Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ7: Εκμηδενίστηκε σε 21 δλ. το προβάδισμα του Henk Lategan

O Νοτιοαφρικανός Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing) είδε το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη να μειώνεται σε μόλις 21 δλ. από τον Σαουδάραβα Yazeed Al-Rajhi (Overdive Toyota Hilux), και να τον πλησιάζουν όλα τα υπόλοιπα πληρώματα που ακολουθούν, σε μία ειδική διαδρομή που τη νίκη κατέκτησε ο Lucas Moraes (Toyota).

Tο μήκος της σημερινής, 7ης ειδικής διαδρομής του φετινού Ράλλυ Ντακάρ (στο Al Duwadimi) μειώθηκε από τα 478 στα 418 χλμ. (411 για τις μοτοσυκλέτες), για τη διευκόλυνση των ιατρικών ελικοπτέρων, που χρειάστηκε να επέμβουν πολλές φορές εχθές. Οι συμμετέχοντες εκκίνησαν από εκεί που ήταν προγραμματισμένο μέχρι πρότινος το 2ο σημείο ελέγχου.

Επίσης, όπως είχε συμβεί στην ΕΔ2, αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ακολούθησαν διαφορετικές διαδρομές, με γνώμονα την ασφάλεια, ώστε να μην υπάρχουν προσπεράσματα μεταξύ των δύο κατηγοριών. Αυτό σημαίνει ότι η πλοήγηση των πληρωμάτων ιδίως των πρώτων αυτοκινήτων ήταν πολύ σημαντική, καθώς δεν είχαν τα ίχνη των μοτοσυκλετών να ακολουθήσουν. Το ίδιο θα συμβεί και στην ΕΔ8 της Δευτέρας.

Μια λανθασμένη σημείωση στο road book για το 158ο χιλιόμετρο της ειδικής διαδρομής προκάλεσε την απώλεια προσανατολισμού αρκετών οδηγών μεταξύ των πρωτοπόρων του του αγώνα. Επομένως, ο χρόνος για ένα τμήμα περίπου 20 χλμ. πριν και μετά από αυτό το σημείο οριοθετήθηκε στον τερματισμό της ειδικής διαδρομής, διαγράφοντας κέρδη ή απώλειες που σημειώθηκαν σε αυτό το τμήμα. Επίσης, η βροχή έκανε την εμφάνισή της, δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Στην ανώτερη κατηγορία αυτοκινήτων T1, o Βραζιλιάνος Lucas Moraes, με το εργοστασιακό Toyota GR DKR Hilux της Toyota Gazoo Racing σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας για να γίνει ο 7ος διαφορετικός νικητής σε ισάριθμες ειδικές διαδρομές στο φετινό αγώνα. Ο Moraes αντιμετώπισε εχθές ένα μηχανικό πρόβλημα που του κόστισε την 5η θέση γενικής κατάταξης και τον είχε ρίξει 3 ώρες και 30 λεπτά πίσω από τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Henk Lategan.

Επίσης, είχε ποινή 1 ώρας από τους αγωνοδίκες, επειδή ο συνοδηγός του, Armand Monleon, πήρε στα χέρια του ένα κινητό τηλέφωνο (και το έδωσε και στον Moraes) από ένα άγνωστο άτομο σε ουδέτερη ζώνη της ΕΔ5, χωρίς να συνειδητοποιεί τις συνέπειες. Εκκινώντας από πολύ πίσω, ο Βραζιλιάνος επωφελήθηκε από τα ίχνη των προπορευόμενων, και μην έχοντας τίποτα να χάσει, πίεσε όσο μπορούσε και παραδέχθηκε ότι επωφελήθηκε από το μπέρδεμα με τις σημειώσεις του road book.

Lucas Moraes and Armand Monleon

Ωστόσο, η σημερινή ήταν ήταν μία πολύ σημαντική ημέρα για τις εξελίξεις στη γενική κατάταξη. Οι δύο οδηγοί της M-Sport Ford, ο Σουηδός Mattias Ekstrom και ο Αμερικανός Mitchell Guthrie (στο ντεμπούτο του στην κατηγορία Τ1), ακολούθησαν τον Moraes στους χρόνους της ημέρας. Ο Nasser Al-Attiyah (Dacia) ήταν 4ος, ενώ ο Σαουδάραβας Yazeed Al-Rajhi με το Toyota Hilux της Overdrive ήταν 7ος στην ειδική διαδρομή.

