Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ2Α: Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας

Στο πρώτο σκέλος της 48ωρης ειδικής διαδρομής του 6ου Ράλλυ Ντακάρ που διεξάγεται στη Σαουδική Αραβία, ο τοπικός ήρωας Yazeed Al-Rajhi τέθηκε επικεφαλής με το Toyota Hilux της Overdrive, με τον Nasser Al-Attiyah (Dacia) να τον ακολουθεί από κοντά. Οι Carlos Sainz (Ford) και Sebastien Loeb (Dacia) αντιμετώπισαν προβλήματα.

Η δράση στο Ράλλυ Ντακάρ συνεχίστηκε σήμερα με την έναρξη της τρομερής 48ωρης Chrono Stage (2η ειδική διαδρομή) συνολικού μήκους 967 χλμ. στην Bisha. Τα πληρώματα είχαν το δικαίωμα να συνεχίσουν να πιέζουν έως τις 17:00 ώρα Σαουδικής Αραβίας και μετά είχαν την υποχρέωση να κατευθυνθούν προς το πιο κοντινό σημείο κατασκήνωσης. Τα κορυφαία πληρώματα (και αναβάτες) κατάφεραν να ολοκληρώνσουν τα πρώτα 600 χλμ. της ειδικής διαδρομής που θα συνεχιστεί αύριο.

Ο τοπικός ήρωας Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux της Overdrive σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο σκέλος της 48ωρης ειδικής διαδρομής και να περάσει επικεφαλής στη γενική κατάταξη. Η γνώση του στα εδάφη της πατρίδας του επέτρεψε στον Al-Rajhi να ολοκληρώσει την ημέρα με προβάδισμα 1:19” από τον Καταριανό 5 φορές νικητή του αγώνα Nasser Al-Attiyah με το Dacia Sandrider, ο οποίος τα πήγε εξαιρετικά σε μία πολύ δύσκολη δοκιμασία, στην οποία πολλοί πρωταγωνιστές αντιμετώπισαν προβλήματα.

Τον 3ο χρόνο στο πρώτο σκέλος της 2ης ειδικής διαδρομής σημείωσε ο Σουηδός Mattias Ekstrom με το Ford Raptor της M-Sport, o οποίος βρέθηκε 8:55” μακριά από την κορυφή. Στη γενική κατάταξη όμως, ο Ekstrom κατατάσσεται πίσω από τον Νοτιοαφρικανό Henk Lategan με το παράρτημα της πατρίδας του της Toyota Gazoo Racing.

Ο Lategan είχε μία πολύ καλή εμφάνιση σήμερα με το Toyota GR DKR Hilux, και κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση της γενικής κατάταξης επειδή ο αλυτάρχης του αγώνα ανακάλεσε την ποινή 10 λεπτών που του είχε επιβάλει εχθές, αφότου διαπιστώθηκε ότι δεν είχε ξεπεράσει το όριο ταχύτητας εντός της ζώνης 50 χλμ./ώρα.

Ο Guy Botterill (Toyota Gazoo Racing Νοτιας Αφρικής) βρέθηκε στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, πίσω από τον Ekstrom, ενώ πολύ καλή πρώτη εμφάνιση στην κατηγορία Τ1 κάνει και το δίδυμο πρώην αναβατών Toby Price / Sam Sunderland (Overdrive). Βρίσκονται εμπρός από το δεύτερο αυτοκίνητο της M-Sport Ford, του Ισπανού Nani Roma, που είχε χάσει χρόνο εχθές λόγω μηχανικού προβλήματος.

O Βέλγος Guillaume de Mevius (που φέτος πλαισιώνεται από τον Mathieu Baumel, πρώην συνοδηγό του Nasser Al-Attiyah επί μία δεκαετία), κόλλησε στην άμμο με το MINI JCW της X-Raid και έχασε περίπου 10 λεπτά, για να βρεθεί στην 8η θέση της γενικής κατάταξης.

Πολύ καλή εμφάνιση έκανε και ο Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini (Overdrive), ο οποίος σημείωσε τον 5ο ταχύτερο χρόνο μέχρι στιγμής στην ειδική διαδρομή. Καλή εμφάνιση έκανε μέχρι τα τελευταία χλμ. και ο Λιθουανός Rokas Baciuska (Οverdrive), ο οποίος όμως φαίνεται ότι έχασε πολύ χρόνο στα τελικά στάδια της σημερινής ημέρας. Λόγω μηχανικού προβλήματος στο Toyota Hilux που οδηγεί, ο Baciuska είχε χάσει εχθές 2 ώρες.

Ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing, Lucas Moraes, έχασε αρκετό χρόνο όταν κόλλησε σε έναν αμμόλοφο, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο. Ο Βραζιλιάνος βρέθηκε στην 11η θέση της γενικής κατάταξης με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux.

Προβληματική αποδείχθηκε η σημερινή ημέρα για τον Sebastien Loeb, o οποίος σταμάτησε με το Dacia Sandrider 409ο χλμ. της ειδικής διαδρομής με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά. Στο Dacia Sandrider του Γάλλου σταμάτησαν να λειτουργούν σταδιακά τρία βεντιλατέρ και ο κινητήρας μπήκε σε πρόγραμμα ασφαλούς λειτουργίας με μειωμένη ισχύ, για να αποφευχθεί η υπερθέρμανσή του και έπρεπε να περιμένει να κρυώσει.

Ο Γάλλος 9 φορές Πρωταθλητής του WRC δέχθηκε βοήθεια από την team-mate του, Cristina Gutierrez, και συνέχισε για λίγο, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει συνολικά τρεις φορές. Ο συνοδηγός της Gutierrez, Pablo Moreno, είναι πολύ καλός μηχανικός και βοήθησε τον Loeb να επανέλθει σε έναν αξιοπρεπή ρυθμό, θυσιάζοντας τον αγώνα της Ισπανίδας. Ο Loeb έχασε περίπου μισή ώρα και μειώθηκαν οι ελπίδες του για πρώτη νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ, καθώς βρίσκεται 33:33″ μακριά από την κορυφή, στη 18η θέση της γενικής κατάταξης, με 27 αυτοκίνητα να έχουν περάσει το σημείο ελέγχου των 618 χλμ.

Ο Carlos Sainz Sr από την πλευρά του, είχε ένα ατύχημα στο 327ο χλμ. της σημερινής ειδικής διαδρομής, με το Ford Raptor να ανατρέπεται έπειτα από έναν πολύ υψηλό αμμόλοφο. Ο ίδιος και ο συνοδηγός του, Lucas Cruz, βγήκαν αλώβητοι και δέχθηκαν βοήθεια από ένα άλλο πλήρωμα της M-Sport Ford, τους Mitchell Guthrie και Kellon Walch που σταμάτησαν στο σημείο για να βοηθήσουν την επαναφορά του Raptor των Ισπανών επί των τροχών του, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

Οι Sainz / Cruz κατάφεραν να συνεχίσουν, έχοντας όμως χάσει περίπου 40 λεπτά και με εμφανείς ζημιές στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, από όπου αφαίρεσαν το αμάξωμα. Ζημιές υπάρχουν και στην οροφή και το παρμπρίζ του Raptor, που έχει σπάσει στην επάνω δεξιά γωνία. Δεν θα έχουν εξωτερική βοήθεια σήμερα το βράδυ, οπότε θα πρέπει οι ίδιοι να πραγματοποιήσουν όσες επισκευές μπορούν. Οι ελπίδες του Sainz για 5η νίκη με πέντε κατασκευαστές έχουν δεχθεί δυνατό πλήγμα, καθώς βρίσκεται 49:33″ πίσω από τον επικεφαλής.

Έπειτα από το ατύχημα που είχε εχθές η Ισπανίδα Laia Sanz όπου το Century CR6-T που οδηγούσε ανατράπηκε, κατάφερε να φτάσει στο bivouac (χώρος συγκέντρωσης πληρωμάτων και αναβατών) μόλις δύο λεπτά πριν από το όριο χρόνου που είχε στη διάθεσή της για να μην θεωρηθεί ότι έχει εγκαταλείψει. Ωστόσο, αναγκάστηκε να κάνει ακριβώς αυτό τελικά, καθώς είχε μετατοπιστεί κατά μόλις 2 χλστ. μία μπάρα από τον κλωβό ασφαλείας, γεγονός που έκανε τους ανθρώπους της FIA να αποφασίσουν ότι δεν μπορεί να συνεχίσει τον αγώνα. Πρόκειται για την πρώτη εγκατάλειψη της Sanz σε 15 συμμετοχές στο Ράλλυ Ντακάρ.

