Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ8: O Henk Lategan (Toyota) απομακρύνεται ξανά

Ο επικεφαλής της γενικής κατάταξης του Ράλλυ Ντακάρ, Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής), σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της 8ης ειδικής διαδρομής και αύξησε το προβάδισμά του από 21 δλ. σε 5:41” από τον Yazeed Al-Rajhi.

Όπως είχε συμβεί και εχθές, στην 8η ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, (Al Duwadimi – Riyadh), μήκους 487 χλμ., αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ακολούθησαν διαφορετικές διαδρομές, για λόγους ασφάλειας. Αυτό έκανε πολύ σημαντική την πλοήγηση των πρώτων πληρωμάτων, καθώς δεν είχαν την καθοδήγηση από τα ίχνη των αναβατών.

Με το χθεσινό λάθος στις σημειώσεις του road book που οδήγησε κορυφαία πληρώματα να χάνουν το δρόμο, ο χρόνος στο συγκεκριμένο σημείο της ειδικής διαδρομής αφαιρέθηκε. Αυτό συνέβαλε στην ελαχιστοποίηση σε μόλις 21 δλ. του προβαδίσματος που είχε ο Νοτιοαφρικανός επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Henk Lategan με το Toyota Hilux IMT Evo της Toyota Gazoo Racing του παραρτήματος της πατρίδας του.

Ωστόσο, ο Lategan πέρασε στην αντεπίθεση σήμερα και κατάφερε να ανοίξει και πάλι τη διαφορά και παρότι δέχθηκε ποινή 2 λεπτών για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε ελεγχόμενη ζώνη, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, για να αναδειχθεί νικητής της 8ης ειδικής διαδρομής, 1:47” εμπρός από τον team-mate και συμπατριώτη του, Guy Botterill, ο οποίος είχε κλατάρισμα ελαστικού στα τελικά στάδια της σημερινής δοκιμασίας και έχασε λίγο χρόνο. Ο Botterill βρίσκεται σχεδόν 30 ώρες πίσω στη γενική κατάταξη.

Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing) Dakar 2025 (3)

Πολύ καλή εμφάνιση έκαναν δύο οδηγοί της Century με το τετρακίνητο CR7, καταλαμβάνοντας την 3η και 4η θέση στους χρόνους της ημέρας: Ο Γάλλος Mathieu Serradori και ο Νοτιοαφρικανός Brian Baragwanath απείχαν 4 λεπτά από τον επικεφαλής και είχαν μόλις 5 δλ. διαφορά μεταξύ τους.

Αυτό τους βοήθησε να πλησιάσουν σε απόσταση αναπνοής τους προπορευόμενους στις πολύ καλές θέσεις (6ος και 10ος, αντίστοιχα) που κατέχουν στη γενική κατάταξη. Ο Nani Roma απέδειξε τις δυνατότητες του Ford Raptor της M-Sport, σημειώνοντας τον 5ο χρόνο της ημέρας, παρότι ο Ισπανός βρίσκεται 65 ώρες πίσω στη γενική κατάταξη.

Yazeed Al Rajhi (Overdrive Toyota Hilux) Dakar 2025

Ο Σαουδάραβας Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux της Overdrive ήταν ο ταχύτερος από τους κορυφαίους οδηγούς που καταδιώκουν του Lanegan, αλλά είδε τη διαφορά του από τον Νοτιοαφρικανό στη γενική κατάταξη να επεκτείνεται στα 5:41”. O Σουηδός Mattias Ekstrom (M-Sport Ford) εξακολουθεί να βρίσκεται στην 3η θέση, αλλά έχασε 18:30” σε σχέση με τον επικεφαλής Lategan, και ενώ εχθές τον είχε πλησιάσει στα 10 λεπτά, σήμερα βρίσκεται σχεδόν μισή ώρα πίσω του (+28:55”).

