Λόγω ισχυρών καταιγίδων στην περιοχή της Al Henakiyah, όπου ήταν προγραμματισμένο να τερματίσει η σημερινή 3η ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, το μήκος της σημερινής δοκιμασίας μειώθηκε από 469 σε 327 χλμ. Σε αυτά, ο 19χρονος Νοτιοαφρικανός Saood Variawa, κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ (στη 2η συμμετοχή του), με το Toyota Hilux ΙΜΤ Evo του παραρτήματος της Toyota Gazoo Racing από την πατρίδα του. Έτσι, έγινε ο νεότερος νικητής ειδικής διαδρομής στην ιστορία του Ράλλυ Ντακάρ, καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Αμερικανού Seth Quintero για μόλις 2 ημέρες.
Ο Variawa έχασε πολύ χρόνο εχθές, έχοντας συγκρουστεί με τον Giniel de Villiers, αλλά σήμερα αποδείχθηκε ο ταχύτερος όλων, με διαφορά μόλις 33 δλ. από τον Γάλλο Guerlain Chicherit με το X-Raid MINI JCW, που δέχθηκε ποινή 10 δλ. Ήταν μία πολύ καλή ημέρα για την ομάδα της X-Raid, που τρία αυτοκίνητά της στην πρώτη πεντάδα των χρόνων της ΕΔ3, με τον Βέλγο Guillaume de Mevius 4ο (έπειτα από μία ποινή 1:10”) και τον Πορτογάλο Joao Ferreira στην 5η θέση.
Στη γενική κατάταξη, ο Νοτιοαφρικανός Henk Lategan με ένα από τα Toyota Hilux της Toyota Gazoo Racing της πατρίδας του, εξακολουθεί να προηγείται. Ωστόσο, ο 5 φορές νικητής του αγώνα, Nasser Al-Attiyah, με το Dacia Sandrider, μείωσε τη διαφορά που τους χωρίζει στα 7:17”, σημειώνοντας τον 6ο χρόνο της ημέρας.
O Σουηδός Mattias Ekstrom, που κουβαλάει τις ελπίδες της M-Sport Ford στις πλάτες του πλέον, έπειτα από τη χθεσινή εγκατάλειψη του Carlos Sainz και τα προβλήματα του Nani Roma, είχε περάσει εμπρός από τον Al-Attiyah για λίγο, αλλά έχασε χρόνο στα τελικά στάδια της σημερινής ειδικής διαδρομής, και βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, 9:34” μακριά από την κορυφή έχοντας σημειώσει τον 7ο χρόνο σήμερα.
Ο Σαουδάραβας Yazeed Al-Rajhi, που ήρθε δεύτερος στη 48ωρη ΕΔ2, έχασε περίπου 10 λεπτά σήμερα με το Toyota Hilux της Overdrive και έπεσε από τη 2η στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, 11:45” πίσω από τον επικεφαλής. Τον ακολουθεί ο Βραζιλιάνος Lucas Moraes με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux, o οποίος βρίσκεται 19:40” μακριά από την κορυφή, έχοντας γράψει τον 9ο χρόνο σήμερα, καθώς έχασε περίπου 6 λεπτά στα τελικά στάδια της ΕΔ3.
Sound on 🔈@YazeedRacing, Mitchell Guthrie and @RBaciuska going right at it! 🚀🚀🚀#Dakar2025 pic.twitter.com/mV7mC9BJU5
— DAKAR RALLY (@dakar) January 7, 2025
Οι πρώην αναβάτες Toby Price και Sam Sunderland συνεχίζουν την πολύ καλή τους πορεία με το Toyota Hilux της Overdrive, βρισκόμενοι στην 6η θέση γενικής κατάταξης, και απέχουν 20:17” από τον επικεφαλής, έχοντας σημειώσει τον 17ο σημερινό χρόνο, καθώς αναγκάστηκαν να σταματήσουν στο ξεκίνημα της ΕΔ. Ο Γάλλος Mathieu Serradori με το Century CR7 κάνει επίσης πολύ καλή εμφάνιση, καθώς βρίσκεται στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, μόλις 1 λεπτό πίσω από τους Price/Sunderland, έχοντας σημειώσει την 8η επίδοση της σημερινής ημέρας.
Tο ίδιο ισχύει και για τον Αμερικανό Mitchell Guthrie, στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ1, που συνεχίζει να φέρνει και δεύτερο Ford Raptor της M-Sport στην πρώτη δεκάδα. Ο Joao Ferreira (Χ-Raid MINI) βρίσκεται στην 9η θέση της γενικής κατάταξης, όπου την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Αμερικανός Seth Quintero, εργοστασιακός οδηγός της Toyota Gazoo Racing, που σημείωσε τον 4ο χρόνο σήμερα.
Η ημέρα του Sebastien Loeb ξεκίνησε δύσκολα, καθώς μόλις στο 13ο χλμ. της ΕΔ3, έπειτα από ένα μικρό άλμα, το πίσω μέρος του Dacia Sandrider αναπήδησε δυνατά και στη συνέχεια ανατράπηκε. Το αυτοκίνητο του Γάλλου υπέστη αρκετά σημαντικές ζημιές, αλλά το πλήρωμα κατάφερε να συνεχίσει, έχοντας όμως χάσει αρκετό χρόνο.
