Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ4: Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah

Σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της 4ης ειδικής διαδρομής του Ράλλυ Ντακάρ, ο τοπικός ήρωας Yazeed Al-Rajhi (Overdrive) μείωσε το προβάδισμα του Henk Lategan (Toyota) στη γενική κατάταξη, ενώ o Nasser Al-Attiyah (Dacia) έχασε περίπου μισή ώρα λόγω προβλημάτων.

H σημερινή, 4η ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ, σήμανε την έναρξη της διήμερης μαραθώνιας ΕΔ, που περιλαμβάνει και την αυριανή ΕΔ5, πριν τα πληρώματα και οι αναβάτες ξεκουραστούν για μία ημέρα (Παρασκευή), για να ξεκινήσουν στη συνέχεια το δεύτερο σκέλος του αγώνα. Σε αντίθεση με τη 48ωρη Chrono Stage, η μαραθώνια ειδική διαδρομή διαχωρίζεται σε δύο διαφορετικές ημέρες με ανεξάρτητους χρόνους.

Ωστόσο, σήμερα το βράδυ, τα πληρώματα και οι αναβάτες δεν έχουν το δικαίωμα να δεχθούν βοήθεια από τις ομάδες τους. Αλλά έχουν το δικαίωμα να δεχθούν βοήθεια από άλλα πληρώματα και αναβάτες. Σε αυτό τον υποστηρικτικό ρόλο έχουν βρει τον εαυτό τους η Cristina Gutierrez (Dacia) και Nani Roma (M-Sport Ford), καθώς έχουν δεχθεί ποινές 48 και 52 ωρών, αντίστοιχα, λόγω των εγκαταλείψεών τους πριν από το τέλος της ΕΔ2.

Στόχος αυτής της ιδέας είναι να μειωθεί το πλεονέκτημα των πληρωμάτων και των αναβατών με εκτεταμένες εργοστασιακές δομές υποστήριξης έναντι των ιδιωτικών ομάδων και απαιτεί πιο προσεκτική διαχείριση των κινδύνων. H σημερινή ημέρα περιλάμβανε 415 χρονομετρημένα χλμ. από την Al Henakiyah έως την AlUla. H διαδρομή ξεκίνησε σε ηφαιστειακό έδαφος, προτού περάσει από τεχνικά μονοπάτια που πλαισιώνονται από τα φαράγγια της AlUla.

Οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν στο φετινό Ράλλυ Ντακάρ και σήμερα. Ο Σαουδάραβας Yazeed Al-Rajhi, με το Γερμανό συνοδηγό του Timo Gottschalk στο Toyota Hilux της Overdrive, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι εκκινούσε 18ος σήμερα. Ακολούθησε τα ίχνη των προπορευόμενων και είχε τη δυνατότητα να κινηθεί πολύ γρήγορα, για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας και να επανέλθει στη 2η θέση της γενικής κατάταξης.

Yazeed Al Rajhi (Overdrive Toyota Hilux) Dakar Rally 2025 (2)

Ο Al-Rajhi μείωσε λίγο το προβάδισμα του Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής), που εξακολουθεί να προηγείται. Ο Νοτιοαφρικανός πίεσε στα τελικά στάδια της ειδικής διαδρομής, για να μειώσει την απώλειά του από 8 σε περίπου 5 λεπτά στους χρόνους της ημέρας. Έτσι, διατήρησε τη διαφορά του από τον 2ο στα 6:54”, μειωμένη κατά μόνο 23 δλ. σε σύγκριση με χθες.

211 LATEGAN Henk (zag), CUMMINGS Brett (zaf), Toyota, Toyota Gazoo Racing, FIA W2RC, Ultimate, action during the Stage 3 of the Dakar 2025 on January 7, 2025 between Bisha and Al Henakiyah, Saudi Arabia

Η σημερινή δεν ήταν καλή ημέρα για τον Nasser Al-Attiyah, που έπειτα από τη χθεσινή εγκατάλειψη του Sebastien Loeb, κουβαλάει αποκλειστικά στους ώμους του τις ελπίδες της Dacia για νίκη. Ενώ εχθες είχε ανέβει στη 2η θέση της γενικής κατάταξης, 7:17” πίσω από τον επικεφαλής Lategan, σήμερα αναγκάστηκε να σταματήσει στο 97ο χλμ. για να αλλάξει πίσω αριστερό ελαστικό.

