F1: H Aston Martin εκμεταλλεύτηκε γκρίζα ζώνη των κανονισμών

H ομάδα της Aston Martin στη Formula 1 εμφανίστηκε στo paddock του GP Ουγγαρίας με έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό στην πίσω αεροτομή, ο οποίος παρακάμπτει τους περιορισμούς καμπυλότητας.

F1: H Aston Martin εκμεταλλεύτηκε γκρίζα ζώνη των κανονισμών

H ομάδα της Aston Martin στη Formula 1 εμφανίστηκε στo paddock του GP Ουγγαρίας με έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό στην πίσω αεροτομή, ο οποίος παρακάμπτει τους περιορισμούς καμπυλότητας.

Η ομάδα της Aston Martin παρουσίασε στο GP Ουγγαρίας μία καινούργια πίσω αεροτομή στην AMR22, η οποία έχει πρωτοποριακό σχεδιασμό και δεν μοιάζει με τίποτα άλλο που έχουμε δει μέχρι στιγμής στα φετινά μονοθέσια.

Ένας από τους τομείς στους οποίους οι φετινοί τεχνικοί κανονισμοί έχουν οδηγήσει σε απώλεια απόδοσης, είναι η πίσω αεροτομή, λόγω της υποχρεωτικής καμπυλότητας που έχει επιβληθεί, ώστε ο ακανόνιστος αέρας που αφήνει πίσω της να διοχετεύεται προς τα επάνω, για να μην επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου που ακολουθεί.

Οι ομάδες της Formula 1 έχουν διαπιστώσει από τη δεκαετία του 1970 ότι η προσθήκη κάθετων πλαϊνών τοιχωμάτων αυξάνει την απόδοση των πτερυγίων της αεροτομής, διατηρώντας υψηλότερη πίεση στη ροή αέρα επάνω από τα πτερύγια. Υπό τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς όμως, οι ομάδες δεν είχαν -μέχρι στιγμής- τη δυνατότητα να σχεδιάσουν πλευρικά τοιχώματα που να εκτείνονται επάνω από τα πτερύγια της πίσω αεροτομής, όπως συνέβαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Αυτό συμβαίνει λόγω της υποχρεωτικής καμπυλότητας που επιβάλλεται από τους κανονισμούς ότι πρέπει να έχουν οι πίσω αεροτομές. Ωστόσο, η Aston Martin βρήκε τον τρόπο να παρακάμψει τον κανονισμό αυτό και να ανυψώσει το εμπρός μέρος των πλευρικών τοιχωμάτων της πίσω αεροτομής, ώστε να εκτείνεται επάνω από το εμπρός πτερύγιο (βελτιώνοντας την απόδοσή του), με την προσθήκη ενός κυλινδρικού στοιχείου στην περιοχή αυτή, η οποία πληροί τις απαιτήσεις καμπυλότητας.

Πρόκειται για μία λύση την οποία το αεροδυναμικό τμήμα της Aston Martin θα πρέπει να μελετούσε για καιρό, πριν την παρουσιάσει στην πίστα. Με έξυπνη ερμηνεία της διατύπωσης των κανονισμών, η συγκεκριμένη λύση είναι νόμιμη και περνάει τον τεχνικό έλεγχο της FIA, αν και δημιουργεί κάτι διαφορετικό από αυτό που είχε στο μυαλό του ο Νικόλας Τομπάζης, ο τεχνικός υπεύθυνος της Διεθνούς Ομοσπονδίας, όταν σχεδίαζε τους κανονισμούς.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!