😱 Here is how @SebastienLoeb and @FabianLurquin crashed earlier on Stage 3. Fortunately they managed to get back on track. 🚘
🎥 @KSAF_SAMF
#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/xu7uePOpjR— DAKAR RALLY (@dakar) January 7, 2025
Στη συνέχεια, ο Loeb αναγκάστηκε να σταματήσει ξανά, στο 63ο χλμ., όπου τους βρήκε το άλλο πλήρωμα της Dacia με τον Pablo Moreno, συνοδηγό της Cristina Gutierrez (που εγκατέλειψε χθες στη 48ωρη ΕΔ), να παρέχει τα κατάλληλα ανταλλακτικά για να συνεχίσει τον αγώνα ο Γάλλος. Ωστόσο, ο Loeb έχασε συνολικά 1 ώρα και έχει βρεθεί στη 16η θέση της γενικής κατάταξης, 75 λεπτά πίσω από τους πρωτοπόρους.
Μοτοσυκλέτες
Στην κατηγορία Rally GP, ο Ισπανός Lorenzo Santolino με την εργοστασιακή μοτοσυκλέτα της Sherco το 7ο προσωπικό του Ράλλυ Ντακάρ, έκανε την έκπληξη, κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή της καριέρας του στον αγώνα, με διαφορά 1:21” από τον Bradley Cox με την KTM της BAS. Εντούτοις, ο Νοτιοαφρικανός αναβάτης δέχθηκε ποινή 6 λεπτών, λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας σε ελεγχόμενη ζώνη. Συνεπώς, ο Αμερικανός Ricky Brabec (Honda) ανέβηκε στη 2η θέση των χρόνων της ΕΔ3 και ο συμπατριώτης και ομόσταυλός του, Skyler Howes συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα.
😬 Better check your rearview mirror before pulling a wheelie! 😅#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/5r9vGKLj0G
— DAKAR RALLY (@dakar) January 7, 2025
Στη γενική κατάταξη, ο Αυστραλός Daniel Sanders (ΚΤΜ) εξακολουθεί να προηγείται, αν και έχασε σχεδόν 15 λεπτά σε σχέση με τον επικεφαλής της ημέρας. Αυτό μείωσε το προβάδισμά του από τον Skyler Howes σε μόλις 1:57”, με τον Ross Branch (Hero) από την Μποτσουάνα να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα, μόλις 8 δλ. πίσω από τον Αμερικανό αναβάτη της Honda, γεγονός που αφήνει τα πάντα ανοικτά.
Στην κατηγορία Rally 2, o 19χρονος Ισπανός Edgar Canet (ΚΤΜ) συνέχισε να εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της ειδικής διαδρομής και επεκτείνοντας το προβάδισμά του στα 5:45” στη γενική κατάταξη από τον Νοτιοαφρικανό Michael Docherty (ΚΤΜ της BAS), που αγωνίζεται με ελαφρύ κάταγμα στον ώμο από την ΕΔ1 και ήταν 3ος στη σημερινή ειδική διαδρομή. Ο Αυστριακός Tobias Ebster (ΚΤΜ της BAS) σημείωσε τον 2ο χρόνο στη σημερινή ΕΔ3 και βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, 9:26” πίσω από τον επικεφαλής.
Challenger, SSV και φορτηγά
Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αργεντίνος Nicolas Cavigliasso (Taurus) είχε χάσει τη νίκη για μόλις 2 δλ. εχθές, όταν δέχθηκε ποινή, αλλά σήμερα πήρε… το αίμα του πίσω, καθώς επικράτησε στους χρόνους της ΕΔ3. Ο Cavigliasso πήρε το πάνω χέρι από τον Ολλανδό Paul Spierings (Taurus) στα τελευταία 20 χλμ. της ημέρας με διαφορά 14 δλ.
Στη γενική κατάταξη, ο Cavigliasso προηγείται με διαφορά 19:29” και 22:09” από τους δύο πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς του Jr Team της Red Bull, τον Πορτογάλο Goncalo Guerreiro και τον Αμερικανό Corbin Leaverton.
Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, o Χιλιανός Francisco Lopez Contardo σημείωσε την πρώτη φετινή νίκη της Can-Am σε ειδική διαδρομή της κατηγορίας, εμπρός από τους Xavier de Soutrait και Brock Heger, που εξακολουθούν να μονομαχούν για την επικράτηση στη γενική κατάταξη, με 5:39” να χωρίζουν το Γάλλο επικεφαλής από τον Αμερικανό ομόσταυλό του στην ομάδα του Sebatien Loeb που χρησιμοποιεί οχήματα της Polaris. Οι υπόλοιποι βρίσκονται πάνω από μία ώρα πίσω.
Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Τσέχος Ales Loprais (Iveco) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, με διαφορά μόλις 53 δλ. από τον Λιθουανό Vaidotas Zala (Iveco), ενώ ο Ολλανδός Mitchel van den Brink συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα.
Στη γενική κατάταξη, ο Τσέχος Martin Macik (MM Technology) εξακολουθεί να προηγείται, αλλά είδε τη διαφορά του από τον Loprais να μειώνεται στα 3:34”, έχοντας χάσει 5 λεπτά σήμερα. Ο Zala ακολουθεί μισή ώρα πίσω, και ο Van den Brink βρίσκεται πάνω από μία ώρα μακριά από τους πρωτοπόρους.
Ράλλυ Ντακάρ 2025
Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή