημέρα με τον 4ο χρόνο της ειδικής διαδρομής.
Στα τελευταία χιλιόμετρα της ημέρας, ο Καταριανός Nasser Al-Attiyah με το Dacia Sandrider, κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Σαουδάραβα Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux της Overdrive, με τους δύο πρωταγωνιστές να σημειώνουν τον 3ο και τον 5ο χρόνο της ημέρας, αντίστοιχα.
Just Nasser @AlAttiyahN , cruising through the dunes 🤟
Follow the race live 👉https://t.co/BrruP0oEtI#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/wMuO0UhIsN
— DAKAR RALLY (@dakar) January 11, 2025
O Al-Rajhi δέχθηκε βοήθεια στο ασφαλτοστρωμένο κομμάτι της σημερινής ειδικής διαδρομής, όταν ο Νοτιοαφρικανός Saood Variawa (Toyota Gazoo Racing) του έδωσε έναν καλό εφεδρικό τροχό (που αντάλλαξε για έναν κατεστραμμένο, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο), ώστε να είναι καλύτερα εξοπλισμένος ο Σαουδάραβας για το υπόλοιπο της ειδικής διαδρομής.
@yazeedalrajhi 🤝 Saood Variawa
روح داكار! 🫶#داكار2025 #داكار_السعودية
🫶 The spirit of Dakar!#Dakar2025 #DakarInSaudi
📸 @Andre_Lotterer @KSAF_SAMF pic.twitter.com/M3wkYimATN
— Dakar Saudi Arabia | داكار في السعودية 🇸🇦 (@dakarinsaudi) January 11, 2025
Στη γενική κατάταξη, ο Νοτιοαφρικανός Henk Lategan εξακολουθεί να προηγείται με το Toyota Hilux IMT Evo του παραρτήματος της πατρίδας του της Toyota Gazoo Racing, αλλά είδε το προβάδισμά του από τον Yazeed Al-Rajhi να μειώνεται κατά 3 λεπτά, στα 7:16”.
أجمل مشاهد لبطلنا السعودي #يزيد_الراجحي @Yazeed_AlRajhi وهو يقود هايلوكس تويوتا على الكثبان الرملية خلال المرحلة السادسة لـ #رالي_داكار 🚁
🤳 : @KSAF_SAMF #داكار2025 #Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/n5F6AU5Bst
— Ibrahim Al-Zubaidi 🇸🇦 (@IbrahimAlZubadi) January 11, 2025
Μην έχοντας συμμετάσχει στον περυσινό αγώνα, ο Lategan δεν είχε ξανακάνει τα τελευταία 230 χλμ. της σημερινής διαδρομής, οπότε γνώριζε ότι ίσως έχανε λίγο χρόνο σήμερα και ανέφερε ότι δεν ήταν η ημέρα για να πιέσει. Πιστεύει πάντως ότι έχει καλή θέση εκκίνησης για την αυριανή ειδική διαδρομή, όπως δηλώνει στο παρακάτω βίντεο.
Hot off the press! Henk takes us through Stage 6. #BackTGRSA #TGRSADakar2025 pic.twitter.com/15Xz63KTQn
— Toyota Gazoo Racing South Africa (@TGRSouthAfrica) January 11, 2025
Ο Σουηδός Mattias Ekstrom με το Ford Raptor της M-Sport εξακολουθεί να είναι 3ος στη γενική κατάταξη, 22:27” μακριά από την κορυφή. Ο Nasser Al-Attiyah βρίσκεται στην 4η θέση, 30:25” πίσω από τον επικεφαλής. Η M-Sport Ford διαθέτει αυτή τη στιγμή δύο Raptor στην πρώτη πεντάδα της γενικής κατάταξης, με τον Αμερικανό Mitchell Guthrie να βρίσκεται 50:16” μακριά από την κορυφή.
Ο Guthrie επωφελήθηκε από τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Βραζιλιάνος Lucas Moares (Toyota Gazoo Racing), κάτοχος της 5ης θέσης μέχρι πρότινος. Ο Moraes σταμάτησε με πρόβλημα στο 17ο χλμ. και έχασε 2 ώρες και 37 λεπτά. Μόλις 6:12” πίσω από τον Guthrie βρίσκεται ο εντυπωσιακός Γάλλος Mathieu Serradori με το Century CR7.
