Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ9: Kλατάρισμα του Lategan θέτει τον Al-Rajhi επικεφαλής

Η πρωτοπορία στη γενική κατάταξη του Ράλλυ Ντακάρ άλλαξε χέρια, με τον Σαουδάραβα Yazeed Al-Rajhi να τίθεται επικεφαλής με το Toyota Hilux της Overdrive, καθώς ο Henk Lategan είχε κλατάρισμα. Την ειδική διαδρομή κέρδισε ο Nasser Al-Attiyah με Dacia.

Μία ειδική διαδρομή μήκους 357 χλμ. αντιμετώπισαν την Τρίτη πληρώματα και αναβάτες του Ράλλυ Ντακάρ, από τη Riyadh στη Haradh. Διεξήχθη σε έδαφος που οι συμμετέχοντας μπορούσαν να κινηθούν αρκετά γρήγορα και δεν είχε ιδιαίτερα μεγάλο μήκος.

H 9η ειδική διαδρομή αποδείχθηκε πολύ σημαντική για την εξέλιξη της γενικής κατάταξης του Ράλλυ Ντακάρ. Ο Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής), που ήταν επικεφαλής από τη 2η ειδική διαδρομή, άνοιγε σήμερα το δρόμο για τα αυτοκίνητα, και χάθηκε μόλις στο 13ο χλμ. της ειδικής διαδρομής. Ενώ προσπαθούσε να βρει το δρόμο του, κλάταρε ένα από τα ελαστικά του Toyota Hilux IMT Evo που οδηγεί και αναγκάστηκε να το αντικαταστήσει.

Συνολικά, το περιστατικό αυτό κόστισε στον Lategan περίπου 13 λεπτά και με τις διαφορές να είναι πολύ μικρές, ο Νοτιοαφρικανός (11ος στους χρόνους της ημέρας) έχασε την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη από τον Σαουδάραβα Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux της Overdrive, ο οποίος πίεζε στο όριο όπως φαίνεται και από το πέρασμά του στο ακόλουθο βίντεο. Η μάχη για τη νίκη αναμένεται συναρπαστική στις τρεις ειδικές διαδρομές που απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα.

Ο Al-Rajhi, σημειώνοντας τον 3ο χρόνο της ημέρας και πέρασε μπροστά από τον Lategan με διαφορά 7:09”. Νικητής της ειδικής διαδρομής ήταν ο Καταριανός Nasser Al-Attiyah, ο οποίος πήρε για πρώτη φορά νίκη φέτος νίκη σε ειδική διαδρομή. Αυτή είναι επίσης η πρώτη νίκη της Dacia σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ. Ο Al-Attiyah, 5 φορές νικητής του αγώνα, έχει κερδίσει τουλάχιστον μία ειδική σε κάθε έκδοση του Ράλλυ Ντακάρ τα τελευταία 18 χρόνια.

Με αυτή την επίδοση, ο Al-Attiyah πλησίασε σε διαφορά μόλις 31 δλ. τον Σουηδό Mattias Ekstrom με το Ford Raptor της M-Sport, ο οποίος ολοκλήρωσε την ειδική διαδρομή με κλαταρισμένο ελαστικό, για να σημειώσει τον 4ο χρόνο της ημέρας. Αμφότεροι βρίσκονται 25 λεπτά σχεδόν μακριά από την κορυφή. Τα περιθώρια διεκδίκησης της νίκης στενεύουν για τους δύο οδηγούς που μάχονται μεταξύ τους τουλάχιστον για μια θέση στο βάθρο.

Mattias Ekstrom

Τον 2ο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Βέλγος Guillaume de Mevius, με το X-Raid MINI JCW, ο οποίος είχε μία πολύ κακή ημέρα εχθές, χάνοντας 3 ώρες και 30 λεπτά επισκευάζοντας μηχανικά προβλήματα. Στη γενική κατάταξη βρίσκεται 7 ώρες πίσω.

Guillaume de Mevius (X Raid MINI JCW) Dakar 2025

Ο Αμερικανός Mitchell Guthrie, στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ1 με το δεύτερο Ford Raptor της M-Sport κατάφερε να απομακρυνθεί περίπου 20 λεπτά σήμερα από τον Mathieu Serradori (Century) που τον καταδιώκει στη μάχη για την 5η θέση της γενικής κατάταξης.