Στη συνέχεια, ο Καταριανός πέντε φορές νικητής του αγώνα σταμάτησε ξανά στο 118ο χλμ. με σπασμένο μπράτσο πίσω ανάρτησης. Εκεί, δέχθηκε βοήθεια από τον Pablo Morena, το συνοδηγό της Cristina Gutierrez (και αυτοί πλήρωμα της Dacia), που είναι επίσης καλός μηχανικός. Πιέζοντας στα τελικά στάδια της ειδικής διαδρομής, ο Al-Attiyah κατάφερε να περιορίσει τη χρονική του απώλεια από 45 λεπτά στο 151ο χλμ. σε 33 λεπτά στον τερματισμό, και βρίσκεται πλέον στην 7η θέση της γενικής κατάταξης.

Από τις δυσκολίες του Al-Attiyah επωφελήθηκε ο Σουηδός Mattias Ekstrom της M-Sport Ford, ο οποίος εξακολουθεί να βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, αλλά η απόσταση που τον χωρίζει από την κορυφή έχει διπλασιαστεί, καθώς βρίσκεται πλέον 21:40” πίσω από τον Lategan, έχοντας χάσει αρκετό χρόνο από την αρχή της ειδικής διαδρομής.

Mattias Ekstrom and Emil Bergkvist

Πίσω από τον Ekstrom, εκτυλίσσεται μία συναρπαστική μάχη, με τέσσερα πληρώματα να βρίσκονται εντός 5:30” μεταξύ τους. Ο Γάλλος Mathieu Serradori με το τετρακίνητο Century CR7 (που δέχθηκε ποινή 20 δλ. σήμερα) είναι επικεφαλής σε αυτό το γκρουπ, κατέχοντας την 4η θέση, 30:25” πίσω από τον επικεφαλής. Μόλις 3 λεπτά πίσω του βρίσκεται ο Βραζιλιάνος Lucas Moraes με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux, ο οποίος ανέφερε ότι πήγαινε αργά, για να αποφύγει τα προβλήματα, αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει τρεις αστοχίες ελαστικών.

Στα 44 δλ. ανέρχεται η διαφορά του Moraes από το δεύτερο πλήρωμα της M-Sport Ford, το Raptor των Mitchell Guthrie / Kallon Walch. Οι Αμερικανοί θα είχαν βρεθεί στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, αν δεν είχαν δεχθεί ποινή 5 λεπτών (για υπέρβαση ορίου ταχύτητας σε ελεγχόμενη ζώνη), η οποία τους έριξε στην 6η θέση, 1:44” εμπρός από τον Al-Attiyah.

Τον 3ο χρόνο της σημερινής ειδικής διαδρομής σημείωσε ο Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini (Overdrive), ο οποίος βρίσκεται στην 8η θέση της γενικής κατάταξης, 41:10” πίσω από τον επικεφαλής.  Την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης συμπληρώνουν ο Πορτογάλος Joao Ferreira (X-Raid MINI JCW) και ο Εσθονός Urvo Mannama (Overdrive), στην 3η συμμετοχή του στον αγώνα.

Η σημερινή ήταν κακή ημέρα και για το πλήρωμα πρώην αναβατών (και 2 φορές νικητών του αγώνα) Toby Price και Sam Sunderland. Είχα δύο αστοχίες ελαστικών, χρησιμοποιώντας αμφότερους τους εφεδρικούς τροχούς του Toyota Hilux της Overdrive. Έπειτα από το τρίτο κλατάρισμα στο 317ο χλμ. της ΕΔ4, σταμάτησαν περιμένοντας βοήθεια από το φορτηγό υποστήριξης της ομάδας, που σημαίνει ότι θα εγκαταλείψουν και θα δεχθούν ποινή πολλών ωρών. Δύσκολο ντεμπούτο για το δίδυμο στην κατηγορία αυτοκινήτων Τ1, που βρισκόταν στην 6η θέση της γενικής κατάταξης.