Mattias Ekstrom

Αυτό επέτρεψε και στον Nasser Al-Attiyah με το Dacia Sandrider να πλησιάσει τον Ekstrom στα 5:19” στη γενική κατάταξη. Ο Καταριανός 5 φορές νικητής του αγώνα σημείωσε τον 11ο σημερινό χρόνο (με ποινή 1 λεπτού) και έχασε 12:17” από τον επικεφαλής Lategan, ενώ μαχόταν στη διαδρομή με τον Al-Rajhi, με τα δύο αυτοκίνητα να προσπερούν το ένα το άλλο. Φέτος είναι η πρώτη φορά από το 2006 για τον Al-Attiyah που δεν έχει κερδίσειακόμηειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ.

Nasser Al Attiyah (Dacia Sandrider) Dakar 2025

Αντίστοιχο χρόνο με τον Ekstrom έχασε σήμερα και ο Αμερικανός team-mate του στην M-Sport Ford, Mitchell Guthrie, για να βρεθεί 55:39” πίσω από τον Lategan στη γενική κατάταξη. Το πιο σημαντικό για τον πρωτοεμφανιζόμενο στην κατηγορία T1 Αμερικανό είναι ότι τώρα ο Mathieu Serradori (Century) τον έχει πλησιάσει στα μόλις 2:45”, σε μία σκληρή μάχη για την 5η θέση της γενικής κατάταξης.

Ο Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini (Overdrive) έχασε αρκετό χρόνο σήμερα και βρίσκεται 1 ώρα και 32 λεπτά μακριά από την κορυφή. Ο Αμερικανός Seth Quintero, με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux της Toyota Gazoo Racing, έχει πλησιάσει πλέον τον Yacopini στα 4:43″, σε άλλη μία πολύ κοντινή μάχη για την 7η θέση. Επίσης, ο Brian Baragwanath (Century), που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης, έχει πλησιάσει τον Πορτογάλο Joao Ferreira (X-Raid MINI JCW) στα 6:40”. Αμφότεροι βρίσκονται πάνω από 2 ώρες πίσω από τον επικεφαλής Lategan.

Ο Βέλγος Guillaume de Mevius και ο Γάλλος συνοδηγός του Mathieu Baumel (νικητές στην ΕΔ6) σταμάτησαν στο 113ο χλμ. για να επισκευάσουν το MINI JCW της X-raid, όπως φαίνεται στο παραπάνω βίντεο, ενώ ήταν γρήγοροι μέχρι εκείνο το σημείο.

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP συνεχίστηκαν οι εγκαταλείψεις και δυστυχώς από πτώσεις και τραυματισμούς. Ο Βολιβιανός Daniel Nosiglia Jager (με μοτοσυκλέτα της Rieju) είχε μία πτώση και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, καθώς μεταφέρθηκε για εξετάσεις από το ιατρικό ελικόπτερο. Είχε εισέλθει στην πρώτη εικοσάδα της γενικής κατάταξης στην 7η συμμετοχή του στο Ράλλυ Ντακάρ.

Επίσης, ο Χιλιανός αναβάτης της Honda, Pablo Quintanilla, είχε μία πτώση στο 133ο χλμ., τραυμάτισε τον ώμο του και δεν θα συνεχίσει ούτε αυτός τον αγώνα. Αυτή είναι η 4η εγκατάλειψη του Χιλιανού σε 13 συμμετοχές στο Ράλλυ Ντακάρ. Οι Adrien Van Beveren (Honda) και Luciano Benavides (KTM) σταμάτησαν για περίπου μισή ώρα ώστε να βοηθήσουν τον Quintanilla, και ως αποτέλεσμα τους επεστράφη αντίστοιχος χρόνος στη σημερινή τους επίδοση.

Συνεπώς, ο Αργεντίνος Luciano Benavides αναδείχθηκε νικητής της σημερινής ειδικής διαδρομής, με τον Γάλλο Van Beveren 2:08” πίσω του. Στα μόλις 6 δλ. ακολούθησε ο Tosha Schareina. Ο Ισπανός αναβάτης της Honda μείωσε στα 11:03” τη διαφορά που τον χωρίζει από τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης, τον Αυστραλό Daniel Sanders (KTM). O Van Beveren βρίσκεται στην 3η θέση, 21:31” μακριά από την κορυφή.