Speed and precision Mathieu Serradori & Loïc Minaudier💪💥#W2RC #FIA #Dakar2025 pic.twitter.com/ZlGU8HpuiE
— World Rally-Raid Championship 🚗 🏍 (@OfficialW2RC) January 11, 2025
Ο Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini (Overdrive) βρίσκεται στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, 1 ώρα και 14 λεπτά πίσω από τον επικεφαλής και τον ακολουθεί στα 22 λεπτά ο Seth Quintero με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux. O Joao Ferreira (MINI) βρίσκεται άλλα 11 σχεδόν λεπτά πίσω και την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης συμπληρώνει ο Νοτιοαφρικανός Brian Baragwanath με το Century CR7, 2 ώρες και 5 λεπτά μακριά από την κορυφή.
Επειδή τα ιατρικά ελικόπτερα κλήθηκαν να επέμβουν αρκετές φορές σήμερα και θα παραμείνουν έως πιο αργά, η έναρξη της αυριανής 7ης ειδικής διαδρομής μετατέθηκε αργότερα και το μήκος της μειώθηκε από τα 478 στα 418 χλμ. (411 για τις μοτοσυκλέτες), καθώς οι συμμετέχοντες θα εκκινήσουν από εκεί που ήταν μέχρι πρότινος το 2ο σημείο ελέγχου.
Μοτοσυκλέτες
Ήταν μία επεισοδιακή ημέρα για τους αναβάτες της κατηγορίας Rally GP. Μόλις 100 μέτρα μετά την εκκίνηση, ο Νοτιοαφρικανός Bradley Cox, ο πρώτος εκ των ιδιωτικών συμμετοχών με την KTM 450 της BAS, στην 11η θέση της κατηγορίας (12ος γενικής κατάταξης μοτοσυκλετών), είχε μία πτώση. Ενώ μία αρχική εξέταση έδειξε ότι ήταν εντάξει, σταμάτησε οικειοθελώς στο 48ο χλμ. για να επανεξεταστεί και στη συνέχεια αποσύρθηκε από τον αγώνα.
Στο 48o χλμ. είχε ατύχημα και ο περυσινός Πρωταθλητής του W2RC, Ross Branch (από την Μποτσουάνα), ο οποίος βρισκόταν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης με τη μοτοσυκλέτα της Hero και επειδή δεν αισθανόταν καλά, πήρε το ιατρικό ελικόπτερο (με κολάρο στον αυχένα) και εγκατέλειψε από τον αγώνα.
❌ #Dakar2025 is over for Ross Branch.
He crashed at the 48 km mark. Following an initial medical check, the @OfficialW2RC champion walked into the helicopter and was airlifted.
The race is over for the Motswana, who was in 4th place overall at the time of his withdrawal. pic.twitter.com/Y9xLKj3yq7— DAKAR RALLY (@dakar) January 11, 2025
O Αργεντίνος Kevin Benavides, 2 φορές νικητής του αγώνα, αποφάσισε να συμμετάσχει φέτος στο Ράλλυ Ντακάρ ενώ ανακάμπτει ακόμα από το σοβαρό τραυματισμό του στο κεφάλι και τον αυχένα πέρυσι το Μάιο. Ο Benavides ολοκλήρωσε την πρώτη εβδομάδα του αγώνα, αλλά αποφάσισε να εγκαταλείψει στην ημέρα ανάπαυσης, δηλώνοντας ότι «Δεν βρίσκομαι στην καλύτερη φυσική μου κατάσταση, κάθε μέρα ήταν μάχη».
«Το σώμα μου δεν μπορεί να αντέξει το ρυθμό αυτή τη στιγμή. Αποφάσισα να αποσυρθώ, καθώς ο κίνδυνος περαιτέρω τραυματισμού είναι υπερβολικά μεγάλος». Ο Benavides θα παραμείνει στη Σαουδική Αραβία, για να παρακολουθήσει από κοντά τις προσπάθειες του αδερφού του, Luciano. Με τον Kevin Benavides εκτός αγώνα, ο Αμερικανός Ricky Brabec είναι ο μοναδικός πρώην νικητής που συνεχίζει.
Yes, Kevin is staying all week!#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/e1xlGMM3Pz
— DAKAR RALLY (@dakar) January 11, 2025
Ο Brabec ήταν ο αναβάτης που επικράτησε στους χρόνους της σημερινής ειδικής διαδρομής για την ομάδα της Honda. Ο Adrien Van Beveren άνοιγε το δρόμο σήμερα, αφού ανακλήθηκε η ποινή που του κόστισε τη νίκη στην ΕΔ5. Ο Γάλλος αναβάτης της Honda μάζεψε 6:11” σε μπόνους και ολοκλήρωσε την ημέρα στη 2η θέση των χρόνων, μόλις 23 δλ. πίσω από τον Brabec, με τον ‘Nacho’ Cornejo να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα της ΕΔ6.