Ο Νοτιοαφρικανός επικεφαλής της γενικής κατάταξης, Henk Lategan, έχασε πολύ χρόνο σήμερα με το Toyota Hilux IMT Evo, με αποτέλεσμα το προβάδισμα 7 λεπτών που είχε μέχρι χθες από τον Al-Rajhi να μειωθεί σε μόλις 21 δλ. Παράλληλα, ο Ekstrom (3ος γενικής, εκκινούσε 8ος σήμερα) πλησίασε τον επικεφαλής στα 10:25”, μειώνοντας τη διαφορά στο μισό από αυτήν που ήταν εχθές.

Επίσης, 10 λεπτά κέρδισε και ο Καταριανός Nasser Al-Attiyah, 5 φορές νικητής του αγώνα, ο οποίος εκκινούσε 3ος σήμερα με το Dacia Sandrider. O Al-Attiyah παραμένει 4ος στη γενική κατάταξη, αλλά πλησίασε τώρα στα 21:57” τον επικεφαλής. Ο Mitch Guthrie βρίσκεται στην 5η θέση, 40 λεπτά μακριά από την κορυφή με το δεύτερο Ford Raptor. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον οι τέσσερις πρώτοι βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους και μπορούν να διεκδικήσουν τη νίκη, με πέντε ειδικές διαδρομές να υπολείπονται για την ολοκλήρωση του αγώνα.

Εκκινώντας από τη 17η θέση σήμερα, ο Γάλλος Mathieu Serradori εκμεταλλεύτηκε τα ίχνη των προπορευόμενων και παραμένει στην 6η θέση της γενικής κατάταξης με το Century CR7, στα 54:20” από την κορυφή, ακολουθούμενος από τον Αργεντίνο Juan Cruz Yacopini (Overdrive). Στην 8η θέση βρίσκεται ο πρώτος εργοστασιακό οδηγός της Toyota Gazoo Racing, ο Αμερικανός Seth Quintero, 1 ώρα και 13 λεπτά πίσω, ο οποίος είχε μία στιγμή που τον φόβισε σε μία απότομη κατωφέρεια, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

Την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης συμπληρώνουν ο Πορογάλος Joao Ferreira (X-raid MINI JCW) και ο Brian Bragwanath με το Hilux IMT Evo της Toyota Gazoo Racing Νότιας Αφρικής. Ο επικεφαλής της χθεσινής ειδικής διαδρομής, o Βέλγος Guillaume de Mevius, που άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους, χωρίς τα ίχνη μοτοσυκλετών μπροστά του, έχασε χρόνο σήμερα καθώς αναγκάστηκε να αλλάξει ελαστικό στο MINI του, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

Το δίδυμο των πρώην αναβατών Toby Price και Sam Sunderland (αμφότεροι δύο φορές νικητές του Ράλλυ Ντακάρ στους 2 τροχούς), έπειτα από ένα πολύ καλό ξεκίνημα στο ντεμπούτο τους στην κατηγορία Τ1 με την ομάδα της Overdrive, αποφάσισε να εγκαταλείψει για ιατρικούς λόγους. Είχαν φτάσει έως την 4η θέση της γενικής κατάταξης έπειτα από την 48ωρη Chrono Stage, πριν χάσουν 5 ώρες και 30 λεπτά στην ΕΔ4.

Μοτοσυκλέτες

Στην κατηγορία Rally GP, ο Αυστραλό Daniel Sanders (KTM) σημείωσε την 5η νίκη του σε ειδική διαδρομή φέτος, κάτι που είχε να γίνει από το 2016 από τον Toby Price στις μοτοσυκλέτες. Ο Sanders αξιοποιώντας το γεγονός ότι εκκινούσε από την 9η θέση, ολοκλήρωσε την ειδική διαδρομή με διαφορά 3:47” από τον Ισπανό Tosha Schareina (Honda), o οποίος μάζεψε και 2:04” σε μπόνους, έχοντας φτάσει τους άλλους δύο οδηγούς της Honda που άνοιξαν την ειδική, τους Ricky Brabec (που έκανε ένα λάθος πλοήγησης και έχασε συνολικά 10 λεπτά) και Adrien Van Beveren, ο οποίος ήταν 4ος σήμερα, πίσω από τον Χιλιανό Pablo Quintanilla (Honda).

Daniel Sanders

Στη γενική κατάταξη, ο Sanders επέκτεινε το προβάδισμά του από τον Schareina στα 15:33”, ενώ ο Van Beveren βρίσκεται στην 3η θέση, 26:07” πίσω από τον επικεφαλής. Ακόμη μία εγκατάλειψη σημειώθηκε σήμερα, όταν ο Αμερικανός Mason Klein σταμάτησε με πρόβλημα στον κινητήρα της Kove που οδηγεί στο 319 χλμ., το οποίο δεν είχε τη δυνατότητα να επισκευάσει.