Στην κατηγορία Rally 2, ο Νοτιοαφρικανός Michael Docherty, που υπέστη ένα ελαφρύ κάταγμα στον ώμο στην ΕΔ1, χτύπησε ξανά στο ίδιο σημείο στην ΕΔ6, έπειτα από πτώση με την με KTM της BAS, ενώ προσπαθούσε να αποφύγει ένα τοπικό όχημα. Ωστόσο, σήμερα ο Docherty επέστρεψε δριμύτερος, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, για μόλις 43 δλ. από τον Edgar Canet (με την εργοστασιακή ομάδα της KTM), τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης.

Ο 19χρονος Ισπανός πρωτοεμφανιζόμενος στο Ράλλυ Νακάρ επέκτεινε άλλα 10 λεπτά το προβάδισμά του από τον Αυστριακό Tobias Ebster (BAS) στους συνολικούς χρόνους, και τώρα βρίσκεται πάνω από μισή ώρα (31:11”) μπροστά. Ο Γάλλος Romain Dumontier (Honda) ακολουθεί στην 3η θέση 1 ώρα και σχεδόν 18 λεπτά πίσω.

Challenger, SSV και φορτηγά

O Ισπανός Pau Navarro κατέκτησε την πρώτη του νίκη στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, όπου βρίσκεται στην 4η θέση της γενικής κατάταξης με το Taurus της BBR. Η διαφορά του Navarro διαφορά από τον 2ο, τον Ολλανδό Paul Spierings (Taurus της Rebellion), ήταν μόλις 1:23”, ενώ ο Αργεντίνος David Zille (DaklaPack Rallysport Taurus) συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα.

Pau Navarro (BBR Taurus) Dakar 2025

Στη γενική κατάταξη, το ζεύγος Nicolas Cavigliasso / Valentina Pentegarini (BBR) εξακολουθεί να προηγείται και πηγαίνει με ελεγχόμενο ρυθμό, αφήνοντας το προβάδισμά του να πέσει κάτω από τη μισή ώρα (27:49”) από τον Πορτογάλο οδηγό του Jr Team της Red Bull -και πρωτοεμφανιζόμενου στον αγώνα- Goncalvo Gurreiro, τον οποίο ο Paul Spierings έχει πλησιάσει στα 7:05”.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, o Αργεντίνος Jeremias Gonzalez Ferioli (Can-Am) σημείωσε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του σε ειδική διαδρομή, κινούμενος 2:38” ταχύτερα από τον Αμερικανό Brock Heger, που είναι άνετα επικεφαλής στη γενική κατάταξη με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb, έχοντας βρεθεί στην πρώτη τριάδα σε όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα. To προβάδισμα του Heger από τον Γάλλο team-mate του, Xavier de Soultrait αυξήθηκε σε 1 ώρα και 41 λεπτά.

Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Τσέχος επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Martin Macik (MM Technology) κατέκτησε την 4η νίκη του σε ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, με διαφορά 5:22” από τον συμπατριώτη του, Ales Loprais (Iveco). Στη γενική κατάταξη, ο Macik είδε το προβάδισμά του επί του Ολλανδού Mitchel van den Brink (Iveco) να επεκτείνεται στις δυόμιση περίπου ώρες. O Loprais έχει πλησιάσει τον Van den Brink στα 6:25″ πλέον, στη μάχη για τη 2η θέση.

Ράλλυ Ντακάρ 2025

Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb
ΕΔ4 (Al Henakiyah-AlUla): Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah
ΕΔ5 (AlUla–Ha’il): O Lategan (Toyota) πάντα επικεφαλής, ποινή εκμηδενίζει την αντεπίθεση του Al-Attiyah
ΕΔ6 (Ha’il-Al Duwadimi): H ΜΙΝΙ ταχύτερη, η Toyota ακάθεκτη
ΕΔ7: (Al Duwadimi-Al Duwadimi): Εκμηδενίστηκε σε 21 δλ. το προβάδισμα του Henk Lategan

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!