Από την άλλη, ο Βέλγος Guillaume de Mevius (X-Raid MINI) είχε 4 κλαταρίσματα ελαστικών σήμερα και έχασε περισσότερο από 1 ώρα. Παρόμοια απώλεια χρόνου είχε σήμερα και ο Αμερικανός Seth Quintero με το GR DKR Hilux της Toyota Gazoo Racing, που βρισκόταν στην 10η θέση έως εχθές.

Μοτοσυκλέτες

Μεγάλες αντιπαραθέσεις έχει δημιουργήσει η υιοθέτηση του ψηφιακού συστήματος πλοήγησης (αντί για ρολό χαρτιού), το οποίο αντιμετώπισε προβλήματα λειτουργίας τόσο εχθές, όσο και νωρίτερα στον αγώνα. Ο επικεφαλής της κατηγορίας Rally GP, ο Αυστραλός Daniel Sanders, είδε χθες το σύστημα πλοήγησης στην KTM του να παύει να λειτουργεί εχθές και στη συνέχεια, ακολούθησε τον Ισπανό Tosha Schareina (Honda), ο οποίος όμως είχε χαθεί και αυτός, με αποτέλεσμα να καταλήξουν στην 17η και 18η θέση της ημέρας, αντίστοιχα.

Αυτό εξάλειψε μεγάλο μέρος του προβαδίσματος που είχε δημιουργήσει ο Sanders στη γενική κατάταξη (μειώθηκε από 12 σε 2 λεπτά), αλλά οι διοργανωτές αποφάσισαν να του «επιστρέψουν» σχεδόν 5 λεπτά, έπειτα από όλο αυτό το μπέρδεμα. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του Χιλιανού ‘NachoCornejo Florimo (Hero), o οποίος είχε αντιμετωπίσει προβλήματα με το σύστημα πλοήγησης, αλλά δεν είδε να του επιστρέφεται χρόνος. Για αυτό και -πολύ σωστά- αναρωτήθηκε γιατί συνέβη αυτό με συγκεκριμένους αναβάτες και όχι με άλλους…

Με ευνοϊκή θέση εκκίνησης (πιο πίσω) για σήμερα, οι Sanders και Schareina έδωσαν μία συναρπαστική μονομαχία για την επικράτηση στον πίνακα των σημερινών χρόνων, την οποία κέρδισε στα τελευταία χιλιόμετρα ο Αυστραλός αναβάτης της KTM για μόλις 15 δλ. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Cornejo, αλλά 7:49” πίσω από τον επικεφαλής. Ο Sanders προηγείται και στη γενική κατάταξη με διαφορά 13:26” από τον Schareina, o οποίος με τη σημερινή επίδοση ανέβηκε στη 2η θέση, εμπρός από τον Ross Branch (Hero).

Με τη σειρά του, ο περυσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας στο W2RC από την Μποτσουάνα, που πέρασε μπροστά από τον Skyler Howes (Honda), ο οποίος παραδέχθηκε ότι ανοίγοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους, δεν είχε καλή μέρα, καθώς στα τελευταία 15 χλμ. έκανε ένα χρονοβόρο λάθος. Οι τρεις πρώτη της γενικής κατάταξης οδηγούν μοτοσυκλέτες από διαφορετικούς κατασκευαστές, ενώ τέσσερις διαφορετικές μοτοσυκλέτες βρέθηκαν στις 5 πρώτες θέσεις των χρόνων της ημέρας.

Στην κατηγορία Rally 2, λόγω προβλημάτων με το σύστημα πλοήγησης του Ισπανού επικεφαλής της γενικής κατάταξης Edgar Canet (KTM), η εκκίνηση όλων των αναβατών καθυστέρησε 15 λεπτά. Ο Αυστριακός Tobias Ebster ήταν εντυπωσιακός σήμερα, κερδίζοντας την ειδική διαδρομή με διαφορά 6 λεπτών από τον Canet, που αντιμετώπισε πρόβλημα με το πίσω ελαστικό.

