Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ5: O Lategan (Toyota) πάντα επικεφαλής, ποινή εκμηδενίζει την αντεπίθεση του Al-Attiyah

Έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε εχθές, ο Nasser Al-Attiyah αύξησε το ρυθμό του για να καλύψει τον χαμένο χρόνο αλλά δέχθηκε 10 λεπτά ποινή, ενώ ο επικεφαλής στη γενική κατάταξη, Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing), αύξησε τη διαφορά του.

Η 5η ειδική διαδρομή (AlUla – Ha’il) του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, μήκους 428 χλμ., σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του μαραθώνιου του αγώνα και του πρώτου σκέλους. Πληρώματα και αναβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να ξεκουραστούν την Παρασκευή, πριν ξεκινήσουν ξανά το Σάββατο για τις υπόλοιπες 7 ημέρες του αγώνα.

Η σημερινή ημέρα ξεκίνησε με ένα γρήγορο τμήμα, πριν ο ρυθμός πέσει λίγο, σε πιο αμμώδη εδάφη. Στην προσέγγιση της Ha’il, οι συμμετέχοντες αντιμετώπισαν βραχώδες έδαφος. Ο Nasser Al-Attiyah, πέντε φορές νικητής του αγώνα, έχοντας χάσει περίπου μισή ώρα στο χθεσινό πρώτο κομμάτι της μαραθώνιας ειδικής διαδρομής, αποφάσισε σήμερα να εξοπλίσει το Dacia Sandrider που οδηγεί με τα ελάχιστα ανταλλακτικά, για να είναι ελαφρύτερο και πίεσε όσο μπορούσε.

Nasser Al Attiyah

O Καταριανός οδηγός έδειχνε ότι είχε σημειώσει την πρώτη του φετινή νίκη σε ειδική διαδρομή, με διαφορά σχεδόν 9:59″ από τον 2ο της ημέρας, Seth Quintero (Toyota Gazoo Racing). Ωστόσο, ο Al-Attiyah δέχθηκε ποινή 10 λεπτών –επειδή του έχασε στη διαδρομή χωρίς να το καταλάβει έναν εφεδρικό τροχό– η οποία του κόστισε τη νίκη στην ειδική διαδρομή για μόλις 1 δευτερόλεπτο από τον Quintero!

Seth Quintero

Ο Νοτιοαφρικανός Henk Lategan εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη με το Toyota Hilux IMT Evo του παραρτήματος της πατρίδας του της Toyota Gazoo Racing. Παρότι συμμετέχει για μόλις 4η φορά στο Ράλλυ Ντακάρ, και είχε δύο κλαταρίσματα ελαστικών εχθές, δείχνει αξιοθαύμαστη ψυχραιμία και σημείωσε τον 4ο χρόνο της σημερινής ημέρας.

Ο Lategan κατάφερε να αυξήσει το προβάδισμά του στα 10:17″ από τον Σαουδάραβα Yazeed Al-Rajhi (Overdrive Toyota Hilux), 2ο γενικής και νικητή της χθεσινής ειδικής διαδρομής, ο οποίος δεν τα πήγε τόσο καλά σήμερα (5ος στην ΕΔ5).

Δηλώσεις του επικεφαλής της γενικής κατάταξης Henk Lategan έπειτα από την ΕΔ5

Ο Σουηδός Mattias Ekstrom, ο οποίος κουβαλάει στις πλάτες του τις ελπίδες της M-Sport για επικράτηση, εξακολουθεί να βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής κατάταξης με το Ford Raptor, έχοντας σημειώσει τον 3ο σημερινό χρόνο, με αποτέλεσμα να μειώσει λίγο τη διαφορά που τον χωρίζει από τον επικεφαλής Lategan στα 20:54″, ενώ ο Al-Attiyah ακολουθεί 14:06″ πιο πίσω, έχοντας χάσει λόγω της ποινής σχεδόν όλο το χρόνο που είχε ανακτήσει…

Mattias Ekstrom and Emil Bergkvist

Με επίθεση στα τελευταία χλμ. της ειδικής διαδρομής, ο Βραζιλιάνος Lucas Moraes (Toyota Gazoo Racing) ηγείται ενός γκρουπ τριών πληρωμάτων που βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους στη γενική κατάταξη.

