Πρόλογος Ράλλυ Ντακάρ 2025: Προβάδισμα για την Toyota

Ο Νοτιοαφρικανός Henk Lategan με το Toyota GR DKR Hilux σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στον Πρόλογο του Ράλλυ Ντακάρ, κινούμενος μόλις 1 δλ. ταχύτερα από τον Mattias Ekstrom με το Ford Raptor.

Για την κατηγορία των αυτοκινήτων, ο Πρόλογος του Ράλλυ Ντακάρ, μήκους μόλις 29 αγωνιστικών χλμ., χρησιμεύει απλώς για να καθορίσει τη σειρά εκκίνησης για την 1η ειδική διαδρομή, με τα 10 ταχύτερα πληρώματα να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη θέση εκκίνησης που επιθυμούν αύριο. Οι σημερινοί χρόνοι δεν προσμετρούν στο συνολικό χρόνο του αγώνα.

Με την 1η ειδική διαδρομή στην Bisha μήκους 413 χιλιομέτρων να είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο, η αγωνιστική δράση θα ξεκινήσει κανονικά αύριο και το αποτέλεσμά της θα επηρεάσει τις θέσεις για το τρομερό Chrono Stage 48 ωρών (Κυριακή και Δευτέρα), το συνολικό μήκος του οποίου ανέρχεται σε 947 χιλιόμετρα. H στρατηγική θα είναι κρίσιμη ήδη από σήμερα, διότι οι επόμενες τρεις ημέρες μπορούν να καθορίσουν τη φύση της γενικής κατάταξης για ένα μεγάλο μέρος της πρώτης εβδομάδας.

Στον Πρόλογο, ο Νοτιοαφρικανός Henk Lategan, με Toyota GR DKR Hilux, έκανε την έκπληξη σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στη μικρού μήκους δοκιμασία. Ο 30χρονος Lategan δεν είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει στον περυσινό αγώνα, λόγω τραυματισμού στον ώμο, αλλά επέστρεψε στη Σαουδική Αραβία με τον καλύτερο τρόπο, κινούμενος μόλις 1 δλ. ταχύτερα από τον Σουηδό Mattias Ekstrom, που οδηγεί ένα από τα εργοστασιακά Ford Raptor της M-Sport.

Ο περυσινός Πρωταθλητής του W2RC, o Nasser Al-Attiyah, με Dacia Sandrider ήταν ο ταχύτερος από τα φαβορί για την επικράτηση στον αγώνα, και γράφοντας χρόνο 20 δλ. μακριά από την κορυφή, πλασαρίστηκε στην 3η θέση. Μόλις 1 δλ. πίσω από τον Καταριανό βρέθηκε ο 26χρονος Λιθουανός Rokas Baciuska στον ντεμπούτο του στην ανώτερη κατηγορία Τ1 με το Toyota Hilux της ομάδας της Overdrive.

O Νοτιοαφρικανός Brian Baragwanath με το Century CR7 βρέθηκε στην 5η θέση, εμπρός από τον Γάλλο 9 φορές Πρωταθλητή του WRC, Sebastien Loeb, με το δεύτερο Dacia Sandrider. O Βραζιλιάνος Lucas Moraes με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux βρέθηκε στην 7η θέση, εμπρός από τον Ισπανό Nani Roma (Ford Raptor) και τον Νοτιοαφρικανό Saood Variawa (Toyota Hilux). Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Γάλλος Guerlain Chicherit με το MINI JCW της X-Raid.

Henk Lategan (Toyota) Dakar Rally 2025

To δίδυμο πρώην μοτοσυκλετιστών Toby Price και Sam Sunderland βρέθηκαν στην 11η θέση με το Toyota Hilux της Overdrive. O Seth Quintero με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux βρέθηκε στη 15η θέση, εμπρός από την Cristina Gutierrez (Dacia Sandrider), τον Guy Botterill (Toyota) και τον Yazeed Al-Rajhi με το Hilux της Overdrive. O Ισπανός Carlos Sainz (Ford Raptor), νικητής πέρυσι, ήταν εξαιρετικά προσεκτικός δε μία διαδικασία της οποίας οι χρόνοι δεν μετράνε και βρέθηκε αρκετά πιο πίσω, στην 25η θέση.

Χρόνοι Αυτοκινήτων Τ1 Πρόλογος Ράλλυ Ντακάρ 2025

Μοτοσυκλέτες

Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, για τις μοτοσυκλέτες, οι χρόνοι του Πρόλογου προσμετρούν στο συνολικό χρόνο αγώνα των αναβατών. Στην κατηγορία Rally GP, o Αυστραλός Daniel Sanders (KTM) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, με διαφορά 12 δλ. από τον περυσινό Πρωταθλητή της κατηγορίας Ross Branch (Hero).

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ ο μόλις 19χρονος Ισπανός Edgar Canet (KTM), σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία Rally 2 και πανομοιότυπο με αυτόν του Brabec, για να βρεθεί στην 3η θέση της γενικής κατάταξης στους 2 τροχούς.

Ήδη έχουμε την πρώτη απώλεια στον αγώνα, καθώς ο Ινδός Harith Noah (Sherco), νικητής της κατηγορίας Rally2 πέρυσι, υπέστη κάταγμα στον καρπό του στον Πρόλογο. Θα πρέπει να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση και δεν θα έχει τη δυνατότητα να αγωνιστεί στο φετινό Ράλλυ Ντακάρ…

T3, T4 και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, στην κορυφή των χρόνων βρέθηκαν ο πρωτοεμφανιζόμενος Αμερικανός Corbin Leaverton και ο Πορτογάλος Goncalo Guerreiro. Αμφότεροι αποτελούν νέες μεταγραφές φέτος για την ομάδα της Red Bull Off-Road Junior Team USA by BFG, και οδηγούν ένα Taurus T3 Max, όπως και ο Αργεντίνος Nicolas Cavigliasso, που έγραψε τον 3ο χρόνο με την ομάδα της BBR Motorsport.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, άλλος ένας πρωτοεμφανιζόμενος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Ο Αμερικανός Brock Heger, με το Polaris RZR Pro R Sport της ομάδας του Sebastien Loeb ήταν ταχύτερος, με διαφορά 19 δλ. από τον Αργεντίνο Jeremiah Gonzalez Ferioli με το εργοστασιακό BRP Can-Am Maverick R, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Γάλλος Xavier de Soutrait, επίσης από την ομάδα του Loeb.

Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Ολλανδός Mitchel van den Brink με το Iveco Powerstar της Eurol Rally Sport σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, διατηρώντας 7 δλ. πίσω του τον Λιθουανό Vaidotas Zala με το Iveco της Team De Rooy FPT, ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο Τσέχος Martin Macik, νικητής πέρυσι της κατηγορίας, με φορτηγό που είναι βασισμένο στο Iveco Powerstar αλλά έχει δεχθεί βελτιώσεις από την MM Technology.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!