Ο Canet έχει κάνει μία πρόχειρη επέμβαση με tie-wrap στο πίσω ελαστικό της KTM του (όπως φαίνεται στο παραπάνω βίντεο) στη μόλις μία ώρα που είχε στη διάθεσή του να εργαστεί επάνω σε αυτήν, όπως όλοι οι αναβάτες της κατηγορίας Rally 2. Ο Ισπανός ελπίζει ότι η λύση αυτή θα κρατήσει στα 428 χλμ. της αυριανής 5ης ειδικής διαδρομής. Το πρόβλημα αυτό μείωσε το προβάδισμα του 19χρονου πρωτοεμφανιζόμενου από τον Ebster στη γενική κατάταξη στα 3:24”.

Challenger, SSV και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αργεντίνος Nicolas Cavigliasso, με τη σύζυγό του Valtenina Pertegarini στο δεξί μπάκετ του Taurus που οδηγεί, κατέκτησε τη νίκη στην ΕΔ4 με τον ίδιο τρόπο που το είχε κάνει και εχθές: επιτιθέμενος στα τελευταία χιλιόμετρα της ημέρας, για να αποσπάσει τον ταχύτερο χρόνο από τον Corbin Leaverton του Jr Team της Red Bull.

Nicolas Cavigliasso (Taurus) Dakar Rally 2025

Ενώ ο Cavigliasso βρισκόταν 3 λεπτά πίσω από τον Αμερικανό στο 346ο χλμ., τερμάτισε την ειδική διαδρομή με προβάδισμα 3 λεπτών. O Leaverton πέρασε μπροστά από τον ομόσταυλό του Goncalo Guerreiro (αμφότεροι στο ντεμπούτο τους στον αγώνα) στη γενική κατάταξη, αλλά βρίσκεται 25 λεπτά πίσω από τον επικεφαλής Cavigliasso.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, η Αμερικανίδα Sara Price (Can-Am), στη 2η συμμετοχή της στο Ράλλυ Ντακάρ, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ειδικής διαδρομής (2η νίκη σε ΕΔ του αγώνα στην καριέρα της), ολοκληρώνοντας την ημέρα μόλις 1:08” μπροστά από τον Χιλιανό ομόσταυλό της Francisco Lopez Contardo. Tην πρώτη τριάδα στους χρόνους της ειδικής διαδρομής συμπλήρωσε ο Αμερικανός Brock Heger με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb, 3:07” πίσω από την Price.

Sara Price (BRP Can Am) Dakar Rally 2025

O Heger έχει βρεθεί να προηγείται με τεράστιο προβάδισμα στη γενική κατάταξη, καθώς ο ομόσταυλός του, o Γάλλος Xavier de Soultrait που ήταν επικεφαλής έως χθες, έχασε πολύ χρόνο έχοντας σταματήσει στα τελικά στάδια της σημερινής ειδικής διαδρομής και βρέθηκε 1 ώρα και 20 λεπτά πίσω, αλλά εξακολουθεί να διατηρεί τη 2η θέση. Στα 9:28 πίσω από τον Γάλλο βρίσκεται ο Πορτογάλος Alexandre Pinto (Can-Am).

Στην κατηγορία των φορτηγών, o επικεφαλής της γενικής κατάταξης, ο Τσέχος Martin Macik (MM Technology) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην ΕΔ4. Ενώ η μάχη ήταν πολύ κοντινή μέχρις εχθές, το γεγονός ότι ο σήμερα o επίσης Τσέχος Ales Loprais (Iveco), παρότι είχε περάσει επικεφαλής στιγμιαία, έχασε στη συνέχεια περισσότερα από 40 λεπτά.

Αυτό άφησε τον Macik με προβάδισμα σχεδόν 46 λεπτών από τον Loprais στη γενική κατάταξη, με τον Λιθουανό Vaidotas Zala (Iveco) να βρίσκεται στην 3η θέση, 56:17” πίσω. O Ολλανδός Mitchel van den Brink (πρωτοπόρος στα αρχικά στάδια του αγώνα) εξακολουθεί να προσπαθεί να εισέλθει (Iveco) στην πρώτη τριάδα, 20 λεπτά πίσω από τον Zala.

Ράλλυ Ντακάρ 2025

Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!