Μοτοσυκλέτες

Έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στον Πρόλογο και την ΕΔ1, ο Αυστραλός Daniel Sanders με την εργοστασιακή KTM ήταν και πάλι ταχύτερος στην κατηγορία Rally GP στο πρώτο σκέλος της 48ωρης ΕΔ2, με διαφορά μόλις 40 δλ. από τον Αμερικανό Ricky Brabec με Honda, που βρίσκεται 4 λεπτά πίσω στη γενική κατάταξη.

Την πρώτη τριάδα ολοκλήρωσε ο Ross Branch από την Μποτσουάνα με Hero, 3:51 πίσω από τον επικεφαλής, και σχεδόν 6 λεπτά πίσω στη γενική κατάταξη. Οι κορυφαίοι αναβάτες της κατηγορίας έπαιζαν το παιχνίδι της τακτικής, παίρνοντας συγκεκριμένες στροφές για να μαζέψουν μπόνους που μειώνουν το συνολικό τους χρόνο.

Στην κατηγορία Rally 2, παρότι ο Νοτιοαφρικανός Michael Docherty είχε μία πτώση με την KTM της BAS εχθές και υπέστη μικρό κάταγμα στον ώμο, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη σημερινή διαδικασία. Ο Docherty ήταν 1 λεπτό περίπου ταχύτερος από τον 19χρονο πρωτοεμφανιζόμενο Ισπανό Edgar Canet (εργοστασιακή KTM), που συνεχίζει να εντυπωσιάζει, καθώς είναι επικεφαλής της γενικής κατάταξης με διαφορά 11:43” από τον Αυστριακό Tobias Ebster, team-mate του Docherty.

Ο Νοτιοαφρικανός ανέβηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, 13:09 πίσω από τον Canet. O Βρετανός James Hiller με την Kove της WTF Racing έσπασε τη μύτη του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

Challenger, SSV και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αργεντίνος Nicolas Cavigliasso με το Taurus της BBR κινήθηκε και πάλι, έπειτα από τη νίκη του στην ΕΔ1 ταχύτερα από όλους, με διαφορά 3:50” από τον Ολλανδό Paul Spierings (Taurus) και φυσικά προηγείται και στη γενική κατάταξη. Εκεί, ο Cavigliasso έχει διαφορά 12:28” από τον Πορτογάλο Goncalo Guerreuro, ο οποίος έχασε λίγο χρόνο σήμερα με to Taurus του Jr Team της Red Bull, έχοντας κολλήσει ανάμεσα σε δύο αμμόλοφους έπειτα από ένα άλμα, και αναγκάστηκαν να αλλάξουν εμπρός δεξί ελαστικό, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, τα δύο Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις. Ο Αμερικανός Brock Heger κινήθηκε 4 λεπτά ταχύτερα από τον Xavier de Soultrait σήμερα, αλλά ο Γάλλος εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη, με προβάδισμα 8:39” από τον team-mate του.

Ο Χιλιανός Francisco Lopez Contardo και ο Αργεντίνος Jeremiah Gonzalez Ferioli, αμφότεροι με το εργοστασιακό BRP Can-Am Maverick R, σταμάτησαν στο 239ο και το 242ο χλμ., αντίστοιχα, και έχασαν χρόνο ενώ βρίσκονταν στην 3η και 4η θέση.

Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Τσέχος Martin Macik, με φορτηγό που είναι βασισμένο στο Iveco Powerstar, αλλά έχει δεχθεί βελτιώσεις από την MM Technology, ήταν ο ταχύτερος της ημέρας, με διαφορά 3:05” από το συμπατριώτη του, Ales Loprais και 24:03” από τον Λιθουανό Vaidotas Zala ( αμφότεροι με Iveco). Ο νικητής του Προλόγου και της ΕΔ1, Mitchel van den Brink (Iveco) έχασε σχεδόν μισή ώρα στην αρχή της ειδικής διαδρομής και βρέθηκε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.

Ράλλυ Ντακάρ 2025

Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
Ειδική διαδρομή 1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!