Ωστόσο, ο Guthrie δέχθηκε ποινή 3 λεπτών (η οποία δεν είχε αποδοθεί στους χρόνους ακόμα, ενώ γράφονταν αυτές οι γραμμές), επειδή δεν άφησε τον Seth Quintero (Toyota Gazoo Racing) να τον προσπεράσει, έπειτα από τρεις εκκλήσεις του Αμερικανού μέσω του συστήματος ειδοποίησης προπορευόμενων.

Seth Quintero

Ο Αργεντίνος Juan Cruz Yacopini (Overdrive) κατάφερε στα τελευταία χιλιόμετρα της ημέρας να ανακτήσει την 7η θέση στη γενική κατάταξη από τον Αμερικανό Seth Quintero με το εργοστασιακό Toyota GR DKR της Toyota Gazoo Racing και η διαφορά μεταξύ τους τώρα είναι μόλις 1:26”. Ο Πορτογάλος Joao Ferreira (X-raid MINI JCW) και ο Brian Baragwanath (Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής) συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα, πάνω από δύο ώρες πίσω από τον επικεφαλής.

O Guy Botterill με το Toyota Hilux IMT Evo της Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής δεν είχε ελπίδες για μία καλή διάκριση στα τελικά αποτελέσματα (όντας 30 ώρες πίσω), αλλά διεκδικούσε νίκες στις ειδικές διαδρομές. Ωστόσο, σήμερα είχε ένα ατύχημα στο 272ο χλμ. και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα, λόγω εκτεταμένων ζημιών στο αυτοκίνητό του, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

Ο Γάλλος Christian Lavieille, που ήταν επικεφαλής στην κατηγορία Τ1.2 (με κίνηση μόνο στον ένα άξονα), αλλά ένα πρόβλημα στον κινητήρα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει και να μη λάβει εκκίνηση σήμερα, παρά της προσπάθειες των μηχανικών της MD Rallye να επισκευάσουν το Optimus. Αυτό άφησε επικεφαλής στην κατηγορία Τ1.2 τον άλλο οδηγό της MD Rallye, τον επίσης Γάλλο Pierre Lachaume (16ος γενικής κατάταξης).

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP, ο Αργεντίνος Luciano Benavides (KTM), παρότι άνοιγε το δρόμο σήμερα, κατάφερε να κατακτήσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του σε ειδική διαδρομή του αγώνα, μαζεύοντας όλα τα μπόνους της ημέρας (4:51”), για να βρεθεί στην κορυφή του πίνακα των χρόνων της ημέρας.

Luciano Benavides (KTM) Dakar 2025

Έτσι, η KTM έχει σημειώσει φέτος 7 νίκες σε ειδικές διαδρομές για πρώτη φορά από το 2018. Όπως και εχθές, ο Γάλλος Adrien Van Beveren (Honda) ήταν δεύτερος στους χρόνους της ημέρας, 1:54” πίσω, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε ο Αυστραλός επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Daniel Sanders (KTM).

O Sanders επέκτεινε το προβάδισμα στη γενική κατάταξη από 11 λεπτά σε 14:45”, καθώς ο Ισπανός Tosha Schareina είχε μία πτώση στα αρχικά στάδια της σημερινής ειδικής διαδρομής με την Honda, όπως φαίνεται στο παραπάνω βίντεο, αλλά κατάφερε να συνεχίσει, περιορίζοντας τις απώλειές του στο ελάχιστο (3:41”), παρότι είχε βρεθεί έως και 8:30” πίσω. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Van Beveren, 20:21” πίσω από τον επικεφαλής Sanders.

Σήμερα, ο Νοτιοαφρικανός Aaron Mare αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα, έχοντας τραυματίσει το πόδι του σε μία πτώση. Ο Χιλιανός Pablo Quintanilla, που έπεσε εχθές, ευτυχώς δεν έφερε κανένα κάταγμα στο σώμα του.