Lucas Moraes and Armand Monleon

Ο Moraes βρίσκεται 41:55″ πίσω από τον επικεφαλής και πέρασε στην 5η θέση, 49 δλ. μπροστά από τον Αμερικανό Mitchell Guthrie (M-Sport Ford Raptor). Πίσω τους κατετάγη ο Γάλλος Mathieu Serradori με το τετρακίνητο Century CR7, ο οποίος υπολείπεται 45:59″ του επικεφαλής.

O Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini (Overdrive Toyota Hilux), στην 8η θέση γενικής, βρίσκεται πάνω από μία ώρα μακριά από την κορυφή και έχει στη μισή περίπου ώρα πίσω του τον Αμερικανό Seth Quintero με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux, ο οποίος κινήθηκε πολύ γρήγορα σήμερα (2ος ημέρας). Την πρώτη δεκάδα στη γενική κατάταξη συμπληρώνει ο Νοτιοαφρικανός Brian Baragwanath (Century CR7).

Το πλήρωμα των πρώην αναβατών (και 2 φορές νικητών -έκαστος- του Ράλλυ Ντακάρ στους 2 τροχούς) Toby Price και Sam Sunderland έχασε 5 ώρες και 30 λεπτά εχθές λόγω προβλήματος με το Toyota Hilux της Overdrive. O Νοτιοαφρικανός Giniel de Villiers, νικητής του 2009, στο τελευταίο του Ράλλυ Ντακάρ, είχε μία αστοχία ελαστικού εχθές και άλλες δύο σήμερα. Χωρίς άλλο εφεδρικό τροχό, αναγκάστηκε να σταματήσει, όπως φαίνεται στο ακόλουθο βίντεο, ελπίζοντας ότι κάποιος από τους άλλους συμμετέχοντας θα είχε ένα ελαστικό να του δώσει.

Ο Ισπανός Nani Roma, με το Ford Raptor της M-Sport (που έχει δεχθεί ποινή 52 ωρών λόγω εγκατάλειψης στη 48ωρη ΕΔ2), βρισκόταν στις πρώτες θέσεις των χρόνων της ημέρας, πριν συγκρουστεί στο 203ο χλμ. μετωπικά με τον Γάλλο Simon Vitse (MD Optimus), συμβάν που προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές και στα δύο αυτοκίνητα, όπως φαίνεται από τις παρακάτω φωτογραφίες. O Roma δέχθηκε βοήθεια από τους μηχανικούς της M-Sport και κατάφερε να ξεκινήσει ξανά έπειτα από 3 ώρες, αλλά η ομάδα του Vitse δεν είχε τρόπο να βρεθεί στο σημείο.

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP, παρότι o Γάλλος Adrien Van Beveren (Honda) άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους στο δεύτερο μισό της ημέρας, κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Αργεντίνο Luciano Benavides (KTM) και τον Χιλιανό Jose Ignacio Cornejo Florimo (Hero). Ωστόσο, ο Van Beveren δέχθηκε ποινή 2 λεπτών για υπέρβαση ορίου ταχύτητας σε ελεγχόμενη ζώνη, οπότε η νίκη στην ΕΔ5 πήγε στον Benavides.

Luciano Benavides (KTM) Dakar Rally 2025

Στη γενική κατάταξη, ο Αυστραλός Daniel Sanders (KTM) εξακολουθεί να προηγείται, αλλά έχοντας υπερβεί και αυτός το όριο ταχύτητας τρεις φορές, δέχθηκε ποινή 8 λεπτών, γεγονός που μείωσε στα 7:02″ τη διαφορά του από τον Tosha Schareina (Honda). Ο Ισπανός είχε αποφασίσει να επιβραδύνει στα τελικά στάδια της χθεσινής ειδικής διαδρομής για να μην βρίσκεται πρώτος στο δρόμο σήμερα.

Αφότου οι Skyler Howes, Ross Branch και Ricky Brabec έχασαν περισσότερα από 20 λεπτά εχθές, έχοντας κάνει ένα λάθος πλοήγησης στα τελευταία 15 χλμ. της 4ης ειδικής διαδρομής, ο Adrien Van Beveren ανέβηκε για λίγο στην 3η θέση της γενικής κατάταξης. Στη συνέχεια όμως, τη θέση αυτή ανέκτησε ο Ross Branch (Hero) από την Μποτσουάνα, έπειτα από την ποινή που δέχθηκε ο Γάλλος.