Στη γενική κατάταξη, ο Αυστραλός Daniel Sanders είδε το προβάδισμα 15 λεπτών που είχε από τον Ισπανό Tosha Schareina να μειώνεται στα 11:46”, με τον Van Beveren 3ο, στα 19:11”. O Sanders χάθηκε στα αρχικά στάδια της ειδικής διαδρομής, αλλά στη συνέχεια δεν ήθελε να πιέσει πολύ, καθώς δεν θέλει να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων αναβατών που θα αντιμετωπίσουν την αυριανή -πολύ σκληρή- ειδική διαδρομή, η οποία όπως προαναφέραμε μειώθηκε σε μήκος.
Στην κατηγορία Rally 2, o Αυστριακός Tobias Ebster (KTM της BAS) πήρε τη νίκη στην ΕΔ6, με διαφορά 1:04” από τον ταχύτατο σήμερα Τσέχο Dusan Drdaj (KTM της Cajdasrot), με τον Σλοβένο Toni Mulec (BAS) να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.
Ο 19χρονος Ισπανός επικεφαλής της γενικής κατάταξης Edgar Canet (BAS) είδε το προβάδισμά του να μειώνεται κατά 4:43” από τον Tobias Ebster, καθώς αναγκάστηκε να σταματήσει στο 41ο χλμ. Ο Γάλλος Romain Dumontier (Honda) ανέβηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, αφού ο Νοτιοαφρικανός Michael Docherty αναγκάστηκε να σταματήσει για 43 λεπτά στο 418ο χλμ. και έπεσε από την 3η στην 7η θέση.
Challenger, SSV και φορτηγά
Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, o Σαουδάραβας Yasir Seaidan έκανε το back-to-back, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, όπως είχε κάνει και στην ΕΔ5 με το Taurus της BBR, που ήταν η πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ. Ο Αμερικανός Corbin Leaverton (Taurus του Jr Team της Red Bull), έγραψε τον 2ο χρόνο, 5:26” πίσω από τον επικεφαλής, με τον Ισπανό Pau Navarro να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα της ημέρας.
Στη γενική κατάταξη, το ζεύγος Nicolas Cavigliasso / Valentina Pertegarini (με Ταθρθσ της BBR) επέκτεινε το προβάδισμά του από τον Πορτογάλο Goncalo Guerreiro από τα 28 στα 35 λεπτά, ενώ ο Ολλανδός Paul Spierings (Rebellion Taurus) βρίσκεται στην 3η θέση, 40:52” μακριά από την κορυφή. H Αμερικανίδα Sara Price, νικήτρια της ΕΔ4, σταμάτησε για περισσότερο από μιάμιση ώρα στο 460ο χλμ.
Back-to-back νίκες σημείωσε στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV και ο Χιλιανός Francisco Lopez Contardo (Can-Am), με διαφορά 1:32” από τον Γάλλο Xavier de Soultrait με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb. O πρωτοεμφανιζόμενος Αμερικανός team-mate του, Brock Heger, είχε την ευχέρεια να τερματίσει 3ος σήμερα, χάνοντας 10 λεπτά από τον Γάλλο, καθώς προηγείται στη γενική κατάταξη με διαφορά που ξεπερνά τη 1 ώρα και 7 λεπτά. Ο Contardo βρίσκεται στην 3η θέση, 40 λεπτά πίσω από τον De Soultrait.
Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Ολλανδός Mitchel van den Brink (Iveco Powerstar της Eurol Rally Sport) επέστρεψε στις νίκες -σε ειδικές διαδρομές- ακολουθούμενος στα 7 λεπτά από τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Martin Macik (MM Technology). O Τσέχος έχει προβάδισμα 1 ώρας και 49 λεπτών στους συνολικούς χρόνους του αγώνα από τον Van den Brink. Στην 3η θέση της γενικής κατάταξης βρίσκεται ο -επίσης Τσέχος- Ales Loprais (Iveco).
LOOK OUT! Here come the heavy loaders! 🚚
Stage 6’s top moments video from the TRUCKS category is a blast 💥
Presented by @catrionglobal #Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/n3oEvS09hS
— DAKAR RALLY (@dakar) January 11, 2025
Ράλλυ Ντακάρ 2025
Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb
ΕΔ4 (Al Henakiyah-AlUla): Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah
ΕΔ5 (AlUla–Ha’il): O Lategan (Toyota) πάντα επικεφαλής, ποινή εκμηδενίζει την αντεπίθεση του Al-Attiyah