Η 10η ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ (Haradh – Shubatayah) ήταν μικρή σε μήκος (120 χλμ. για τα αυτοκίνητα, 115 χλμ. για τις μοτοσυκλέτες), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν λιγότερο προκλητική καθώς πληρώματα και αναβάτες είχαν να αντιμετωπίσουν τους μεγάλους αμμόλοφους της ερήμου του Empty Quarter. Η διαδρομή ήταν διαφορετική για αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, συνεπώς η πλοήγηση ήταν πολύ σημαντική κυρίως για τα πρώτα πληρώματα.
Η μονομαχία για την επικράτηση έχει πάρει φωτιά, καθώς απομένουν μόλις δύο ειδικές διαδρομές για την ολοκλήρωσή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, με την τελευταία να είναι πολύ μικρή. Ο Henk Lategan της Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής, επέστρεψε στην πρωτοπορία του αγώνα σήμερα, έχοντας χάσει την πρώτη θέση εχθές από τον Σαουδάραβα Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux της Overdrive Racing.
🎥 @Yazeed_AlRajhi wraps up the stage! He lost 13′11″ to Gutiérrez but extended his lead over Nasser Al Attiyah to just over 2′30″.
The fight is far from over! 🔥🏁 #Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/FWdVp85hbd— DAKAR RALLY (@dakar) January 15, 2025
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Σήμερα, ο Al-Rajhi κόλλησε σε έναν αμμόλοφο επειδή -όπως παραδέχθηκε ο ίδιος- πήγαινε πολύ αργά, και αυτό του κόστισε κοντά στα 10 λεπτά. Ο Lategan δεν χρειαζόταν δεύτερη πρόσκληση για να ανακτήσει τα ηνία του αγώνα, σημειώνοντας τον 10ο χρόνο της ΕΔ10 με το ημιεργοστασιακό Toyota Hilux IMT Evo.
Τώρα, ο Νοτιοαφρικανός προηγείται στη γενική κατάταξη με διαφορά 2 λεπτών και 27 δλ. από τον Al-Rajhi (22ος σήμερα).Ενόψει της κρίσιμης προτελευταίας ειδικής διαδρομής (τελευταίας ουσιαστικά, καθώς την Παρασκευή τα πληρώματα θα διανύσουν μόλις 61 χρονομετρημένα χλμ.), οι κορυφαίοι δεν θέλονται να βρίσκονται μεταξύ των πρώτων που εκκινούν αύριο και ανοίγουν το δρόμο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε λάθη πλοήγησης και απώλεια χρόνου.
Τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Ισπανός νικητής του 2014, Nani Roma, με το Ford Raptor της M-Sport, χαρίζοντας στην μπλε οβάλ εταιρεία την πρώτη της νίκη σε ειδικής διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ. Ο Roma, έπειτα από τα προβλήματα που τον ανάγκασαν να μην τερματίσει τη 48ωρη ειδική διαδρομή 2, βρίσκεται πολύ πίσω στη γενική κατάταξη, με ποινές δεκάδων ωρών.
R👊MA#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/Gkph2AAnk7
— DAKAR RALLY (@dakar) January 15, 2025
Ο Ισπανός σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας με διαφορά μόλις 18 δλ. από τον Βραζιλιάνο Lucas Moraes με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux, ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο Νοτιοαφρικανός Brian Baragwanath με το Century CR7. Πολύ καλό χρόνο σημείωσε και ο Γερμανός Daniel Schroder με το ιδιωτικό Volkswagen Amarok, για να βρεθεί στην 4η θέση της ΕΔ10.
Στη γενική κατάταξη, ο έτερος οδηγός της M-Sport Ford, ο Σουηδός Mattias Ekstrom, αν και έχασε έδαφος σε σχέση με τον επικεφαλής Lategan (περίπου 2 λεπτά), πήρε μία «ανάσα» στη μάχη του με τον Καταριανό Nasser Al-Attiyah. O οδηγός της Dacia, έχοντας κερδίσει τη χθεσινή ειδική διαδρομή, εκκινούσε από την πρώτη θέση σήμερα και άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους.