Δύο αναβάτες της κατηγορίας Rally 2, ο Αυστριακός Tobias Ebster (KTM της BAS) και ο Γάλλος Romain Dumontier (Honda), 2ος και 3ος στη γενική κατάταξη της κατηγορίας τους, σταμάτησαν για να βοηθήσουν τον Mare. Οι δύο αναβάτες είδαν χρόνο να τους επιστρέφεται, αλλά ο Ebster έχασε 21 λεπτά σε σχέση με τον Ισπανό επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Edgar Canet, ο οποίος κέρδισε την ειδική διαδρομή και προηγείται τώρα με διαφορά 52:05”. Η νίκη -στο ντεμπούτο του- είναι πλέον του Canet να την χάσει. Πολύ λιγότερο χρόνο έχασε ο Dumontier, που βρίσκεται 1 ώρα και 24 λεπτά μακριά από τον επικεφαλής.

Challenger, SSV και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αργεντίνος David Zille (DaklaPack Rallysport Taurus) σημείωσε για δεύτερη φορά φέτος τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή. O Zille κέρδισε για μόλις 11 δλ. τον Καταριανό Abdulaziz Al-Kuwari, που μαζί με τον Khalifa Al-Attiyah, έκαναν το «2-3» στην κατηγορία για την ομάδα του Nasser Al-Attiyah.

Στη γενική κατάταξη, το ζεύγος Αργεντίνων Nicolas Cavigliasso / Valentina Pentegarini (Taurus της BBR) εξακολουθεί να προηγείται και συνεχίζει να πηγαίνει με ελεγχόμενο ρυθμό, διατηρώντας τη διαφορά που το χωρίζει από τον πρωτοεμφανιζόμενο Πορτογάλο Goncalvo Guerreiro του Jr Team της Red Bull (Taurus) περίπου στη μισή ώρα, ενώ ο Ολλανδός Paul Spierings (Taurus της Rebellion) ακολουθεί 3ος, κάτι παραπάνω από μία ώρα μακριά από την κορυφή.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, ο Γάλλος Gregory Lefort ήταν επικεφαλής έως το 344ο χλμ. πριν σπάσει κάτι στην ανάρτηση του BRP Can-Am (της Pole Position) που οδηγεί, γεγονός που παρέδωσε τη νίκη της ημέρας στον Χιλιανό Francisco Lopez Contardo (Can-Am), ο οποίος έγραψε χρόνο ταχύτερο από τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης, τον Αμερικανό Brock Heger, που δέχθηκε ποινή 7 λεπτών.

Ωστόσο, αυτό δεν πτοεί τον πρωτοεμφανιζόμενο Heger, καθώς απολαμβάνει προβάδισμα 1 ώρας και 49 λεπτών στη γενική κατάταξη από τον team-mate του στην ομάδα του Sebastien Loeb, τον Γάλλο Xavier de Soultrait και πολύ δύσκολα θα μπορέσει κάτι να του στερήσει τη νίκη. O ‘Chaleco’ Lopez (3ος) βρίσκεται κάτι λιγότερο από 18 λεπτά πίσω από τον Γάλλο.

Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Τσέχος Ales Loprais (Iveco) κατέκτησε την 3η φετινή του νίκη σε ειδική διαδρομή του αγώνα. Αυτό του επέτρεψε να πλησιάσει στη γενική κατάταξη σε απόσταση μικρότερη των 5 λεπτών τον Ολλανδό Mitchel van den Brink (Iveco), ο οποίος σημείωσε τον 2ο χρόνο της ημέρας. Οι δυο τους μάχονται για τη 2η θέση της γενικής κατάταξης, περισσότερες από 2 ώρες και 20 λεπτά πίσω από τον Τσέχο επικεφαλής Martin Macik (ΜΜ Technology), που προηγείται σταθερά.

Ράλλυ Ντακάρ 2025

Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb
ΕΔ4 (Al Henakiyah-AlUla): Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah
ΕΔ5 (AlUla–Ha’il): O Lategan (Toyota) πάντα επικεφαλής, ποινή εκμηδενίζει την αντεπίθεση του Al-Attiyah
ΕΔ6 (Ha’il-Al Duwadimi): H ΜΙΝΙ ταχύτερη, η Toyota ακάθεκτη
ΕΔ7 (Al Duwadimi-Al Duwadimi): Εκμηδενίστηκε σε 21 δλ. το προβάδισμα του Henk Lategan
ΕΔ8 (Al Duwadimi-Riyadh): O Henk Lategan (Toyota) απομακρύνεται ξανά

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!