Στην κατηγορία Rally 2, o 19χρονος Ισπανός Edgar Canet (εργοστασιακή KTM), στο ντεμπούτο του στον αγώνα, παρότι είχε επισκευάσει το πίσω ελαστικό του με tie-wrap εχθές, κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας και να πανηγυρίσει τη νίκη για 3η φορά σε ειδική διαδρομή. Ο Ισπανός εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη.

Ο Canet ήταν 3 λεπτά ταχύτερος από τον Νοτιοαφρικανό Michael Docherty (ΚΤΜ της BAS), o οποίος χτύπησε ελαφρά το πόδι του εχθές και βρίσκεται περισσότερο από μισή ώρα πίσω στη γενική κατάταξη. Μεταξύ τους είναι ο Αυστριακός Tobias Ebster (BAS), 16:39” πίσω από τον επικεφαλής.

Challenger, SSV και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, o Σαουδάραβας Yasir Seaidan, με το Taurus της BBR, κατέκτησε την πρώτη του νίκη σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ. Ο Ολλανδός Paul Spierings (με Taurus της Rebellion) κατετάγη 2ος στους σημερινούς χρόνους, μισό λεπτό εμπρός από τον Καταριανό Abdulaziz Al-Kuwari (με το Taurus της ομάδας του Nasser Al-Attiyah), που κάνει το ντεμπούτο του φέτος στο Ράλλυ Ντακάρ.

Yasir Seaidan (Taurus) Dakar Rally 2025

Στη γενική κατάταξη προηγείται πάντα το ζεύγος Nicolas Cavigliasso / Valentina Pertegarini με το Taurus της BBR, με προβάδισμα 28:34” επί του πρωτοεμφανιζόμενου Πορτογάλου Goncalo Guerreiro (Red Bull JR Team Taurus) και 30:26” επί του Paul Spierings. Ο έτερος οδηγός του Jr Team της Red Bull, o Αμερικανός Corbin Leaverton, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα έπειτα από 50 χλμ. και παρέμεινε σταματημένος για 54 λεπτά.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, ο Χιλιανός Francisco Lopez Contardo (Can-Am) κατέκτησε την πρώτη του φετινή νίκη σε ειδική διαδρομή, έπειτα από μονομαχία με την team-mate του, την Sara Price. Η Αμερικανίδα, που είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο εχθές, αναγκάστηκε να σταματήσει στα τελικά στάδια της σημερινής ειδικής διαδρομής λόγω προβλήματος και έτσι ο Contardo επικράτησε με άνεση.

Στη γενική κατάταξη προηγούνται δύο οδηγοί της ομάδας του Sebastien Loeb, που αγωνίζονται με οχήματα της Polaris. Στο ντεμπούτο του στον αγώνα, ο Αμερικανός Brock Heger είναι επικεφαλής, απολαμβάνοντας ένα προβάδισμα 1:21:30” επί του Γάλλου Xavier de Soultrait, που χθες είχε δύο αστοχίες ελαστικών και μία σπασμένη ράβδο στην ανάρτηση, χάνοντας όλο αυτό το χρόνο από τον team-mate του.

Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Τσέχος Martin Macik (ΜΜ Technology), επικεφαλής στη γενική κατάταξη πήρε άλλη μία νίκη σε ειδική διαδρομή του φετινού αγώνα. Ο συμπατριώτης του Ales Loprais, έπειτα από 2 κλαταρίσματα ελαστικών εχθές και πρόβλημα με την ανάρτηση του Iveco Powerstar που οδηγεί, καθυστέρησε και σήμερα χάνοντας περίπου 90 λεπτά.

Αυτό αφήνει τον Macik επικεφαλής στους συνολικούς χρόνους του αγώνα με διαφορά που πλησιάζει τις 2 ώρες από τον αρχικό πρωτοπόρο, τον Mitchel van den Brink, με τον Loprais να έχει πέσει 20:30” πίσω από τον Ολλανδό, στην 3η θέση.

Ράλλυ Ντακάρ 2025

Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb
ΕΔ4 (Al Henakiyah-AlUla): Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!