Ήδη στο 9ο χλμ. έκανε ένα λάθος πλοήγησης και έχασε τουλάχιστον 7 λεπτά. Ο Al-Attiyah χαρακτήρισε την ημέρα την πιο απογοητευτική της ζωής του, καθώς είχε καλό ρυθμό. Η απόσταση όμως που τον χωρίζει από τον Ekstrom στη μάχη για την 3η θέση της γενικής κατάταξης είναι ελάχιστη: μόλις 3:35”.
Άλλη μία κοντινή μονομαχία δίνεται και για την 5η θέση της γενικής κατάταξης, με τον πολύ καλό στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ1, Αμερικανό Mitchell Guthrie (M-Sport Ford Raptor), να βλέπει τον Γάλλο Mathieu Serradori να πλησιάζει ξανά με το τετρακίνητο εργοστασιακό Century CR7 στα 5:36”.
Το μοτίβο με τις μονομαχίες συνεχίζεται και για την 7η θέση, με τον Αργεντίνο Juan Cruz Yacopini (Overdrive), να αντιστέκεται μέχρι στιγμής στις επιθέσεις του Αμερικανού Seth Quintero με το εργοστασιακό GR DKR Hilux της Toyota Gazoo Racing. Τη δεκάδα συμπληρώνουν ο Πορτογάλος Joao Ferreira με το X-Raid MINI JCW, ο οποίος έχει μία μικρή απόσταση 8:31” από τον Brian Baragwanath (Century).
Μοτοσυκλέτες
Ο Νοτιοαφρικανός Michael Docherty, έγινε ο δεύτερος οδηγός στην ιστορία του Ράλλυ Ντακάρ που κέρδισε ειδική διαδρομή με μοτοσυκλέτα της κατηγορίας Rally 2 (ΚTΜ της BAS), έπειτα από τον Danilo Petrucci το 2022. Ο Docherty, που υπέστη ένα ελαφρύ κάταγμα στον ώμο στην ΕΔ1 και τον χτύπησε ξανά στην ΕΔ6, έγινε ο δεύτερος Νοτιοαφρικανός που κερδίσει ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ στις μοτοσυκλέτες (έπειτα από τον Alfie Cox το 2003), διαμένει δίπλα από την έρημο του Empty Quarter, και γνωρίζει καλά την περιοχή.
Στην κατηγορία Rally GP, ο Πορτογάλος Rui Goncalves (Sherco) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Ο Αυστραλός Daniel Sanders (ΚΤΜ), επικεφαλής της γενικής κατάταξης καθ’ όλη τη διάρκεια του φετινού αγώνα διατηρεί απόσταση ασφαλείας 16:31” από τον Ισπανό Tosha Schareina (Honda), με τον Γάλλο Adrien Van Beveren (Honda) να βρίσκεται στα 22:24”.
A breathtaking ballet in the dunes 😍🏜️
Follow the race live 👉https://t.co/BrruP0pcjg#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/j2YyljZpi0
— DAKAR RALLY (@dakar) January 15, 2025
Στην κατηγορία Rally 2, ο Αυστριακός Tobias Ebster (BAS) ήταν 2ος (3ος στη γενική κατάταξη μοτοσυκλετών της ημέρας) στην ΕΔ, και ο Ισπανός Edgar Canet συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα (5ος γενικής μοτοσυκλετών). Ο 19χρονος Canet -πρωτοεμφανιζόμενος αναβάτης της KTM- εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη με διαφορά 34:52” από τον Ebster, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκεται ο Romain Dumontier (Honda).