Στην κατηγορία Rally 2, o 19χρονος Ισπανός Edgar Canet, έπειτα από την πτώση του στο 45ο χλμ. της χθεσινής ειδικής διαδρομής, επέστρεψε με σθένος σήμερα στο τιμόνι της KTM, συνεχίζοντας να εντυπωσιάζει, καθώς έγραψε τον 2ο χρόνο της ημέρας στις μοτοσυκλέτες, πίσω μόνο από τον Daniel Sanders (Rally GP).

Edgar Canet (KTM) Dakar 2025

Αυτό επέτρεψε στον Canet, που προηγείται στη γενική κατάταξη από την ΕΔ3, να αυξήσει τη διαφορά του από τον Αυστριακό Tobias Ebster (2ος σήμερα με την KTM της BAS) κατά 9:29” και να τη φτάσει στα 21:25”. Ο Γάλλος Romain Dumontier, ήταν 3ος σήμερα και κατέχει αυτή τη θέση και στη γενική κατάταξη, 1 ώρα και 7 λεπτά πίσω από τον επικεφαλής Canet.

Challenger, SSV και φορτηγά

Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, o Αμερικανός Corbin Leaverton, στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Ντακάρ με το Taurus του Jr Team της Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, για να κατακτήσει τη νίκη στην ΕΔ7, έπειτα από την επικράτησή του στον Πρόλογο. Ο Leaverton στέρησε για μόλις 24 δλ. την ευκαιρία στο Σαουδάραβα Yasir Seaidan (Taurus της BBR) να σημειώσει τρεις σερί νίκες σε ειδικές διαδρομές.

Corbin Leaverton (Red Bull Jr Team Taurus) Dakar 2025

Στη γενική κατάταξη, το ζεύγος Nicolas Cavigliasso / Valentina Pentegarini εξακολουθεί να προηγείται με προβάδισμα μισής ώρας, έχοντας την ευχέρεια να χάσει πέντε λεπτά σήμερα από τον έτερο οδηγό του Jr Team της Red Bull -και επίσης πρωτοεμφανιζόμενου στον αγώνα- Goncalvo Gurreiro, ενώ ο Ολλανδός Paul Spierings (με Taurus της Rebellion) ακολουθεί, 42:31” μακριά από την κορυφή.

Στην κατηγορία T4 τροποποιημένων SSV, o Αργεντίνος Jeremias Gonzalez Ferioli (Can-Am) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας με διαφορά μόλις 51 δλ. από τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης, τον πρωτοεμφανιζόμενο Αμερικανό Brock Heger με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb.

O Γάλλος team-mate του, Xavier de Soultrait, 2ος στη γενική κατάταξη, έχασε σχεδόν μισή ώρα σήμερα έχοντας σταματήσει πριν από το σημείο ελέγχου του 384ου χλμ. Αυτό έχει αυξήσει το προβάδισμα του Heger επί του Γάλλου σε 1 ώρα και 36 λεπτά σχεδόν, με τον Χιλιανό Francisco Lopez Contardo (3ος σήμερα με το εργοστασιακό Can-Am) άλλη μισή ώρα πίσω.

Στην κατηγορία των φορτηγών, ο Τσέχος Ales Loprais (Iveco) σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, 9:34” μπροστά από τον Λιθουανό Vaidotas Zala (Iveco) και 10:16” μπροστά από τον επικεφαλής της γενικής κατάταξης και συμπατριώτη του, Martin Macik (MM Technology). Ωστόσο, ο Macik απολαμβάνει διαφορά 2 ωρών και 8 λεπτών από τον Ολλανδό Mitchel van den Brink (Iveco) στη γενική κατάταξη, με τον Loprais να βρίσκεται δυόμιση ώρες πίσω.

Ράλλυ Ντακάρ 2025

Πρόλογος (Bisha): Προβάδισμα για την Toyota
ΕΔ1 (Bisha-Bisha): Επικεφαλής η Toyota στο παιχνίδι στρατηγικής
ΕΔ2Α (Bisha-Bisha): Επικεφαλής ο τοπικός ήρωας
ΕΔ2Β (Bisha-Bisha): Η Toyota Gazoo Racing επιστρέφει στην κορυφή
ΕΔ3 (Bisha-Al Henakiyah): H Toyota προηγείται, ο Al-Attiyah πλησιάζει, ατύχημα για τον Loeb
ΕΔ4 (Al Henakiyah-AlUla): Ο Al-Rajhi ταχύτερος, καθυστερεί ο Al-Attiyah
ΕΔ5 (AlUla–Ha’il): O Lategan (Toyota) πάντα επικεφαλής, ποινή εκμηδενίζει την αντεπίθεση του Al-Attiyah
ΕΔ6 (Ha’il-Al Duwadimi): H ΜΙΝΙ ταχύτερη, η Toyota ακάθεκτη

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!