The TOP MOMENTS of Stage 🔟 from our daring riders’ adventure in the Empty Quarter! 🏍💥
Presented by @catrionglobal #Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/vJ2sI0L2zi
— DAKAR RALLY (@dakar) January 15, 2025
Challenger, SSV και φορτηγά
Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, η Dania Akeel (από τη Σαουδική Αραβία) κινήθηκε ταχύτατα με το Taurus της BBR, για να σημειώσει τον 3ο χρόνο στη γενική κατάταξη αυτοκινήτων, βρισκόμενη ανάμεσα στα ταχύτερα Τ1. Αυτή είναι η πρώτη νίκη της Akeel σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ και έγινε η 4η μόλις γυναίκα που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο στην ιστορία. Ολοκλήρωσε την ημέρα με προβάδισμα 3:04” επί του Ισπανού Pau Navarro (BBR) με τον Πορτογάλο πρωτοεμφανιζόμενο Goncalvo Guerreiro (Jr Team Red Bull) να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.
Στη γενική κατάταξη, το ζεύγος Αργεντίνων Nicolas Cavigliasso / Valentina Pentegarini (BBR) εξακολουθεί να προηγείται και συνεχίζει να πηγαίνει με ελεγχόμενο ρυθμό, διατηρώντας τη διαφορά που το χωρίζει από τον Guerreiro στα 26 λεπτά. Ο Ολλανδός Paul Spierings (Rebellion), που βρισκόταν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, σταμάτησε στο 506ο χλμ. της απλής διαδρομής και ανέφερε στον ασύρματο ότι θα χρειαζόταν 2 ώρες για να επισκευάσει το Taurus Τ3 Max που οδηγεί. Συνεπώς, στην 3η θέση ανέβηκε ο Pau Navarro.
Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, ο Χιλιανός Francisco Lopez Contardo (Can-Am) κατέκτησε τη 2η συνεχόμενη και 5η φετινή του νίκη σε ειδική διαδρομή, 25 δλ. εμπρός από τον Αργεντίνο Jeremias Gonzalez Ferioli και την Sara Price, στο «1-2-3» της Can-Am στους χρόνους της ημέρας.
Στη γενική κατάταξη, θα πρέπει να συμβεί κάτι πολύ σοβαρό για να χάσει ο Αμερικανός Brock Heger με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb τη νίκη στο ντεμπούτο του, αφού προηγείται με διαφορά 1 ώρας και 50 λεπτών σχεδόν από τον Γάλλο team-mate του, Xavier de Soultrait, με τον σημερινό νικητή ‘Chaleco’ Lopez 17 λεπτά πιο πίσω.
Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Τσέχος Ales Loprais συνέχισε τις νίκες με το Iveco, αλλά κέρδισε μόλις 48 δλ. από τον Ολλανδό Mitchel van den Brink στη γενική κατάταξη, όπου τους χωρίζουν μόλις 4:07” στη μάχη για τη 2η θέση, καθώς ο Martin Macik (MM Technology) βρίσκεται 2 ώρες και 22 λεπτά μπροστά.
⚠️ Hard charger alert! ⚠️
The best of the TRUCKS action from Stage 🔟 in the TOP MOMENTS presented by @catrionglobal #Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/GU7QKCeCzU
— DAKAR RALLY (@dakar) January 15, 2025
Ράλλυ Ντακάρ 2025
Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb
ΕΔ4 (Al Henakiyah-AlUla): Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah
ΕΔ5 (AlUla–Ha’il): O Lategan (Toyota) πάντα επικεφαλής, ποινή εκμηδενίζει την αντεπίθεση του Al-Attiyah
ΕΔ6 (Ha’il-Al Duwadimi): H ΜΙΝΙ ταχύτερη, η Toyota ακάθεκτη
ΕΔ7 (Al Duwadimi-Al Duwadimi): Εκμηδενίστηκε σε 21 δλ. το προβάδισμα του Henk Lategan
ΕΔ8 (Al Duwadimi-Riyadh): O Henk Lategan (Toyota) απομακρύνεται ξανά
ΕΔ9 (Riyadh-Haradh): Kλατάρισμα του Lategan θέτει τον Al-Rajhi επικεφαλής